עיניים כחולות

  • פותח הנושא old
  • פורסם בתאריך

old

New member
תודה! ואשמח לראות פורטרט מדהים

(לא בציניות) וללמוד. הערות מועילות לי.
 

simaniya

New member
על דרך ניסיון וטעות מהקל אל הכבד

הכי קל לפתור את בעית הפרטים המיותרים שברקע. סיפור התאורה מורכב יותר כי צריך להכיר את המערכת שאתה מפעיל: המצלמה, אופן דגימת האור, ושרשרת של החלטות שבד"כ אנחנו משאירים לאוטומטים שבמצלמה לקבל. להערכתי בגלל השיער השחור ובגלל הרקע הכהה מימין, מד האור שבמצלמה היטה את המערכת לחשיפת יתר, אי-אפשר להגיד את זה בודאות בגלל התיווך האינטרנטי והמסכים השונים שדרכם אנחנו מסתכלים, אבל יש לכך סבירות גבוהה (עד כמה שהביטוי הזה נשמע רע). מכל מקום, הפיתרון כאן (המשך יבוא..)
 

simaniya

New member
המשך

על דרך ניסיון וטעות לבחון תוצאות בחשיפות שונות ובשינוי היחס בעוצמת התאורה על אזורים הפנים השונים, השיער והתכשיט. הכי מסובך הוא הענין העקרוני יותר שקשור לאופן שבו אתה ממחליט להראות את המצולמת שלך. לי הפיתרון הנוכחי נראה כאילו נלקח ממגזינים מיושנים, בגלל התנוחה, בגלל הנוקשות והההעמדה התיאטרלית ועוד - כדאי לך לבדוק ולשאול את עצמך כמה שאלות עקרוניות על סגנון ןעל משמעות הדימוי הזה.
 

old

New member
סימניה דב ואופק וכולם

מזה סגנון העמדה עדכני יותר האם ללכת על הטבעי ללא התערבות הצלם? אשמח לראות דוגמאות והבדלים. (חוצמזה מה רע ברטרו :)) עוד תמונה ביקורת חופשי אני מפנים ולומד. והפעם ללא ריכוך
 
איזה צל קטן היה מוסיף

נכתב לך בנוגע לאיפור מצטרף לנאמר. אך הבעיה היא התאורה נראה כי שני הפלאשים מאוזנים בעוצמה ובזווית של 45%כך שהם יצרו תמונה שטוחה לא נעימה. נכון המודל מרשים אבל התאורה פגעה. רואים זאת ביחוד באף ובפה הם הפכו לשטוחים. דבר נוסף הוספת מבזק נוסף או רפלקטור טוב מאחור היו עוזרים. או אולי שינוי בעוצמות הפלאשים ומיקומים
 

טומי*

New member
עיניים כחולות ../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif

הממ...למה לי זה נראה אפור? חוצמיזה תמונה מצויינת
 
עיניים יפות

ראשית, חייב לומר מודל נאה. לפני שבכלל באים לדבר על הצד הטכני אנחנו חייבים לבחון את תווי הפנים שלה. ועפ"י זה להדגיש את הדברים היפים והטובים. ע"י העמדה posing שמתאימה למודל. איפור מתאים (וגם לתאורה) ואח"כ אור וצל. ולהנחית את כל הפגמים שוב ע"י העמדה אור צל, זוית וגובה המצלמה ביחס למודל ועוד. בהעמדה זאת שהשתמשת: יצרת עורף נוקשה מידי. כדאי קצת להסיט אותה (במגמה של 45 מעלות) אליך. אם כבר השתמשת בהעמדה כזאת רצוי לשמור על אלכסון ישר ראה בדוגמא. אלכסון שיצור קו אחד. כתף פנים. זאת ניתן ליצור גם ע"י כיפוף, סיבוב, ו/או הטיית הראש מעלה/ מטה. לגברת זאת יש קו/פרופיל עצם לחי יפה. וכדאי לסובב את הראש כך שזה יבוא לידי ביטוי. תאורה: רכה, אך לא טובה. נתחיל בעיניים. תסתכל בבקשה באישון, אתה רואה 2 הבזקים? יש למצוא זוית כך שיתקבל הבזק אחד. (catch eyes), אני רואה המון צלמי סטודיו שעושים טעות זאת ולא שמים כלל לב. זה פשוט לא נעים לצפיה. הייתי רוצה לראות עומק בתמונה, כלומר יחס תאורה טוב שיגרום לעומק בפנים. למשל רוצה לראות את הלחי הרחוקה חשוכה יותר. הייתי ממליץ לך לכוון את התאורה בצורה כזאת לצורך התחלה: תאורה אחת ליד המצלמה (Fill light) ממול לגברת ו-45 מעלות מוטה מטה. התאורה תהיה כחצי מטר מעל הגברת ומרוחקת אלכסונית כ-1.2 מטר מהראש שלה. (כך נקבל גם את השיער מואר). בעזרת מד הבזקה, כוון את האור עליה מתאורה זאת לצמצם 5.6. תאורה שניה(Main light) תהיה ממוקמת מצד שמאל שלה ב-45 מעלות אליה. ובאותם מרחקים כמו מקודם. במקרה זה כוון את מד ההבזקה לצמצם 8. אם תרצה מצב דרמטי יותר (כוון את אור המילוי לצמצם 4) בצורה זאת גם תמנע את כל הגוש השחור מימין ולמטה וכן הקו שחור-אפור שם למטה לא יהיה. צלם בצמצם 8 ובצע פוקוס ידני חד לריסים של העין הקרובה. תמנע מתכשיטים, זה מסיט את תשומת הלב ממודל. גובה העדשה צריך להיות בדיוק ממול לאף. חצובה וכבל משחרר. דבר איתה. תוך כדי, וברגע שההבעה שלה מתאימה לך, תלחץ. בסך הכל עבודה נאה שכל לקוח יהיה מרוצה. בהצלחה.
 

