עזרה!!! ומהר!!!

SimSimon

New member
עזרה!!! ומהר!!!

סוף סוף קיבלתי את הדיסקים שלי עם הלינוקס (RH 6.1,RH6.2,mandrake7) מהם רק הRH 6.1 בלי בעיות קריאה נדמה לי (למנדרייק ול6.2 היו לא יודע אם זה בגלל שהדיסק שממנו צרבתי דפוק או שככה זה אמור להיות בקיצור החלטתי ללכת על בטוח ולשים 6.1) והתחלתי בהכנות להתקנה עכשיו כל מה שנשאר לי זה להתקין אותו זה מה שעשיתי יש לי דיסק של 40 גיגה ועליו מותקן וינדוס 98 עשיתי בדיקת טעויות ודפרגמנט ואז עם power quest partition magic 6 פיצלתי אותו ל 30 ו 10 10 ללינוקס עכשיו איזה סוג אני צריך לעשות על החלק הזה כדי שאני יוכל להתקין וינדוס (שעתיים ניסיתי כל מיני אפשרויות שונות וההתקנה של הרד הט אמרה לי שהחלק של הבוט גדול מידי וזה היה 16 מגה ואז ירדתי לאחד וגם אז לא) בקיצור אני מתייאש תעזרו לי בבקשה!!!
 
אני ינסה לומר את זה בעדינות ..

מסתובב לי בין הרגליים עכשיו ילד (הבן שלי ) הוא בן 4 .. כאשר הוציאו את 6.1 אני חושב שהוא נולד .. תחליף את הגרסה לגרסה יותר חדשה - מן הסתם תרצה ליישם עברית וכיוצ"ב דברים שיוכלו להתיישם על גרסה חדשה יותר .. אגב, אם אתה חובב היסטוריה אפשר לארגן לך את גרסה 5.2 או גרסה 4.2 ..
 

SimSimon

New member
אני יודע שזה ישן

זה בנתיים עד שאני ישיג גרסאות יותר חדשות (אני בחיים לא יצליח להוריד אבל אני אבקש ממשהו עם אדסל ואני כנראה יקבל את זה רק בתחילת אוקטובר) אז בנתיים אני רוצה לראות את 6.1 (לגרסה שש שתיים ומנדרייק שבע היו בעיות בקריאה בוינדוס אז אפילו לא ניסית להתקין בימיוחד שבמנדרייק הייתה בעיה הקרנל סורס פייל אני אצרף רשימה של קבצים שהייתה בהם בעיה רשמתי את הקבצים עד שהתאיישתי) אז במקום לצחוק עליי אולי תואיל בטובך לעזור לי בבקשה ואם אתה רוצה לדעת אני בן 15 אז עד שיהיה לי ילד יש זמן...
 

beitar

New member
תאמין לי, רבים פה רואים את הגרסאות

הישנות של ראד בנוסטלגיה. אבל הן יאכזבו אותך. אם תתקין את חלונות 3.11 לא תתאכזב ? עכשיו, ראד האט 6.1 זה הרבה יותר טוב מחלונות 3.11, ולמעשה מבחינות רבות הרבה יותר טוב ממה שיש לחלונות 9.X לתת, אבל יחסית למה שרגילים אליו היום זה אכזבה. אם במחשב שלך יש חומרה חדשה ולא עתיקה, אז גם חלק ממנה סביר להניח לא יוכל לעבוד (כי לא יהיו דרייברים ומה שמסביב). הקיצר - שווה מאוד לעשות מאמץ ולהשיג גרסא חדשה יותר - זה עולם אחר. בנוחות, בשימושיות, באבטחה, ובכלל.... חבל ללכת כל כך אחורה.
 

SimSimon

New member
די כבר!!!

מישהו מוכן להגיב בלי להזכר בנוסטלגיה ולהגיד שזה חרא של דבר אני רוצה להתקין את 6.1 ואני צריך בזה עזרה אני יודע זה ישן אבל אני רוצה להתחיל להכיר את לינוקס ו6.1 זה מצויין בשביל זה אחרי שאני אתרגל קצת או לפני אפילו אני יתקין גרסא חדשה יותר אז מישהו מוכן לעזור לי עם 6.1?!
 

תמר,

New member
זה מעולה בשבילך

כי תצטרך לשבור את הראש על כל שטות. ההתקנה וההרצה לא יעברו בקלות, ככה תוכל ללמוד הרבה (כמו שאנחנו עשינו). מצד שני, אם תצליח להשיג 486 או פנטיום ישן עם דיסק קטן יותר וכרטיס מסך מיושן, ההתקנה תרוץ לך. ועוד משהו - אם אתה מתעקש להתקין redhat 6.1, תרד מה"דחוף" הזה, כי זה יקח לך המון זמן. נראה לי שלהוריד גירסאות חדשות יותר ולהתקין אותן ייקח הרבה פחות. יש דרך קצרה שהיא ארוכה, ודרך ארוכה שהיא קצרה. אני מניחה שאתה מעדיף ללמוד את זה על בשרך
 

