עידכון מאילת

מצב
הנושא נעול.

mucool2

New member
אתה מדבר על המצב היום

לא חושב כמוך...
בכל אופן, המון אנשים טסים מאילת לחיפה, בגלל הזמנים. זה לא כיף לנהוג, וזה גם לא כיף לנסוע, ואין פה ברירות - זה מה שרע. הרכבת כיום לא מציגה נתונים מרשימים, הן מבחינת נוחות (דאבל דק, או לעמוד + מקום לציוד), הן מבחינת זמנים, ויותר חשוב - עמידה בהם, הן מבחינת שירות, שממנו אני באמת מתפלא, והן מבחינת החלפת רכבות. לגבי הרכבת לאילת, כמו שאמרתי, וגם אתה, הרכבת תקצץ בזמני הנסיעה, ואז זה יהיה סיפור אחר, בכל אופן אנ י לא חושב ששעתיים נסיעה לחיפה מב"ש זה הגיוני ברכבת. רק שלא יהיה כמו הקו לירושלים
אתה מדבר על המצב היום
נראה אותך בעוד 5 שנים מדבר ככה. זה לא שהרכבת לאילת תשתמש בתשתיות הקיימות היום!
 
קו רכבת לא צריך להיות ריווחי

צודק !!! אין אפשרות להקים קו נוסעים
לאילת שיהיה גם ריווחי וגם נוח למישתמש (זמן נסיעה מהיר) סתם אם אני חיפאי וירצה לינסוע בקו הזה לאילת כמה זמן יקח לי ??? והאם עדיף להשקיע יותר בבניית כביש ביקעה חדש ומהיר עם נתיב מיוחד למשאיות . או כמו שאני קורה לזה "אוטוסטרדת אילת" לתת לחברה פרטית ליבנות כביש ברמתו של כביש חוצה ישראל (שיתחבר אליו) שיהפוך את הנסיעה לאילת למהירה ונוחה מאוד וגם פחות מסוכנת . לפני חודש נסעתי מעפולה לאילת דרך כביש חוצה ישראל ללא עצירות ולקח לי 4.5 שעות נסיעה !!! אם מארך כבישים מהיר ונוח (וסידור באיזו שהיא צורה את ירידות סדום) אפשר להוריד את זמן הנסיעה ל-3 שעות ואפילו פחות !!! זה פרוייקט יותר הגיוני ומעשי מאשר רכבת שגם לא תיתן שרות לכלל התושבים.
קו רכבת לא צריך להיות ריווחי
למעשה אני לא חושב שקיים קו רכבת ריווחי אחד בישראל. מה נעשה, נסגור ת'רכבת? לרכבת יש יתרונות גדולים מאוד שאתה מפספס שמצדיקים את קיומה למרות שהיא כאילו לא ריווחית. הורדת כלי רכב או צמצום מספר הנסיעות על הכביש שווה למדינה הרבה כסף, למרות שזה לא משפר את המאזן הכלכלי של הרכבת. פחות כלי רכב על הכביש = פחות תאונות = חיסכון כספי למדינה. חוץ מזה, רכבת מזהמת פחות, משנעת יותר אנשים על פחות שטח קרקע, ובאופן כללי עלות ההשקעה פר-נוסע בתשתית יותר נמוכה מזו של הקמת כבישים. אם המדינה תשקיע בהקמת כביש משופר לאילת, הסיכוי שיהיה לה אינטרס להקים את קו הרכבת לעפולה ובית שאן יקטן. ככל שמקימים רשת מסילות רכבת מפותחת ומקיפה יותר, כך הרווחיות של כל קו גדילה. אם נוסע עולה באילת ונוסע עד נהריה, הוא בעצם נוסע גם בקו ת"א אילת וגם בקו ת"א נהריה. נסיעה שקודם לא היתה מתבצעת כי היא פחות כדאית מנסיעה אחת ארוכה ברכב פרטי או אוטובוס מאילת לחיפה ומשם אוטובוס לנהריה. זה גם מסביר למה הפוטנציאל של הקו לאילת יעלה ככל שיוקמו יותר קווי רכבת. למשל: אחרי שיוקם הקו המהיר ת"א-ירושלים תוכל להוסיף לנוסעים הפוטנציאליים גם את תושבי ירושלים שכרגע לא נספרים. אחרי שיוקם קו חיפה בית-שאן תוכל להוסיף את תושבי הקו (בעיקר עפולה ובית-שאן) לנוסעים הפוטנציאליים. לכן, אולי הקו כרגע לא כדאי, אבל אולי עוד 10 שנים עם התפתחות הרכבת הקו יהיה כן כדאי (אבל עדיין לא רווחי). אם תעודד הקמת כבישים גדולים במקום הקמת תשתיות רכבת, הסיכוי שיקימו גם את זה וגם את זה קטן מאוד. בכל מקרה, כבישים לא נותנים פתרון לטווח הארוך מבחינה תחבורתית וזה לא משהו חדש שהמצאתי.
 
