עזרה בשיפור קובץ אקסל לכלכלת הבית והמשפחה

yauli747

New member
עזרה בשיפור קובץ אקסל לכלכלת הבית והמשפחה

כבר מלא זמן אנחנו מתנהלים עם קובץ אקסל ישן שבניתי ולפני כמה שבועות מצאתי בפורום קובץ אקסל יותר טוב משלנו החלטתי לקחת אותו ולשפץ אותו קצת... אז קודם כל, כל הכבוד למי שבנה את הקובץ מההתחלה הקרדיט אליו (אני רק לא יודע למי) הקובץ שלנו היה מחולקת לפי גיליונות של גיליון הוא חודש אחר... מאוד התלהבתי מהגרף שמציג את חלוקת ההוצאות וניסיתי להוסיף לו קצת אבל הידע שלי באקסל לא כזה גדול... ולכן הוא עדיין דורש שיפוץ רחב. הוספתי גם את מצב ההכנסות לחודש וגם את סיכום ההוצאות דבר שאותנו תמיד מעניין לדעת כמה חסכנו בכול חודש... דבר נוסף הוא המצב הכספי בבנק כדי לדעת את המצב הכספי הכללי. חילקנו אחרת את הוצאות הבית והוספנו כל מיני הוצאות אחרות... היתי שמח אם מישהו שמבין באקסל ייקח על עצמו לשפר את הקובץ עוד... וחשבתי שיהיה מעולה עם חברי הפורום יתנו רעיונות וטיפים לדברים שהם היו צריכים\ רוצים שיהיה ובכך נשפר כל פעם יותר את הקובץ עצמו... אני גם חושב שיכול להיות מעולה שאחרי כל החודשים יש גיליון שלם של ניתוחים שונים בגרפים על ההוצאות השונות.. כך נוכל לדעת באיזה חודש הוצאנו יותר על מה והאם החלטנו להוציא פחות על משהו מסוים האם הצלחנו... כמובן האם גם החסכונות שלנו עלו או ירדו בטווח השנתי. אני מתאר לעצמי שיש גם פורום אקסל בתפוז שישמחו לעזור עם שאלות אבל למישהו מהפורום הזה תהיה יותר מוטיבציה להשקיע בקובץ.
 

multitasking

New member
ביצעתי מס' שינויים ../images/Emo13.gif

אנסה לפרט מה שיניתי: 1. הוספתי גליונות כמס' חודשי השנה. 2. איפסתי את כל הנתונים מטעמי נוחות 3. בכל גליון מופיע הקובץ המקורי. 4. בכל מקום שניתן להזין סכום מופיע גם סימן ש"ח או $. 5. היכן שמופיעים נתוניםבדולרים, קיבעתי נוסחאות שמתרגמות שקלים לדולרים (שימוש בתא O20 לצורך כך). 6. כאשר סכום מופיע בפלוס או 0 הגופן יופיע בצבע כחול, כאשר הסכום במינוס הגופן יופיע בצבע אדום. 7. הוספתי גליון נוסף של סיכום הוצאות שנתי בו ניתן לראות את ההוצאה החודשית לכל סעיף. 8. בצד שמאל של גליון זה ניתן לראות את ההוצאה החודשית הממוצעת לכל סעיף, ההוצאה המקסימלית לאותו סעיף וההוצאה המינימלית לכל סעיף. 9. גליון נוסף של גרפים לכל סעיף השואבים את הנתונים מגליון הסיכום. בינתיים הספקתי לבצע שיניים רק על נתוני ההוצאות, אם יהיה לי זמן אעשה אותו דבר גם על נתוני ההכנסות. אם יש הארות או הערות אשמח לשמוע
 

yaron419

New member
היי

בעזרתך ובעזרת פנומן בניתי לי טבלה שמותאמת לצרכים האישיים שלי. רק מה? לא הסתדרתי עם הרקע הלבן, חלוקה לחודשים, דיאגרמה, סיכום הוצאות שנתי וגרפים. אשמח לעזרה.. סופ"ש נעים
 

