עזרה .

ים זה אושר.

מאז שירדתי מעט מהיבשה לים, וקניתי סירה, הולך וגדל האושר שלי בקטע הזה, ונראה לי שמצפה לי עוד הרבה.
 

1שריל

New member
לאחר מספר ניסיונות כואבים כולל קריעת גינואה

כשהוא מגולל/מצומצם חלקית הותקנה לפני כ 5 שנים גלגלת עליונה קרוב לראש תורן עם מעלן רגיל. בשעת הצורך (ש.ל.נ.) מחברים המעלן לקודקוד . בשפה הקידמית של ה "מטפחת" (חל"ס ) קיים חבל חיבור קבוע באורך כ 1.5-2 מטר שבסופו עין המתישבת יפה על ברווז בגב/ראש כננת העוגן - ניתן ליצור גם משולש בין 2 ברווזי חרטום (ימין/ שמאל)ע"י חבל ולהתחבר אליו או לחבר השפה הקידמית בחרטום מתחת לבית גלילת החלוץ (התוף) ולהרים כמפרש רגיל , לוקח קרוב לדקה לביצוע הרמה כשהכל מוכן מראש .היות והגלגלה מותקנת נמוך מעט( כ40 ס"מ) מראש התורן נוצרת זווית כהה יותר אשר אינה פוגעת/מפריעה לגינואה המגולגל כש "המטפחת" מונפת - ובא לסירה גואל. בכבוד
 

Alex33

New member
חיבור תחתון לחלוץ סערה פנימי ל..

ברווזים הקידמיים..??.. מעניין..
אכן ראיתי זאת בחו"ל בסירה אחת, די קטנה, שבמקום נקודת עגינה בסיפון הקדמי למפרש חלוץ פנימי/סערה, הייתה ערכה מוכנה ,"משולש" חבלים/כבל שחילקה את העומס כלפי מעלה בין הברווזים הצידיים הקדמיים.. היייתי חושב שנדרש כאן חיזוק אינטגרלי לגוף ורציני של הברווזים גם לסיפון וגם לדפנות ולא רק פלטות/שייבות מוגדלות לברגים שלהם אל הסיפון..כדי שהסיפון לא "יתרומם".. . פיתרון שנשמע נוח ופשוט על פניו, אבל האם הוא גם חזק ומעשי בפועל לסירות פיברגלאס רגילות בנות ימינו...
אגב, כמה שאני מבין את הפתרון שלך, אין כאן ואנטה נוספת בין התורן לסיפון, רק מעלן נוסף, עם המפרש סערה עליו. כפוף לגודל הסירה ( בקטנות זה נראה מעשי יותר) האם באמת ניתן למתוח חזק מספיק מעלן שכזה כדי למנוע "בטן" חזקה מידי ואולי מגע עם ואנטה קידמית ? האם הגלגלת בתורן של מעלן שכזה יכולה לעמוד בזעזעים ומשיכות פתאומיות החזקות יותר שמפרש כזה יפעיל עליה בים קשה ובהעדר ואנטה ? יהיה מעניין לשמוע פרטים על התקנה זו ונתוני הסירה,חיבורי הברווזים, אם בהקשר של חיבור תחתון לברווזים ואם בהקשר של..העדר ואנטה יעודית נוספת לכך...
 

1שריל

New member
לאלכס מ"ס האיקונים השוחקים ו "נימת" מקלדתך לא

מונעים ממני לענות לך עניינית, מדובר בסירה זקנה משנות ה 80 מבית טוב אורכה 42 פיט שלימים ברוח הזמן הוכנס בה חרטומן . בתורן נשתלה גלגלת חזקה בחלקו הקידמי בתוספת עיבוי (2 לחיים קטנות מכל צד) של אלומיניום בקטע שנקדח לצורך השתלת הגלגלת. החבל/מעלן הוא 12 מ"מ ולמתיחתו משתמשים בווינץ הרמת ראשי(במרחק נגיעה).חלוץ הסערה מאופסן בשקית(בתוןך הסירה) כשחבל של כ 2 מטר ובקצהו עין כבר מחובר אליו כמו גם מיתרי המתיחה . , מה שנשאר זה בזמן סערה חו"ח זה להלביש את העין על ברווז בגב הכננת הכפולה (מורכבת על הסיפון – לא בתא ) לחבר את המעלן ה ח"ס ולמתוח ידנית או עם הווינץ ולחזור לאחור עם המיתרים. - לגבי הברווזים בצידי החרטום המיועדים לקשירה/עיגון אכן בסירה קיימים פלטות חיזוק תחתיהן עקב מבנה וגיל הסירה(של פעם) ובהחלט ניתן להשתמש בהם בשעת הצורך (ספציפי לכל סירה) לעגינה תחתונה של חלוץ הסערה או בנוסף כפי שכבר ציינתי להשתמש בחיבור הקיים שמתחת לתוף המגלול של הגנואה/חלוץ, כידוע לך רצוי שמרכז הלחץ יהיה הקרוב האפשרי לתורן ,אין צורך מן הסתם בברווזי הצד וה רולר הסגור בזמן סערה ,אבל זו רק הצעה ולטענתי טובה על כל "חפירה" אחרת ולמי שמעונין להשתמש בסידור הנ"ל .– לשאלתך – אין וונטה יעודית אחרת וגם אין הצדקה לשתול לצורכי ח"ס- כפי שנאמר וגם נכתב – אין שום סיבה מלהמנע להגיע למצבי שימוש בו באגן הים התיכון , גם גודלו הפיזי לא כזה שביחסי הכוחות הוא יתלוש כל מה שזז ,ואיני מזלזל - אבל פרופורציה . מאז היותי ילד באגודה ימית אני מכנה כלי שייט בד"כ כ סירה או מנסה להשתמש במושגי ימאות פשוטים שלימדוני , ואני עדיין לומד אשמח ,אם תסביר לי בקצרה או תפנה אותי למה שאתה מכנה ואנטה ניידת - תודה
 

