עידכון לגבי הורדת מחירי השכירות.

קרמזיק

New member
עידכון לגבי הורדת מחירי השכירות.

כזכור אני בתהליך להרודת שכר הדירה שלי והנה סיפור מהיום: היום התווסף בית להשכרה בישוב שבו אני גר להזכיר לכולם זה באזור חדרה. הבית וילה 7 חדרים 220 מטר ושכר הדירה המבוקש 7500 ש"ח לחודש. התקשרתי כדי לברר פרטים והתברר לי שהמפרסמת היא בעצם הדיירת שגרה בבית ופשוט ראתה שביד 2 היום מבקשים על בתים דומים (חדר אחד פחות...) סכומים של 5700 ש"ח לפני התמקחות...
אז בדומה אלי היא מתכוונת לפנות את הבית ולרדת בשכר הדירה שלה בכמעט 2000 שקל. כשהיא אמרה לי שהיא השוכרת שאלתי אותה כמה זמן היא שוכרת את הבית ושאלתי אותה אם היא באמת שילמה 7500 שקל על הבית. התשובה שלה היתה שהיא שוכרת את הבית הזה שנה וחצי שימו לב למעשה היא שכרה את הבית הזה במחיר של 7500 שקל לפני שנה וחצי שזה בדיוק התקופה שבה אני שכרתי את הבית שלי! רק שאני שוכר בית של 150 מטר עם 6 חדרים שהוא קוטג' דו משפחתי. ואני התחלתי את שכר הדירה ב4000 שקל!! כי אני התמקחתי טוב, והיא לעומת זאת נכנעה מהר מדי. אני מסכים שהמדובר באמת על תקופה קשה, לפני שנה וחצי שהביקוש היה רב וההיצע היה נתפס מיד אני זוכר את זה כי אני זוכר שכשבררתי על בתים יום אחד בשעה 20:00 אני מרפרש את יד 2 ופתאום מופיע בית באזור שלי של 4 חדרים בגודל 90 מטר ושכר דירה מבוקש של 4000 שקל, הרמתי טלפון והבחורה שענתה לי אמרה לי שהיא כבר קבעה עם מישהי שאמרה לה שהיא מגיעה מחר בבוקר לראות את הבית והיא מתכוונת לחתום!! בלי לראות בכלל את הבית היא אמרה לה דבר כזה!! וזה אחרי בערך 20 דקות שהבית היה מפורסם!!. אני אמרתי לה "רגע אם אני בא עכשיו ורוצה לחתום עכשיו את מסכימה?" היא אמרה לי שכן ושהיא לא חייבת כלום לאותה אחת. לקחתי את הילדים שלי ילד שהיה בן חצי שנה וילדה בת 3 והלכנו לראות את הבית ומה אני אגיד לכם?איזה אכזבה... בית מגעיל ישן בנוי כמו פעם מטבח דפוק... ממש בעסה... אמרתי לה שאם ההיא תבוא שתחתום איתה ושכרגע אני לא מעוניין... כל זה היה לפני שנה וחצי. היום אני מזהה שזה לא המצב. כמות הבתים ממשיכה לעלות והמחירים יורדים עוד ביד 2... בתים הרבה יותר טובים מהבית ההוא מוצעים להשכרה ב3200 ואין דורש!! בקיצור זה העידכון, העובדה בשטח היא שאנשים ששילמו 7500 שקל יכולים לרדת לכיוון ה5700 מאוד בקלות כי זה מחיר שכבר מוצע ביד2. הם לא צריכים אפילו לנסות לעשות את המשא ומתן שאני עושה. כמובן שאמרתי לאותה דיירת שכל הכבוד שהיא פועלת להורדת מחירי שכר הדירה שלה ושככה צריך לעשות וסיפרתי לה שאני מזהה ירידת מחירים. בהתחלה היא אמרה אתה בטוח? אז אמרתי לה תסתכלי בעצמך ביד 2 תראי בית מאוד דומה לשלך מוצע שם ב5700 שקל ואז היא חשבה שניה והרגשתי איך היא מבינה פתאום שאני צודק... ואמרה לי וואלה אתה צודק... תבינו אנשים תכניסו לראש טוב טוב איך מתמקחים היום השוק איתנו לא נגדנו! מאחר והיא מפנה את הבית שלה באוגוסט אמרתי לה שהיא יכולה לכתוב ביד 2 ששכר הדירה המבוקש הוא 5500 ולשלם מהכיס שלה את ההפרש אבל רק שתסביר לדייר החדש שהוא יצטרךף לסגור עם בעל הבית שלה ששכר הדירה החדש באוגוסט יעמוד כבר על 5500 כי הוא בטח עדיין חושב שיקבל עוד פעם 7500 שקל. כשזה ייגמר אני אפרסם את הממצאים. בהצלחה. ופרסמתי בבלוג שלי טיפים על איך להתמקח עם אנשים לגבי הורדת שכר הדירה. אז מי שמעוניין שייכנס.
 

