עידכוני הדרום - תחנת האוניברסיטה, קו 20 וקו עירוני חדש בערד

מצב
הנושא נעול.
עידכוני הדרום - תחנת האוניברסיטה, קו 20 וקו עירוני חדש בערד

עידכוני הדרום - תחנת האוניברסיטה, קו 20 וקו עירוני חדש בערד
1
בהמשך לעדכון שלי מלפני שבועיים: תחנת האוטובוס הצמודה לשער האוניברסיטה (לכיוון שדרות רגר) הועתקה, וממוקמת כעת אחרי הרמזור.
במקום שבו הייתה התחנה החדשה פותחים מחדש גישה לדרך השירות הצמודה לשער האוניברסיטה (זו שנאטמה לפני כ-13 שנים). ככל הנראה בכוונה לאפשר כניסת אוטובוסים לדרך השירות והעברת התחנה לשם. סוף סוף מישהו תפס שכל והבין ששד' בן-גוריון צרות מדי בשביל תחנת אוטובוס, ולאור הביקוש לחניה, עדיף להחזיר את האוטובוסים לכביש השירות ששימש עד כה כיציאה מחניון בלבד.

2
החל מיום רביעי הקרוב כביש 31 יעבור לתוואי החדש והרחוק יותר מהכניסה לכסיפה. כתוצאה מכך, קו 388 לא יעצור בכניסה לכסיפה. כפיצוי, קו 20 (ב"ש-כסיפה) יתוגבר משמעותית, ויפעל בתדירות של אחת לשעה בערך!

ועכשיו לחדשה המרכזית:
בערד- בלגן בקווים הפנימיים.

במקום לספר את כל ההיסטוריה, נעשה תקציר של מערך הקווים הפנימיים החדש, החל מהשבוע הבא:
קו 1: מלונות, הרדוף, רותם, שקד, חצבים, קניון, תחנה מרכזית - כל 20-40 דק'
קו 11: מלונות, רותם, שקד, מעוף, קניון, תחנה מרכזית, אזור התעשיה, צים סנטר - כל 60 דק'
קו 3 החדש: רותם (העליונה בלבד), הרדוף (בכיסוי גרוע), חצבים, נעורים, תחנה מרכזית, קניון, חלמיש, גבים, צים סנטר - כל 45 דק'
קו 2: תחנה מרכזית, גבים, חלמיש, קניון, מעוף, נעורים, תחנה מרכזית - כל 40 דק'
קו 12: כמו קו 2 רק בכיוון ההפוך - כל 40 דק'

מה קורה בעצם? קווים 1, 2 ו-12 הם קווים עירוניים רגילים, שנועדו לקשר שכונות שונות למרכז העיר ותדירותם גבוהה יחסית. קווים 3 ו-11 הם קווי הזנה לצים סנטר, כאשר 11 משמש באופן חלקי כקו משלים ל-1.

הטעויות:
חלק מהשכונות במזרח העיר ייפגעו מכיוון שאם עד עכשיו היה קו 1/11 למרכז העיר כל 20 דק', מעכשיו קו 11 לא ייכנס לחלק מהשכונות, וכ"פיצוי" הן יקבלו את קו 3 שיגיע רק לתחנה המרכזית ועם עיקוף גדול בנעורים. גם קו 11 יהיה פחות מהיר עקב הכנסתו למעוף.

מה היה צריך לקרות?
צים סנטר נמצא בקצה העיר, המרכז והתחנה המרכזית במרכזה. היה אפשר לפצל את קווים 2/12 לשני קווים חדשים, שכל אחד מהם יוצא מצים סנטר, עובר דרך חלק מהשכונות המערביות, למרכז העיר ומשם לשכונות במזרח העיר. קווים 1/11 ללא שינוי או עם שינוי מינורי. באופן כזה יש מערכת של 4 קווים במקום חמישה, כשלכל שכונה מהשכונות הרוויות יש קו יחיד שמשרת אותה ומחבר אותה גם למרכז וגם לצים סנטר בתדירות גבוהה.
 