../images/Emo45.gif

קו רכבת לא צריך להיות ריווחי
למעשה אני לא חושב שקיים קו רכבת ריווחי אחד בישראל. מה נעשה, נסגור ת'רכבת? לרכבת יש יתרונות גדולים מאוד שאתה מפספס שמצדיקים את קיומה למרות שהיא כאילו לא ריווחית. הורדת כלי רכב או צמצום מספר הנסיעות על הכביש שווה למדינה הרבה כסף, למרות שזה לא משפר את המאזן הכלכלי של הרכבת. פחות כלי רכב על הכביש = פחות תאונות = חיסכון כספי למדינה. חוץ מזה, רכבת מזהמת פחות, משנעת יותר אנשים על פחות שטח קרקע, ובאופן כללי עלות ההשקעה פר-נוסע בתשתית יותר נמוכה מזו של הקמת כבישים. אם המדינה תשקיע בהקמת כביש משופר לאילת, הסיכוי שיהיה לה אינטרס להקים את קו הרכבת לעפולה ובית שאן יקטן. ככל שמקימים רשת מסילות רכבת מפותחת ומקיפה יותר, כך הרווחיות של כל קו גדילה. אם נוסע עולה באילת ונוסע עד נהריה, הוא בעצם נוסע גם בקו ת"א אילת וגם בקו ת"א נהריה. נסיעה שקודם לא היתה מתבצעת כי היא פחות כדאית מנסיעה אחת ארוכה ברכב פרטי או אוטובוס מאילת לחיפה ומשם אוטובוס לנהריה. זה גם מסביר למה הפוטנציאל של הקו לאילת יעלה ככל שיוקמו יותר קווי רכבת. למשל: אחרי שיוקם הקו המהיר ת"א-ירושלים תוכל להוסיף לנוסעים הפוטנציאליים גם את תושבי ירושלים שכרגע לא נספרים. אחרי שיוקם קו חיפה בית-שאן תוכל להוסיף את תושבי הקו (בעיקר עפולה ובית-שאן) לנוסעים הפוטנציאליים. לכן, אולי הקו כרגע לא כדאי, אבל אולי עוד 10 שנים עם התפתחות הרכבת הקו יהיה כן כדאי (אבל עדיין לא רווחי). אם תעודד הקמת כבישים גדולים במקום הקמת תשתיות רכבת, הסיכוי שיקימו גם את זה וגם את זה קטן מאוד. בכל מקרה, כבישים לא נותנים פתרון לטווח הארוך מבחינה תחבורתית וזה לא משהו חדש שהמצאתי.
 

