עזרה - כיצד לשלב חתול חדש

Old Girl

New member
עזרה - כיצד לשלב חתול חדש

שלום לכל אוהבי החתולים המקסימים. אודה לכם על העצה בעניין שילוב החתול בבית. רקע: אנחנו אוהבי חתולים וותיקים, גידלנו 5 חתולים שמתוכם 3 חיים ושניים ז"ל כבר לא. לאחרונה אימצנו חתול חדש מעמותת SOS (לפני 6 ימים). החתול הזה שונה מהחתולים שהיו לנו בעבר בכך, שהוא לא השתלב בחיי הבית תוך כמה ימים. אחרי שישה ימים, הוא עדיין יושב כל היום מתחת למיטה, תוקף אותנו כשאנחנו מנסים להתקרב, יוצא החוצה רק בלילה. יחד עם זאת, יש גם התקדמויות קטנות: למשל, הוא התחיל להשתמש בארגזי חול די מהר; לא רב עם חתולים אחרים ואפילו אוהב אחד מהם (היום בלילה דפק בדלת חדר השינה שהוא ישן בו מתחת למיטה כדי שהחתול שהוא אוהב ייכנס גם), עלה על המיטה (אם כי מיד ירד ממנה). החתול הוא נכה (אחת מהרגליים שלו קצרה מהאחרות), אבל מצד שני כל החתולים שלנו הם בעלי נכויות קטנות, ובעיית החתול היא בכלל לא עם החתולים אלא יותר אתנו (לא מתקשר אתנו ולא נותן להתקרב) ועם הבית (לא יוצא במהלך היום מתחת למיטה). יש לציין שהוא בעל רקע קצת בעייתי: האיש שהוא חי אצלו הציל אותו מהרחוב, גידל אותו אבל כל הזמן חיפש לו בית אחר, הביא אותו לימי אימוץ והחתול בילה רוב הזמן במרפסת (כי האיש סבל מאלרגיה). כך שייתכן שלחתול אמון נמוך באנשים. מצד אחד, אנחנו חושבים שעצם העובדה שהוא חי בבית שבו תמיד יטפלו בו, תמיד יאכילו אותו, תמיד יקראו לווטרינר כשצריך ויש לו חברת חתולים אחרים כבר אומרת שעדיף לו אצלנו. אבל היינו רוצים לעזור לחתול להשתלב טוב יותר ומהר יותר. לכן אשמח אם תוכלו להגיד לי מה דעתכם בנושאים הבאים: 1. האם יש חתולים שלוקח להם הרבה זמן להשתלב אבל בסוף הם משתלבים, אחרי חודש נגיד. 2. מה אפשר לעשות כדי לשלב אותו טוב יותר, חוץ מאשר לא להציק. 3. מי מכיר יועץ התנהגות טוב (אפשר במסרים, אני מניחה שאסור לפרסם כאן) ומוכן להמליץ עליו.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
לדעתי 6 ימים בשביל חתול בוגר ועוד עם רקע כזה

זה מעט מדי בשביל להסיק מסקנות. אם הוא מסתדר עם חתולים אחרים זה כבר טוב מאוד. אם בכל זאת תרצו לקבל ייעוץ התנהגותי - תנסו לכתוב מסר למרתה שמשמשת בניק "משתגעים על החתול" בהצלחה!
 

Old Girl

New member
תודה לדימיטרי, מקווה שאתה צודק

ותודה על ההמלצה. לענבלוש - הוא בן שנה. היה רוב השנה אצל אותו בחור (עד אז ברחוב), שטיפל בו יפה מאוד ובמסירות רבה, אבל אולי ימי אימוץ והחזקת החתול במרפסת (אותו בחור סבל מאלרגיה ולא יכל להחזיקו בבית) פגעו בחתול.
 

enbalush

New member
הוא עדיין צעיר, אחרי חודש אם הוא עדיין

חושש, כדאי ליזום יותר ליטופים, אפילו בניגוד לרצונו.
 

Old Girl

New member
תודה רבה

זה מה שנעשה, בהנחה שלא יעשה ממני שתי חתיכות - הוא גדול וחזק, אפילו עם הנכות.
 
למעלה