SimSimon

New member
אם הייתי יכול להשיג מחשב טרנטלה כזה

הייתי ממזמן עושה את זה ולא שובר תראש לא היה לי אכפת עליו אם אני אדפוק לו תהרד דיסק אבל זה מחשב חדש חרם עליו אם הוא ילך לא יהיה טוב ואני רוצה להתקין עכשיו כי עכשיו אני בחופשה ויש לי זמן וכשאני יחזור ללימודים חא יהיה לי וחבל לבזבז סתם ככה זמן ולהוריד יש לי ניסיון מר עם לשבת על האינטרנט ולהוריד קבצים של מאות מגה קבלתי חשבון של אלפי שקלים מבזק... וגם אם באופן מבוקר על 3 קילו לשניה להוריד 3 דיסקים של המנדרייק החדש זה שגעון
 

beitar

New member
צ´מע...

ב 23. לחודש יש את המפגש, ושם יחלקו דיסקים מודרנים. זה שאתה מתעקש לעבוד עם גרסא עתיקה, שתדרוש ממך מומחיות מסויימת, לא אומרת שאנשים כאן צריכים להתאמץ ולזכור מה הבעיות מאותה גרסא ישנה. בקשר לבעית הלילו - כמו שראית תמר ענתה ופירטה. יש לזה הסבר היסטורי, שלא בדיוק קשור ישירות ללינוקס. בקשר לבעיות חומרה: אם יש לך כרטיס מסך נורמלי, אפילו משהו לא הכי חדיש כמו gforce2 נדמה לי שהסיכוי שהוא נתמך באותה גרסא הוא קלוש, כלומר לא תוכל להריץ X או מערכת גרפית. בטח צפויות עוד בעיות עם עוד חומרות, אבל אני לא יודע ממה המחשב שלך מורכב, ומאיזה שנה הוא.... ככלל, ככל שהמחשב חדש יותר, כך צפויות בעיות רבות יותר. אבל אם אתה מתעקש, בהצלחה.
 

SimSimon

New member
אם היית קוראת קצת לפני זה...

היית רואה שאני בן 15 אז זה קצת בעיה להגיע למפגש בשבילי אם גם היית יודעת איפה אני גר ואי ואי ואי אני לא מתעקש לעבוד עם הגרסה הישנה בטח שאני מעדיף חדש ויש לי מחשב משנת 2002 עם 256 DDR ו גי פןרס 4 של נוידיה גם דדר 40 גיה של מצטור 7200 סיבובים בשניה לוח אם ששל אסוס 333V רייד שעליו מעבד אמד אטלון XP 1733 מגה הרץ אבל אני יכול יכול להסתדר עם גרפיקה מכוערת וכל מיני בעיות לא אכפת לי העיקר להתקין קודם אז נראה
 

הראל

New member
אם אתה גר בצפון ...

מיעץ לך לא לנסות בכלל לנסות להתקין גרסא כל כך ישנה של לינוקס. אבל, אם אתה גר בצפון ויש לך קצת סבלנות, בשבוע הבא אני אמור להיות בפסטיואל ריקודי העם בכרמיאל, בוודאי גם אסע לי לטייל, אז אם אתה גר בסביבה, אוכל לתת לך דיסקים להתקנת לינוקס בגרסא חדישה. אני הייתי ממליץ דווקא על ה"שמנדריק" ...
 
תהינה לך מעט בעיות

1. טוען הלינוקס (LILO) שמגיע עם רדהאט 6.1 לא יכול לתמוך בדיסק כל כך גדול באופן טוב (תאלץ להזיז את המחיצה של ה-XP, ולשים את מחיצת BOOT של לינוקס לפניה, מה שאני מפקפק אם תצליח לבצע ללא מחיקה והתקנה מחדש של הXP). 2. גי-פורס לא נתמך ע"י גרסת שרת ה-X (נדמה לי 2.משהו אבל אני לא בטוח), או ע"י כל שרת X ישן בן יותר מ-3 שנים (לא היו אז כאלה). 3. אין גרסה שקומפלה עם אופטימיזציה לאטלון שלך, כך שהלינוקס הישן יעבוד כמו על MMX במקרה הטוב. כך שלא מדברים כאן על גרפיקה מכוערת, מדברים כאן על עבודה בטרמינל בלבד, עם סבירות גבוהה לכך שתהרוס לעצמך את ההתקנה של חלונות שיש לך במחשב. אם תסביר מה העזרה שאתה צריך שאפשר לעזור לך דרך הפורום, אני מניח שנשמח לענות על שאלות מאתגרות ממין זה. (התקנה של סלקוויר 1.0 על פנטיום 9 - זה לא מאתגר??)
 