OMER G17

New member
המדרכה העם איתך...../images/Emo45.gif

קו רכבת לא צריך להיות ריווחי
למעשה אני לא חושב שקיים קו רכבת ריווחי אחד בישראל. מה נעשה, נסגור ת'רכבת? לרכבת יש יתרונות גדולים מאוד שאתה מפספס שמצדיקים את קיומה למרות שהיא כאילו לא ריווחית. הורדת כלי רכב או צמצום מספר הנסיעות על הכביש שווה למדינה הרבה כסף, למרות שזה לא משפר את המאזן הכלכלי של הרכבת. פחות כלי רכב על הכביש = פחות תאונות = חיסכון כספי למדינה. חוץ מזה, רכבת מזהמת פחות, משנעת יותר אנשים על פחות שטח קרקע, ובאופן כללי עלות ההשקעה פר-נוסע בתשתית יותר נמוכה מזו של הקמת כבישים. אם המדינה תשקיע בהקמת כביש משופר לאילת, הסיכוי שיהיה לה אינטרס להקים את קו הרכבת לעפולה ובית שאן יקטן. ככל שמקימים רשת מסילות רכבת מפותחת ומקיפה יותר, כך הרווחיות של כל קו גדילה. אם נוסע עולה באילת ונוסע עד נהריה, הוא בעצם נוסע גם בקו ת"א אילת וגם בקו ת"א נהריה. נסיעה שקודם לא היתה מתבצעת כי היא פחות כדאית מנסיעה אחת ארוכה ברכב פרטי או אוטובוס מאילת לחיפה ומשם אוטובוס לנהריה. זה גם מסביר למה הפוטנציאל של הקו לאילת יעלה ככל שיוקמו יותר קווי רכבת. למשל: אחרי שיוקם הקו המהיר ת"א-ירושלים תוכל להוסיף לנוסעים הפוטנציאליים גם את תושבי ירושלים שכרגע לא נספרים. אחרי שיוקם קו חיפה בית-שאן תוכל להוסיף את תושבי הקו (בעיקר עפולה ובית-שאן) לנוסעים הפוטנציאליים. לכן, אולי הקו כרגע לא כדאי, אבל אולי עוד 10 שנים עם התפתחות הרכבת הקו יהיה כן כדאי (אבל עדיין לא רווחי). אם תעודד הקמת כבישים גדולים במקום הקמת תשתיות רכבת, הסיכוי שיקימו גם את זה וגם את זה קטן מאוד. בכל מקרה, כבישים לא נותנים פתרון לטווח הארוך מבחינה תחבורתית וזה לא משהו חדש שהמצאתי.
המדרכה העם איתך...
 

david80

Member
תנו כבר רכבת לאילת...

צודק !!! אין אפשרות להקים קו נוסעים
לאילת שיהיה גם ריווחי וגם נוח למישתמש (זמן נסיעה מהיר) סתם אם אני חיפאי וירצה לינסוע בקו הזה לאילת כמה זמן יקח לי ??? והאם עדיף להשקיע יותר בבניית כביש ביקעה חדש ומהיר עם נתיב מיוחד למשאיות . או כמו שאני קורה לזה "אוטוסטרדת אילת" לתת לחברה פרטית ליבנות כביש ברמתו של כביש חוצה ישראל (שיתחבר אליו) שיהפוך את הנסיעה לאילת למהירה ונוחה מאוד וגם פחות מסוכנת . לפני חודש נסעתי מעפולה לאילת דרך כביש חוצה ישראל ללא עצירות ולקח לי 4.5 שעות נסיעה !!! אם מארך כבישים מהיר ונוח (וסידור באיזו שהיא צורה את ירידות סדום) אפשר להוריד את זמן הנסיעה ל-3 שעות ואפילו פחות !!! זה פרוייקט יותר הגיוני ומעשי מאשר רכבת שגם לא תיתן שרות לכלל התושבים.
תנו כבר רכבת לאילת...
זה חיוני ותתרום לפיתוח הנגב. שיניחו מסילה בודדת, ואח"כ שידרוג (יישור, הכפלה, חישמול וכו`) לפי הצורך.
 
זה יהיה בזבוז...

תנו כבר רכבת לאילת...
זה חיוני ותתרום לפיתוח הנגב. שיניחו מסילה בודדת, ואח"כ שידרוג (יישור, הכפלה, חישמול וכו`) לפי הצורך.
זה יהיה בזבוז...
אם משקיעים, שיהיה כפול מלכתחילה. יישור
על זה אין מה לדבר כלל.
 

mucool2

New member
רק לא ככה!!

תנו כבר רכבת לאילת...
זה חיוני ותתרום לפיתוח הנגב. שיניחו מסילה בודדת, ואח"כ שידרוג (יישור, הכפלה, חישמול וכו`) לפי הצורך.
רק לא ככה!!
רכבת נוסעים לאילת תהיה משתלמת רק אם הקו יהיה כפול ומהיר, כלומר מיושר (מחושמל או לא).
 
