עזרה דחופה במילוי שאלון

liorz22

New member
עזרה דחופה במילוי שאלון

היי לכולם, לצורך מחקר בין תרבותי הבוחן הבדלים בגישות לחיים, כגון ראיית חצי הכוס כמלאה... אני זקוקה לעזרתכם לצורך מילוי שאלון באמת באמת קצרצר - לא יותר מ-5 דקות! המצורף להלן, המון המון תודה, ליאורה.
הקישור לשאלון:
https://docs.google.com/forms/d/1Rs1EBpaD1KRt0iu1CHwGaUQeOg8SxbYxwLhfKRmzelA/viewform
 


 

nitsansh

New member
שאלה לעורכי הסקרים

אני גם מקווה להגיע לשלב הזה תוך שנה-שנתיים....

חוץ מדרך הפורום הזה, איך אתם עוד מפיצים את השאלונים?
איך מבטיחים שהמדגם לא יהיה מקרי ולא מייצג את האוכלוסיה שאתם אמורים לחקור??

(בטח לומדים על זה בקורסים על שיטות מחקר שטרם למדתי...)
 

liorz22

New member
בתשובה ל...

ברמת העקרון אתה כחוקר אמור להיות מעוניין במדגם מקרי ומייצג! ולא להיפך...
כמו כן, בהעברת שאלונים באמצעות הגוגל דוקס/שיטות נוספות מעין אלו, ע"י השמת קישור בפורומים, אתה מבטיח למשתתפים אנונימיות מירבית... וגם עונה על מקריות - כי אם תחלק למשל שאלונים בקמפוס - אולי נפלת על אוכ' מסוימת שעברה שם באותו רגע, ואז זה לא מקרי.
ניתן גם לחלק שאלונים באופן של פנים מול פנים כמובן - כמו שהיה בתקופתי בימי הביניים (ביום לאחר השחרור מהצבא הוכרחתי להירשם למכינה באוני'-אז בימים ההם, כל הזמן חילקו באוני' שאלונים), טרם התפתחות הגוגל דוקס! והאייפונים והפייסבוק....
תבין הכל אחרי שיעורי שיטות מחקר, רגרסיה וניתוח שונות (לא בכל החוגים) וסטטיסטיקה.
 

nitsansh

New member
אני מבין את זה ברמת העיקרון... אבל כשמפרסמים

סקר בפורום של אוניברסיטה לא מקבלים מדגם של כל האוכלוסיה אלא של אוכלוסיית הגולשים בפורומים..
אגב, אם את מדברת על ימי הביניים אז אני מהעת העתיקה...
 
לעניתי ו...


האם בשפת אם הכוונה לכתיבה גם או שדיבור? (יש מלא ישראלים שמדברים לא רע אבל הכתיבה שלהם מלאה בשגיאות למה הכוונה?)
במידה וזה דיבור מכיוון שאני מחבר העמים,אני יודעת שתי שפות שוטף כדאי שתהיה אופציה לענות על מספר שפות (גם העולם מארה"ב הנמצאים כאן לא מעט שנים אבל בבית מדברים אנגלית יודעים שתי שפות שוטף)


חוצמזה שאלון קליל ונחמד ביותר!!!
בהצלחה!!
 

liorz22

New member
בתשובה

הכוונה בשפת אם, היא לשפה שגדלת לתוכה, למשל: ישראלי שגדל בסביבת גידול שדיברו בה עברית (הורים, אחים וכו')-בתהליך החיברות, וזו השפה הראשונה שדיבר בה וכו'. כמובן שאח"כ בשלבי התפתחות מאוחרים יותר, רוכשים מיומנויות כתיבה...
ולגבי השאלה שלך על שגיאות כתיב: זו כבר בעיה אחרת, שאינה קשורה לסוגיית שפת אם. יש למשל, אנשים עם לקות למידה מסוג דיסגרפיה המתאפיינת בליקויים בכתיבה. וכנראה יש גם כאלה שהבריזו בתיכון משיעורי דקדוק ולא רכשו שפה עברית תקינה ונכונה... כל אחד וצרותיו הוא, אך אין לכך קשר לשפת אם.
ולגבי השאלה האחרונה: מלבד שפת אם, שמתי בשאלון: שפות נוספות. כך שאם אתה מחבר העמים ושפת האם שלך הינה רוסית, בשפות נוספות תציין עברית. האמת, במחקר שלי אני משווה סטודנטים תלמידי חו"ל לסטודנטים ישראלים, לכן למשל במדגם של סטוד' חו"ל, בשפות נוספות היתה חשיבות לידיעת השפה העברית. סתם הסבר לידע כללי...
ולסיום: אני שמחה מאוד שהשאלון מצא חן בעיניך, ותודה רבה מאוד על כך שענית עליו!!!
המון תודה ובהצלחה גם לך, ליאורה.
 
למעלה