yauli747

New member
../images/Emo45.gif מעולה! תודה רבה + כמה שאלות

איך כדאי או מומלץ להוסיף תוכניות חיסכון, ביטוח מנהלים, ביטוח חיים וכו... איך משנים את הצבע של הכותרותבטבלה בכול חודש כך שגםבגרף החודשי הם מופיעות בצבע אחר? בקובץ שאני אעלתי היתה בעיה בגרף החודשי שהיו "חלקי עוגה" שלא היו קשורים... יש אפשרות לעשות שאם היה 0 לא יופיע החלק הזה של העוגה? מה המטרה של גיליון "סיכום הוצאות שנתי"? אנחנו לא רואים את אותו הדבר בגרפים? איך יוצרים גרף חדש או מורידים גרף שאנחנו לא רוצים בגיליון גרפים? איך אפשר לשנות בגיליון הגרפים את הגרף מעמודות לקווי? תודה רבה על העזרה...
 

multitasking

New member
נתת לי רעיון

לפני שבועיים בערך כתבתי כאן שאני מחפש אפשרות להגדלת הכנסה. אולי העברת שיעורים פרטיים באקסל היא התשובה
תשמע, שאלת הרבה שאלות, אני יכול לעדכן את הקובץ אבל מזה לא תלמד איך עשיתי את זה. לדעתי הדרך היחידה ללמוד בחיים היא באמצעות ניסוי ותעיה. לגבי שאלותיך: 1. מה המטרה של גיליון "סיכום הוצאות שנתי"? אנחנו לא רואים את אותו הדבר בגרפים? יש אנשים שעושה להם טוב בעיניים לראות מספרים ויש כאלה שטוב להם לראות גרפים. 2. איך יוצרים גרף חדש או מורידים גרף שאנחנו לא רוצים בגיליון גרפים? הורדת גרף נעשית ע"י עמידה על הגרף לחצן ימני בעכבר ומחק, גרף חדש זה כבר מורכב להסבר וירטואלי. 3. האיך אפשר לשנות בגיליון הגרפים את הגרף מעמודות לקווי? קליק ימני על עמודה מסויימת באחד הגרפים, בחירה בסוג תרשים ושם בחירה בגרף קווי. לגבי השאלות הראשונות זוב זה מורכב מכדי להסביר זאת וירטולית. מצטער.
 

yauli747

New member
תודה + כמה שאלות נוספות

אם נתתי לך רעיון להכנסה נוספת אני שמח! בהצלחה. האמת שללמוד אקסל זה אחד הדברים שאני ממש לא רוצה כי יש לי קצת רתיעה מהתוכנה כי אני שונא טבלאות ומספרים באופן כללי... אשמח אם תעזור לי עם הכמה שאלות כדי שאוכל לסיים את הקובץ אני גם מאמין שזה יהיה לעזר לאנשים אחרים. בקשר לצבא של הכותרות ניסית לשנות ולא הצלחתי. תוכל לכוון אותי? היתה לי הרגשה שזה אותם נתונים לא הבנתי למה צריך 2 עכשיו זה באמת מובן לי והגיוני. מה אני צריך לעשות כדי לקחת גרף קיים ולשנות את זה לנתונים אחרים? תיתן לי את ההתחלה ואני אנסה כבר ליצור בעצמי גרף חדש. תודה על כל שאר הדברים זה ממש עזר!
 

multitasking

New member
אני אענה לפי מה שאני מבין

למרות שאני לא משוכנע שממש הבנתי מה אתה רוצה. אתה שואל האם ניתן שבגרף הנתונים של חודש מסוים יהיו בצבע אחד ואילו בחודש אחר שיהיו בצבע אחר? אם זו הכוונה אני לא ממש מבין את הצורך אבל אם אתה מתעקש אז לחיצה על אחת מהעמודות בגרף מסמנת את כל העמודות, לחיצה נוספת (לא תמיד זה עובד בדיוק, צריך טאצ') מסמנת את העמודה הספציפית ואז לחיצה ימינת בעכבר וניתן לשנות את צבע העמודה. לגבי שינוי הנתונים, לחיצה ימנית על אחת העמודות בגרף, נתוני מקור ואז תופנה לגליון ממנו נלקחו הנתונים ותוכל לשנות בהתאם. מקווה שעזרתי.
 