פרוייקט לא חיוני כרגע - להקפיא!

אני לא רק אגיד "אמרתי לכם"
אני גם אגיד, אינשאללה יבטלו את הבדיחה הזאת ולא רק יקפיאו אותה.
פרוייקט לא חיוני כרגע - להקפיא!
כפי שטענו פה בעבר, יש בארץ פרוייקטים הרבה יותר דחופים שישרתו הרבה יותר אנשים שעדיף להשקיע בהם את המליארדים הדרושים להקמת הקו. לא נראה לי הגיוני להשקיע שקל אחד בקו כזה לפני שמסיימים את הקמת כל הקווים של תוכנית החומש הנוכחית ועוד כמה וכמה קווים שחברי הפורום הציעו להקים בעבר. אבל, מצד שני לא הגיוני לוותר לחלוטין על היתרונות של הקו הזה. הורדת העומס של המשאיות הנעות בכביש הערבה תציל חיים! זה כבר שווה עשרות מליונים מדי שנה למשלם המיסים - מה שמדגיש את הצורך בהפנמת העלויות. קו טוב בין המרכז לבין אילת יאפשר הסעת תיירים מתחנת נתב"ג ישירות לאילת והורדת העומס מנמל התעופה של אילת. קו רכבת שיעבור דרך נמל התעופה העתידי של אילת יעזור לקישור טוב של אילת והטרמינל. זה גם יתרון. דבר נוסף הוא הקלה לתושבי אילת בעלויות הנסיעה למרכז. תושבים רבים בוחרים בטיסה מכיוון שנסיעות ארוכות באוטובוסים וגם נהיגה ארוכה הם מתישים ומאוד לא מהנים. נסיעה ברכבת תהיה נעימה יותר מאוטובוס וזולה הרבה יותר מטיסה. רכבת תשפר את איכות החיים בעיר ותסייע לתיירות.
 

mucool2

New member
מסכים אתך, אבל

פרוייקט לא חיוני כרגע - להקפיא!
כפי שטענו פה בעבר, יש בארץ פרוייקטים הרבה יותר דחופים שישרתו הרבה יותר אנשים שעדיף להשקיע בהם את המליארדים הדרושים להקמת הקו. לא נראה לי הגיוני להשקיע שקל אחד בקו כזה לפני שמסיימים את הקמת כל הקווים של תוכנית החומש הנוכחית ועוד כמה וכמה קווים שחברי הפורום הציעו להקים בעבר. אבל, מצד שני לא הגיוני לוותר לחלוטין על היתרונות של הקו הזה. הורדת העומס של המשאיות הנעות בכביש הערבה תציל חיים! זה כבר שווה עשרות מליונים מדי שנה למשלם המיסים - מה שמדגיש את הצורך בהפנמת העלויות. קו טוב בין המרכז לבין אילת יאפשר הסעת תיירים מתחנת נתב"ג ישירות לאילת והורדת העומס מנמל התעופה של אילת. קו רכבת שיעבור דרך נמל התעופה העתידי של אילת יעזור לקישור טוב של אילת והטרמינל. זה גם יתרון. דבר נוסף הוא הקלה לתושבי אילת בעלויות הנסיעה למרכז. תושבים רבים בוחרים בטיסה מכיוון שנסיעות ארוכות באוטובוסים וגם נהיגה ארוכה הם מתישים ומאוד לא מהנים. נסיעה ברכבת תהיה נעימה יותר מאוטובוס וזולה הרבה יותר מטיסה. רכבת תשפר את איכות החיים בעיר ותסייע לתיירות.
מסכים אתך, אבל
אני לא יודע כמה הפרויקט הזה צריך לחכות. בסה"כ אתה מצדיק אותו, אבל טוען שלא צריך להתחיל איתו= מיד. הבעיה היא שפרויקט כזה לוקח כמה שנים, ואם מתחילים אותו רק אחרי שמסיימים את כל שאר הפרויקטים החשובים, אז צריך להמתין זמן ארוך מדי (לדעתי). אולי הפתרון הוא לפרוס אותו על פני תקופה ארוכה יחסית (כ-10 שנים) ולעבוד עליו בעוצמה משתנה (כשרוב העבודות היקרות יידחו לסוף), וכך הוא פחות "יכאיב בכיס".
 
