עזרה עם גלגלי שיניים בהונדה

eddie661

New member
עזרה עם גלגלי שיניים בהונדה

היי חברים,
שאלה למי שמבין בזה:
יש לי CRF250L והוא לא רע בכלל, אבל מה לעשות שחיית שטח הוא לא.. אז התעניינתי בכמה שיפורים שאפשר לעשות והבנתי ששיפור אחד מאוד מומלץ ולא יקר הוא להחליף את הגלגש הקדמי ל 13 שיניים (14 בסטוק). זה מוסיף 7.1% מומנט ומוריד 7.1% מהירות (מן הסתם)..
עכשיו יש עוד אופצייה והיא להחליף את הגלגש הקדמי ל 12 שיניים וזה בכלל מוסיף 14.3% מומנט.
השאלה האם 12 שיניים לא ישחק את השרשרת מהר יותר? ואם כן אז לכמה זמן השרשרת אמורה להחזיק במצב כזה? (הערכה אני יודע ששום דבר לא מדוייק).
יש גם אופצייה ללכת על 13 שיניים קדמי ו 42 באחורי (40 סטוק) וזה מוסיף 11.6% מומנט, אבל פה גם צריך שרשרת 124 חוליות, והשרשרת המקורית היא 120? את זה לא ככ הבנתי.. צריך לקנות שרשרת יותר ארוכה במצב כזה?

בשלב זה אני לא חושב על אגזוז FMF Q4, סעפת MEGABOMB וערכת ניהול דלק EJK שעלותם מסתכמת ב 4700 שח, ואני יודע שזה גם ישפר מאוד את הכח בכלי אבל אין לי עוד את הסכומים האלה ואני מעדיף להשקיע את הכמה מאות שקלים לעלות את הספק המומנט.
מה אתם חושבחם?
תודה מראש.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
כל מה שתארת מעלה,ניתן לסכם כך:

שינוי גגש'ים לא מוסיף מומנט למנוע בשום אופן.
הוא משנה את יחס העברת הכוח לגלגל האחורי בדיוק כמו
באופניים אם תרכב עם גגש' קטן מאחור וקצת גדול
יותר מצד שני כהשוואה. מה שתקבל זה הילוך קצר יותר אם
הגג'ש הקדמי יוקטן. יהיה יותר קל קצת בעליה על חשבון מהירות סופית.
זה העניין. המנוע לא יהיה חזק יותר. התחטשה תורגש ברכיבה ולא דרסטית.
האופנוע יעלה בכוח אם יתבצע שינוי במכלולי הפליטה והמנוע כמו מחשב הזרקה ומפלט. גם הואדת משקל תשפר.
יחד עם זאת מדובר בדו'ש ולכן כל שינוי ישפר במעט ולא יביא את האופנוע
לנקודה של כלי מקצועי. לגבי שינוי שן תמיד עדיף להקטין מקדימה באחת
במקום 3 מאחור להגדיל. כי אז השרשרת לא מתאימה בגודלה.
לגבי תחזוקה ו/או שחיקה לא יהיה שינוי אני מניח שיורגש אם תקפיד על תחזוקה שלה גם בהיבט מתיחה.
 
למעלה