עזרה דחופה לגבי לחות בריצוף

C h u l C h u l

New member
עזרה דחופה לגבי לחות בריצוף

הי,

לאחרונה קיבלתי מפתחות לדירה חדשה.
שמתי לב שהרובה בחדר האמבטיה נראית די שחורה במספר מרצפות.
כאשר התחילו לעבוד אצלי בדירה וקדחו קצת בקירות, ניתן היה לראות שחלקיקי הקירות (כאבקה) אשר נחתו בין המרצפות בחדר האמבטיה הפכו לחים.
רציתי להיות משוכנע, ייבשתי את כל האזור, פיזרתי שוב אבקה לבנה על הרובה השחורה, הורדתי מים באסלה, פתחתי מים במקלחת ולאחר 10 דקות האבקה היבשה הפכה לחה ברוב המקומות.

מנהל העבודה באתר, לא כל כך השתכנע שיש בעיה, וטען ששעון המונה לא זז, אבל זה ממש לא נראה קשור אם הבעיה היא לאחר פתיחת המים, כלומר אולי סדק באחד הצינורות.
לאחר שכנוע מצידי, הוא הסכים להרים אריח, הוציא את החול/חצץ (סומסום?) והראה לי ששכבת הבידוד השחורה מתחת לחצץ יבשה גם לאחר פתיחת מים של כמה דקות. העניין הוא שהחצץ עצמו שיצא החוצה מאוד לח.

1. האם רובה שחורה מעידה על בעיה?
2. האם החצץ מתחת לרצפות יכול להימצא במידת לחות תקינה?
3. האם לחות אשר מתבטאת בצורה איטית בין המרצפות, היא נורה אדומה מבחינתי, ויש להרים עוד אריחים?

תודה
 

rehud

New member
ביצעתם בדיקה מקצועית של הבית?

אם לא, כנראה שהגיע הזמן להזמן חברת בדק בית ולעשות זאת.

לשאלותיך:
1. לא ברור מה הצבע הבסיסי ולמה זה שחור. אם שחורה בגלל לחות זה אומר שיש לחות.
2. מותרת מתחת לרצפות לחות של 6%. לחות קלה היא לא בעיה ובחדרים רטובים קשה להגיע למצב של יובש טוטאלי. הבעיה היא אם יש אכן נזילת מים (מצינרת הולכה או ניקוז) ובכך יש לטפל.
3. אם יש חשד לנזילה צריך לברר את מקורה. זה לא בהכרח אומר שצריך להתחיל לפרק את הריצוף. יש שיטות אחרות.

בנוסף:
4. לגבי השעון בכניסה לבית - זה ממש לא ראיה משמעותית לכך שאין נזילה, בוודאי שלא לגבי צנרת ניקוז.
5. בהחלט ייתכן שיש נזילת מים דרך הרובה או דרך חיבורי צנרת, לרבות האיטום שסביב נקודת הניקוז במקלחת. רובה רגילה שקבלנים שמים לרוב אינה אטומה למים. השאלה היא כמה מים עוברים; אם זו כמות זניחה אז אין בעיה. נסו לסתום היטב את פתח הניקוז של המקלחת ולהציף אותה; תראו האם יש חלחול מהיר דרך הרובה או שזה נשאר מוצף לשעות.
 

C h u l C h u l

New member
אכן היו אצלי כבר בדק בית

ולא דיווחו על האזור הזה שום דבר. כשהפנתי את תשומת לב המהנדס הוא טען שרובה כהה אינה הוכחה לרטיבות, וגם אם קיים מים מתחת זה אינו ליקוי ושהדרך הטובה ביותר לבדוק את זה היא עם השכנה מלמטה או כאשר תופיע נזילה בצידי הדלת..נראה מאוחר מדי...אני רוצה לאתר את הבעיה עכשיו.

איזה כלים יש לקבלן? מה לומר לו?
 

rehud

New member
תסלח לי, איזה מין מהנדס זה?

מה זה השטויות האלו "לא ליקוי"? עצם קיומה של לחות סבירה אינו ליקוי. הבעיה היא מאיפה מגיעה לשם הלחות. נראה לי שהתייחסותו של המהנדס הזה היתה ממש לא רצינית ו\או לא מקצועית.

השכנה מלמטה לא אמורה לקבל מים עד שלא יהיה שם אגם למטה, כיוון שמתחת לחצץ אמור להיות איטום. גם נזילה בצידי הדלת עלולה שלא להופיע עד שיהיה מאוחר מדי (למשל, אם יש פרקט בחדר סמוך, הוא עלול להירקב ולההרס וזה יהיה הסימן הראשון. לא כייף). הבעיה היא האם יש נזילה משמעותית אל החצץ ומה מקורה.

אתה יכול לפנות לחברה לבדיקת צנרת ונזילות שיבדקו מה המצב. יש לחברות האלו כלי החל במצלמות תרמיות דרך מגוון כלים אחרים לבדוק במה מדובר. עוד לפני כן אני מציע שתבצע בדיקת הצפה של המקלחת כמו שהצעתי קודם.
 
למעלה