זה לא ממש עובד ככה

מסכים אתך, אבל
אני לא יודע כמה הפרויקט הזה צריך לחכות. בסה"כ אתה מצדיק אותו, אבל טוען שלא צריך להתחיל איתו= מיד. הבעיה היא שפרויקט כזה לוקח כמה שנים, ואם מתחילים אותו רק אחרי שמסיימים את כל שאר הפרויקטים החשובים, אז צריך להמתין זמן ארוך מדי (לדעתי). אולי הפתרון הוא לפרוס אותו על פני תקופה ארוכה יחסית (כ-10 שנים) ולעבוד עליו בעוצמה משתנה (כשרוב העבודות היקרות יידחו לסוף), וכך הוא פחות "יכאיב בכיס".
זה לא ממש עובד ככה
מריחת פרוייקט על פני שנים רבות מעלה מאוד את עלות ההקמה שלו ומקטינה את ההסתברות שלו להסתיים באופן חיובי. גם אף אחד לא היה רוצה לקדם פרוייקט שהסיכוי לקצור את התהילה על סיומו בקדנציה האישית שלו הוא קטן מאוד וזה מקטין עוד יותר את הסיכוי לתחילת פרוייקט בצורה כזו. מה שכן, אני בהחלט רואה את הכפלת הקו לבאר-שבע בתור צעד חיובי בכיוון של הקו לאילת. ואם ישדרגו בצורה נורמאלית* את הקו לדימונה כך שהנסיעה בו תתבצע בזמן סביר, אפשר יהיה לראות גם בו שלב בכיוון לאילת. אם למשל יהיה שירות סביר לדימונה (לא במתכונת הנוכחית) אז אפשר יהיה לתפוס אוטובוס מדימונה לאילת. זה יוצא אמנם יותר יקר מנסיעה באוטובוס, אבל הרבה אנשים יעדיפו לקצר את הסבל שבנסיעה באוטובוס לאילת. גם אני בתור חובב תחבורה ציבורית מושבע חושב שנסיעה באוטובוס מהמרכז לאילת זה סבל מוגזם. * הכוונה לבנייה של תחנת מרכזית לאוטובוסים חדשה שתהיה צמודה לתחנת הרכבת באיזור נגיש יותר של העיר שממנו אפשר יהיה להמשיך בעתיד את הקו ולתמחר מחדש את קו האוטובוס מדימונה לאילת כך שההפרש בין נסיעה באוטובוס + רכבת ונסיעה רק באוטובוס לא יהיה גדול מדי. כמובן שזה יתקל באופוזיציה חזקה למדי מכיוון אגד שמפעילים את כובד משקלם נגד כל ליוזמה לשיפור הנסיעה ברכבת.
 
ראה את נ.ת.ע...

זה לא ממש עובד ככה
מריחת פרוייקט על פני שנים רבות מעלה מאוד את עלות ההקמה שלו ומקטינה את ההסתברות שלו להסתיים באופן חיובי. גם אף אחד לא היה רוצה לקדם פרוייקט שהסיכוי לקצור את התהילה על סיומו בקדנציה האישית שלו הוא קטן מאוד וזה מקטין עוד יותר את הסיכוי לתחילת פרוייקט בצורה כזו. מה שכן, אני בהחלט רואה את הכפלת הקו לבאר-שבע בתור צעד חיובי בכיוון של הקו לאילת. ואם ישדרגו בצורה נורמאלית* את הקו לדימונה כך שהנסיעה בו תתבצע בזמן סביר, אפשר יהיה לראות גם בו שלב בכיוון לאילת. אם למשל יהיה שירות סביר לדימונה (לא במתכונת הנוכחית) אז אפשר יהיה לתפוס אוטובוס מדימונה לאילת. זה יוצא אמנם יותר יקר מנסיעה באוטובוס, אבל הרבה אנשים יעדיפו לקצר את הסבל שבנסיעה באוטובוס לאילת. גם אני בתור חובב תחבורה ציבורית מושבע חושב שנסיעה באוטובוס מהמרכז לאילת זה סבל מוגזם. * הכוונה לבנייה של תחנת מרכזית לאוטובוסים חדשה שתהיה צמודה לתחנת הרכבת באיזור נגיש יותר של העיר שממנו אפשר יהיה להמשיך בעתיד את הקו ולתמחר מחדש את קו האוטובוס מדימונה לאילת כך שההפרש בין נסיעה באוטובוס + רכבת ונסיעה רק באוטובוס לא יהיה גדול מדי. כמובן שזה יתקל באופוזיציה חזקה למדי מכיוון אגד שמפעילים את כובד משקלם נגד כל ליוזמה לשיפור הנסיעה ברכבת.
ראה את נ.ת.ע...
החברה קיימת מ - 1997, הקו הראשון מתוכנן לפעול ב - 2012, וזה רק התכנון. כך שבפועל מדובר פה על 15 שנה, למרות שזו חברה חדשה. קו A1
מתי עלה הרעיון לקו מהיר לירושלים
מתי יפעל קו כזה
 