וכדי לסבר את העין, הצעתי למערך הקווים הפנימיים

עידכוני הדרום - תחנת האוניברסיטה, קו 20 וקו עירוני חדש בערד
1
בהמשך לעדכון שלי מלפני שבועיים: תחנת האוטובוס הצמודה לשער האוניברסיטה (לכיוון שדרות רגר) הועתקה, וממוקמת כעת אחרי הרמזור.
במקום שבו הייתה התחנה החדשה פותחים מחדש גישה לדרך השירות הצמודה לשער האוניברסיטה (זו שנאטמה לפני כ-13 שנים). ככל הנראה בכוונה לאפשר כניסת אוטובוסים לדרך השירות והעברת התחנה לשם. סוף סוף מישהו תפס שכל והבין ששד' בן-גוריון צרות מדי בשביל תחנת אוטובוס, ולאור הביקוש לחניה, עדיף להחזיר את האוטובוסים לכביש השירות ששימש עד כה כיציאה מחניון בלבד.

2
החל מיום רביעי הקרוב כביש 31 יעבור לתוואי החדש והרחוק יותר מהכניסה לכסיפה. כתוצאה מכך, קו 388 לא יעצור בכניסה לכסיפה. כפיצוי, קו 20 (ב"ש-כסיפה) יתוגבר משמעותית, ויפעל בתדירות של אחת לשעה בערך!

ועכשיו לחדשה המרכזית:
בערד- בלגן בקווים הפנימיים.

במקום לספר את כל ההיסטוריה, נעשה תקציר של מערך הקווים הפנימיים החדש, החל מהשבוע הבא:
קו 1: מלונות, הרדוף, רותם, שקד, חצבים, קניון, תחנה מרכזית - כל 20-40 דק'
קו 11: מלונות, רותם, שקד, מעוף, קניון, תחנה מרכזית, אזור התעשיה, צים סנטר - כל 60 דק'
קו 3 החדש: רותם (העליונה בלבד), הרדוף (בכיסוי גרוע), חצבים, נעורים, תחנה מרכזית, קניון, חלמיש, גבים, צים סנטר - כל 45 דק'
קו 2: תחנה מרכזית, גבים, חלמיש, קניון, מעוף, נעורים, תחנה מרכזית - כל 40 דק'
קו 12: כמו קו 2 רק בכיוון ההפוך - כל 40 דק'

מה קורה בעצם? קווים 1, 2 ו-12 הם קווים עירוניים רגילים, שנועדו לקשר שכונות שונות למרכז העיר ותדירותם גבוהה יחסית. קווים 3 ו-11 הם קווי הזנה לצים סנטר, כאשר 11 משמש באופן חלקי כקו משלים ל-1.

הטעויות:
חלק מהשכונות במזרח העיר ייפגעו מכיוון שאם עד עכשיו היה קו 1/11 למרכז העיר כל 20 דק', מעכשיו קו 11 לא ייכנס לחלק מהשכונות, וכ"פיצוי" הן יקבלו את קו 3 שיגיע רק לתחנה המרכזית ועם עיקוף גדול בנעורים. גם קו 11 יהיה פחות מהיר עקב הכנסתו למעוף.

מה היה צריך לקרות?
צים סנטר נמצא בקצה העיר, המרכז והתחנה המרכזית במרכזה. היה אפשר לפצל את קווים 2/12 לשני קווים חדשים, שכל אחד מהם יוצא מצים סנטר, עובר דרך חלק מהשכונות המערביות, למרכז העיר ומשם לשכונות במזרח העיר. קווים 1/11 ללא שינוי או עם שינוי מינורי. באופן כזה יש מערכת של 4 קווים במקום חמישה, כשלכל שכונה מהשכונות הרוויות יש קו יחיד שמשרת אותה ומחבר אותה גם למרכז וגם לצים סנטר בתדירות גבוהה.
וכדי לסבר את העין, הצעתי למערך הקווים הפנימיים
קו 1 (אדום): כל 15-20 דק'
קו 2 (צהוב): כל 15-20 דק'
קו 3 (כחול): כל 15-20 דק'
קו 4 (סגול): כל שעה, מתוגבר בשעות של נסיעות תלמידים. הקו נועד להשלים שירות לבתי-ספר, קישור בין ריכוזי החרדים לישיבה ושירות לבית-העלמין, לכן זה קו מרובה חלופות.

בנוסף, קו 24 מכסיפה יעבור דרך אזור התעשיה, התחנה המרכזית, רח' יהודה ורח' מואב למלונות.

