עידכון ערב - הקצנה

הפרבולה1

Well-known member
למערכת לעוד שבוע, לפי GFS מערכת חורפית סוערת החל מחמישי שישי עם שלג בחרמון ואולי גם בפסגות הצפון והמרכז (כרגע זה עדין רחוק מלנתח היכן ומתי אם בכלל ירד שלג חוץ מהחרמון גם העיתוי והעוצמה של המערכת סביר שעוד ישתנה במודלים )
אגב בשלישי יהיה שיא גל החום החורפי החורפי , כך שאם זה יתממש צפוי לנו מהפך די דרמטי במזג האוויר לקראת סוף שבוע הבא.

 

lovernn

Member

ניצן cocos זה תמיד ככה העיקר שתהיה הסכמה פה אחד שהחורף חוזר מתחיל או מה שלא יהיה ולשם שינוי מתפק'ד כמו אחד כזה​

 

הפרבולה1

Well-known member
עידכון ערב GFS ממתן את המערכת , הגשם צפוי להגיע ברביע ערב -חמישי בוקר עם רוחות דרום מערביות חזקות אובך ...
רואים אפקט של "ביצי שור" שהמערכת שתגיע ביום רביע חמישי נמשכת לאחור ומסתיימת ביום שישי בגלל אפיק עמוק שיורד מעל יוון , שאולי בהמשך יגיע אלינו בגל נוסף ואולי עוד גלים .
שלישי הרוח תהיה מזרחית וחם יחסית (13-14 מעלות ב850 מב ,20-25 מעלות ברוב הארץ ), רביעי הרוח תחוג לדרומית במשך היום עדין חם יחסית, חמישי דרום מערבית -מערבית חזקה ( כ 35 קשר) וים סוער, התקררות ניכרת.
אגב ברקנל והקנדי נראה קצת יותר קיצונים לחמישי שישי.

כרגע נראה מערכת חורפית נחמדה ביום רביעי חמישי ואולי עוד גלים בהמשך לא משהו חריג\קיצוני לעונה, שלג רק בחרמון, ויש הבדלים בין המודלים לגבי עומק האפיק מישכו ואופי ועיתוי הגלים שיבוא אחריו בטווח הרחוק יותר.

נחכה לאיסי ....
 
עדכון ערב זועה. לפיו ירושלים וחוף דרומי מחוץ לגשם( ירושלים אולי תהנה מהאוגרופיה. אבל לא מתאים מפותחים) מה שאומר שבוע הבא ירושלים תרד ל45 אחוז ממה שאמור לרדת
 

הפרבולה1

Well-known member
איס נראה קיצוני יותר מ GFS
אמנם דוחה את השיא ל 144 שעות אבל אפיק יותר דרומי ושקע עמוק יותר בקרקע, שבזמן הזה GFS כבר כמעט מסיים את המערכת ( לפחות את הגל הראשון )
נצטרך לחכות אולי עוד יום יומים שהמודלים יתכנסו לתסריט מוסכם יותר לגבי סוף שבוע הבא.

 
איסי זועה למי שמדרום לגוש דן. נראה שירושלים וחוף דרומי מחוץ למערכת ( אולי ירושלים תקבל בגלל. האורוגרפיה) אבל חוף דרומי נראה שמסתמן חודש וחצי ללא משקעים. שבוע הבא סוגרים חודש
 
למעלה