mavor

New member
גדול

בזמן הוצעת 6.1 NVIDIA אפילו לא היו קימים :) תקופה הזהב של ATI וסף עידן ה CIRRS LOGIC :)) נדב זה כמעת בודאות לא ירוץ לך מיכמה סיבות תמיכה בלוח תמיכה בכרטיס מסך תמיכה בדיסקים גדולים ועוד מליון דברים קטנים נדב
 

SimSimon

New member
כן ATI היו ימים

איך ששכת אבל את וודו? לדעתי ATI לא משהו אם כבר העלת את הנושא מישהו אמר לי שיוצא חדש שלהם שיוכל את כל הכרטיסים הקיימים היום בשוק... קשה לי להאמין ובהתקנה יש לי צבע (אבל זה צבע של הדוס לא?)
 

beitar

New member
ראשית, ati ייצרו ומייצרים כרטיסים

מעולים. אמינים, עם דרייברים טובים (כולל תמיכה טובה בלינוקס), תמונה מעולה (בעיקר בסרטים וכו´, איכות התמונה נחשבת לבאמת טובה). תמיד הם היו נחשבים ליותר טובים שיש בשוק, כשהיתה תקופה שבה הם ירדו, אבל עם סידרת radeon עכשיו הם חזרו לטופ. סה"כ - המוצרים שלהם מומלצים בחום.
 

mavor

New member
הכול נכון

חוץ מהקתא של הדריברים ATI במופגן לא מפתחים דריברים ל LINUX ולא רק זה הם מפנים באתר שלהם ל XFREE לדריברים בנוסף סידרת ה RADEON מקבלת הרבה ביקורת רעה בגלל הדריברים בעצם לעורך כול השנים הדריברים של ATI היו בעלי בצועים נמוכים אבל אמינות גבוה ביום ש NVIDIA לקחה לידיים שלה את פיתוח הדריברים אנשים ראו את ATI במערומה (למרות שהדריברים שיצעו החודש מרמזים שסוף סוף מישהוא ב ATI התעורר) נדב בעל ATI AIW 8500 DV
 

SimSimon

New member
ה-ק-פ-צ-ה-!

קצת יותר תגובות אני רוצה עוד להתקין את זה היום
 

תמר,

New member
בזמן הוצאת ההפצה הזאת

דיסקים של 40 גיגה היו חלום רחוק. ולמיטב זכרוני, דיסקים של 2 גיגה נחשבו ענקיים. לכן אני חושבת שיש סיכוי שגודל הדיסק ייצור בעיות. נסה לחלק אותו למחיצות יותר קטנות, או לפחות להפריש להתקנה הזאת שתיים-שלוש מחיצות בגודל של פחות מ2- גיגה.
 

פונגו

New member
גם אני נזכרתי במשהו

כשניסיתי להתקין RH6.1 על דיסק של 20 גיגה נתקלתי בבעיה דומה. הפתרון שמצאתי הוא לא בהכרח חכם: אני הזזתי את המחיצה של windows לסוף הדיסק (פיזית) ואז התקנתי את הלינוקס בתחילת הדיסק. את ההזזה אפשר לבצע עם partition magic שעולה לא מעט אבל אני התשמשתי בשתי תוכנות טקסטואליות שנתנו את אותה פונקציונליות: fdisk שמגיעה עם windows ותוכנה חינמית נוספת שנקראת אם אני זוכר נכון Partition Resizer או presizer שתאלץ לחפש ברשת. בכל מקרה זה תהליך די מסוכן ואני לא כל כך ממליץ לנסות. אם כן - תכין לך קפה כי זה יכול לקחת גם חצי לילה. אני מקווה שאין שום דבר חשוב על ה windows. בכל מקרה כל מה שהאחרים העירו לגבי דריברים כנראה לא יאפשר לך להשתמש בלינוקס.
 

beitar

New member
נזכרתי לפתע (בעקבות הודעת תמר)

שבגרסא המדוברת, עוד הייתה המגבלה הידועה של lilo בדיסקים גדולים, ובדיסק שלך (שהוא "לחלוטין גדול" לצורך הדיון) יש בעיה לא פשוטה... יש לה פתרון, אבל קודם ראוי לבדוק שהחומרה האחרת שלך נתמכת, ואני בספק.
 

תמר,

New member
בדיוק נזכרתי בזה

הפתרון הפשוט ביותר הוא להשתמש בדיסקט boot. נראה לי שהפתרון שרמזת עליו הוא יצירת מחיצה של פחות מ500- מגה בתחילת הדיסק (אפשר גם הרבה פחות, למשל 20 מגה) עבור הספריה boot/ עוד אפשרות: להשתמש בדיסק נוסף עבור ה-boot loader ואפשרות נוספת זה לתת ל-lilo את ערכי הדיסק (סקטורים, ראשים וצילינדרים) כאשר מגדירים את ההארדיסק כ-lba. נראה לי שבנוסף צריך לשנות קצת את מספר המספרים בהתאמה כדי שהמערכת תזהה את הנתונים. אני לא זוכרת אילו ערכים ואיך צריך, בטח כתוב ב-lilo-howto.
 
למעלה