יאללה, לקזינו!

ראה את נ.ת.ע...
החברה קיימת מ - 1997, הקו הראשון מתוכנן לפעול ב - 2012, וזה רק התכנון. כך שבפועל מדובר פה על 15 שנה, למרות שזו חברה חדשה. קו A1
מתי עלה הרעיון לקו מהיר לירושלים
מתי יפעל קו כזה
יאללה, לקזינו!
1. בנייה של קו רכבת בתוך מטרופולין מיושב לעייפה הרבה הרבה יותר בעייתית מאשר הקמת קו רכבת בנגב. ספק רב אם תהיינה מספר התנגדויות המגיע לעשירית מאלו שהוגשו כנגד הרכבת הקלה בת"א ומדובר בקו ארוך פי עשר (+-). גם הסכסוכים בין עיריית תל-אביב שתקעה את הפרוייקט בכוונה תחילה במשך שנים ובין משרד התחבורה לא יהיו קיימים בפרוייקטים אחרים. ולא חשובה כרגע הסיבה. 2. יש הבדל בין למרוח פרוייקט בכוונה תחילה ובין להיתקע על סכסוכים פנימיים מטופשים בין בעלי השררה. הקו לירושלים עוכב במשך שנים בגלל אולמרט שהיה לו אינטרס עם הקבלנים לא להקים קו מהיר לירושלים בכלל ולשדרג באופן עילג את הקו המקורי דרך נחל שורק. אין ספק שההקמה התעכבה בגלל זה במספר לא מבוטל של שנים. יש קווים אחרים שבוצעו בזמן קרוב מאוד להערכה המקורית להקמתם.
 

mucool2

New member
לכן כתבתי "אולי"

זה לא ממש עובד ככה
מריחת פרוייקט על פני שנים רבות מעלה מאוד את עלות ההקמה שלו ומקטינה את ההסתברות שלו להסתיים באופן חיובי. גם אף אחד לא היה רוצה לקדם פרוייקט שהסיכוי לקצור את התהילה על סיומו בקדנציה האישית שלו הוא קטן מאוד וזה מקטין עוד יותר את הסיכוי לתחילת פרוייקט בצורה כזו. מה שכן, אני בהחלט רואה את הכפלת הקו לבאר-שבע בתור צעד חיובי בכיוון של הקו לאילת. ואם ישדרגו בצורה נורמאלית* את הקו לדימונה כך שהנסיעה בו תתבצע בזמן סביר, אפשר יהיה לראות גם בו שלב בכיוון לאילת. אם למשל יהיה שירות סביר לדימונה (לא במתכונת הנוכחית) אז אפשר יהיה לתפוס אוטובוס מדימונה לאילת. זה יוצא אמנם יותר יקר מנסיעה באוטובוס, אבל הרבה אנשים יעדיפו לקצר את הסבל שבנסיעה באוטובוס לאילת. גם אני בתור חובב תחבורה ציבורית מושבע חושב שנסיעה באוטובוס מהמרכז לאילת זה סבל מוגזם. * הכוונה לבנייה של תחנת מרכזית לאוטובוסים חדשה שתהיה צמודה לתחנת הרכבת באיזור נגיש יותר של העיר שממנו אפשר יהיה להמשיך בעתיד את הקו ולתמחר מחדש את קו האוטובוס מדימונה לאילת כך שההפרש בין נסיעה באוטובוס + רכבת ונסיעה רק באוטובוס לא יהיה גדול מדי. כמובן שזה יתקל באופוזיציה חזקה למדי מכיוון אגד שמפעילים את כובד משקלם נגד כל ליוזמה לשיפור הנסיעה ברכבת.
לכן כתבתי "אולי"
ברור לי שמריחת פרויקט היא לא רצויה, אבל יכול להיות שאפשר להתחיל בחלקים הקלים יותר, ומאוחר יותר להמשיך עם פחות מאמץ. לא יודע. בכל אופן, צריך למצוא את "שביל הזהב" בין זמן ביצוע ועלות (גם דחייה מתמשכת עולה כסף!). הצעתך בנוגע לתחנת דימונה מעניינת, אבל האופציה העדיפה בעיניי היא למקם את תחנת הרכבת בצמוד לתחנה המרכזית במרכז דימונה, כך שתושבי דימונה יוכלו ליהנות מהרכבת באמת. כל זה כמובן בנוסף להכפלה (או לפחות יישור) התוואי בין דימונה לבאר שבע והשלמת המשולש בין תחנות ב"ש-מרכז וב"ש-צפון. אחרי כל השיפורים האלה יהיו שני קווי נוסעים מדימונה: פרברי לבאר שבע מרכז ובינעירוני לתל אביב דרך באר שבע-האוניברסיטה (צפון).
 

