עידכון

עובדייה

New member
עידכון

היום עשיתי ביופסיה בפנים. קיבלתי את התוצאות של הבדיקה ההמטולוגית והביה היחידה היתה שה pt-inr היה נמוך 0.88 מישהו יכול להסביר לי למה זה קשור או מה זה אומר הרופא שלי לא היסביר לי הוא רק רוצה שאני אעשה שוב את הבדיקה.
 

gaia20

New member
הסבר שמצאתי לבדיקה

"INR (נקרא גם International Ratio Normalized) מה זה: INR הוא מדד המעניק קנה מידה אחיד לכל בדיקות ה- PT הנעשות במעבדות שונות ובחומרים שונים. מכיוון שהחומרים במעבדה המשמשים לביצוע הבדיקה הם ממקור ביולוגי, ללא היחס הזה לאניתן להשוות בין בדיקות שונות ממעבדות שונות או אפילו בין בדיקות מאותה מעבדה. לכן משתמשים במדד הזה, שמאפשר לרופא לנטר את יעילות התרופות מונעות הקרישה (דוגמת קומאדין) ולהתאים את מינוני התרופה. ערכים תקינים: לאדם בריא: 0.9-1.4. לחולים הסובלים מפרפור פרוזדורי לב אמורים ערכי ה- INR להיות2-3. לחולים בעלי מסתם לב מלאכותי אמורים ערכי ה-INR להיות בתחום של 2.5-3.5. ערכים גבוהים: INR מעל 3.5 מעיד על סכנת דימומים. ערכים נמוכים: INR מתחת ל-1 אצל אנשים בריאים ומתחת ל-2 אצל אנשים הסובלים מפרפור פרוזדורים או בעלי מסתם מלאכותי מעלה את הסיכון להיווצרות קרישי דם קטלניים." מתוך- כך תפענחו את בדיקות הדם שלכם
 

gaia20

New member
ועוד דבר

בפעם הבאה שאתה מקבל תוצאות ליד הרופא, תשאל אותו מה הן אומרות אל תצא מהמרפאה בחוסר ידיעה, תשאל, תציק כמה שצריך, זה ממש לא בסדר שלא הסבירו לך על בדיקה שעשית.
 
למעלה