מכיוון שרק היום התפרסמו השינויים שתבצע מטרופולין, אין לי מפה של הבלגן. אני גם חושב שהכנת מפה כזו יהיה קצת מעל ליכולותיי וסבלנותי.
 
לפני שנה פלוס הבאת תכנית חדשה למערך התח''צ בערד

וכדי לסבר את העין, הצעתי למערך הקווים הפנימיים
קו 1 (אדום): כל 15-20 דק'
קו 2 (צהוב): כל 15-20 דק'
קו 3 (כחול): כל 15-20 דק'
קו 4 (סגול): כל שעה, מתוגבר בשעות של נסיעות תלמידים. הקו נועד להשלים שירות לבתי-ספר, קישור בין ריכוזי החרדים לישיבה ושירות לבית-העלמין, לכן זה קו מרובה חלופות.

בנוסף, קו 24 מכסיפה יעבור דרך אזור התעשיה, התחנה המרכזית, רח' יהודה ורח' מואב למלונות.

מכיוון שרק היום התפרסמו השינויים שתבצע מטרופולין, אין לי מפה של הבלגן. אני גם חושב שהכנת מפה כזו יהיה קצת מעל ליכולותיי וסבלנותי.
לפני שנה פלוס הבאת תכנית חדשה למערך התח''צ בערד
בעקבות הקמת צים סנטר.העלת אז מפה (שאיני מוצא) לקומונה ''תחבורה ציבורית בדרום''.

השאלה שלי:יש הבדל במערך המוצע עכשיו לבין המוצע אז,למעט אולי הקו הסגול?
 
אין הבדל ממשי בין התוכניות

לפני שנה פלוס הבאת תכנית חדשה למערך התח''צ בערד
בעקבות הקמת צים סנטר.העלת אז מפה (שאיני מוצא) לקומונה ''תחבורה ציבורית בדרום''.

השאלה שלי:יש הבדל במערך המוצע עכשיו לבין המוצע אז,למעט אולי הקו הסגול?
אין הבדל ממשי בין התוכניות
ההבדל העיקרי הוא בהוספת קו 4 ("הסגול"), ואולי כמה שינויים נקודתיים בקווים האחרים.
 

olli3

New member
מנהל
הם לא קיבלו שכל. פתחו את זה עבור המשאיות של אתר הבניה.

עידכוני הדרום - תחנת האוניברסיטה, קו 20 וקו עירוני חדש בערד
1
בהמשך לעדכון שלי מלפני שבועיים: תחנת האוטובוס הצמודה לשער האוניברסיטה (לכיוון שדרות רגר) הועתקה, וממוקמת כעת אחרי הרמזור.
במקום שבו הייתה התחנה החדשה פותחים מחדש גישה לדרך השירות הצמודה לשער האוניברסיטה (זו שנאטמה לפני כ-13 שנים). ככל הנראה בכוונה לאפשר כניסת אוטובוסים לדרך השירות והעברת התחנה לשם. סוף סוף מישהו תפס שכל והבין ששד' בן-גוריון צרות מדי בשביל תחנת אוטובוס, ולאור הביקוש לחניה, עדיף להחזיר את האוטובוסים לכביש השירות ששימש עד כה כיציאה מחניון בלבד.

2
החל מיום רביעי הקרוב כביש 31 יעבור לתוואי החדש והרחוק יותר מהכניסה לכסיפה. כתוצאה מכך, קו 388 לא יעצור בכניסה לכסיפה. כפיצוי, קו 20 (ב"ש-כסיפה) יתוגבר משמעותית, ויפעל בתדירות של אחת לשעה בערך!

ועכשיו לחדשה המרכזית:
בערד- בלגן בקווים הפנימיים.

