עיצה או סתם info + שאלה על קיבוצים

BellA עלמה

New member
עיצה או סתם info + שאלה על קיבוצים

קודם כל היי אי חדשה פה באיזור. אממ יש מצב שבשנה הבאה אני אתחיל ללמוד במכללת תל חי אז נסעתי ליומיים לאיזור כדי לבדוק מקום מגורים. בהתחלה חשבתי על כפר גלעדי שממש קרוב אבל הוא מלא אז חשבתי על כפר בלום -גם מלא אז חשבתי ללכת על משהו ביניים כזה ואז ממרץ להתחיל לנדנד לקיבוצים (להתקשר בהתחלת כל חודש ובסופה ולהתחיל להריץ מכתבים). חשבנו על מגורים בנתיים במטולה אבל נאמר לי שהקור שם מקפאי עצמות (למי שגרה במרכז ולא רגילה לזה זה יכול להיות גורם מאוד חשוב) וגם שזה ממש "נושק" לגבול ומסוכן. בנתיים מצאנו משהו חמוד באיזור מושב בית הילל. זה בעצם צימר שבחורף מושכר לסטודנטים. מרוהט (מיטה ארונות TV טוסטר אובן מיקרו) אין אינטרנט אבל נסדר את זה מחיר לא זול אבל מיקום גזעי לאללה 7 קילומטר מהמכללה רציתי לדעת מה הסטנדרד בקיבוצים? הייתי בלהבות הבשן ושם ממש לא זול . מרוחק והכביש מאוד חשוך . מקבלים 4 קירות וזהו אין רהוט בכלל אין כבלים האם זה מה שמקובל בקיבוצים אגב איך החיים החברתיים בקיבוץ? האם למי שאינו חבר קיבוץ מותר להשתמש בשירותים שלהם?(מכבסה, מכולת, קופת חולים וכו) אשמח לקרוא כל מחשבה שיש לכם על הנושא האם צימר שמושכר זה דבר טוב?
 

מותר לי

New member
לגבי כל השאלות ששאלת...

זה מאד משתנה מקיבוץ לקיבוץ, כל אחד והכללים שלו, כל אחד והתכולה שלו בדירה... את צריכה לשאול ספיציפית כל קיבוץ שאת מבררת עליו, אין לך דרך אחרת לדעת. בהצלחה!
 

נ ו ם

New member
קיבוצים

היי אני מהצפון ועכשיו גם גרה בקיבוץ בצפון (בשיכורת+עבודה לא בתור סטודנטית) אבל לא באיזור בו את מחפשת. בכל מקרה מטולה היא דווקא סבבה לא חושבת שהרבה יותר קר שם מבכפר גלעדי וסביבתו וזה שיקול די דבילי אם יש תנור ושמיכה עבה (אני גרה עכשיו במקום הרבה יותר קר, בטח יהיה באסה בחורף אבל נתמודד). בקשר לסיכון, זה ענין יחסי. לדעתי לא מסוכן שם אבל זו הרגשה אישית שלך, את לא הולכת לגדל שם את הילדים שלך, את הולכת לגור שם שנה-שנתיים בסך הכל. אני לא חושבת שתחושי שם חוסר ביטחון (אני גרה ממש על הגבול, היה באסה במלחמה אבל עכשיו זה בסדר ובלתי מורגש). בקיצור זה יישוב חביב. התנאים שהקיבוץ נותן ריהוט/חדר אוכל וכו' זה מאד משתנה מקיבוץ לקיבוץ אבל זה דברים שחשוב לברר מראש (עם הקיבוץ).
 

BellA עלמה

New member
הסתובבנו באיזור

ומטולה היא אחלה מקום בקיץ לנופש אבל בחורף (לפי מהקומיים שגרים בקריית 8 ) זה סיוט . יש הבדל די גדול בטמפ' שם על ההר ולמטה . למי שלא רגיל זה יכול להרוס לו. במיוחד אם הוא רגיש לקור כמוני . וגם שזה מקום מאוד מבודד חלק מהסיבה שלי לעזוב את הבית היא גם "למצוא" לי חיים להרחיב את מעגל החברים לא רק לימודים. אני גם חושבת להשתקע באיזה שהוא מקום(אם אני אסתדר בצפון אז שם ארצה שיהיה בייתי גם בעתיד)
 

מותר לי

New member
בתור אחת שסובלת מאד מקור...

