עייפות טיבעית או מוגזמת-בעייתית?

אמאדמא

New member
עייפות טיבעית או מוגזמת-בעייתית?

אני בשבוע השביעי ,הריון ראשון. בשלושת הימים האחרונים אני פשוט הרוסה מעייפות, כל יום בערך מ 12:00 כמעט נרדמת. אתמול הגעתי מהעבודה בארבע, ישנתי עד 18:00,וב20:00 חזרתי לישון עד הבוקר, אך היום עדיין הייתי עייפה... אני תוהה האם זו אותה עייפות טיבעית ושכיחה שאומרים שתמיד חשים בהריון או שמדובר בתופעה מוגזמת שמעידה על בעייה או מחסור בברזל/וויטמינים? אני סובלת מפוביה ממחטים ולכן נמנעת מבדיקות דם אם יש ברירה אחרת, ולכן רציתי להתייעץ ולשמוע מניסיון אישי שלכן, לפני שאקריב את הווריד למחט....). האם למישהי זה קרה?
 
עייפות היא מאוד טבעית בטח שבתחילת

ההריון. אני יודעת שגם אני ישנתי המון בהתחלה. עם זאת בתחילת ההריון היו אמורים לעשות לך בדיקות דם (למרות הפובייה) ושם ניתן לאתר חוסרים בויטמינים. לכן- ודאי מול הרופא שלך את נושא הויטמינים. תרגישי טוב ונצלי את התקופה בה ישנים טוב ונוח
 
שאלה לגבי בדיקות דם

בדיקת הבטא שעושים, היא חיונית או שהיא רק כדי לוודא שאכן נמצאין בהריון. הכוונה שלי היא האם חייבים לעשות את הבטא או שאפשר לוותר עליה. אצלי לא מדובר בפוביה ממחטים, אני מעדיפה להימנע מבדיקות לא חיוניות, סתם כי בהריון הקודם בקרתי בערך פעם בשבוע אצל רופא/ אחות ואין לי כח וזמן לזה גם הפעם.
 

אמאדמא

New member
אצלי גילו ת'הריון באולטראסאונד

מבדיקת בטא התחמקתי ואחרי שהרופא כבר ראה שק הריון הוא לא ביקש בדיקת בטא, זה לא בטוח ,אבל יכול להגזר מזה,שבדיקת בטא היא רק כדי לבדוק קיום של הריון.
 

תּמר

New member
אני לא עשיתי בטא בהריונות

מלבד פעם אחת שהיו לי דימומים.
 

yafit7

New member
עייפות היא תופעת הריון

במיוחד בשליש הראשון. מה שאת מתארת עובר כמעט על כולן. א-ב-ל בדיקות דם את צריכה לעשות. כדי לגלות האם את מחוסנת נגד מחלות מסויימות, כדי לדעת איזה סוג דם יש לך, ובין השאר, גם ספירה כללית כדי לדעת האם חסר לך ברזל...
 

rjf

New member
מחזקת את קודמותי - גם בעניין העייפו

ובטח בעניין בדיקות הדם. תתגברי על הפחד. ותעשי את הבדיקות - לא כלכך בשביל הברזל והוויטמינים אלא כמו לדעת סוג דם ואם יש לך נוגדנים לכל מני מחלות - זה מאוד מאוד חשוב.
 
זה אמנם טבעי, אבל

יכול מאוד להיות שהעייפות המוגזמת נובעת מחוסר מסויים. חבל שאת נמנעת מבדיקה שיכולה להקל עליך לטפל בעצמך. אצלי המצב מאוד השתפר כמה ימים אחרי שהתחלתי לקחת תוספי ברזל. חברה סיפרה לי שהיא סיימה עם העייפות כשהתחילה לקחת ויטמינים.
 

אמאדמא

New member
תודה, ושאלה -

הייתי אצל רופא נשים בשבוע השישי , עשיתי אולטראסאונד וראינו שק הריון אבל הוא אמר שרק בעוד שבוע -שבוע וחצי ניתן יהיה להבחין בדופק ושאחר כך הוא ידריך אותי לגבי יתר הבדיקות שעליי לעשות,הוא לא אמר לי כלום לגבי בדיקות דם וגם לא לגבי טיפת חלב. לא הלכתי לרופא משפחה , כי אין לי כזה ( טפו טפו טפו ...לא הייתי צריכה עד עכשיו),איזה רופא אמור לתת לי הפנייה לטיפת חלב ולבדיקת דם? והחל מאיזה שבוע צריך להתחיל עם המעקבים והבדיקות ? קצת מתפדחת לשאול ,אבל .... האם בדיקת דם כואבת?איזה סוג של כאב? במשך כמה שניות? כמה זמן זה כואב אחר כך?
 
