עיצוב התנהגות

עיצוב התנהגות../images/Emo7.gif

אני מחנכת כיתה א' יש לי כמה ילדים סוערים מאוד. ילדים שמכים בהפסקה לא מפנימים את הכללים של הכיתה. מדברים בלי רשות, מסתובבים בכיתה. מפוצצים שיעורים מקצועים. אנא הציעו לי רעיונות לעיצוב התנהגות. איך להתקדם שלב אחר שלב וטיפים איך לעזור להם ליצור חוויות של הצלחה ולעבור את היום טוב.
 
עיצה שיושמה בשטח../images/Emo28.gif

היי, אני מצרפת טבלת עיצוב תנהגות שליוותה תלמיד בכיתה ד,תוכלי לשנותה בהתאם לתלמיד, הרעיון הוא להציב גבולות ברות קיום הכוונה שמותר לו נניח לא לעמוד בכללים פעם ביום? שלוש פעמים בשבוע? את הטבלה בניתי בעזרתה של מורת השילוב בבית ספרי ומה שחשוב שהצופרים יופיעו בדף בדיוק כמו שההתנהגויות הרצויות. היה שתוף פעולה מלא עם ההורים שגם סיפקו את הפרסים. היו גם צופרים במסגרת הבית ספרית, כמו לטפל בבע"ח, אחראי חדר מחחשבים וכדומה. העניין עבד יופי שהרי מחנכתו החדשה ממשיכה זאת אתי
 

ג ג ג

New member
לדעתי היה עלייך להסיר את שם התלמיד

מן הטופס, לפני העלתו כאן בפומבי.
גלית.
 

sarono

New member
בנוגע לעיצוב התנהגות

על פי מה שהבנתי מיועצת בית הספר וגם ממורת השילוב (ובטח ממורות וותיקות...) שלא ניתן להפעיל את תהליך עיצוב ההתנהגות על יותר מתלמיד אחד. בנוסף, מנסיוני יש עם העניין הרבה מאד בעיות. ראשית עלייך מאד להאמין שזה אמור להצליח ורק אחר כך לנסות. אנחנו (קרי - יועצת ואנכי) החלטנו שלאחר 3 הפסקות בהן משה לא יכה אחרים - הוא יקבל פרס (מספר ההפסקות היה אמור להשתנות עם הזמן), אבל קרו מספר פעמים בהן הוא קיבל פרס ביום בו הוא היכה.......כיוון שבהפסקה השנייה הוא נמנע מלהכות לעומת ההפסקה הראשונה בה הוא זרק אבנים ענקיות על הראש של ילדה מכתה מקבילה. מודה - לא מאמינה בתהליך, או שאולי זה אינו תפקידה של המחנכת (ואל תהרגו אותי בגלל זה, שיטת הנקודות הנה שיטה לגביה הדעות של גדולים ורבים - חלוקות). שירן
 
למעלה