אני חייבת להגיד לך שהגוף מרגיל את עצמו לתנאי מז"א... כשסבא שלי היה גר בירושלים לא היה קיץ אחד שלא היינו נוסעים אליו, ולא היה קיץ אחד שלא הייתי מבלה את החופש במיטה עם אקמול ותה... וכשעברתי יום אחד לירושלים חטפתי בשבוע השני דלקת גרון קשה, וכבר לא היתה אמא לידי שתיקח ותעשה ותכין וכו' (וכאן חייבת לציין- כל הכבוד לשותפה!
) ומאז לא חליתי שם יותר! ודרום הר חברון, שזה אחד המקומות המאד קרים בארץ, גם שם, חוץ מקור שחדר לעצמות (ולבוש בהתאם) לא קרה לי כלום... (ויש הבדל בין ד. הר חברון לב"ש שמאד קרובה לשם...) והכי מצחיק? עכשיו אני בבקעת הירדן, וחטפתי היצטננויות והתקררויות בחום של כמעט 50º וכמעט שלא הפעלתי מזגן (לא שהוא קירר כל כך...
) למז"א הגוף בסוף מתרגל (קראתי פעם מחקר מאד מרתק על זה!) אז את הפרמטר הזה תוציאי מהרשימה! מה כן? תראי אם את אוהבת את האוויר, את הנוף, את הסביבה... אני, למשל, מאד לא אוהבת את האוויר בבקעת הירדן, ובטח שלא את הנוף (המדהים, יש לציין), אני לא יודעת למה, אבל משהו באוויר מציק לי, וברור לי שברגע הראשון שאוכל- אני בורחת מכאן (עם פני לכיוון צפון, כשאני מגיעה לשם אני מקבלת אספקת חמצן לכל החודש) בהצלחה!!
 

נ ו ם

New member
כן מז"א זה שיקול מצחיק

אני גרה עכשיו במקום בו אמור לרדת קצת שלג בחורף. הקיבוצים שהזכרת הרבה יותר קטנים ממטולה, אבל מבחינה חברתית צריך לבדוק איפה גרים הרבה סטודנטים.
 

מותר לי

New member
זה בסדר ../images/Emo3.gif

גם בד. הר חברון יורד קצת שלג בחורף (לא כל חורף, אבל בהחלט יש חורפים שיורד!) ולא הבנתי לגבי הקיבוצים שהזכרתי... איפה הזכרתי? באיזה הקשר?
 

BellA עלמה

New member
לדעתי מז'א

זה שיקול חשוב. והזכרתי קיבוצים לא בגלל הגודל שלהם אלה בגלל 1 החלום שלי הוא לגור בקיבוץ\ מושב (הירוק הזה והשחטים והאוויר הנקי עושה לי טוב בלב. תנו לי שוויץ אוסטירה או וולס ואני מרוצה עד הגג) 2 חשבתי שבקיבוצים יש יותר קטע חברתי המושב בית הילל חמוד לאללה כנראה שאשכיר שם עד שאמצא משהו בכפר בלום או כפר גלעדי(שהם אידיאלי) עשיתי סיבוב במטולה ודיברתי עם אנשים מקריית 8 (יותר למטה) יש הבדל די גדול בין מזג האויר על ההר ולמטה הקור שם מקפיא עצמות(זה חשוב למי שמגיעה מהמרכז ולא רגילה) זה מרחק "יריקה" מהגבול
 

מותר לי

New member
אני חושבת שמז"א

זה שיקול חשוב, אבל לא תמיד... תראי, אם את חולת ניקיון לא הייתי מציעה לך לגור בדרום או בבקעה שם יש המון סופות חול (והחול מאד דקיק ונכנס לכל חור אפשרי) אם את לא סובלת גשם ובוץ אל תלכי לצפון מז"א (או צמחים...) יכול להתקשר לאלרגיות שונות ומשונות, לדג' אני יודעת שברגע הראשון שאוכל אברח מהאזור כאן, פיתחתי אלרגיה רצחנית, לא ברור עדיין למה, אין יום שאני לא פותחת בסדרת עיטושים ואין חודש שאני בריאה בו מתחילתו ועד סופו, ולצערי רופא עלה על זה ממש במקרה אבל מאוחר מידי... (אני יותר משנה כאן, ואם הייתי יודעת- לא הייתי ממשיכה להתקדם בעבודה
) לעניות דעתי שיקולי טמפרטורה אינם שיקולים, כי הגוף בסופו של דבר מתרגל לכך, אפשר להרגיל את הגוף לאט, אפשר לתת לו לקפוץ ישר למים העמוקים, אבל בסופו של דבר התוצאה היא אותה תוצאה- הסתגלות לטמפ' המקומיות. שיקול שלך
בהצלחה
 
למעלה