במקום לספר את כל ההיסטוריה, נעשה תקציר של מערך הקווים הפנימיים החדש, החל מהשבוע הבא:
קו 1: מלונות, הרדוף, רותם, שקד, חצבים, קניון, תחנה מרכזית - כל 20-40 דק'
קו 11: מלונות, רותם, שקד, מעוף, קניון, תחנה מרכזית, אזור התעשיה, צים סנטר - כל 60 דק'
קו 3 החדש: רותם (העליונה בלבד), הרדוף (בכיסוי גרוע), חצבים, נעורים, תחנה מרכזית, קניון, חלמיש, גבים, צים סנטר - כל 45 דק'
קו 2: תחנה מרכזית, גבים, חלמיש, קניון, מעוף, נעורים, תחנה מרכזית - כל 40 דק'
קו 12: כמו קו 2 רק בכיוון ההפוך - כל 40 דק'

מה קורה בעצם? קווים 1, 2 ו-12 הם קווים עירוניים רגילים, שנועדו לקשר שכונות שונות למרכז העיר ותדירותם גבוהה יחסית. קווים 3 ו-11 הם קווי הזנה לצים סנטר, כאשר 11 משמש באופן חלקי כקו משלים ל-1.

הטעויות:
חלק מהשכונות במזרח העיר ייפגעו מכיוון שאם עד עכשיו היה קו 1/11 למרכז העיר כל 20 דק', מעכשיו קו 11 לא ייכנס לחלק מהשכונות, וכ"פיצוי" הן יקבלו את קו 3 שיגיע רק לתחנה המרכזית ועם עיקוף גדול בנעורים. גם קו 11 יהיה פחות מהיר עקב הכנסתו למעוף.

מה היה צריך לקרות?
צים סנטר נמצא בקצה העיר, המרכז והתחנה המרכזית במרכזה. היה אפשר לפצל את קווים 2/12 לשני קווים חדשים, שכל אחד מהם יוצא מצים סנטר, עובר דרך חלק מהשכונות המערביות, למרכז העיר ומשם לשכונות במזרח העיר. קווים 1/11 ללא שינוי או עם שינוי מינורי. באופן כזה יש מערכת של 4 קווים במקום חמישה, כשלכל שכונה מהשכונות הרוויות יש קו יחיד שמשרת אותה ומחבר אותה גם למרכז וגם לצים סנטר בתדירות גבוהה.
הם לא קיבלו שכל. פתחו את זה עבור המשאיות של אתר הבניה.
לא היו משקיעים ביצירת תחנה כמו שצריך עם שינוי בחניה ובמדרכה אלא פשוט מסמנים אדום צהוב וזהו.
&nbsp
סך הכל אם לא היו צריכים להכניס משאיות לאתר הבניה, לא היו מזיזים את תחנת האוטובוס למיקומה הנוכחי.
 
ולזה קוראים בעברית "טימטום"

הם לא קיבלו שכל. פתחו את זה עבור המשאיות של אתר הבניה.
לא היו משקיעים ביצירת תחנה כמו שצריך עם שינוי בחניה ובמדרכה אלא פשוט מסמנים אדום צהוב וזהו.
&nbsp
סך הכל אם לא היו צריכים להכניס משאיות לאתר הבניה, לא היו מזיזים את תחנת האוטובוס למיקומה הנוכחי.
ולזה קוראים בעברית "טימטום"
 
נשמע בכל זאת לא רע לעיר קטנה כמו ערד

עידכוני הדרום - תחנת האוניברסיטה, קו 20 וקו עירוני חדש בערד
1
בהמשך לעדכון שלי מלפני שבועיים: תחנת האוטובוס הצמודה לשער האוניברסיטה (לכיוון שדרות רגר) הועתקה, וממוקמת כעת אחרי הרמזור.
במקום שבו הייתה התחנה החדשה פותחים מחדש גישה לדרך השירות הצמודה לשער האוניברסיטה (זו שנאטמה לפני כ-13 שנים). ככל הנראה בכוונה לאפשר כניסת אוטובוסים לדרך השירות והעברת התחנה לשם. סוף סוף מישהו תפס שכל והבין ששד' בן-גוריון צרות מדי בשביל תחנת אוטובוס, ולאור הביקוש לחניה, עדיף להחזיר את האוטובוסים לכביש השירות ששימש עד כה כיציאה מחניון בלבד.

2
החל מיום רביעי הקרוב כביש 31 יעבור לתוואי החדש והרחוק יותר מהכניסה לכסיפה. כתוצאה מכך, קו 388 לא יעצור בכניסה לכסיפה. כפיצוי, קו 20 (ב"ש-כסיפה) יתוגבר משמעותית, ויפעל בתדירות של אחת לשעה בערך!

