עזרתכן, פתיחת בטן ושיכוך כאבים

זואילי

New member
עזרתכן, פתיחת בטן ושיכוך כאבים

המנוסות בלפרוטומיות והאחות הראשית של הפורום - נא דעתכן. הייתי היום בפגישה עם דולברג כדי לדאוג לעצמי לשיכוך כאבים לאחר הניתוח הצפוי שאמור להיות פתיחת בטן אורכית. **** נא לא להיבהל קוראות יקרות סמויות ופעילות, זה לא ניתוח לאנדו***** היא הציעה 2 אופציות: 1. משאבת PCA ואני כל 10 דקות לוחצת כמו ג'אנקי ומקבלת מנה. 2. מורפיום בשיטה אפידורלית. עכשיו... המשאבה, זה נראה לי יותר עניין פסיכולוגי של שליטה (שזה חובה במחלקה הכירורגית המבחילה) - ז'תומרת שאני לא תלויה באחיות הגועליות ואני דואגת לעצמי. אבל נראה לי מאוד מגביל בתנועה כי מן הסתם אני אהיה מלאת צינורות, מכל איבר בגוף. האפידורלי - לא מדובר על החומר אפידורל, אלא על אותה צינורית בגב, ופעמיים ביום מגיע מרדים - מכניס לי מנה ואני לא מחוברת ככה לשום מכונה, יכולה כמובן להיות ניידת (כי זה מורפיום), ובשיטה זו הקטע של ההשפעה יותר אפקטיבי כי זה HIGHWAY לעצבים. שום תלות באחיות המנייקיות כי רופא מרדים מגיע פעמיים ביום. רק הוא מטפל בזה. (בין לבין מותר לקחת עוד משככים אם ארצה). מכיוון שאני סומכת על דולברג, נטיתי לקבל את המלצתה על האפידורל. אבל כמובן אני חוששת מהכנסת המחט, ואיך זה לשכב על הגב כשזה מוצמד לי לשם, והאם זה גם יכול לגרום לכאבי גב כמו שיולדות דיווחו (בעצם האם מה שיולדות מדווחות לפעמים, זה הכאב מהקטטר בגב או שמא מהחומר? ואצלי כאמור החומר הוא לא אפידורל אלא מורפיום). מה אתן חושבות? האם מישהי חוותה שיכוך כאבים בשיטה אפידורלית?
 
מצטערת להגיב כך אך נראה לי קצת מוגזם

אחרי כמה פתיחות בטן אורכיות ורוחבית לא חושבת שצריך ללכת עד כדי כך רחוק... קצת מורפיום (במשאבה) זה יותר מידי אפילו.....אני את המורפיום העפתי אחרי יום....לא יודעת מי זו דולברג אבל נראה לי שהיא קצת הכניסה אותך לסרט לא מוכר.....אומנם ההחלמה קצת יותר ארוכה מלפה' והכאבים יותר כואבים ועדיין אפשר להתגבר עליהם עם מורפיום בהתחלה ואופטלגין נוזלי בהמשך או זריקת וולטרן אחת ליום יומים הראשונים אחרי זה לפחות אצלי בכל הפתיחות אחרי יומייםכבר לא לקחתי משככים...מקסימום אופטלגין או משהו דומה בכדור....ה"אפידורל" מיותר ולא לעיניין לדעתי. שיהיה בהצלחה ושיפסיקו לשגע אותך.
 
לי יש נסיון מהקיסרי עם האפידורל

לא הותיר בי כאב גב כלשהו ועשה את העבודה כמו שצריך. לאיזה כיוון את נוטה? אפשר גם במסר או בטלפון
 

gui1

New member
אין לי ניסון עם זה אבל אפדורל

נראה קצת מפחיד יש לי מטופלות שהזריקו להן ואחרי זה סבלו מעיצבוב לאורך הרגל וחוסר תחוןשה אז פחות הייתי מתעסקת עם זה וחוצ מזה לפמפמם נשמעת מילה מגניבה אנישים יתקשרו ואת תפמפמי אותם וחצ מזה מזה ההודעה מפחידה הזו של ניתוח ובטן ואורך ורוחב מותק אם את צריכה כל עזה שהיא אפילו הקטנה ביותר כמו להביא עציץ שתוכלי לאפר אל תהססי לבקש אני עם האופניים מגיע בציקות וגם עם הרכב
 

זואילי

New member
חחח, מה שלום העציצים באמת??

