עיניים יפות
ראשית, חייב לומר מודל נאה. לפני שבכלל באים לדבר על הצד הטכני אנחנו חייבים לבחון את תווי הפנים שלה. ועפ"י זה להדגיש את הדברים היפים והטובים. ע"י העמדה posing שמתאימה למודל. איפור מתאים (וגם לתאורה) ואח"כ אור וצל. ולהנחית את כל הפגמים שוב ע"י העמדה אור צל, זוית וגובה המצלמה ביחס למודל ועוד. בהעמדה זאת שהשתמשת: יצרת עורף נוקשה מידי. כדאי קצת להסיט אותה (במגמה של 45 מעלות) אליך. אם כבר השתמשת בהעמדה כזאת רצוי לשמור על אלכסון ישר ראה בדוגמא. אלכסון שיצור קו אחד. כתף פנים. זאת ניתן ליצור גם ע"י כיפוף, סיבוב, ו/או הטיית הראש מעלה/ מטה. לגברת זאת יש קו/פרופיל עצם לחי יפה. וכדאי לסובב את הראש כך שזה יבוא לידי ביטוי. תאורה: רכה, אך לא טובה. נתחיל בעיניים. תסתכל בבקשה באישון, אתה רואה 2 הבזקים? יש למצוא זוית כך שיתקבל הבזק אחד. (catch eyes), אני רואה המון צלמי סטודיו שעושים טעות זאת ולא שמים כלל לב. זה פשוט לא נעים לצפיה. הייתי רוצה לראות עומק בתמונה, כלומר יחס תאורה טוב שיגרום לעומק בפנים. למשל רוצה לראות את הלחי הרחוקה חשוכה יותר. הייתי ממליץ לך לכוון את התאורה בצורה כזאת לצורך התחלה: תאורה אחת ליד המצלמה (Fill light) ממול לגברת ו-45 מעלות מוטה מטה. התאורה תהיה כחצי מטר מעל הגברת ומרוחקת אלכסונית כ-1.2 מטר מהראש שלה. (כך נקבל גם את השיער מואר). בעזרת מד הבזקה, כוון את האור עליה מתאורה זאת לצמצם 5.6. תאורה שניה(Main light) תהיה ממוקמת מצד שמאל שלה ב-45 מעלות אליה. ובאותם מרחקים כמו מקודם. במקרה זה כוון את מד ההבזקה לצמצם 8. אם תרצה מצב דרמטי יותר (כוון את אור המילוי לצמצם 4) בצורה זאת גם תמנע את כל הגוש השחור מימין ולמטה וכן הקו שחור-אפור שם למטה לא יהיה. צלם בצמצם 8 ובצע פוקוס ידני חד לריסים של העין הקרובה. תמנע מתכשיטים, זה מסיט את תשומת הלב ממודל. גובה העדשה צריך להיות בדיוק ממול לאף. חצובה וכבל משחרר. דבר איתה. תוך כדי, וברגע שההבעה שלה מתאימה לך, תלחץ. בסך הכל עבודה נאה שכל לקוח יהיה מרוצה. בהצלחה.