yauli747

New member
לא הצלחתי להסביר את עצמי.. אנסה שוב

בטבלאות בחודשים השונים יש לכול נושא הוצאות צבע רקע.. למשל דיור -אדום, שוטפות כתוב, פנאי ותרבות-צהוב וכו... בתחבורה, בריאות, הותאות נוספות ועוד זה בצבע סגול... לא הצלחתי למצוא איך משנים את זה שוב תודה על העזרה
 

multitasking

New member
אז ככה

תעמוד על התא המדובר, בסרגלי הכלים של ציור של דלי ומתחתיו צבע. זה נקרא צבע מילוי. שם אתה יכול לבחור את הצבע הרצוי לך.
 

yauli747

New member
תודה, חשבתי שהצבע של הגרף הוא אוטומטי הצבע..

של הכותרת... אני מבין שפשוט בחרו אותו צבע ואין קשר ישיר לכותרת של הטבלה. שוב תודה רבה על העזרה
 

מקאברית

New member
ההארה הכי גדולה שלי בנושא

היא פשוט להחזיק את כ. האשראי עמוק בתוך הארנק, קבצי האקסל האלו עבדו אצלי מאוד יפה ברישום כל ההוצאות רק שהרשימה היתה ארוכה, מתועדת, אך לא מועילה מעבר לכך. ברגע שהפסקתי עם הרישום ופשוט הכנסתי לתודעתי שלפני כל חנות שאני נכנסת אליה לשאול את עצמי "האם אני באמת צריכה..." זה מה הקטין את ההוצאות באלפי שקלים!! אני מקווה שלא נשמעתי צינית, אני מתכוונת לכך במלוא מובן המילה. כמובן שגם מעקב יומיומי על האתר של הבנק שלנו באינטרנט מאוד עוזר.
 

multitasking

New member
לא מסכים

את יודעת שכל דבר שאיננו מבוקר מן הסתם גם איננו מנוהל. הדרך היחידה לנהל חשבון הוצאות והכנסות היא באמצעות תיעוד הנתונים. השילוב של תיעוד + השאלה "האם אני באמת צריך" היא השילוב המנצח. כי אולי לאחר שלושה חודשים של תיעוד למשל, יש לי את היכולת לבדוק את רמת ההוצאה שלי בסעיף מסוים לאורך זמן ולנסות לנתח מדוע ולמה על מנת להשתפר. כמובן שתיעוד + מעקב + שאלת שאלות זהו בכלל שילוש מקודש בעיני
 

מקאברית

New member
התיעוד מופיע באתר הבנק

אם אתה מביט כל יום בהוצאות יש מעקב מצוין.
 

multitasking

New member
בואי נעשה ניסוי קטנטן

כנסי לאתר של הבנק בו מתנהל חשבונך. נסי לבדוק היום את הנתונים עבור חודש אפריל ותגלי שאת לא יכולה כי הבנק מאפשר לצפות בנתונים 3 חודשים אחורה. אותו דבר באתר של חברת כרטיס האשראי (ישראכרט מאפשר לצפות חצי שנה אחורה לא יודע איך בחברות האחרות). אז אמנם יש לת תיעוד של ההוה אבל לא של העבר. כשמתעדים את הנתונים ע"ג קובץ זה עושה הרבה יותר שכל לטווח הארוך ולא רק לטווח המיידי. והאמיני לי שחוץ מזה שאני מתעד את הכל, אני גם דואג להתעדכן ברמה יומית בכל הערוצים האפשריים. איך אומר קובי מידן בתשדיר של חברת החשמל: גם וגם.
 

מקאברית

New member
טוב כי אתה מולטיטאסקינג ../images/Emo13.gif

מה תיתן לי הצפיה בחודשים קודמים? המטרה שלי היא ההווה ו.. העתיד כמובן.
 

yauli747

New member
מה שתוכל להבין וללמוד מראיה אחורה זה...

האם הורדת את ההוצאות החודשיות שלך בתחום מסויים או שהם עלו... אם הצלחת להוריד את ההוצאות בתחום מסויים כנראה שהדרך בה בחרת לחסוך בתחום הזה עובדת... אם ההוצאות בתחום מסויים עלו כנראה שאתה עושה משהו לא נכון ואתה צריך לראות איך אתה משנה את זה כדי שזה יתחיל לרדת... כמובן שצריך גם לקחת בחשבון שלפעמים העלויות של דברים עולה בשוק וזה לא תמיד אתה הוצאות יותר. המטרה זה העתיד והווה אבל אם תלמד את העבר תוכל לבנות עתיד יותר טוב,
 

YULI9

New member
להשאיר את הכרטיס בבית.

במשך כ 3 שנים לא לקחתי איתי את הכרטיס והשתמשתי במזומן בלבד, את המזומן משכתי לפי תקציב מוגדר פעם בשבוע. לקח לי כחודש להתרגל ואחר כך זה היה פשוט. אף פעם לא יכלתי להוציא יותר מהתקציב כי פשוט לא היה לי בארנק. בכרטיס השתמשתי להוראות קבע ולקניות גדולות ומתוכננות - למשל מכשירי חשמל. אחרי כמה שנים המצב הכלכלי הוטב והרגשתי שאני מספיק מתורגלת ושולטת, החלטתי לחזור לקניות באשראי, גיליתי שלמרות מעקב קפדני ההוצאות חורגות מדי פעם מהתקציב (לא בהרבה אבל בכל זאת). לכן ממליצה בחום למי שרוצה שליטה בהוצאות לא להכניס את הכרטיס לארנק.
 

yauli747

New member
אני לא מסכים אבל מצד שני זה לא נוגד

זה שצריך לשמור על ההוצאות ולחשב כל הוצאה לפני שעושים אותה ואז לא מבינים למה הוצאנו כל כך הרבה כסף.. אם זה בכרטיס אשראי שם יש פחות את ה"הרגשה" של הוצאת כסף וגם אם זה במזומן צריך לחשוב לפני הקניה. אבל אם לא תעקוב אחרי ההוצאות שלך אתה לא תדע לאן הולך הכסף שלך. אתה הרי יודע כמה אתה מרוויח וכמה נשאר לך בסוף החודש אבל אתה לא יודע לאן הלך הכסף והאם זה היה בצדק או שאפשר לחסוך. ברגע שיש לך מעקב אתה יכול לראות איפה אתה מוציא את הכסף שלך ואז לחשוב איך אתה יכול לחסוך בכול סעיף. באתה האינטרנט של הבנק זה לא כזה טוב כי זה מראה לך חודשים בודדים אחורה ולא שנה שלמה.
 
הגיליון הינו אמצעי ולא מטרה בפני עצמה

הגיליון מאפשר מעקב אחר ההוצאות.....בדיקת העבר. אך חסר את העתיד. חשוב המעקב, אך חשוב יותר ההשוואה בין התיכנון שהיה בתחילת החודש לבין הביצוע בסופו ואת זה הגליון אינו מראה. יש לנו כאן אבן אחת מפאזל ניהול כלכלת המשפחה, תשלים את האחרות. ולמי שנירתע מגליונות excel אין הם מהווים תנאי לניהול כלכלת המשפחה, הם מתאימים למי שאצלו המחשב מהווה כלי . אפשר לנהל את כלכלת המשפחה גם בעזרת מחברת משובצת/ טפסים באותה רמה של הצלחה.
 
למעלה