עיכוב של שנה בפרוייקט התחבורתי החשוב במדינה בגלל נקמה של השרה ברכבת ישראל

luckydude

Active member
דירקטוריון הרכבת סרב לאשר מינוי לא ראוי כביכול של בכיר המקורב לשרת התחבורה. נראה שבתגובה נלקח חלק עיקרי מפרוייקט המסילה הרביעית באיילון מהרכבת ונמסר לנתיבי ישראל, מה שייצור עיכוב מלאכותי של שנה בביצוע הפרוייקט.

כתבה מדה מרקר: https://www.themarker.com/dynamo/cars/.premium-1.9752366

קטע מתוך הכתבה:
...
״לפני כשבועיים החליט דירקטוריון הרכבת לא להאריך את מינויו הזמני של דוד בן זקן, עובד ותיק בחברה ופעיל ליכוד בולט המקורב לרגב, לתפקיד סמנכ"ל הבטיחות בחברה. בן זקן הוא בן זוגה של חנה בן זקן, יו"ר סיעת הליכוד בהסתדרות בחיפה וחברת נעמ"ת.

הדירקטוריון התבקש לעדכן את תנאי הסף במכרז לתפקיד כך שיותאמו למידותיו של בן זקן, ואף הובהר למעורבים כי השרה מעוניינת במינויו — דבר המהווה התערבות פסולה והפרה של כללי המינהל התקין, שאוסרים על שרים להתערב במינויים בכירים בחברות ממשלתיות. לאחר שבדירקטוריון סירבו למנות את בן זקן לתפקיד במינוי קבוע, הוציא משרד התחבורה את פרויקט המסילה הרביעית מידי החברה.

בדצמבר האחרון מונה לדירקטוריון הרכבת יו"ר חדש, משה שמעוני — איש ש"ס, לשעבר מנכ"ל משרד הדתות, שהיה המועמד המועדף על רגב. מאז מינויו פעל שמעוני למען מהלכיה הפוליטיים של רגב בדירקטוריון החברה הממשלתית, אך לא הצליח להשיג את הרוב הדרוש לאישורם, כפי שקרה גם במינויו של בן זקן.

"לוקחים את הפרויקט התחבורתי הכי חשוב במדינה ומכניסים אותו לסחרור של שנה", אמר מקור ממשלתי בכיר ל–TheMarker. "היא הופכת את הפרויקט לפופוליסטי־פוליטי ומחסלת את השיח המקצועי. אני לא זוכר שר שסחר בפרויקטים ככה".
...
 
דירקטוריון הרכבת סרב לאשר מינוי לא ראוי כביכול של בכיר המקורב לשרת התחבורה. נראה שבתגובה נלקח חלק עיקרי מפרוייקט המסילה הרביעית באיילון מהרכבת ונמסר לנתיבי ישראל, מה שייצור עיכוב מלאכותי של שנה בביצוע הפרוייקט.

כתבה מדה מרקר: https://www.themarker.com/dynamo/cars/.premium-1.9752366

קטע מתוך הכתבה:
...
״לפני כשבועיים החליט דירקטוריון הרכבת לא להאריך את מינויו הזמני של דוד בן זקן, עובד ותיק בחברה ופעיל ליכוד בולט המקורב לרגב, לתפקיד סמנכ"ל הבטיחות בחברה. בן זקן הוא בן זוגה של חנה בן זקן, יו"ר סיעת הליכוד בהסתדרות בחיפה וחברת נעמ"ת.

הדירקטוריון התבקש לעדכן את תנאי הסף במכרז לתפקיד כך שיותאמו למידותיו של בן זקן, ואף הובהר למעורבים כי השרה מעוניינת במינויו — דבר המהווה התערבות פסולה והפרה של כללי המינהל התקין, שאוסרים על שרים להתערב במינויים בכירים בחברות ממשלתיות. לאחר שבדירקטוריון סירבו למנות את בן זקן לתפקיד במינוי קבוע, הוציא משרד התחבורה את פרויקט המסילה הרביעית מידי החברה.

בדצמבר האחרון מונה לדירקטוריון הרכבת יו"ר חדש, משה שמעוני — איש ש"ס, לשעבר מנכ"ל משרד הדתות, שהיה המועמד המועדף על רגב. מאז מינויו פעל שמעוני למען מהלכיה הפוליטיים של רגב בדירקטוריון החברה הממשלתית, אך לא הצליח להשיג את הרוב הדרוש לאישורם, כפי שקרה גם במינויו של בן זקן.