קודם כל שולחת לך ../images/Emo24.gif להרגעה

מעקבים ובדיקות עושים מההתחלה. אני מניחה שברגע שתראו דופק גם את תופני לעשות את כל הבדיקות. לגבי טיפת חלב אני לא יודעת לענות כי אני עושה את כל המעקב שלי בקופ"ח. ולגבי בדיקת הדם. תראי. בדיקת דם זה לא דבר נעים- אבל גם לא דבר נורא. דקירה של מחט ואי נעימות למשך כמה שניות עד שמסיימים. אני מציעה לך ללכת לעשות את הבדיקה כשמישהו מלווה אותך ובנוסף להגיד לאחות ולא להתבייש שאת נמנעת כמעט לחלוטין מבדיקות דם בגלל פוביה ואני בטוחה שהאחות תהיה הכי רחמנית והכי נחמדה. שיהיה בהצלחה
 
לא, האמת זה לא נשמע לי טבעי,

גם אם זה שכיח. כמה אפשרויות: 1. שהאיכות שינה שלך ירדה (נוחרת?) ומכאן ההחמרה במצב. 2. שבלוטת התריס שלך משתוללת. מצב כזה מחייב בדיקת דם והתערבות טיפולית - בכדורים או בדיקור או בהומיאופטיה. 3. שיש לך חולשה רבה בשל תזונה שלא מתאימה לך למצב הזה. במקרה כזה שינוי תזונה יכול לעשות פלאים במהירות יחסית. 4. שמתחילה לך אנמיה - הציצי בלשון. אם היא חיוורת יחסית ללשון של תינוק כנראה שזה המצב, וכדאי לקחת ברזל, אם עדיין לא התחלת לקחת, ובמקביל לשפר תזונה. 5. שאת מפתחת מחלה וירלית כלשהי וחייבת לנוח. בכל מקרה יש הרבה איך לעזור לך.
 

אמאדמא

New member
וואו, תודה !

1. הבעל אומר שאני לא נוחרת ,אבל אני קמה כמה פעמים בליילה לפיפי ואולי זה פוגם באיכות השינה. 2.נראה לי שלא תהיה לי ברירה אלא לעשות בדיקת דם (אפשר בהרדמה מלאה?
) כי יש לנו במשפחה בעיות של איזון בלוטת התריס. 3. לקחתי על עצמי החלטה להתאזן תזונתית,עד עכשיו אכלתי מה שלא עשה לי בחילה ולא מה שבריא(הכנתי למשל מרק עוף ואחר כך לא הייתי מסוגלת אפילו להריח אותו ,הייתי מסוגלת להכניס לפה רק פיתה עם שוקולד ) ,מרוב עייפות אין לי כוח וזמן לבשל אוכל מזין,אבל מחר אני אקנה דגני בריאות ושקדים ואגוזים , יש לך המלצות לעוד אוכל מהיר לאכילה וקל להכנה שהוא גם בריא? 4.בחיים לא ראיתי לשון של תינוק
אבל אני אקנה מחר ברזל וויטמין C. 5. אני מאוד מקווה שלא מדובר במחלה וויראלית ,הפעם האחרונה שהייתי חולה היה לפני 12 שנה ,אבל זו הייתה מחלה קשה "מחלת הנשיקה" והעייפות שאני מרגישה היא די דומה. תודה על הפירוט וההשקעה והאיכפתיות!!!!!
 
תשובות:

1. משבוע 14 להריון ניתן לקבל טיפולי שיאצו שעוזרים לשינה טובה ועמוקה. 2. יום א' על הבוקר כדאי לעשות בדיקת דם כולל בלוטת התריס וברזל, ולא לקחת על דעת עצמך לא תוספי מזון ולא תרופות. 3. העיפי את השוקולד מהבית. קופאין (שיש הרבה בשוקולד) מעיר ואח"כ מוריד בבת אחת הרבה מאד מהאנרגיה. במקום שוקולד מרחי דבש או ממרח תמרים. 4. קני אוכל איכותי ליומיים או העמידי מישהו אחר לבשל, מתוך תקוה שאח"כ תוכלי לעשות למען עצמך יותר. 5. עצם ההשוואה למחלת הנשיקה מצדיקה את תחושתי הקודמת שזה לא נורמלי, לא משנה כמה יעיד כל העולם שגם להם זה קרה או קורה.
 
גם אני ככה ואומרים שזה נורמלי...

התחלתי אני בשבוע 7.2 וגם אני כל הזמן עייפה. מנקרת בצהריים, הולכת לישון מוקדם, בקושי קמה בבוקר...
 
למעלה