עזרתכם למפרט למחשב נייד

vintelator

New member
עזרתכם למפרט למחשב נייד

שלום, אני מחפש לקנות מחשב נייד, אשמח לעזרתכם למפרט/דגם מחשב. בעיקרון המחשב הוא לעבודה ולכן חשוב שיהיה מחשב חזק יחסית, שיהיה אפשר להריץ בו מסדי נתונים (חלקם "כבדים", סביב ה-1GB) ללא בעיות, ועוד תוכנות כמו אקסס, STATA (תוכנה סטטיסטית) וכו'. חוץ מזה המחשב הוא גם לשימוש ביתי יותר של אינטרנט, מוסיקה, אופיס וכו' (אבל נראה לי שאם הוא מספיק חזק אז זה כבר פחות רלוונטי). כמובן, שיהיה אמין ועם מסך של 14-15 אינטש. תקציב: סביב ה-4,000 ש"ח (אם יש בפחות, אז עדיף). יש המלצות למחשב/מפרט? תודה.
 

vintelator

New member
ועוד שאלה:

האם ממומלץ לקנות מחשב בארה"ב? הכוונה האם אח"כ יש אחריות, האם זה בעייתי "לעברת" את המחשב (צריבת מקלדת, הורדה של פונטים בעברית), לגבי מתח חשמל וכו'. תודה.
 

RoyBO

New member
בתקציב כזה לדעתי אין שום סיבה לקנות בחו"ל

1. אחריות לא בכל חברה יש. 2. צריבת מקלדת- 150 ש"ח (אפשר גם מדבקות אך זה מכוער). 3. עלות מע"מ 16% כולל המשלוח לארץ. 4. נזק למחשב במשלוח (קורה די הרבה). סיבות אלה הופכות את העניין ללא כדאי. הדבר מתחיל להיות יותר משתלם כאשר: 1. יש אדם שמביא איתו את המחשב פיזית לישראל (ומתחמק מבידוק המכס). 2. המחשב עלותו מאוד גבוהה בישראל - סביב 7-10 אלף ש"ח, כאשר בארה"ב תוכל למצוא בשני שליש מחירו בישראל.
 

vintelator

New member
אני עתיד לנסוע לארה"ב עוד שבועיים...

הכוונה היא להביא אותו עצמאית. האם שווה להשקיע? לקנות מחשב טוב בחו"ל במחיר יחסית נמוך לזה בארץ?
 

RoyBO

New member
אפשר להתאמץ בזה.

http://www.bhphotovideo.com/c/product/673871-REG/Lenovo_2516ADU_ThinkPad_T410_14_1_Notebook.html זה לדוגמא מחשב שבארץ יעלה הרבה יותר ושם הרבה יותר זול. מציע בחום לרכוש זיכרון נוסף צי'פ של 2GB ולהחליף אחד מהצ'יפים שמגיעים עם המחשב: http://www.bhphotovideo.com/c/produ...67_2GB_SO_DIMM_Memory_for.html#specifications אחלה מחשב , ממליץ. ויש עליו אחריות בישראל.
 

bar666xp

New member
Dell Latitude E5400 עם מעבד P8700 לדוגמה.

וחופשי הייתי פוזל יותר לכיוון ה-Latitude E6400 עם מעבד P8700 וצפונה.. בכל מקרה ככל שהמעבד יהיה חזק יותר וכלל שיהיה יותר זיכרון STATA תעבוד מהר יותר. אאל"ט או עד כמה שידוע לי STATA תעבוד עם כל מעבד מעל 800MHZ ותפיק מהמעבד יותר ככל שהוא יהיה חזק יותר... ואולי אפילו חשוב יותר להעדיף דגמים בהם אפשר לשדרג לכמה שיותר זיכרון ועם מערכת הפעלה 64BIT... במיוחד עם ה-DATA BASE שלך הולך להיות גדול/ענק. למה להעדיף מערכות 64BIT? כדי לא להיות מוגבל ל-DATA BASE בגודל 2.1GB ופחות לדוגמה.
 
למעלה