מתוקה אחת, תבואי, יהיה שמייח. נסגור ת'דלת ואתן לך מהמכונה...
 

זואילי

New member
אלוהים, מזל שיש אותך ../images/Emo25.gif../images/Emo25.gif../images/Emo25.gif

זה מאוד מאוד מאוד מרגיע אותי כשאת כותבת שלחלוטין אפשר להתמודד עם הכאבים. ואני בהיסטריה על המורפיום ללפחות 3 ימים... (רק מאי ידיעה ומדמיון שעובד שעות נוספות... ומתיעוב האחיות שם... את בטח מבינה...). בהחלט - המשאבה לוקחת. התייעצתי עם רוזין. הוא מלך מלכי המלכים. נתן לי עוד טיפים. אני חוששת שמתוך מיסטול אציע לו נישואין. זהו, רשמית אני אוהבת את הרופא הזה. גם כשאני פיכחת. אני אקרא לבני/בתי על שמו. דולברג היא מאגניבה אמיתית. כנראה היא מאוד לא אוהבת כאבים ומעדיפה את מטופליה שקטים נעימים ומרחפים. (בכל זאת, היא הייתה רופאה מרדימה).
 
מצטערת ברח לי

כרית על הבטן בזמן צחוק עיטוש או שיעול מאוד עוזר...ישיבה ולא שכיבה....הליכה מרובה מהיום השני ....והרבה פיזיוטרפיה נשימתית...הקצב הוא יחסית יותר איטי ... לא לרוץ לנסות להחלים ...אבל גם לא לרחם על עצמך....ביום השני מורידים למקלחת ...מיד אחרי זה לחזור לשבת ....אחרי הסדרת נשימה להתלבש להתגנדר.....ללכת לחלון להגיע לדלת ולחזור לשבת...לאט לאט להגדיל את קצב שיטות ההחלמה....כמובן לאכול טוב מהרגע שמותר...להתחיל באוכל שלהם בהמשך לטרוף "ג'אנק" מבחוץ.....ויהיה בסדר. דרך אגב אני ביקשתי שיעיפו לי את המורפיום אחרי יום כי זה עשה לי בחילות ולמען האמת ממש לא צריך אותו הרבה רק לאחרי הניתוח הוא בהחלט עוזר .....מיד כשמתעוררים אז כואב והמורפיום עובד אומנם לאט אבל עובד........ותשכחי מרוזין הוא שלי מזמן....
 

זואילי

New member
סליחה על שאלות ממש מפגרות

נגיד אני מתעטשת/צוחקת/משתעלת. ויש לי סיכות ככה לכל האורך. הן לא יעופו?????????? יש מצב שאמצא את עצמי שפתאום נפתח לי הגוף ככה? והכל ישפך לי ואוי אוי וכו'. אל תצחקי!!!!!!!!! אני מתה מהעניין עם הסיכות. נראה לי שאביא כרית מהבית. כי הנבלות שם בטח לא יתנו לי 2 כריות. אפשר בכלל לישון על הצד או רק על הגב? (הסיכות...) והפיג'מה?? זה לא מכאיב על הסיכות איפה שיש את הכפתורים של החולצה? אוףףףף, חייבים מקלחת כזה מהר???? ואם אתעלף? על הסיכות... הדבר הכי טוב מכל מה שרשמת פה, זה לאכול ג'אנק. הזרבוב יודה לי. ואני בחרדה אם יחליפו לי אותו לזרבוב חדש טרי. (נאמר לי שזה נדיר, אבל אצלי תמיד הכל קורה). תגידי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! איך שמים את הבסיס של הסטומה אם הוא על החתך?? (הבסיס שלי עובר את קו האמצע) הרי אם יש סיכות, אז איך הבסיס שם יידבק? ואיך אסיר אותו בלי להסיר סיכות??????????? טוב, אולי עדיף לעבור למסר? מממ. את לא מוכנה לחלוק ברוזין? כי אין לי עוד אופציות...
 