ועכשיו לחדשה המרכזית:
בערד- בלגן בקווים הפנימיים.

במקום לספר את כל ההיסטוריה, נעשה תקציר של מערך הקווים הפנימיים החדש, החל מהשבוע הבא:
קו 1: מלונות, הרדוף, רותם, שקד, חצבים, קניון, תחנה מרכזית - כל 20-40 דק'
קו 11: מלונות, רותם, שקד, מעוף, קניון, תחנה מרכזית, אזור התעשיה, צים סנטר - כל 60 דק'
קו 3 החדש: רותם (העליונה בלבד), הרדוף (בכיסוי גרוע), חצבים, נעורים, תחנה מרכזית, קניון, חלמיש, גבים, צים סנטר - כל 45 דק'
קו 2: תחנה מרכזית, גבים, חלמיש, קניון, מעוף, נעורים, תחנה מרכזית - כל 40 דק'
קו 12: כמו קו 2 רק בכיוון ההפוך - כל 40 דק'

מה קורה בעצם? קווים 1, 2 ו-12 הם קווים עירוניים רגילים, שנועדו לקשר שכונות שונות למרכז העיר ותדירותם גבוהה יחסית. קווים 3 ו-11 הם קווי הזנה לצים סנטר, כאשר 11 משמש באופן חלקי כקו משלים ל-1.

הטעויות:
חלק מהשכונות במזרח העיר ייפגעו מכיוון שאם עד עכשיו היה קו 1/11 למרכז העיר כל 20 דק', מעכשיו קו 11 לא ייכנס לחלק מהשכונות, וכ"פיצוי" הן יקבלו את קו 3 שיגיע רק לתחנה המרכזית ועם עיקוף גדול בנעורים. גם קו 11 יהיה פחות מהיר עקב הכנסתו למעוף.

מה היה צריך לקרות?
צים סנטר נמצא בקצה העיר, המרכז והתחנה המרכזית במרכזה. היה אפשר לפצל את קווים 2/12 לשני קווים חדשים, שכל אחד מהם יוצא מצים סנטר, עובר דרך חלק מהשכונות המערביות, למרכז העיר ומשם לשכונות במזרח העיר. קווים 1/11 ללא שינוי או עם שינוי מינורי. באופן כזה יש מערכת של 4 קווים במקום חמישה, כשלכל שכונה מהשכונות הרוויות יש קו יחיד שמשרת אותה ומחבר אותה גם למרכז וגם לצים סנטר בתדירות גבוהה.
נשמע בכל זאת לא רע לעיר קטנה כמו ערד
אגב מה מרחק ההליכה ברגל ממרכז העיר לשכונות 10-30 דקות?
 

olli3

New member
מנהל
בין דקה ל30 דקות. אבל ערד אינה מישורית במיוחד בשכונות הקצה.

נשמע בכל זאת לא רע לעיר קטנה כמו ערד
אגב מה מרחק ההליכה ברגל ממרכז העיר לשכונות 10-30 דקות?
בין דקה ל30 דקות. אבל ערד אינה מישורית במיוחד בשכונות הקצה.
 
אני מעריך שכ-70% גרים במרחק של עד 15 דק' מהמרכז

בין דקה ל30 דקות. אבל ערד אינה מישורית במיוחד בשכונות הקצה.
אני מעריך שכ-70% גרים במרחק של עד 15 דק' מהמרכז
כמו שמיכאל ציין, הבעייה היא בשכונות הרחוקות יותר:
בשכונות המזרחיות יש שיפועים די גדולים, לפעמים מדובר בכביש משופע באורך של 400-500 מ'. באזורים המערביים העיר מישורית יחסית, אבל שם האוכלוסייה ככלל יותר מבוגרת ולפעמים גם במצב סוציו-אקונומי לא מזהיר (בהשוואה לחלק משכונות הווילות המזרחיות, המבוססות יחסית). בנוסף, לשכונות המזרחיות נכנסות היום אוכלוסיות צעירות עם ילדים.
צים סנטר לא נמצא במרחק הליכה ממרכז העיר, ולהערכתי במרחק של 15 דק' ממנו גרה פחות מרבע מהאוכלוסייה, ומדובר במוקד כלכלי די חשוב.