OMER G17

New member
אני אכן תומך בהצעה לקו דימונה-ב"ש

לכן כתבתי "אולי"
ברור לי שמריחת פרויקט היא לא רצויה, אבל יכול להיות שאפשר להתחיל בחלקים הקלים יותר, ומאוחר יותר להמשיך עם פחות מאמץ. לא יודע. בכל אופן, צריך למצוא את "שביל הזהב" בין זמן ביצוע ועלות (גם דחייה מתמשכת עולה כסף!). הצעתך בנוגע לתחנת דימונה מעניינת, אבל האופציה העדיפה בעיניי היא למקם את תחנת הרכבת בצמוד לתחנה המרכזית במרכז דימונה, כך שתושבי דימונה יוכלו ליהנות מהרכבת באמת. כל זה כמובן בנוסף להכפלה (או לפחות יישור) התוואי בין דימונה לבאר שבע והשלמת המשולש בין תחנות ב"ש-מרכז וב"ש-צפון. אחרי כל השיפורים האלה יהיו שני קווי נוסעים מדימונה: פרברי לבאר שבע מרכז ובינעירוני לתל אביב דרך באר שבע-האוניברסיטה (צפון).
אני אכן תומך בהצעה לקו דימונה-ב"ש
תוך יישור המסילה לדימונה ותחנה נוספת בירוחם
 
אם כבר, אז כבר

אני אכן תומך בהצעה לקו דימונה-ב"ש
תוך יישור המסילה לדימונה ותחנה נוספת בירוחם
אם כבר, אז כבר
שיישרו גם את הקו אחרי דימונה לכיוון ירוחם. בכל מקרה דרושה תוספת של מסילה לכיוון ירוחם כי אין כזו בנמצא כרגע. אתה באמת חושב שיש כדאיות להקים קו כזה, עם כל הכבוד לעיירה?
 

OMER G17

New member
אין לי שום כבוד לעיירה אבל אני חושב

אם כבר, אז כבר
שיישרו גם את הקו אחרי דימונה לכיוון ירוחם. בכל מקרה דרושה תוספת של מסילה לכיוון ירוחם כי אין כזו בנמצא כרגע. אתה באמת חושב שיש כדאיות להקים קו כזה, עם כל הכבוד לעיירה?
אין לי שום כבוד לעיירה אבל אני חושב
שיש כדאיות...זה ישרת את קו ירוחם-דימונה הם יוכלו גם לנסוע איתו לב"ש וגם לת"א..ככה שכן אני בעד להקים קו כזה
 

mucool2

New member
היתרון של קו רכבת לירוחם הוא

אם כבר, אז כבר
שיישרו גם את הקו אחרי דימונה לכיוון ירוחם. בכל מקרה דרושה תוספת של מסילה לכיוון ירוחם כי אין כזו בנמצא כרגע. אתה באמת חושב שיש כדאיות להקים קו כזה, עם כל הכבוד לעיירה?
היתרון של קו רכבת לירוחם הוא
התוואי הלא-קשה והמרחק הקצר למדי ממסילה קיימת. לא שאני חושב שצריך להתחיל לסלול מיד, אבל לא יזיק אם ישאירו אופציה פתוחה.
 
אני לא חושב שזה אפשרי טכנית

לכן כתבתי "אולי"
ברור לי שמריחת פרויקט היא לא רצויה, אבל יכול להיות שאפשר להתחיל בחלקים הקלים יותר, ומאוחר יותר להמשיך עם פחות מאמץ. לא יודע. בכל אופן, צריך למצוא את "שביל הזהב" בין זמן ביצוע ועלות (גם דחייה מתמשכת עולה כסף!). הצעתך בנוגע לתחנת דימונה מעניינת, אבל האופציה העדיפה בעיניי היא למקם את תחנת הרכבת בצמוד לתחנה המרכזית במרכז דימונה, כך שתושבי דימונה יוכלו ליהנות מהרכבת באמת. כל זה כמובן בנוסף להכפלה (או לפחות יישור) התוואי בין דימונה לבאר שבע והשלמת המשולש בין תחנות ב"ש-מרכז וב"ש-צפון. אחרי כל השיפורים האלה יהיו שני קווי נוסעים מדימונה: פרברי לבאר שבע מרכז ובינעירוני לתל אביב דרך באר שבע-האוניברסיטה (צפון).
אני לא חושב שזה אפשרי טכנית
ובכל מקרה, התחנה המרכזית של דימונה דורשת שדרוג מסיבי. לפי דעתי עדיף לבנות תחנה חדשה ומשולבת, שתוקם במקום שיותר פשוט להעביר בו את הרכבת. לדפוק את הראש בקיר רק כדי להעביר את המסילה סמוך לתחנה המרכזית נראה לי קצת מוגזם.
 

OMER G17

New member
אני שוב מסכים איתך

אני לא חושב שזה אפשרי טכנית
ובכל מקרה, התחנה המרכזית של דימונה דורשת שדרוג מסיבי. לפי דעתי עדיף לבנות תחנה חדשה ומשולבת, שתוקם במקום שיותר פשוט להעביר בו את הרכבת. לדפוק את הראש בקיר רק כדי להעביר את המסילה סמוך לתחנה המרכזית נראה לי קצת מוגזם.
אני שוב מסכים איתך
אגב לפי מה שמישהו פעם הסביר פה הת"מ בדימונה לא במקום כזה מרכזי מבחינת מרכז העיר מסחר וכו'...ככה שאפשר לסגור אותה ולהעביר אותה ליד מרכז העיר שם תהיה גם תחנת הרכבת..מה דעתכם?
 

fireman

New member
התחנה המרכזית של דימונה

אני לא חושב שזה אפשרי טכנית
ובכל מקרה, התחנה המרכזית של דימונה דורשת שדרוג מסיבי. לפי דעתי עדיף לבנות תחנה חדשה ומשולבת, שתוקם במקום שיותר פשוט להעביר בו את הרכבת. לדפוק את הראש בקיר רק כדי להעביר את המסילה סמוך לתחנה המרכזית נראה לי קצת מוגזם.
התחנה המרכזית של דימונה
לפי איך שזה נראה תיסגר בתוך כמה שנים....אגד מנסה להפטר מהתחנה הזאת ובכלל מהקווים שיוצאים ממנה, זה הרושם שאני קיבלתי מלא מעט כתבות שעולות בנושא וגם לאור הכוונה להפריט את קווי באר שבע דימונה ולהעביר אותם לידי חברת מטרופולין. אין ספק שהצד הזה יהיה זרז משמעותי לסגירת התחנה המרכזית בדימונה ולאלו ניתן לצרף גם את עניין הרכבת שתחל לפעול מדימונה בקרוב. לסיכום בקצרה....לחנה המרכזית של דימונה אין עתיד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה