עזרה: חתולה המליטה 4 גורים

monico1975

New member
חתולת רחוב ג'ינג'ית חמודה המליטה 4 גורים והחליטה שהגינה בבית היא המקום האידיאלי כדי לגדל אותם , מדובר בגינה גדולה עם מקומות מסתור.
מצד אחד אנחנו נותנים אוכל יבש של חתולים לחתולה ודואגים שתמיד יהיה מים, מצד שני הם מתחילים להוות מטרד והחתולה תוקפנית ונוהמת כל פעם שמישהו יוצא לגינה.
אנחנו לא מעוניינים שהיא תישאר לנצח, בשכונה שלנו יש פינות האכלה ולא חסר שם אוכל, האם היא תסתלק או תסלק את הגורים?
ולמי אפשר לפנות (גרים בירושלים) כדי שיעקרו אותה? זה רק עניין של זמן עד שהיא בטח שוב תמליט.

אודה לעצות
 

Yukita

Active member
מנהל
בדרך כלל חתולות מעבירות את הגורים למקום חדש כל כמה ימים, אם כי קשה יותר לדעת במקומות גדולים ונוחים יחסית עם מספר מקומות מסתור אם היא ממש תעביר למקום אחר או רק לנקודה אחרת בתוך הגינה.

בכל מקרה מדובר במצב זמני: הם לא יישארו שם לנצח, לפחות לא כמשפחה. לא הזכרת לפני כמה זמן היתה ההמלטה, אבל תוקפנות של האם כפי שתיארת בדרך כלל מאפיינת שלבים מוקדמים יותר מאשר שלבים מאוחרים (לא חקוק בסלע, אבל באופן כללי). אם הגורים עדיין יונקים, הכי טוב לא להתערב ולא לנסות להזיז ולא לגעת, אחרת זה ייגמר בגורים נטושים שזה מצב הרבה פחות קל לפתרון מאשר מצב לא נעים אבל זמני לגמרי של אמא מגוננת.

אם הגורים יונקים באופן מוחלט, כלומר רק האם אוכלת מהאוכל היבש, גם לא כדאי בשלב זה לדבר על עיקור. בגדול עיריית ירושלים אמורה להיות בעלת תקציב לסירוס ועיקור ולכן אמור להיות אפשרי לפנות לשירות הוטרינרי, אבל זה לא אומר שהם פשוט יגיעו. זה נושא בעייתי. הכי קל זה לקחת את האם (לא כעת, בזמן מתאים יותר) לשירות הוטרינרי לעיקור ולאחר מכן לדאוג להחזיר אותה למקום. אם עושים זאת, כמובן בתוך כלוב מנשא מתאים לחתולים. אם תצליחו להגיע עם העירייה לסיכום, צריך לוודא שהדברים מתנהלים כראוי ושהחתולה מוחזרת למקום לאחר העיקור. כאמור כרגע ממילא כנראה עדיין לא הזמן המתאים.
 

monico1975

New member
תודה רבה על התשובה המהירה,
לשאלותיך
- נראה שההמלטה היתה לפני כ-3 שבועות
- החתולה אוכלת מהאוכל היבש ונותנת גם לקטנים

שאלה נוספת: כרגע אנחנו נותנים לחתולה מנה שנראית מתאימה ליחיד, האם כדאי לתת לה יותר כי היא צריכה גם להניק את הקטנים?
 

Yukita

Active member
מנהל
אם רואים ממש את הגורים אוכלים מהאוכל היבש, רוב הסיכויים הם שגילם עולה על 3 שבועות. במרבית המקרים תחילת אכילת מזון מוצק מתחילה בסביבות גיל חודש (או כאשר צומחות שיניים). בשלב ראשון הם גם יונקים וגם אוכלים, יש תקופת מעבר.

קשה לדעת מה לענות לך בקשר לכמות המזון כי הרושם הכללי הוא שאינכם מעוניינים לאמץ (הביתה או כנותני חסות לדרי חוץ). האכלה מפתחת תלות, וזה שיקול במידה ואינכם מוכנים שיישארו.
 
למעלה