"לוקחים את הפרויקט התחבורתי הכי חשוב במדינה ומכניסים אותו לסחרור של שנה", אמר מקור ממשלתי בכיר ל–TheMarker. "היא הופכת את הפרויקט לפופוליסטי־פוליטי ומחסלת את השיח המקצועי. אני לא זוכר שר שסחר בפרויקטים ככה".
...
עולם שלישי כבר אמרנו?
 

Ccyclist

Well-known member
דירקטוריון הרכבת סרב לאשר מינוי לא ראוי כביכול של בכיר המקורב לשרת התחבורה. נראה שבתגובה נלקח חלק עיקרי מפרוייקט המסילה הרביעית באיילון מהרכבת ונמסר לנתיבי ישראל, מה שייצור עיכוב מלאכותי של שנה בביצוע הפרוייקט.

כתבה מדה מרקר: https://www.themarker.com/dynamo/cars/.premium-1.9752366

קטע מתוך הכתבה:
...
״לפני כשבועיים החליט דירקטוריון הרכבת לא להאריך את מינויו הזמני של דוד בן זקן, עובד ותיק בחברה ופעיל ליכוד בולט המקורב לרגב, לתפקיד סמנכ"ל הבטיחות בחברה. בן זקן הוא בן זוגה של חנה בן זקן, יו"ר סיעת הליכוד בהסתדרות בחיפה וחברת נעמ"ת.

הדירקטוריון התבקש לעדכן את תנאי הסף במכרז לתפקיד כך שיותאמו למידותיו של בן זקן, ואף הובהר למעורבים כי השרה מעוניינת במינויו — דבר המהווה התערבות פסולה והפרה של כללי המינהל התקין, שאוסרים על שרים להתערב במינויים בכירים בחברות ממשלתיות. לאחר שבדירקטוריון סירבו למנות את בן זקן לתפקיד במינוי קבוע, הוציא משרד התחבורה את פרויקט המסילה הרביעית מידי החברה.

בדצמבר האחרון מונה לדירקטוריון הרכבת יו"ר חדש, משה שמעוני — איש ש"ס, לשעבר מנכ"ל משרד הדתות, שהיה המועמד המועדף על רגב. מאז מינויו פעל שמעוני למען מהלכיה הפוליטיים של רגב בדירקטוריון החברה הממשלתית, אך לא הצליח להשיג את הרוב הדרוש לאישורם, כפי שקרה גם במינויו של בן זקן.

"לוקחים את הפרויקט התחבורתי הכי חשוב במדינה ומכניסים אותו לסחרור של שנה", אמר מקור ממשלתי בכיר ל–TheMarker. "היא הופכת את הפרויקט לפופוליסטי־פוליטי ומחסלת את השיח המקצועי. אני לא זוכר שר שסחר בפרויקטים ככה".
...

להזכירכם: מסילות 3 ו 4 יציעו סלוטים נוספים לקווי הקו הראשי, לא רק לקו השרון הפועל בו כיום. העיכוב אינו פוגע בקו השרון - חולון בלבד אלא בכל המערכת.

התיכנון הוא שיהיו מפלגים בהגנה ובהרצליה שיאפשרו מעבר רכבות ממסילות לוד והחוף למסילות 3-4. בעידן הדיזל מדובר בתוספת 8 סלוטים לכיוון בשעה באיילון ובעידן החשמל תוספת של 16-20 סלוטים לכיוון בשעה על בסיס מערכות חשמליות בינעירוניות המעבירות 20-24 רכבות בשעה בכל מסילה בזוג במרכז המטרופולין.

ההחלטה לעכב בשנה נוספת רכבות המסוגלות להסיע עשרות אלפי נוסעים, בעיצומו של משבר תחבורתי, היא החלטה סרה.
 

cesium

New member
רגב עשתה הרבה יותר נזק ממה שציפיתי שתעשה. אבל אני חייב לציין שהפרוייקט הכי חשוב הוא החשמול ולא המסילה הרביעית.

הסגר הראשון הוכיח שהסיבה העיקרית לזיהום האוויר בתחנות בת"א היא הרכבת לא איילון. ידוע שזיהום אוויר גורמים לנזקים בריאותיים. יום אחד הציבור היה מתעורר ומתוודע להשלכות זיהום האוויר של מנועי הדיזל של הרכבת (מנועי דיזל שאינם קרובים לעמוד בתקינה של EPA מלפני עשור). טוב שהרכבת פעלה בזמן כדי לעבור לציוד מודרני יותר, גם אם זיהום האוויר לא היה חלק מהשיקולים עד כמה שידוע לי. למרות אי המודעות של הציבור היו לפחות שתי תביעות בבית המשפט בנושא.
 
למעלה