עידכוני הדרום - תחנת האוניברסיטה, קו 20 וקו עירוני חדש בערד
עידכוני הדרום - תחנת האוניברסיטה, קו 20 וקו עירוני חדש בערד
1
בהמשך לעדכון שלי מלפני שבועיים: תחנת האוטובוס הצמודה לשער האוניברסיטה (לכיוון שדרות רגר) הועתקה, וממוקמת כעת אחרי הרמזור.
במקום שבו הייתה התחנה החדשה פותחים מחדש גישה לדרך השירות הצמודה לשער האוניברסיטה (זו שנאטמה לפני כ-13 שנים). ככל הנראה בכוונה לאפשר כניסת אוטובוסים לדרך השירות והעברת התחנה לשם. סוף סוף מישהו תפס שכל והבין ששד' בן-גוריון צרות מדי בשביל תחנת אוטובוס, ולאור הביקוש לחניה, עדיף להחזיר את האוטובוסים לכביש השירות ששימש עד כה כיציאה מחניון בלבד.
2
החל מיום רביעי הקרוב כביש 31 יעבור לתוואי החדש והרחוק יותר מהכניסה לכסיפה. כתוצאה מכך, קו 388 לא יעצור בכניסה לכסיפה. כפיצוי, קו 20 (ב"ש-כסיפה) יתוגבר משמעותית, ויפעל בתדירות של אחת לשעה בערך!
ועכשיו לחדשה המרכזית:
בערד- בלגן בקווים הפנימיים.
במקום לספר את כל ההיסטוריה, נעשה תקציר של מערך הקווים הפנימיים החדש, החל מהשבוע הבא:
קו 1: מלונות, הרדוף, רותם, שקד, חצבים, קניון, תחנה מרכזית - כל 20-40 דק'
קו 11: מלונות, רותם, שקד, מעוף, קניון, תחנה מרכזית, אזור התעשיה, צים סנטר - כל 60 דק'
קו 3 החדש: רותם (העליונה בלבד), הרדוף (בכיסוי גרוע), חצבים, נעורים, תחנה מרכזית, קניון, חלמיש, גבים, צים סנטר - כל 45 דק'
קו 2: תחנה מרכזית, גבים, חלמיש, קניון, מעוף, נעורים, תחנה מרכזית - כל 40 דק'
קו 12: כמו קו 2 רק בכיוון ההפוך - כל 40 דק'
מה קורה בעצם? קווים 1, 2 ו-12 הם קווים עירוניים רגילים, שנועדו לקשר שכונות שונות למרכז העיר ותדירותם גבוהה יחסית. קווים 3 ו-11 הם קווי הזנה לצים סנטר, כאשר 11 משמש באופן חלקי כקו משלים ל-1.
הטעויות:
חלק מהשכונות במזרח העיר ייפגעו מכיוון שאם עד עכשיו היה קו 1/11 למרכז העיר כל 20 דק', מעכשיו קו 11 לא ייכנס לחלק מהשכונות, וכ"פיצוי" הן יקבלו את קו 3 שיגיע רק לתחנה המרכזית ועם עיקוף גדול בנעורים. גם קו 11 יהיה פחות מהיר עקב הכנסתו למעוף.
מה היה צריך לקרות?
צים סנטר נמצא בקצה העיר, המרכז והתחנה המרכזית במרכזה. היה אפשר לפצל את קווים 2/12 לשני קווים חדשים, שכל אחד מהם יוצא מצים סנטר, עובר דרך חלק מהשכונות המערביות, למרכז העיר ומשם לשכונות במזרח העיר. קווים 1/11 ללא שינוי או עם שינוי מינורי. באופן כזה יש מערכת של 4 קווים במקום חמישה, כשלכל שכונה מהשכונות הרוויות יש קו יחיד שמשרת אותה ומחבר אותה גם למרכז וגם לצים סנטר בתדירות גבוהה.
עידכוני הדרום - תחנת האוניברסיטה, קו 20 וקו עירוני חדש בערד
1
בהמשך לעדכון שלי מלפני שבועיים: תחנת האוטובוס הצמודה לשער האוניברסיטה (לכיוון שדרות רגר) הועתקה, וממוקמת כעת אחרי הרמזור.
במקום שבו הייתה התחנה החדשה פותחים מחדש גישה לדרך השירות הצמודה לשער האוניברסיטה (זו שנאטמה לפני כ-13 שנים). ככל הנראה בכוונה לאפשר כניסת אוטובוסים לדרך השירות והעברת התחנה לשם. סוף סוף מישהו תפס שכל והבין ששד' בן-גוריון צרות מדי בשביל תחנת אוטובוס, ולאור הביקוש לחניה, עדיף להחזיר את האוטובוסים לכביש השירות ששימש עד כה כיציאה מחניון בלבד.
2
החל מיום רביעי הקרוב כביש 31 יעבור לתוואי החדש והרחוק יותר מהכניסה לכסיפה. כתוצאה מכך, קו 388 לא יעצור בכניסה לכסיפה. כפיצוי, קו 20 (ב"ש-כסיפה) יתוגבר משמעותית, ויפעל בתדירות של אחת לשעה בערך!
ועכשיו לחדשה המרכזית:
במקום לספר את כל ההיסטוריה, נעשה תקציר של מערך הקווים הפנימיים החדש, החל מהשבוע הבא:
קו 1: מלונות, הרדוף, רותם, שקד, חצבים, קניון, תחנה מרכזית - כל 20-40 דק'
קו 11: מלונות, רותם, שקד, מעוף, קניון, תחנה מרכזית, אזור התעשיה, צים סנטר - כל 60 דק'
קו 3 החדש: רותם (העליונה בלבד), הרדוף (בכיסוי גרוע), חצבים, נעורים, תחנה מרכזית, קניון, חלמיש, גבים, צים סנטר - כל 45 דק'
קו 2: תחנה מרכזית, גבים, חלמיש, קניון, מעוף, נעורים, תחנה מרכזית - כל 40 דק'
קו 12: כמו קו 2 רק בכיוון ההפוך - כל 40 דק'
מה קורה בעצם? קווים 1, 2 ו-12 הם קווים עירוניים רגילים, שנועדו לקשר שכונות שונות למרכז העיר ותדירותם גבוהה יחסית. קווים 3 ו-11 הם קווי הזנה לצים סנטר, כאשר 11 משמש באופן חלקי כקו משלים ל-1.
הטעויות:
חלק מהשכונות במזרח העיר ייפגעו מכיוון שאם עד עכשיו היה קו 1/11 למרכז העיר כל 20 דק', מעכשיו קו 11 לא ייכנס לחלק מהשכונות, וכ"פיצוי" הן יקבלו את קו 3 שיגיע רק לתחנה המרכזית ועם עיקוף גדול בנעורים. גם קו 11 יהיה פחות מהיר עקב הכנסתו למעוף.
מה היה צריך לקרות?
צים סנטר נמצא בקצה העיר, המרכז והתחנה המרכזית במרכזה. היה אפשר לפצל את קווים 2/12 לשני קווים חדשים, שכל אחד מהם יוצא מצים סנטר, עובר דרך חלק מהשכונות המערביות, למרכז העיר ומשם לשכונות במזרח העיר. קווים 1/11 ללא שינוי או עם שינוי מינורי. באופן כזה יש מערכת של 4 קווים במקום חמישה, כשלכל שכונה מהשכונות הרוויות יש קו יחיד שמשרת אותה ומחבר אותה גם למרכז וגם לצים סנטר בתדירות גבוהה.