קרמזיק

New member
תהיות שחולפות לי בראש עכשיו...

שמתי לב שמחירי השכירות באזור שלי יורים אבל יחד עם זאת מתווכים שאני מתקשר אליהם ושואל אותם על מחיר דירות לקניה טוענים בתוקף שהמחירים רק עולים... עכשיו אני מנסה לחשוב מה האינטרס של אותם מתווכים לגרום לעליה של מחירים ותוך שניה אני מצליח לחשוב על אינטר כזה: אם מחיר העיסקה יהיה גבוה אז המתווך שמרויח אחוזים נניח 2% מהעיסקה ירויח יותר נכון? למשל בואו ניקל דוגמא קטנה: בית עולה 1,600,000 שקל. מתווך גוזר עמלה של 2% + מע"מ כחוק. כמה זה? 32000 שקל +מע"מ = 37120 ש"ח. אם המתווך יצליח למכור את הבית נניח ב1,800,000 הרי שהעמלה שלו תעלה ל36000 + מע"מ שזה 41000 שקל בערך. האינטרס ברור ומובן למה המתווכים רוצים עליית מחירים. במציאות של היום שבה הנדלן קפוא וכל עיסקה מאוד קשה לביצוע חשבתי על הרעיון הבא: נניח שיש בית שהבעלים שלו דורש מחיר של 1,800,000 ומושכר ב4500 שקל מה שמגלם תשואה עלובה של 3% ואני מדבר איתכם פה על מחירים אמיתיים. המחשבה שעולה לי לראש היא כזו: אם נניח שיבוא מתווך ויצליח להוריד את בעל הבית למחיר נניח של 1,200,000 כמו שהיה בערך לפני 4 שנים, אני אהיה מוכן לשלם לו 50000 שקל + מע"מ. כמה אחוזים עמלת ת יווך זה יוצא? מישהו יודע? ועכשיו השאלה שלי היא האם זה מוסרי לעשות דבר כזה? האם זה חוקי לעשות דבר כזה? אני כמובן לא מנסה לעבור על החוק ולהציע למתווך את העמלה הזו בלי חשבונית חס וחלילה... מה דעתכם על המחשבה הזו? בהנחה שהכל חוקי מוסרי וחוקתית, האם לדעתכם יש מתווכים שהיום טוענים שהמחירים רקעולים שאולי ישנו את דעתם המקצועית כשישמעו הצעה כזו?
 

ron249

New member
כל מה שאמרת תקף אולי לחדרה

בת"א וסביבתה מחירי השכירות בטח שלא ירדו, ואף עלו באופן משמעותי בחלק גדול מהמקומות, וזה די צפוי ומובן, אם לא קונים אז שוכרים, אנשים צריכים לגור איפושהו, ביקוש לשכירות עולה, מחיר עולה, פשוט.
 

קרמזיק

New member
זה לא בדיוק מה שאני שמעתי.