../images/Emo2.gif וואו את נושמת אהובתי?

טוב על 99 אחוז משאלותייך אין לי תשובה אבל לגבי הסיכות אין מצב שהן נפתחות, הן סגורות טוב טוב אז אל דאגה
נשיקות
 

זואילי

New member
נו, התחלתי את הבוקר בבי"ח...

אז בא לי לחץ. אם הסיכות סגורות, שזה מרגיע, איך למען השם פותחים אותן כדי להוציאן? האם הסיכות הן בצורת B כמו אלה שאספתי...? (רק גדולות יותר מן הסתם).
 
בדיוק כמו סיכות של שדכן רגיל

נראות כמו האות B? לא סגורה על זה כי הן לא ממש נסגרות בבטן יותר כמו צורת 'ח' (נשמע מפגר אבל כמו סיכות שדכן של לוח מודעות), איך מוציאים? עם חולץ סיכות, בחיי נשמע קצת הזוי אבל יש חולץ מותאם גודל רק שכמובן עושים זאת בהרבה עדינות
 

זואילי

New member
את חושבת שיתנו לי את הסיכות למזכרת?

פעם ביקשתי לשמור את הנקז אבל בילבלו אותי והעלימו אותו מפניי.
 
תלוי איפה יוציאו לך

אם בקופח יש מצב שהאחיות נותנות לך למזכרת
אם בביח לא סומכת על האחיות של הכירורגית שיהיו נחמדות
 

זואילי

New member
מה בקופ"ח??

אני אמורה להיות מאושפזת 10 ימים עד שבועיים. ומה פתאום אחיות?? אין מצב שאני אתן לאחות משם להוציא לי את הסיכות. אני אהפוך את המחלקה אם זה לא ייעשה ע"י רוזין, או.. נו טוב, זמורה (הוא עדין, יאמר לזכותו). אוףף, אני חייבת כדורי הרגעה. מסכן הבוס שלי, היום זה היה הפוך, הוא לא העז לפנות אליי כי כל הזמן הייתי תוקפנית.
 
בעיקרון

זה תלוי מתי יחליט הרופא על הסרת הסיכות, אצלי תוך 7 ימים וסירבו בכל תוקף להוריד בביח אבל מכיוון שהאישפוז שלך אמור להיות עד שבועיים מניחה שיוציאו במחלקה אז ברור שרוזין הוא זה שיוציא לא?
 
סיכות וחברים

הסיכות לא סגורות כמו B ממש הן יותר פתוחות מסגורות. הן נסגרות לצורת משולש (שוב לא ממש סגור)....תחשבי שהם לא יכולים להכניס את בסיס ה"מהדק" כמו בניר מתחת לניר כדי שהסיכה תיסגר לצורת B. הם יותר "יורים" את הסיכה לבטן כמו אקדח סיכות של נגרים....וזה לא משנה התיאורים את ממילא רדומה כשסוגרים לך את הבטן....הן לא יוצאות לבד צריך להוציא אותן ומוציאים אותן עם חולץ סיכות "משרדי" .......לא, לא כואב בכלל.... אפילו הצלחתי לשלוף סיכה אחת שהייתה לא ממש מהודקת לגוף בציפורן .....לא כואב והן ....ממש כמו סיכות משרד הגדולות.....ושוב כל ההוצאה שלהן לא כואבת....ואפילו לא מורגשת. יש אוויר?
 

annabell Lee

New member
דווקא זה דווקא כן יכול לקרות..ע"ע ניתוח אחרון

פתח חתיך לאורך של 26 ס"מ-בגובה שלי זה בערך חצי ממני, עומק בערך 4-5 ס"מ פנימה..הדיווחים טענו שזה נראה כמו סטייק.
 
למעלה