עזרה עזרה עזרה. מי ראה דבורנית הדבורה??

BIGjungleman

New member
עזרה עזרה עזרה. מי ראה דבורנית הדבורה??

מחפש מחפש ולא מוצא. אני צריך למצוא כמה פרטים לצורך סקר חנטה. הידעתם שדבורנית הקטיפה חונטת רק 5% מהפרחים??? דבורנית דינסמור חונטת 10%... סחלב פרפרני, הגליל ,ותלת שן חונטים קרוב ל90%!!! אני מעוניין לבדוק בעבודתי האם זה עניין של האבקה בלבד, או שגורמים אחרים מעורבים. אני מאד רוצה למצוא גם אוכלוסיה של ד. הדבורה, בגלל % גבוה של האבקה עצצמית, והסיכוי לראות אצלה הרבה הלקטים הוא גדול יותר.
 

כתם אור

New member
דבורנית הדבורה

חג שמח! אם פרכוני אינו מטעני, לפני שנה ראיתי כמה פרטים בשמורה ליד חורשת טל
 

BIGjungleman

New member
תודה....

האם את יכולה לכוון אותי לשם? אשמח מאד... פשוט הייתי באזור לפני כחודש, ולא ראיתי תחום מוגדר שהוא "שמורת הסחלבים"...
 
דבורנית הדבורה

זכורה לי מגיחות רבות בנחל למון בירידה מחניון העיקול(מירון)לשמורת נחל עמוד בקטע שעד עין תינה.בהצלחה.....
 

כתם אור

New member
שמורת הסחלבים

להלן ספור הדרך הפשוט להפליא: מכביש 99 פונים דרומה לכיוון כביש 918 . אחרי צומת הכניסה לחורשת טל, עדיין על 918 כמה מאות מטרים , פניה ימינה לדרך עפר לבנה. איזה שלט מהוה מציין שלפנינו ש. טבע. הגעת.
 

גידי פ

New member
צור קשר עם פרופ' אמוץ דפני

מאוניברסיטת חיפה, הוא עבד על הנושא הזה. בדבורנית הדבורה אפשר לראות שבעקבות טלטול קל של הפרח, או פשוט כשהפרח מזדקן, האבקנים נופלים על הצלקת ויש האבקה עצמית. דפני טוען שבד. הדבורה 99% מההאבקה היא עצמית. יש אתר עם דבורנית הדבורה (2 פרטים) בכביש שעולה לחורבת רקית בכרמל. אתרי סחלבים נוספים עם סיכוי טוב למצוא את הנ"ל הם הר מירון, מחצבת כפר שמאי, שמורת הר נזר באצבע הגליל, הר הטייסים בהרי יהודה. אבל ריכוז משמעותי של דבורנית הדבורה יש למיטב ידיעתי רק בחורשת טל - אפשר למצוא שם בקלות 10-20 פרטים בשטח קטן. האזור המדובר הוא מגודר ויש שער קטן ולא בולט להולכי רגל שעוברים דרכו. אין שילוט המכוון אותך בדיוק לאזור הסחלבים, ואין שבילים מסומנים. האזור עם הסחלבים הוא האזור שמדרום לדרך העפר הלבנה שתוארה בהודעה למעלה.
 
למעלה