Alex33

New member
הכותרת העוקצנית-לעגנית שלך...

שאיננה כלל במקומה לתוכן וסגנון הפוסט הענייני שלי אינם מונעים ממני להתייחס לחלק ה..ענייני והמעשי שלך הפוסט שלך, היא רק תמוהה ומיותרת..
1. אני מעריך לפי תאורך ומזהה לפי הצילום שזו אכן סירה "מבית טוב" שבנו אותה בתקופה שלא חסכו בחומרים ובחיזוקים וסביר שכננת העוגן אליה אתה מחבר את מעלן חלוץ הסערה מעוגנת היטב לגוף הסירה. 2. ולגבי מושגי הימאות, סביר שהמושג העברי בו השתמשתי לתרגום המילולי מלועזית לא..נלמד באגודות ימיות "של פעם",בהיותך ילד, כי ..המתקן פשוט לא היה מקובל בשימוש אז, אבל מאז נושא הטכני בשייט המשיך להתקדם.. הביטוי הלועזי אליו כיוונתי והמתקן אותו תארתי , המוכר ומותקן בסירות רבות הוא removable inner forestay ,ובכינוי קצת ישן ולא מדוייק גם solent stay . באם תקיש בגוגל ביטוי זה תקבל מאות קישורים ותאורי סירות בהן זה מותקן. לרוב יצרני אביזרי המערכים, יש למכירה גם קיט שלם של אותם חלקים הנדרשים להרכבת- אפשרי גם עצמית - של ואנטה שכזו. אני מצרף לבקשתך קישור המסביר יחסית בפירוט את הנושא..ראה חלק ראשון ( מתוך 3 ) של המאמר על שיפצורים באותה סירה, כולל צילומים. מקווה שתמצא את זה עונה לשאלתך.. ( ..אלא אם אולי ביקשת רק לקנטר על התירגום..
)
 

Alex33

New member
מצרף גם קישור לתאור ערכת חלקים ...

הנדרשים לכך על פי קטלוג אחד היצרנים. ( למען ה"אי-מסחריות", מחקתי את שם היצרן ). חלקים סטנדרטים ברובם, הקיימים אצל רוב היצרנים.
 

1שריל

New member
לא ביקשתי לקנטר - עברתי את הגיל -

פשוט הטלת הספק הבילתי נגמרת שלך בכל דבר וענין של אחר (לא מחביבך) מתאים/מתישב/ניראה/ נחשד/כשר וכ"ו לעינך , לתפישתך , לסירתך או לכתבת אינטרנט/ ירחון שעיינת (איני נגד" סיעור מוחות" ) מתבטא בצורה........... בכתיבתך . עיינתי בקישור הבנתי את כוונתך ,אני מכיר את הסידור הזה מסירות בהם נדרש לשחרר כל פעם ואנטה נגדית בגבית/ מלאה על מנת לא להפריע למנור/ בום לפתיחה מלאה ( דו תרנית/קאטץ)של מפרש המאסף הסידור שם בד"כ בא מובנה מראש עם כלי השייט - בחנתי גם את הצירוף ששלחת -סדרי הגודל וחוזק ההתקן בנויים עד לעומס מסויים מתוכנן - מאחר ואתה מטיל ספק ביכולת כננת עוגן/ברווזי צד/ לעמוד בעומס של מתיחת מפרש סערה , הייה נבון לבדוק את ההתקן שהבאת כדוגמה לחוזק שבירה/גזירה עוד טרם התקנתו בגוף הסירה לעומת הנ"ל - שלא לדבר על ההתקנה עצמה שצריכה להעשות בצורה מיקצועית תוך התחשבות במיגבלות מבנה כלי השייט - הכל בפרופורציה
 

zina71955

New member
זה נראה לי פיתרון מאולתר ואני לא בטוח

שה"גואל" הזה יעמוד במכות רוח תזזיתיות כאשר אין לו תמיכה רצינית בסיפון עם המשכיות לגוף ובלי וונטה. המפרש יכול לצאת משליטה במכת רוח תזזיתית. אבל, אם זה מספק אותך - דייך.
 

1שריל

New member
הנך מוזמן לא להשתמש ב "גואל" המאולתר הנ"ל -

ראיתי/קראתי שאתה מסתדר יפה מאוד לבד - או לפעמים עם קצת תומכי צד. שיהיה לך " ים שקט והפלגה צלחה " בכבוד
 

zina71955

New member
סליחה לחצתי על האיקון הלא נכון../images/Emo6.gif

ובכן, כל השירשור הזה מדבר על נושא חלוץ קטן/סערה כתחליף לגילגול גנואה. פשוט לקרוא ולהטמיע. אז בבוריה 40 רגל אין (כמעט) פיתרון של וונטה אמצעית - Intermediate fore stay שתאפשר פיתרון של Stay Sail או חלוץ סערה על וונטה נפרדת כזו. או אז אין ברירה אלא לגולל גנואה או להשתמש בחלוץ סערה שמתלבש על הגנואה אחרי שגוללו אותו לגמרי. שני הדברים אינם צפיחית בדבש. ובאשר לסערה. כעקרון לא יוצאים לסערה, אלא נקלעים לסערה, בכלי שייט כשלנו. אין לזה כל קשר לציוד שיש או אין לך בסירה. אכן, מי שמפליג תדיר בשיטה של Oil Skin and Hood כפי שעושים בתעלה האנגלית והים הצפוני, חייב להיות מצוייד כדבעי לכך. כאן בים התיכון המזרחי התנאים אחרים ואין כל צורך ל"צאת לסערה". אם נקלעת אליה Do Your Best עם מה שיש לך. ובלבד שמה שיש לך עונה על הדרישות הכלליות.
 

gb228

Active member
למה אין פתרון בבוואריה

זה אומנם לא בא כסטנדרט מהמפעל, אבל למיטב זכרוני יש מקום מיוחד על הסיפון הקדמי להתקנת נקודת עיגון לוונטה פנימית (לא זוכר מה קורה במעלה התורן שמסופק כסטנדרטי).
 

zina71955

New member
כתבתי - כמעט. יש פיתרון אלא שהוא יקר

אלכס מומחה טוב ממני לבווריה. אבל. למיטב הבנתי הסיפון הקדמי בבווריה אינו חזק דיו לצורך הזה. או - אז. יש למתקן Doubler על הסיפון במקום המתאים, ובנוסף - חיזוק פנימי לכיוון קנה החרטום שיספגו את הלחץ. כמו כן נקודת אחיזה בתורן באזור המצליב העליון שתאפשר עגינה של הוונתה הנוספת קדימה ו Runners אחורה + נקודות קשירה ל Runners על הסיפון משני צידי הקוקפיט, וגם שם עם חיזוק של הסיפון על ידי Doubler מתאים. אם כל זה קיים כיום בבווריה הסטנדרטית שמגיעה מהמספנה (אלכס - יש?) אז ההשקעה מסתכמת בוונטות הקדמית והאחוריות בלבד.
 

Alex33

New member
הנקודה לעיגון בסיפון הקידמי בבואריה- ולא רק

בהן - מיועד ל downhaul של מוט הספיניקר ולא לחיבר ואנטה קידמית פנימית שבה העומסים הרבה יותר גדולים.. לעניין חיבור ואנטה קידמית פנימית לסירה , ראה את הודעתי למטה יותר.
 

Alex33

New member
בוסף למה שכתבתי כאן..

יש גם בין יצרניות של סירות פס יצור , שבדגמים הגדולים שלהן , ישנה נקודת עגינה מחוזקת מספיק בסיפון הקידמי המיועדת לואנטה פנימית..אבל למיטב ידיעתי לא בסירות בתחום 30-40 רגל..ולא בכול החברות.
 

cynter

New member
חלוץ סערה

את חלוץ הסערה יש צורך לחבר כמה שקרוב לתורן וכמה שיותר נמוך לפיכך במקרה שלי הוא מולבש על ונטת הביבי הקצרה אך מנסיון אפשר לחבר אותו לשני המיתרים שמחזיקים את מוט הספינקר העיגון קרוב לתורן ועיגון עליון בערך בחצי התורן. בכל מקרה חשוב סוג מפרש הסערה וכיצד הוא מתחבר. לגבי צימצום מפרש זה פיתרון מהיר לא הכי טוב אבל אבל אפשר לשלוט בגודל המפרש במהירות להקטין או להגדיל חשוב להקפיד לגלגל אותו בצורה מסודרת והדוקה כדי למנוע את הקריעה של הגנועה.
 
למעלה