בעיה נוספת היא היעדר מוקד עירוני יחיד. בנוסף לצים סנטר ולמרכז הקלאסי, יש מוקד באזור התיכון (מזרח העיר), הישיבה (המערב), ומוקדים קטנים יותר בתוך שכונות (בעיקר הוותיקות). גם הציר המרכזי של העיר, מהעירייה לקניון, הוא באורך של כ-700 מ' ועתיד להתארך בהמשך לקרוב ל-2 ק"מ. גנזך המדינה שאמור לקום "במרכז העיר" יהיה כמעט קילומטר מהתחנה המרכזית (וזה יעד לאורחים מהחוץ). לשם השוואה, המרחקים ממסוף 2000 לאיכילוב או מכיכר רבין לבימה הם כ-800 מ'.
 
אז לא עדיף שיהיה קו 1 בערד שיעשה סיבוב

אני מעריך שכ-70% גרים במרחק של עד 15 דק' מהמרכז
כמו שמיכאל ציין, הבעייה היא בשכונות הרחוקות יותר:
בשכונות המזרחיות יש שיפועים די גדולים, לפעמים מדובר בכביש משופע באורך של 400-500 מ'. באזורים המערביים העיר מישורית יחסית, אבל שם האוכלוסייה ככלל יותר מבוגרת ולפעמים גם במצב סוציו-אקונומי לא מזהיר (בהשוואה לחלק משכונות הווילות המזרחיות, המבוססות יחסית). בנוסף, לשכונות המזרחיות נכנסות היום אוכלוסיות צעירות עם ילדים.
צים סנטר לא נמצא במרחק הליכה ממרכז העיר, ולהערכתי במרחק של 15 דק' ממנו גרה פחות מרבע מהאוכלוסייה, ומדובר במוקד כלכלי די חשוב.

בעיה נוספת היא היעדר מוקד עירוני יחיד. בנוסף לצים סנטר ולמרכז הקלאסי, יש מוקד באזור התיכון (מזרח העיר), הישיבה (המערב), ומוקדים קטנים יותר בתוך שכונות (בעיקר הוותיקות). גם הציר המרכזי של העיר, מהעירייה לקניון, הוא באורך של כ-700 מ' ועתיד להתארך בהמשך לקרוב ל-2 ק"מ. גנזך המדינה שאמור לקום "במרכז העיר" יהיה כמעט קילומטר מהתחנה המרכזית (וזה יעד לאורחים מהחוץ). לשם השוואה, המרחקים ממסוף 2000 לאיכילוב או מכיכר רבין לבימה הם כ-800 מ'.
אז לא עדיף שיהיה קו 1 בערד שיעשה סיבוב
בין השכונות כל 10 דקות , במקום ריבוי קווים בתדירות נמוכה?
בנוסף במרחקים כאלה כדאי להקצות מקום לשבילי אופניים.
 

olli3

New member
מנהל
אפשר להגיד את אותו הדבר על גבעתיים.

אז לא עדיף שיהיה קו 1 בערד שיעשה סיבוב
בין השכונות כל 10 דקות , במקום ריבוי קווים בתדירות נמוכה?
בנוסף במרחקים כאלה כדאי להקצות מקום לשבילי אופניים.
אפשר להגיד את אותו הדבר על גבעתיים.
 
האמת ששתיהן דוגמאות לא רעות

בגבעתיים יותר תושבים והיא נמצאת בין ערים.
אולי ק"ש היא דוגמא דומה.
האמת ששתיהן דוגמאות לא רעות
קרית-שמונה בהחלט דוגמא יותר טובה מבחינת גודל האוכלוסיה (גם נתיבות ואופקים, שבהן עוברים עכשיו ממתכונת של קו אחד למתכונת של מספר קווים).

אבל
השטח הבנוי של ערד הוא בערך כמו זה של גבעתיים (אולי אפילו טיפה יותר), רק שבגבעתיים הבשטח הבנוי רציף יותר.
 
גבעתיים אינה דוגמה טובה כי היא חלק בלתי נפרד ממטרופולין

האמת ששתיהן דוגמאות לא רעות
קרית-שמונה בהחלט דוגמא יותר טובה מבחינת גודל האוכלוסיה (גם נתיבות ואופקים, שבהן עוברים עכשיו ממתכונת של קו אחד למתכונת של מספר קווים).

