עזרה דחופה בהקשר לרפואה בקנדה

נוש22

New member
עזרה דחופה בהקשר לרפואה בקנדה ../images/Emo53.gif

היי, בן זוגי סטודנט לרפואה בבוקרשט, רומניה - נכנס לשנתו השביעית והאחרונה. כרגע נמצא בקנדה לביקור למשך שבוע וחצי והחליט לבדוק אופציות הפתוחות בפניו בקנדה עם סיום הלימודים, קרי בשנה הבאה. מסיורים שונים שהחל השבוע בעיר (טורונטו) - במרכזי רפואה שונים, לא מעוניינים לשוחח עמו ושולחים אותו בנונשלנטיות לנט - שישלח אימיילים וכדומה.. האם מישהו מכיר מרכז בטורונטו, בו יוכל לגשת, על מנת לקבל אינפורמציה להמשך דרכו? בנוסף, הוא מודע לעובדה כי יצטרך בבחינת רישוי קנדית העולה כ 1500$. נשמח לכל מידע בעניין וכן פרטים (במסר) של עו"ד המתעסק בנושאים מעין אלה ואשר יוכל להגיע אליו להיוועצות בהמשך השבוע. אלפי תודות לכל העונים - זה ממש דחוף לנו. צר לנו שלא עשינו "שיעורי בית" לפני כן.. הנסיעה הייתה ספונטנית משהו.
 

ShacharWeis

New member
מה אתה מחפשים ?

Fellowship או רישיון קנדי ? בשביל לקבל רישיון קנדי צריך יותר מבחינה, צריך לעשות התמחות בקנדה.
 

נוש22

New member
שחר שלום ותודה על התגובה המהירה..

אני מניח שמדובר בבחינת רישוי.. ובכלל זה התמחות בקנדה כמובן. בעיקרון בן הזוג שלי מסיים בשנה הבאה רפואה כללית. העניין הוא שהוא כבר חמישה ימים בעיר ללא תוצאות, או מידע.. בכל מקום אליו הוא ניגש ומקבל תשובה דומה - "נא לפנות דרך הנט". אשמח אם תוכל לסייע לנו במתן מספר טלפון או כתובת של מקום, בו ניתן לקבל את כל המידע על רפואה בקנדה לבוגרי רפואה. גם אדם, מכר, עו"ד המתעסק בנושאים מעין אלה - יתקבל בברכה. אלפי תודות, אנחנו מעט נואשים.
 

ShacharWeis

New member
אני מצטער, אבל אני לא יודע לאן לפנות

אני לא מופתע שזו התשובה שאתם מקבלים, בקנדה אין קיצורי דרך, הולכים לפי הספר. חפשתם באתר של בתי חולים אוניברסיטאים ?
 
לצערי בזבזתם זמן וכסף, הדרך היחידה היא דרך

הגוף הרגולטרי שהוא "ההסתדרות הרפואית" של אונטריו או של כל פרובינצייה אחרת, וזה קרוי קולג' (למרות שזה לא מוסד לימוד). הקישור נמצא למטה, ואין דרך אחרת אלא אם כן הולכים דרך חברת השמה, שמלווה בתהליך ומוצאת עבודה או מקום בתמחות בפרובינציות מרוחקות. בדרך כלל המסלול הטבעי הוא להתמחות באנגליה, שמקבלת את בוגרי רומניה בלי הרבה צרות.
 

נוש22

New member
מהמושב לטורונטו, אלפי תודות.. (המשך בפנים)

ישנה אפשרות ליצור איתך קשר טלפוני? אנחנו ממש אובדי עצות.. מאוד יתסכל אותו אם אומר לו שהוא נסע ל"חינם".. אולי בכל זאת יש לעשות משהו? גם אם לא לקדם דבר, לפחות לקבל מידע מהימן אשר יוכל לקדמנו בהמשך.. מצטער על ההודעות הבהולות.. הוא פשוט שם ואני עוזר לו עם האינפורמאציה מכאן (מהארץ), דרך הנט..
 

תלתל11

New member
כמו שענו לך כבר, אין הרבה מה לעשות

יש תהליך מוגדר ופורמלי, והמידע הכי מהימן לגביו נמצא באתרי האינטרנט הרלוונטיים. מרכזי הרפואה שחברך פנה אליהם אינם מתעסקים בזה ואינם יכולים לעזור לו. זה הסיכון בנסיעה ספונטנית בלי לבדוק דברים קודם, אבל לפחות הזדמן לו להתרשם מהמקום באופן כללי, אז זה לא היה לגמרי לחינם.
 

תלתל11

New member
לא, אבל -

למי שלמד ברומניה קל יותר להתקבל להתמחות באנגליה מאשר בקנדה. אם המטרה היא להגר לקנדה בסופו של דבר, הקנדים (ובאופן ספציפי ה-RCPSC) מכירים בהתמחות מבריטניה בקלות יחסית.
 

4therapy

New member
רפואה בקנדה

היי, אני לא יודעת איך זה עם רופאים בקנדה, אבל בן זוגי פיזיוטרפיסט, אנחנו עדיין נמצאים בארץ, מתכתבים עם קולג'ים ואונברסיטאות בקנדה דרך אימיילים. אני חייבת להודות שתוך יום יומיים קיבלנו תשובה, פנינו לשלוש פרובינציות שונות וכולם ענו ושמחים לעזור בהמשך... אולי אין סיבה לחשוש ופשוט לפנות במייל, אין בררה :)
 

pagis

New member
כמה עובדות על התמחות בקנדה למי שלמד בחו"ל

א. הרישוי בקנדה הוא ע"פ פרובינציה ויכל להשתנות. מצד שני ברגע שרופא מוכר ע"י פרובינציה כלשהי, הוא מוכר בכל שאר הפרובינציות (את זה שווה לבדוק כי זה הסכם חדש יחסית להכרה בין פרובינציאלית ויכל להיות שיש בו יוצאי דופן שאני לא מכיר). ב. college of physicians and surgeons הוא מי שאחראי על רישוי כל הרופאים באונטריו, חוץ מרופאי משפחה שמאוגדים בארגון מקביל. ג. רופא שלמד רפואה בחו"ל, בתנאי שלמד במקום מוכר, יכל לקחת את בחינות ההתמחות הקנדיות. נדמה לי שמי שלקח את ה USMLE צריך לקחת רק חלק מהבחינות הקנדיות אבל אני לא סגור על זה ב 100%. ד. הכי חשוב, יש מחלקה שלמה של אונטריו שכל המטרה שלה היא לעזור לרופאים זרים לעבור לקנדה. אפשר וכדאי ליצור איתם קשר, יש להם אתר מעולה עם כל הפרטים ואנשים שיענו על כל השאלות שלך, יעזרו לך לתכנון את המסלול הכי טוב וכו' זו העבודה שלהם וזה שרות שהם מספקים בחינם: Health Force Ontario http://www.healthforceontario.ca/Jobs/AccessCentre.aspx
 
למעלה