אבל אני לא אתוכח איתך. רק דבר אחד לא ברור לי. זה די ברור שאתה איזשהו מישהו שקנה בית בתל אביב או באזור שם, ואתה נשמע די לחוץ כשאתה עונה לי. למה אתה לחוץ? אם המחירים עלו אז הכל צריך להיות לך טוב. אני מודה שאני לחוץ ומאוד רוצה שהמחירים ירדו וגם עושה כל מה שאני יכול בשביל לגרום להם לרדת. אבל אתה מה? עכשיו הנה מה שאני לפחות ראיתי בעיניים שלי: אתה מדבר על תל אביב והסביבה. תל אביב והסביבה זה גם פתח תקוה נכון? מכיר פרוייקט גינדי בולוורד בפתח תקווה? כנס ליד 2 תרשום באזור החיפוש פתח תקווה והסביבה ובשורת הטקסט החופשי תרשום "גינדי". עכשיו בצע את התהליך הזה פעם בחודש ותעשה SCREENSHOT על המסך. חכה שנה ויהיו לך 12 SCREENSHOTS כאלה. זה בדיוק מה שאני עשיתי ב12 חודשים האחרונים כל חודש. זה לוקח בדיוק דקה. יש לי בOUTLOOK הודעה שקופצת פעם בחודש ואומרת לי "לעשות SCREENSHOT על גינדי בולוורד. אני מגיע לעבודה פותח את הOUTLOOK רואה את ההודעה נכנס ליד 2 מבצע את הSCREENSHOT ושומר את התמונה. וככה עכשיו יש לי בערך 12 תמונות כאלה. אני היום יודע מה המצב האמיתי שם וכמה בדיוק המחירים ירדו שם. כי לי יש 12 SCREENSHOTS כאלה. לך גם יש?
 

JUROR

New member
אינטרס שלהם להגיד מחירים עולים בשביל ליצור

לחץ על הקונים, כלומר רוצו לקנות עוד היום כי כבר מחר המחיר יעלה. וכך יצא שהיום הם יותר לחוצים מאשר הקונים מרוב הפניקה בשוק הנדל"ן שחלק נכבד ממנה המתווכים יצרו לעצמם.
 

Johnn

New member
אני לא חושב שיש בעיה עם היוזר

הוא לא עבר עבירה על חוקי הפורום, השתמש בשפה נמוכה (מדי) או העליב מישהו בזדון (או שלא בזדון). גם לבעל נכסים שנלחץ מירידות מחירים (וניסה להסתיר את האינטרס שלו) מותר לכתוב בפורום. אפילו רצוי.
 
זה נכון

אם כי נמאס לי לראות את הרפלקס שלו קופץ על כל רמז שמאן דהוא כותב שמרמז על ירידה של פיפס אחוז. נמאס לי לראות אותו מנסה לשכנע ברצינות תהומית אזרחים ממוצעים לקחת משכנתאת EMI , כשאזרחים יצאו לרחובות וחיפשו צדק חברתי , על אנשים כמוהו הם דיברו , לא יזיק להבין שכמו שיש עליות ככה יש ירידות , יש כאלה שמריחים את המגמות בזמן ויש כאלה שמשוכנעים שאזרח ממוצע ישראלי מדפיס 500K בשנתיים כדי לספק את הגחמות שלו. רמת המחירים בשוק הנדל"ן הישראלי נמצאת הרבה מעבר ליכולתו הריאלית של ישראלי ממוצע , העובדה שיש ישראלים רבים חסרי אחריות שאם הבנק יתן להם מחר , יקחו מיליון שקל משכנתא כשגם 300 יהיה כבד עליהם לא אומרת שצריך לאפשר להם להתאבד , כל מדינה צריכה להיות בה השאיפה שאזרחיה יוכלו לנהל אורח חיים מאוזן ונטל המשכנתא על אזרחים בישראל הוא חסר פרופורציה , בשל העובדה הבסיסית שעלות דירה ממוצעת היא אסטרונומית מול שכר ממוצע. אבל התירוצים והשכנועים העצמיים שאני קורא ממנו , למה אדם X שלא קנה דירה בזמן ,צריך עכשיו לעבוד את שארית החיים שלו כדי לממן בשכירות שלו , או ברכישת הדירה שלו את המחירים המופרזים שבעלי דירות רוצים , כולל משכנתאות EMI, פשוט נמאסס לי לקרוא את זה , וזו אחת הסיבות שאני כותב כאן הרבה פחות. אתה צודקו לחלוטין ואני חוזר בי מההודעה הקודמת , זה לא ממש היה ברצינות אלא הקצנה של מה שהוא כתב. ודאי שזכותו לכתוב מה שהוא רוצה. עצוב לי על הסולידריות החברתית שהיתה כאן פעם ואינה יותר , עצוב לי שאנחנו חיים בדור בו אפילו הממשלה משקרת בפה מלא לציבור , עובדת בשביל בעלי ההון , בעלי דירות ומדרדרת מעמדות אזרחיים שלמים לעוני. ועצוב לי שהציבור הישראלי טיפש מכדי להעניש את ביבי והממשלה הרעה שלו בבחירות , לא פחות עצוב לי על כך שלא קיימת אלטרנטיבה מתוך הפוליטיקה הישראלית לביבי , וגם ללא אלטרנטיבה, ההתנשאות ,האטימות , והיהירות של הממשלה בראשותו היא שיא של גועל נפש ציבורי בעיני , ואת זה אני אומר כדתי ימני. אני מיואש לחלוטין מהמערכת הקיימת לא הצבעתי בבחירות הקודמות , ולא אצביע בבחירות הנוכחיות , יש בי ודאות גמורה שבמתכונת הנוכחית משבר אמיתי בוא יבוא על מדינת ישראל בנפרד או כחלק ממשבר עולמי , על רקע חברתי ולא על רקע כלכלי , , אני רק מחכה ליום שאחרי.
 

