עזרה קטנה:

מצב
הנושא נעול.

A r i e T

New member
עזרה קטנה:

עזרה קטנה:
לצורך עבודה שאני מכין באוני' בנושא תחבורה ושינוע, הייתי רוצה לשמוע ממכם אילו יתרונות, לדעתכם, יש לרכבת על פני המשאית בנוגע להובלת מטענים. הבהרה: ההשקעה בעבודה היא שלי, לכן נא לא לפרט את ההצעות שאתם מעלים, רק לתמצת במשפט אחד, ואני כבר אדאג לערוך השוואה מקיפה בנושא. דוגמא אחת: יותר רכבות משא = פחות משאיות בכבישים = הפחתת נפח התנועה, פחות סיכונים לנהגים שמסביב.
 

mucool2

New member
וגם: רכבת אחת = 100 משאיות

עזרה קטנה:
לצורך עבודה שאני מכין באוני' בנושא תחבורה ושינוע, הייתי רוצה לשמוע ממכם אילו יתרונות, לדעתכם, יש לרכבת על פני המשאית בנוגע להובלת מטענים. הבהרה: ההשקעה בעבודה היא שלי, לכן נא לא לפרט את ההצעות שאתם מעלים, רק לתמצת במשפט אחד, ואני כבר אדאג לערוך השוואה מקיפה בנושא. דוגמא אחת: יותר רכבות משא = פחות משאיות בכבישים = הפחתת נפח התנועה, פחות סיכונים לנהגים שמסביב.
וגם: רכבת אחת = 100 משאיות
או משהו כזה...
 
חסכון במשאבים ויתרונות אחרים

עזרה קטנה:
לצורך עבודה שאני מכין באוני' בנושא תחבורה ושינוע, הייתי רוצה לשמוע ממכם אילו יתרונות, לדעתכם, יש לרכבת על פני המשאית בנוגע להובלת מטענים. הבהרה: ההשקעה בעבודה היא שלי, לכן נא לא לפרט את ההצעות שאתם מעלים, רק לתמצת במשפט אחד, ואני כבר אדאג לערוך השוואה מקיפה בנושא. דוגמא אחת: יותר רכבות משא = פחות משאיות בכבישים = הפחתת נפח התנועה, פחות סיכונים לנהגים שמסביב.
חסכון במשאבים ויתרונות אחרים
1. להובלת נפח נתון של סחורה, המסילה דורשת שטח קטן בהרבה מהכביש - פחות השפעה שלילית על הסביבה. 2. להובלת נפח נתון של סחורה, הרכבת דורשת פחות נהגים ממשאיות (אם כי הדבר מקוזז במידה מסוימת ע"י עובדי התפעול של המערכת הרכבתית). 3. הרכבת מונעת ע"י מספר קטן יותר של מנועי שריפה פנימית מכמות של משאיות בעלת כושר הובלה שווה-ערך. קל יותר לשלוט על נושא תחזוקת המנועים, לכן יש לרכבת יתרון מבחינת זיהום אויר - על אחת כמה וכמה רכבת חשמלית. 4. כיוון שהרכבת פועלת בסביבה מבוקרת - אין משתמשים בלתי חזויים אחרים באותה תשתית - הרבה יותר קל לנהל איתה במדויק את הלוגיסטיקה (פחות השפעה של עומס על המערכת ומזג אויר גרוע). 5. מה שציינת לגבי שיפור הבטיחות בדרכים. אלו ההשוואות האיכותיות העקריות (לא לפי סדר חשיבות); קיימים גם נתונים מדויקים שחברים אחרים יוכלו אולי לספק במידת הצורך.
 

amirv

New member
הכי טובה להובלת מטעני תפזורת

חסכון במשאבים ויתרונות אחרים
1. להובלת נפח נתון של סחורה, המסילה דורשת שטח קטן בהרבה מהכביש - פחות השפעה שלילית על הסביבה. 2. להובלת נפח נתון של סחורה, הרכבת דורשת פחות נהגים ממשאיות (אם כי הדבר מקוזז במידה מסוימת ע"י עובדי התפעול של המערכת הרכבתית). 3. הרכבת מונעת ע"י מספר קטן יותר של מנועי שריפה פנימית מכמות של משאיות בעלת כושר הובלה שווה-ערך. קל יותר לשלוט על נושא תחזוקת המנועים, לכן יש לרכבת יתרון מבחינת זיהום אויר - על אחת כמה וכמה רכבת חשמלית. 4. כיוון שהרכבת פועלת בסביבה מבוקרת - אין משתמשים בלתי חזויים אחרים באותה תשתית - הרבה יותר קל לנהל איתה במדויק את הלוגיסטיקה (פחות השפעה של עומס על המערכת ומזג אויר גרוע). 5. מה שציינת לגבי שיפור הבטיחות בדרכים. אלו ההשוואות האיכותיות העקריות (לא לפי סדר חשיבות); קיימים גם נתונים מדויקים שחברים אחרים יוכלו אולי לספק במידת הצורך.
הכי טובה להובלת מטעני תפזורת
כמו פוספטים, חצץ, פחם. פריקה והובלה זולה של הדברים האלה יחסית למשאיות. מאפשרת יעילות בהמשך שינוע סחורות במכולות מאוניות. (מהאוניה ישר לרכבת). מאפשרת שינוע יעיל יותר לאיזורים מרוחקים כמו הנגב.
 

Golf Bravo

New member
66 טון של גרעינים בקרון אחד ועד אחד

עזרה קטנה:
לצורך עבודה שאני מכין באוני' בנושא תחבורה ושינוע, הייתי רוצה לשמוע ממכם אילו יתרונות, לדעתכם, יש לרכבת על פני המשאית בנוגע להובלת מטענים. הבהרה: ההשקעה בעבודה היא שלי, לכן נא לא לפרט את ההצעות שאתם מעלים, רק לתמצת במשפט אחד, ואני כבר אדאג לערוך השוואה מקיפה בנושא. דוגמא אחת: יותר רכבות משא = פחות משאיות בכבישים = הפחתת נפח התנועה, פחות סיכונים לנהגים שמסביב.
66 טון של גרעינים בקרון אחד ועד אחד
ועוד אחד ועוד... והכל עם קטר אחד, שנים-שלושה אנשי צוות ונוסעים מקצה הארץ עד קציה מבלי לגרום לבלאי מואץ בכבישים ומבלי להפחיד נהגים שעומדים ברמזורים. (ברקע אפשר לראות את האניה "ניר" שיש לה מקום עגינה קבוע מול חיפה-מרכז. מישהו יודע מה האניה הזו עושה?)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה