עזרה הקשורה לאי צ'ינג

  • פותח הנושא LiA n
  • פורסם בתאריך

LiA n

New member
עזרה הקשורה לאי צ'ינג

אני עושה עבודה על אי צ'ינג ויש לי שתי שאלות/ בקשות- 1) איך כותבים את המילה בסינית? 2) אני לא כל כך הבנתי את הזריקה של המטבעות. הבנתי שנותנים לכל צד במטבע מספר נגיד 2 ו-3 ואז זורקים מספר פעמים. אבל לא הבנתי את העיקרון הבסיסי שבזריקת המטבעות ואת החישוב והגעה להקסגרמה. תודה מראש לכל מי שיוכל לעזור:)
 

LiranTheWizard

New member
אשיב לך על השאלה הראשונה

כי את התשובה לשאלה השניה אני לא יודע. כך כותבים אי-ג'ינג בסינית בכתב מקוצר: 易经 ובסימנים מסורתיים: 易經.
 

GnomeBubble

New member
זריקת מטבעות?

לא עשו את זה מקלות קצרים וארוכים במקור?
 

LiA n

New member
יש אפשרות גם של זריקת מטבעות ->

האמת שיש אתרים שמתייחסים למספר האפשרויות ובדקתי ואכן יש גם שימוש במטבעות... אם מישהו יודע איך זה בדיוק עובד הוא יעזור לי מאוד:)
 

נועיק

New member
מטבעות (מתוך הספר של טום רייזמן)

1. להבהיר את השאלה שאתה עומד לשאול. 2. שלושה מטבעות שעברו ניקוי (שטיפה וטיהור אם אתה מקפיד על זה) אם יש לך מטבע סיני, אז הצד עם 4 אצבעות נחשב יאנג (או צד הערך במטבע ישראלי), ומקבל את הערך 3. הצד השני = 2. 3. משליכים את המטבעות 6 פעמים, כל פעם יוצא סכום שנותן אחת מהאפשרויות 6,7,8,9 4. רשום את הסכום מלמטה למעלה עד שנוצרת שישיית מספרים 5. יאנג = קו שלם, 7=יאנג צעיר, 9=יאנג זקן (זקן = מגיע לשיא ולכן יכול להתחלף ליין, ואז הקריאה מתרחבת) יין = קו קטוע, 6=יין זקן, יין צעיר (זקן = מגיע לשיא ולכן יכול להתחלף ליאנג, ואז הקריאה מתרחבת) 6. קריאת האפשרות הראשונה, ואם יש זקן - גם האפשרויות האחרות הנובעות מכך. מקווה שזה ברור מספיק (או שתנסה, ומה שלא ברור אנסה להבהיר שוב) בהצלחה
 
למעלה