אבל
השטח הבנוי של ערד הוא בערך כמו זה של גבעתיים (אולי אפילו טיפה יותר), רק שבגבעתיים הבשטח הבנוי רציף יותר.
גבעתיים אינה דוגמה טובה כי היא חלק בלתי נפרד ממטרופולין
ואינה עיר בודדה מבחינה גיאוגרפית כמו ערד, קרית שמונה, נתיבות או אופקים.
בגבעתיים כל התחבורה הציבורית מוטמעת כחלק מהתחבורה הציבורית של גוש-דן ואין ממש קווים עירוניים לגבעתיים נטו.
 
על היותה חלק מהמטרופולין אינני מתווכח

גבעתיים אינה דוגמה טובה כי היא חלק בלתי נפרד ממטרופולין
ואינה עיר בודדה מבחינה גיאוגרפית כמו ערד, קרית שמונה, נתיבות או אופקים.
בגבעתיים כל התחבורה הציבורית מוטמעת כחלק מהתחבורה הציבורית של גוש-דן ואין ממש קווים עירוניים לגבעתיים נטו.
על היותה חלק מהמטרופולין אינני מתווכח
השאלה היא:
אם היו רוצים להפעיל קו עירוני בגבעתיים שיכסה את כל העיר בואפן סביר ומועיל, האם ניתן היה להפעיל קו אחד שכזה? אני בספק, וקל וחומר שהדבר יהיה נכון עבור ערד שמתפרסת על שטח בנוי גדול יותר.
 
יש קו כזה לקשישי גבעתיים , בבוקר.

על היותה חלק מהמטרופולין אינני מתווכח
השאלה היא:
אם היו רוצים להפעיל קו עירוני בגבעתיים שיכסה את כל העיר בואפן סביר ומועיל, האם ניתן היה להפעיל קו אחד שכזה? אני בספק, וקל וחומר שהדבר יהיה נכון עבור ערד שמתפרסת על שטח בנוי גדול יותר.
יש קו כזה לקשישי גבעתיים , בבוקר.
 

orchilit

New member
זו הסעה של העירייה לגמלאים וזו נסיעה אחת לא סיבובית

יש קו כזה לקשישי גבעתיים , בבוקר.
זו הסעה של העירייה לגמלאים וזו נסיעה אחת לא סיבובית
וחד כיוונית שיוצאת מבית שרת דרך אזור מצפה העיר, מרכז העיר, שכ' בורוכוב, גבעת רמב"ם, ומסיים בקניון גבעתיים.
 

alantan

New member
איך הקשישים חוזרים הביתה מהקניון? אני לא רוצה להשמע ציני,

זו הסעה של העירייה לגמלאים וזו נסיעה אחת לא סיבובית
וחד כיוונית שיוצאת מבית שרת דרך אזור מצפה העיר, מרכז העיר, שכ' בורוכוב, גבעת רמב"ם, ומסיים בקניון גבעתיים.
איך הקשישים חוזרים הביתה מהקניון? אני לא רוצה להשמע ציני,
אבל ההסעה הזו נשמעת כמו הסעה פוליטית כדי להצדיק איזו מחלקה בעירייה. האם מערך הקווים הסדירים והתדירים אינו מספק את השירות הנ"ל? אם לא, מדוע העירייה אינה פועלת כדי לשנות את המערך?
 

orchilit

New member
לדעתי זה מהקדנציה של ראש העירייה הקודם

איך הקשישים חוזרים הביתה מהקניון? אני לא רוצה להשמע ציני,
אבל ההסעה הזו נשמעת כמו הסעה פוליטית כדי להצדיק איזו מחלקה בעירייה. האם מערך הקווים הסדירים והתדירים אינו מספק את השירות הנ"ל? אם לא, מדוע העירייה אינה פועלת כדי לשנות את המערך?
לדעתי זה מהקדנציה של ראש העירייה הקודם
ובאמת, היה מוטב לבטל, או לפחות להפוך את זה למשהו שיעבוד לכל הפחות בשני הכיוונים ובמסלול סיבובי . יש הצדקה לזה. לא יצא לי לראות את ההסעה הזו כדי לחוות את דעתי עליה. יש רק נסיעה אחת ב8:15 וזהו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה