עזרה .

GIARRI FABIO

New member
מספרים במשרד התקשורת

שלום אדיר אגף בכיר ניהול ספקטרום ורישוי תדרים, מנהל תחום רשוי אלחוטי. בחצי השנה שחלפה היו שם שינויי תפקידים כך שכל אחד מאלה עשוי לעזור לך:- קידומת 03 5198113 5198277 5198270 בריאות ושימחה בארועי העונה.
 

יוסי כ1

New member
הפלגה בים גבוה ורוח חזקה מה עדיף חלוץ מצומצם

או ראשי מצומצם או שניהם ? תודה יוסי
 

יוסי כ1

New member
תודה על ההתייחסות האם כוונתך לחלוץ סערה נפרד

המצריך את הורדת החלוץ הרגיל והשחלתו או שיש פיתרון ללא הורדת החלוץ תודה יוסי
 

zina71955

New member
הכוונה אכן לחלוץ נפרד. שטחו, סערה או אחר

תלוי בעוצמת הרוח. להוריד גנואה שמחובר לג'יב רולר בסערה זה לא פשוט ולא רצוי לעשות זאת אם אין פיתרון מתאים להחלפת חלוצים. אם אין ברירה מצמצמים גנואה, אבל זה פיתרון דחוק שאינו טוב. אם זו סירה תחרותית יש לה בד"כ בוונטה הקידמית פרופיל מיוחד להחלפת חלוצים בלי תוף צימצום. בקרוזר הפיתרון הוא וונטה נוספת, אמצעית שיכולה להיות ניידת ועליה מרכיבים את את החלוץ הקטן מבעוד מועד. בצורה זו אתה יכול להפליג עם שני חלוצים בתנאים טובים ורוח מתאימה (קידמית עד צד כהה) וכשהרוח והים עולים פשוט מגוללים את הגנואה לגמרי. אני נוהג כך באופן סדיר בהפלגות ארוכות והראשי מתחיל להצטמצם רק ברוחות העולות על 25 קשר.
 

danielia1

New member
כששטים בים הדורש צימצום, אתה רוצה שהסירה

תמשיך להיות מאוזנת מבחינת כח המפרשים והתנהגות הסירה, לכן שטח המפרשים משתנה בהתאמה. בכל דרך שתבחר. על פי הציוד הקיים בכלי השייט.
 

danielia1

New member
כששטים שעות רבות, הצימצום גורם

לשחיקה של המפרש המגולגל כתוצאה מחיכוך מתמיד בין השכוות המגולגלות כתוצאה מאי אחידות הרוח וכן כוחות חזקים לפיתול פרופיל הגולל. לכן ממליצים להחליף למפרש סערה. בדרך כלל גילגול המפרש משאיר חלק פתוח בגובה וזה פחות יעיל ממפרש שמתחיל על הסיפון.
 

zina71955

New member
בהפלגה במפרשים במזג אוויר סוער רצוי לווסת

את שטח המפרשים כך שמרכז הלחץ יירד ויתכנס לכיוון התורן. בסירה בעלת תורן אחד. מעבר לכך שצימצום גנואה ברוח חזקה "אינו עוזר להארכת חיי המפרש" הוא מזיז את מרכז הלחץ של המפרש קדימה ועלול לגרום ל"התחפרות" החרטום. חריג לכך היא סירת קאץ' ששם מקובל פשוט להוריד את הראשי לצורך צימצום שטח המפרשים ולהישאר עם חלוץ (לא גנואה מלא) ומאסף. בדרך זו גם מקלים על ההיגוי במזג אוויר סוער.
 

לחיים1

New member
למר zina הנכבד אני חולק עליך

ברוחות חזקות, גביות או גם בגבית-צד הפלגה עם ראשי עלולה לגרום לשקיעת חרטום. הפלגה ברוחות כאלו עם חלוץ קטן/סערה למעשה מושכת הסירה וכן את החרטום כלפי מעלה עקב שפה קידמית משופעת.
 

zina71955

New member
קודם כל - מחלוקת זה עניין בריא שמחדד את הנושא

ובלבד שתהיה עניינית ובלי תוארים כאלה ואחרים שמשום מה משתרבבים לכאן מידי פעם מחדש. לעניינו של דבר. מה שאתה כתבת אינו סותר כלל את מה שאני כתבתי. במזג אוויר סוער, כללית להוריד את מרכז הלחץ של המפרשים ולכנסו אל כיוון התורן. לשם כך יש את חלוץ הסערה ואת ה Try Sail (במקום הראשי). שלא הזכרתי אותו. במפרש ראשי שנכנס אל התורן לא צריך טריי סייל משום שאפשר לווסת את הראשי לתצורה דומה מאוד ללא נזק למפרש. הפלגתי במכות רוח של 60 קשר בקידמית כהה עם חלוץ סערה וראשי מצומצם כ טריי סייל ללא כל בעיות של איזון, לא במפרשים, לא בסירה ולא בהיגוי. אין ספק שהדבר תלוי גם בדקויות של כוח הגלים וכיוונם, חוזק הרוח וכיוונה, ערך צמצום המפרשים ובאיזה להשתמש, לדוגמא, ברוח גבית סוערת אשאר רק עם חלוץ סערה, ותכונות הסירה. אבל בכללי, וזה מה שנכתב, הכללים של הורדת מרכז הלחץ וכינוסו אל כיוון התורן וגנואה מצומצם שמרחיק את מרכז הלחץ מהתורן ועדיף חלוץ סערה במקומו, הם נכונים. והשאר אין ספור של דקויות על פי הנתונים המשתנים. שיהיה לך ולכולנו יום טוב ו - "ים שקט והפלגה צלחה".
 

לחיים1

New member
ראשית תלוי אם זו רוח צד,גבית,קידמית.

שנית, שאלה כללית מידי. מהירות רוח? גובה גלים? הכל תלוי!
 

לחיים1

New member
לדוגמא בסערה של 25-30 קשר רוח קידמית-צד

חלוץ מגולגל לכדי אפילו 2מ"ר או חלוץ סערה יוריד את החרטום חזק ויצור מאמץ ניכר על דף ההגה.
 

zina71955

New member
לחיים1 לעניין הגדרת סערה. רוח של 25 - 30 קשר

אינה מוגדרת כ "סערה". ברוח של 25 קשר בין קידמית לצד, (ראה דקויות לעיל), אני מפליג בסירה שלי עם ראשי מלא וחלוץ קטן (לא סערה) ששיטחו כ 40% מהגנואה, באיזון מלא ללא בעיות. בסירה אחרת זה כמובן יכול להיות אחרת.
 

danielia1

New member
מה גודל הסירה. איזה מפרשים יש לך

ומדוע שואל על שייט בסערה? על פי מה שנאמר עד כה, אם אינך מצוייד לסערה, אל תצא.
 
יש לי בווריה 40 פיט

חלוץ ו ראשי מתגלגלים, מקוריים של הסירה, לא "סערה" ולא "נעליים". אני גם חסר נסיון ימי ממשי וברור לי שלא אצא בסערה. אבל מנסה פשוטא להרחיב את אפקי ה"ימיים" וחושב גם קצת לטווח יותר ארוך. תודה.
 

danielia1

New member
../images/Emo6.gif בהצלחה. אין בעיה. בשביל זה אנו כאן להרחיב

אופקים תרתי משמע...
 
למעלה