old

New member
קודם כל תודה עבור המאמץ

אני עובד עם פלאשים מיושנים מה שלא נותן לי שליטה על עוצמת ההבזקה למעט מלא וחצי. עכשיו קח את האוטו רד 200 ק"מ דרומה ותבוא להסביר לי בפועל. אהבתי את ההסבר אנסה להבא. ניר
 
הסתיגויות רבות

1. מפתיעה המלצתך להציב פלאש קרוב למצלמה ולזווית הצילום גם אם הוא מופנה למטה. 2.מאיפה ההחלטה על מרחק 1.2 מטר? המרחק תלוי בעוצמת הפלאש ובסוג המפזר הבנוי עליו. 3.אם אחד מכוון ל5.6 ואחד ל-8 באיזה צמצם עליו לצלם? יש סיכוי שהפלאש השמאלי זה שכיוונת לצמצם 8 יגרום לעובר על צד אחד. 4.גובה העדשה לא חייב להיות בדיוק מול האף. זה תלוי במבנה פנים של המצולם. 5. יש חשיבות גדולה לפלאש אחורי שיתן רמז לאור בשיער. 6. אתה כמעט לא משאיר חופש יצירה לצלם הכללים לא נוקשים כל כך.
 
אופק.

מרב חופש הם לא יודעים מהיכן להתחיל... החופש נפלא, אך כשכבר יודעים מה לעשות. כפי שכתבתי, זאת רק נקודת פתיחה... שום דבר לא מחייב. גובה המצלמה בהחלט תלוי במבנה הפנים (תתפלא יש לי גם טבלה של מומחים גדולים ממני (monta zuker) התכוונתי לצילום זה. גם כתבתי שיש לבחון את תווי הפנים לפני כן. ברור שלסת כפולה, אף נוטה, סולד, נשרי, מחייבים העמדות שונות הלא כן? תתפלא שמלמדים את זה שנה שלמה. ממש כמו נוסחאות (לא תאמין) מרחקים וצמצמים, ברגע שאתה מודד את האור עם מד הבזקה. ומקבל את הערכים. הפלשים יכולים לעמוד בהרבה מקומות. הפרמטרים שנתתי בדוקים 1:1. אתה לא מאמין נסה בעצמך. אך בדיוק מה שכתוב. גם אם הפלשים הם בעוצמה של 7 בסולם ריכטר. הרי שלא תפעיל אותם בעוצמה מלאה מממרחק זה נכון? ושוב, צריך להתחיל ממשהו לא? ואח"כ לבצע התאמה עדינה.
 

Alto

New member
תמונה יפה (ודוגמנית לא פחות)

אחרי הביקורת של דב, מי אני שאגיב? בדיוק בשביל ביקורות כאלו קיים הפורום מבחינתי. ארנון
 

vega77

New member
תמונה יפה...

הזוית בה צילמת אכן טובה, אך כפי שנאמר קודם, יש חוסר של תאורה בשיער ולכן זה נראה גוש ולא שיער, הכתם השחור לר מחמיא. התמונה השנייה לא טובה כי התאורה שורפת אותה, רואים כל פגם קטן שיש לה בפנים (טוב אולי כאן זה איפור המפתח). ומה שאמרתי לך אתמול, אני לוקח בחזרה.
 
למעלה