דירקטוריון הרכבת סרב לאשר מינוי לא ראוי כביכול של בכיר המקורב לשרת התחבורה. נראה שבתגובה נלקח חלק עיקרי מפרוייקט המסילה הרביעית באיילון מהרכבת ונמסר לנתיבי ישראל, מה שייצור עיכוב מלאכותי של שנה בביצוע הפרוייקט.
כתבה מדה מרקר: https://www.themarker.com/dynamo/cars/.premium-1.9752366
קטע מתוך הכתבה:
...
״לפני כשבועיים החליט דירקטוריון הרכבת לא להאריך את מינויו הזמני של דוד בן זקן, עובד ותיק בחברה ופעיל ליכוד בולט המקורב לרגב, לתפקיד סמנכ"ל הבטיחות בחברה. בן זקן הוא בן זוגה של חנה בן זקן, יו"ר סיעת הליכוד בהסתדרות בחיפה וחברת נעמ"ת.
הדירקטוריון התבקש לעדכן את תנאי הסף במכרז לתפקיד כך שיותאמו למידותיו של בן זקן, ואף הובהר למעורבים כי השרה מעוניינת במינויו — דבר המהווה התערבות פסולה והפרה של כללי המינהל התקין, שאוסרים על שרים להתערב במינויים בכירים בחברות ממשלתיות. לאחר שבדירקטוריון סירבו למנות את בן זקן לתפקיד במינוי קבוע, הוציא משרד התחבורה את פרויקט המסילה הרביעית מידי החברה.
בדצמבר האחרון מונה לדירקטוריון הרכבת יו"ר חדש, משה שמעוני — איש ש"ס, לשעבר מנכ"ל משרד הדתות, שהיה המועמד המועדף על רגב. מאז מינויו פעל שמעוני למען מהלכיה הפוליטיים של רגב בדירקטוריון החברה הממשלתית, אך לא הצליח להשיג את הרוב הדרוש לאישורם, כפי שקרה גם במינויו של בן זקן.
"לוקחים את הפרויקט התחבורתי הכי חשוב במדינה ומכניסים אותו לסחרור של שנה", אמר מקור ממשלתי בכיר ל–TheMarker. "היא הופכת את הפרויקט לפופוליסטי־פוליטי ומחסלת את השיח המקצועי. אני לא זוכר שר שסחר בפרויקטים ככה".
...
כתבה מדה מרקר: https://www.themarker.com/dynamo/cars/.premium-1.9752366
קטע מתוך הכתבה:
...
״לפני כשבועיים החליט דירקטוריון הרכבת לא להאריך את מינויו הזמני של דוד בן זקן, עובד ותיק בחברה ופעיל ליכוד בולט המקורב לרגב, לתפקיד סמנכ"ל הבטיחות בחברה. בן זקן הוא בן זוגה של חנה בן זקן, יו"ר סיעת הליכוד בהסתדרות בחיפה וחברת נעמ"ת.
הדירקטוריון התבקש לעדכן את תנאי הסף במכרז לתפקיד כך שיותאמו למידותיו של בן זקן, ואף הובהר למעורבים כי השרה מעוניינת במינויו — דבר המהווה התערבות פסולה והפרה של כללי המינהל התקין, שאוסרים על שרים להתערב במינויים בכירים בחברות ממשלתיות. לאחר שבדירקטוריון סירבו למנות את בן זקן לתפקיד במינוי קבוע, הוציא משרד התחבורה את פרויקט המסילה הרביעית מידי החברה.
בדצמבר האחרון מונה לדירקטוריון הרכבת יו"ר חדש, משה שמעוני — איש ש"ס, לשעבר מנכ"ל משרד הדתות, שהיה המועמד המועדף על רגב. מאז מינויו פעל שמעוני למען מהלכיה הפוליטיים של רגב בדירקטוריון החברה הממשלתית, אך לא הצליח להשיג את הרוב הדרוש לאישורם, כפי שקרה גם במינויו של בן זקן.
"לוקחים את הפרויקט התחבורתי הכי חשוב במדינה ומכניסים אותו לסחרור של שנה", אמר מקור ממשלתי בכיר ל–TheMarker. "היא הופכת את הפרויקט לפופוליסטי־פוליטי ומחסלת את השיח המקצועי. אני לא זוכר שר שסחר בפרויקטים ככה".
...