עזרה עם בעיות שינה של בת שנה וחודש

kinspirit

New member
עזרה עם בעיות שינה של בת שנה וחודש

אני זקוקה נואשות לעזרה עם ההרדמות של בתי בת השנה וחודש. בשבוע האחרון הלילות הפכו לסיוט גדול עם כל לילה שעבר ואחרי הלילה האחרון אני פשוט צריכה שמישהו ייעץ. מנסיון אישי, מקצועי, כל דבר שאולי יעזור קצת.

קצת רקע: בת בת שנה וחודש. מאז שנולדה ישנה לילה רצוף אחד בלבד. עד לפני כחודש וחצי היתה מתעוררת רק להאכלות קבועות בלילה. יונקת בהרדמות בסביבות שבע בערב, מתעוררת ליניקה בסביבות חצות, שוב בסביבות 3-4 בבוקר ואז ישנה עד שש-שבע. אני יודעת שבגיל כזה לא אמורים לאכול כל כך הרבה בלילה אבל מאחר והיא אחוזון ממש נמוך, זרמתי עם זה. לי זה לא הפריע.

בחודש וחצי האחרונים הכל התחרבש. זה התחיל בשבוע שהיא היתה מתעוררת בבכי ולא מוכנה להרגע ולחזור לישון. עד לאותם ימים כשהיא היתה בוכה בלילה היינו מרגיעים אותה על הידיים והיא היתה חוזרת לישון בלי בעיה. באותו שבוע בעלי הרגיל אותה להרדם עליו בסלון או אצלנו במיטה והגענו למצב שמהרדמות עצמאית במיטה היא הסכימה להרדם רק אם יושבים לידה ולפעמים רק אם מחזיקים אותה. אחרי שבוע של עבודה קשה גמלנו אותה מזה והיא חזרה להרדם לבד במיטה שלה כאשר רק מדי פעם היינו צריכים לשבת לידה בשביל זה. (אציין שבמשך היום היא נמצאת עם סבתא אשר את שנת הבוקר מרדימה אותה עליה ונותנת לה לישון עליה משך כל השינה, אבל את שנת הצהרים היא נרדמת במיטה שלה ללא כל בעיה. כך שאני לא חושבת שזה קשור לבעיות ההרדמות של הלילות).

אחרי שבוע של שקט יחסי, היא התחילה להתעורר באמצע הלילה בבכי, לא בשביל לאכול אלא פשוט בבכי. שיערתי שזה שיניים מאחר והיא עכשיו בפרץ של בקיעת שיניים אחת אחרי השנייה. זרמנו עם זה והרגענו אותה כשהיה צורך. הנקתי אותה בחלק מהמקרים כדי להרדים אותה בשנית. אחרי כשבוע שזה עבד, העניינים התחילו להדרדר. בשבוע האחרון גם הרגעה על הידיים לא עוזרת - היא נרדמת כרגיל בסביבות שבע-שמונה בערב. ישנה שקט ורצוף עד סביבות חצות. מתעוררת ויונקת. חוזרת לישון עד סביבות שלוש בבוקר ואז החגיגה מתחילה. היא מתעוררת כל חצי שעה, לפעמים כל שעה. אנחנו מרגיעים ומרדימים אותה על הידיים, שמים בחזרה במיטה ואז אחרי עשר דקות היא מתעוררת ובוכה שוב, והכל מתחיל מהתחלה. לפעמים יש לנו חסד של שעה בין התעוררות אחת לשניה.

הלילה הזה עבר כל גבול, קמנו אליה בין חמש לשבע פעמים החל משלוש בבוקר ועד שבע. זה פשוט הורג גם אותי וגם את בעלי. שנינו עובדים במשרה מלאה, לומדים ומגדלים את הבונבונת ואחיה בן הארבע. אנחנו פשוט סחוטים מכל בחינה אפשרית.

חשבתי לפנות לייעוץ מקצועי אצל גנית פרג, אבל אחרי שראיתי את המחיר של זה אני מבינה שאני לא יכולה לעשות את זה (אנחנו לא מי יודע מה מבחינה כלכלית כרגע וזה פשוט יקר מדי). אשמח לכל ייעוץ שאוכל לקבל. אפילו מנסיון אישי של בנות.

בתודה מראש,
אסנת
 
בעיות שינה

הי אסנת.
אכן לא פשוט לתפקד אחרי לילות ללא שינה.
מדבריך אני מבינה שבתך נרדמת באופן עצמאי בערב, אך אינה חוזרת לישון באופן עצמאי במהלך הלילה. נראה שהתרגלה למעורבותכם בהרדמתה ובהדרגה אפילו מה שעבד בעבר כבר לא עוזר. בנוסף, לקראת סוף הלילה השינה פחות עמוקה ולכן יש נטיה להתעוררויות.אפשר להבין אותה שהיא מתעוררת בבכי - היא נרדמה במקום אחד (ידיים) והתעוררה במקום אחר(מיטה) באמת מטריד ומבהיל.
עם כל ההסתייגויות של יעוץ מרחוק, נראה לי שהמפתח כאן הוא הרדמות עצמאית גם בלילה. הקפידו על טקס שינה קבוע בערב, בו תשכיבו אותה ערה במיטתה כדי שתרדם בעצמה. במשך הלילה הרגיעו והשכיבו במיטה כנ"ל. שבו לידה עד שתרדם והרגיעו ע"י ליטוף ולחישות והשתדלו להמעיט בהוצאה מהמיטה.אם בשלב זה היא זקוקה לעזרה בהרדמות - ליטוף, טפיחות ולחישות- זה בסדר. יתכן שהיא תבכה ותתעקש יותר בימים הראשונים ולכן חשוב שתהיו נחושים ועקביים ולא תנסו להרדים אותה בכל מיני דרכים אחרות.
לאחר שתחושו בשיפור עברו לשלב הבא בו תקפידו על הרדמות במיטה ללא מגע אבל עם נוכחות של הורה לידה על כסא. לאחר שיחול שיפור, הרחיקו את הכסא בהדרגה ממיטתה (בשלבים - כל מספר ימים) עד שתגיעו לפתח החדר. השלב האחרון הוא הרדמות ללא נוכחותכם בחדרה (לא ציינת אם היא ישנה איתכם בחדר).
אני מציעה לשקול גם את הפסקת הארוחות הליליות. בגילה, האכילה במשך היום איכותית יותר והארוחות הליליות פעמים רבות באות על חשבון התזונה ביום. בנוסף שנת לילה איכותית חשובה יותר מארוחות ליליות בגילה.
בהצלחה וליל מנוחה!
 
למעלה