קרמזיק

New member
פרל דוד

לדעתך בתור מתווך האם התהיות שלי חוקיות? מותר למתווכים לקחת מעל 2% עמלה? אני פשוט מחכה לשמוע דיעה מקצועית לפני שאני מרים טלפון למתווכים אצלינו ומסביר להם שאני מחפש קוטג' במחיר של 800K ושאני מוכן לשלם להם על זה 200K עמלת תיווך. נראה לי ש200K עמלת תיווך תהווה פה מאיץ וממריץ למתווכים להתחיל להסביר למוכרים שהמחירים כנראה ירדו. יש פה הרבה MARGIN ואני בטוח שיהיו לפחות כמה מתווכים שינסו ללכת לכיוון הזה.
 

פרל דוד

New member
לקרמזיק - התייחסות.

חוק ה"הגבלים העסקיים" אסר על קביעת מסגרת מחייבת בעמלות מתווכים, ולכן עמלתו של המתווך מתקבלת מהסיכום בכתב של "הסכם מתן שירותי תיווך ". גובה העמלה נקבע בהסכם בין הצדדים.נקודה. במידה ואתה מחפש משהו לא מציאותי [כלומר מחיר לא סביר] אזי כל הסכם על כל סכום עם מתווך כל שהוא לא תביא לך עסקה טובה יותר. כעקרון מתווך שחותם איתך על הסכם חריג הופך בלי משים לסוג של "צד בעסקה" הוא כבר לא פועל לפישור ולגישור בין הצדדים ,מטרתו האחת היא להרויח את מה שסוכם, אבל...מבחינתך לא אמורה להיות בעייה לסכם כל הסכם שתחפוץ ושיהיה מתווך מספיק מקצועי בצד השני שיהיה מסוגל לעמוד במשימה.
 

קרמזיק

New member
זה שוק חופשי.

בינינו אתה יודע טוב מאוד שמתווכים יש להם אינטרס אמיתי שהמחירים יעלו כי ככה הם מקבלים עמלות יותר גבוהות. כשאנשים מכניסים מחירים הזויים ביד2 כי זה פרסום בחינם זה הופך את זה ליותר בסדר? זו רק הדרך שלי להשתמש בקפיטליזם ובתחרות בריאה ולגרום להורדות מחירים. אז נכון, ירידת מחירים מ1,600,000 ל800,000 לא יהיו כי הרי אפשרי רק לעלות מ800,000 ל1,600,000 הדרך ההפוכה היא הרי בלתי אפשרית. אבל במציאות של היום כמו שכתבתי השוק כבר בשל לאיזשהם ירידות ותימרוץ בסגנון שכתבתי יכול לעזור לשמן את השוק ולבצע את התיקון הזה יותר בקלות. אז כל מי שקרא את ההודעה ומעונין לקנות בית: כשהתחתנתם והלכתם לבחור תקליטן או צלם נכון שסיכמתם איתו על חצי בשחור? נכון? כי מי לא עושה את זה? אבל אז היינו ילדים לא באמת ידענו שזאת עבירה על החוק. אל תתבישו אין לכם שום דבר להפסיד. רק להרויח. קדימה, להציע למתווך תימרוץ בצורה של עוד 10K על כך 50K שהוא יצליח להוריד לכם ממחיר הדירה. או כל תימרוץ אחר כיד הדמיון הטובה עליכם. שוב פעם, השוק מוכן לירידה הזאת אני עוקב אחרי השוק הרבה זמן. FUCK IT אני עוקב אחרי השוק הזה כבר 3 שנים... חייבים לתת לשוק עוד פוש אחד קטן. מישהו ראה את הסרט התמוטטות? בואו נהיה אנחנו החברה שמנזילה את הנכסים שלה במכה. אתם חושבים שהדברים לא עובדים ככה? הם עובדים בדיוק ככה.
 

