לאלכס מ"ס האיקונים השוחקים ו "נימת" מקלדתך לא
מונעים ממני לענות לך עניינית, מדובר בסירה זקנה משנות ה 80 מבית טוב אורכה 42 פיט שלימים ברוח הזמן הוכנס בה חרטומן . בתורן נשתלה גלגלת חזקה בחלקו הקידמי בתוספת עיבוי (2 לחיים קטנות מכל צד) של אלומיניום בקטע שנקדח לצורך השתלת הגלגלת. החבל/מעלן הוא 12 מ"מ ולמתיחתו משתמשים בווינץ הרמת ראשי(במרחק נגיעה).חלוץ הסערה מאופסן בשקית(בתוןך הסירה) כשחבל של כ 2 מטר ובקצהו עין כבר מחובר אליו כמו גם מיתרי המתיחה . , מה שנשאר זה בזמן סערה חו"ח זה להלביש את העין על ברווז בגב הכננת הכפולה (מורכבת על הסיפון – לא בתא ) לחבר את המעלן ה ח"ס ולמתוח ידנית או עם הווינץ ולחזור לאחור עם המיתרים. - לגבי הברווזים בצידי החרטום המיועדים לקשירה/עיגון אכן בסירה קיימים פלטות חיזוק תחתיהן עקב מבנה וגיל הסירה(של פעם) ובהחלט ניתן להשתמש בהם בשעת הצורך (ספציפי לכל סירה) לעגינה תחתונה של חלוץ הסערה או בנוסף כפי שכבר ציינתי להשתמש בחיבור הקיים שמתחת לתוף המגלול של הגנואה/חלוץ, כידוע לך רצוי שמרכז הלחץ יהיה הקרוב האפשרי לתורן ,אין צורך מן הסתם בברווזי הצד וה רולר הסגור בזמן סערה ,אבל זו רק הצעה ולטענתי טובה על כל "חפירה" אחרת ולמי שמעונין להשתמש בסידור הנ"ל .– לשאלתך – אין וונטה יעודית אחרת וגם אין הצדקה לשתול לצורכי ח"ס- כפי שנאמר וגם נכתב – אין שום סיבה מלהמנע להגיע למצבי שימוש בו באגן הים התיכון , גם גודלו הפיזי לא כזה שביחסי הכוחות הוא יתלוש כל מה שזז ,ואיני מזלזל - אבל פרופורציה . מאז היותי ילד באגודה ימית אני מכנה כלי שייט בד"כ כ סירה או מנסה להשתמש במושגי ימאות פשוטים שלימדוני , ואני עדיין לומד אשמח ,אם תסביר לי בקצרה או תפנה אותי למה שאתה מכנה ואנטה ניידת - תודה