ron249

New member
זו שטות שלמתווכים יש אינטרס למחירים גבוהים

להיפך, למתווכים יש אינטרס לירידית מחירים וליותר עיסקאות, ההפרש בעמלה בין אם הדירה תימכר ב 1.6 מיל' או ב 1.4 מיל' הוא זניח, ירידת מחירים=יותר עיסקאות למתווכים, בגלל זה המתווכים בדרך כלל מתמחרים את הנכסים בערך הריאלי שלהם, כי הם רוצים באמת למכור ולגזור קופון ולא למלא עוד שורה ביד 2.
 
אבל זה מה שעושים...

כאשר אני רואה נכס מתיווך......לעיתים רחוקות לצערי עקב חוסר מקצועיות המתווכים כאן. אני תמיד מגדיל אתעמלת המתווך בתמורה להורדת מחיר הדירה..... למי מפריע כמה אתה משלם למתווך? תן לטו כמה שאתה רוצה......בתנאי שהוא מסכים. משקיע בב"ש
 

SignedIncognito

New member
אז בעיקרון הכי משתלם לעבוד מול מתווח?

כי ככל שאני חושב על זה את המתווח אפשר להמריץ המתווח מעוניין לסגור את העסקה במהירות והמתווח לא חי בלהלה-לנד כמו הרבה מוכרים שמוסיפים לדירה שלהם סכומים אסטורונומיים כי השכן מלמטה בדיוק מכר לפני שנתיים בסכום דומה. כלומר מראש מתווח עוד לפני שהוא יתחיל לעבוד לא יתן ללקוח שלו לנפח את המחיר לרמה שהדירה לא תימכר. וזה דיי הגיוני לתמרץ את המתווח כקונה שיבין שעל כל שקל שהוא מוריד מהמחיר הוא מקבל אחוז מסויים מהשקל הזה.
 

ron249

New member
דירות מתיווך מוצעות למכירה הרבה פעמים במחיר

נמוך יותר, משום שהמתווך משערך את הנכס, ולרוב עושה זאת קרוב למחיר השוק האמיתי ולא סתם זורק מחיר, העניין שלפעמים אנשים פרטיים מבקשים מעט יותר וזה מתקזז עם עמלת התיווך, כך שלא הייתי פוסל מראש דירות מפרטי, אבל בהחלט מתווך זו אופציה טובה גם כן ותתן לך את רמת המחירים האמיתית של הנכס.
 

SignedIncognito

New member
זו בדיוק הנקודה שלי +אפשר להשפיעה על מתווך

בלהחזיר לו אחוז מסויים מכל שקל שהוא מצליח להוריד מהמוכר. מצד אחד לא הכי מוסרי מצד שני המוכר לא יגיד לו לקונה שיסכים למחיר הפתיחה שלו שיהיה מן הסתם מנופח.
 
אני יכול לומר בוודאות

שאצלי נכון לעכשו אין ערך מוסף למתווך. אני לא יודע למה אבל רוב זמני עם מתווכים רק בוזבז על נכסים שלא התאימו לפרופיל שלי. פחות מ 10% מנכסי נרכשו בעזרת מתווך וגם זה היה במקרה נכס שהגיע אליי דרך מתווך בהמלצת גיסי שהיה עימו בקשר טוב. לרוב את הנכסים הטובים מצאתי לבד, מתווך רק בזבז את זמני, מתווכים אני "מנצל" למטרות אחרות. משקיע בב"ש
 

וויר

New member
מתווכים טיפשים חשבו שעליות מחירים זה טוב להם

הם מגלים עכשיו שבמחירים גבוהים יש פחות עיסקאות ורבים פשוט מוותרים על דירות דרך מתווך כי העמלה מעיקה עליהם הסכום חונק אותם כלכלית עוד יותר ...
 

JUROR

New member
נכון, עדיף להם היה להכניס את המוכרים ללחץ

הפוך "המחירים יורדים", היו מקדמים את העסקאות מהר יותר.
 
למעלה