עזרה בקשר לבדיקה כושלת של אופנוע

גודבאר

New member
עזרה בקשר לבדיקה כושלת של אופנוע

שלום, לפני מספר ימים רכשתי אופנוע מיד שניה. לפני הרכישה לקחתי את האופנוע למוסך מורשה לבדיקה. בבדיקה האופנוע יצא במצב מעולה. הריג'קטים היחידים היו בלם אחורי ופלגים. בנוסף מנהל המוסך אמר "קיימת הזעה קלה מציר ההילוכים זה לא אמור להשפיע על המחיר...". סה"כ שני העובדים שהיו קשורים לבדיקה אמרו שהאופנוע במצב מצוין ומאד כדאי. רכשתי את האופנוע. נסעתי הביתה. בדרך מהבית לעבודה התפרק גלג"ש קדמי כיוון שהאום עף מהמקום. הזמנתי גרר למוסך אחר שם אמרו לי שהתיקון יעלה 400 ש"ח. התקשרתי למוסך שעשה את הבדיקה שם התנערו מאחריות (למרות שבאתר כתוב שיש אחריות על הבדיקה). חשבתי לעצמי: "לא נורא בשביל 400 ש"ח לא שווה להלחם". היום בערב התקשרו מהמוסך השני (היכן ששמתי האופנוע לתיקון) ואמרו שהציר של הגיר הלך והטיפול הולך להיות ממש יקר (כמה אלפים). מה דעתכם? מה אתם הייתם עושים?
 

AVNER XR

New member
איזה אופנוע ומי המוסך המורשה?

חוזר למקום הבדיקה,כבר עם קרות התקלה,ולא מעביר למוסך אחר. כרגע תחזור למקום הבדיקה,ותנסה לדבר איתם. לא עוזר . 2 אפשרויות 1.איגוד המוסכים. 2.תביעה-פה אתה צריך לבוא מסודר כולל שמאי-צילומים ועלויות כולל הגרר.
 

גודבאר

New member
מדובר ב-FAZER 600

אני מעדיף בינתיים לא לחשוף את שם המוסך עד שהסיפור לא יסתיים.
 

רותםב

New member
בד"כ רשום על הטופס

כי האחריות היא לזמן הבדיקה בלבד. או משהו כזה.
 

fazer_1000

New member
אחריות לזמן הבדיקה בלבד? מה זה, בדיחה?

בזמן הבדיקה האופנוע עוד שייך בד"כ למוכר ובטח שלא מעניין את הקונה מה קורה תו"כ (מבחינה כלכלית).
 

גודבאר

New member
באתר של המוסך מפורסם "אחריות לבדיקה"

יש מוסכים שאמרו לי בטלפון שאין אחריות מרגע שיוצאים מהדלת. לכן בחרתי לא ללכת אליהם.
 

Elia4

New member
כדי לדעת בדיוק מה המשמעות

אתה צריך לגשת לעו"ד ולבדוק מהי המשמעות המשפטית (אם יש) של המסמך הזה במקרה של תקלה ולאחר קניה ולבדוק האם המוסך מוסמך לבצע בדיקות כאלו. נכון לעכשיו, אין לך מה לדבר עם המוסך המורשה בכלל ( וכמובן לא לתקן את האופנוע גם אם זה אומר לא לרכב עליו) אם אינך בקיא במכונאות של האופנוע, הם יכולים למרוח אותך בקלות ולהפיל את האחריות עלייך ועל המוסך המטפל. לדעתי שווה לבדוק את האופציה של הליך משפטי ולגשת לקבל יעוץ משפטי. עו"ד ינחה אותך איך לדבר,(ואם יש צורך להקליט את השיחה) איזה מסמכים לאסוף ואיך לתעד נכונה את הנזק כך שזה לא יהיה המילה שלך אל מול שלהם. אומנם זה איננו הליך פשוט ודורש מנהלה, זמן וסבלנות אבל מצד שני, גם ככה אתה צפוי להליך כזה כדי לתקן את האופנוע. מה גם שחוסר מקצוענות של בודק זה דבר בלתי מתקבל על הדעת, בלתי נסלח ומאוד מסוכן. בהצלחה.
 

TShavit

New member
סתם לצורך הסדר: אין קשר בין ציר ההילוכים

לאום של הגלג"ש. שחרור אום כזה = מישהו לא עשה את העובדה כמו שצריך. בכל האופנועים שאני מכיר יש לאום הזה אבטחה שאמורה למנוע ממנו להשתחרר. אם יש נזק בציר ההילוכים, הוא לא קשור. טל
 

גודבאר

New member
הנזק הוא בהברגה של האום

וכיוון שההברגה הלכה האום נפל. יכול להיות שמה שקראתי לא "ציר ההילוכים" הוא לא באמת ציר ההילוכים. מה שאני רוצה לדעת זה האם זה משהו שבדיקה אמורה לעלות עליו, במיוחד אם הם התעסקו ונגעו שם באיזור... תודה
 

NeeD 4 SpeeD

New member
בטוח שרק ההברגה הלכה?

אם זאת רק ההברגה , אפשרי לתקן בעזרת "מילוי" האיזור ע''י ריתוך, ואז לעשות הברגה חדשה עם מחרוקת . לא צריך לרתך את האום לציר. אני לא יודע אם בבדיקה פותחים את המכסה שמכסה את איזור הגגש הקדמי .גם אם כן , הם לא יעברו עם מד מומנט על כל בורג ובורג באופנוע כדי לוודא שהו סגור כמו שצריך. אם הציר עצמו עקום , אז הבעיה הרבה יותר רצינית ...
 

NeeD 4 SpeeD

New member
אם לרתך תהיה סבלנות ,אז לא .

הבעיה היחידה היא לחבר את הכבל של הרתכת לציר עצמו (ולא סתם לתפוס אותו בשלדה)
 

גודבאר

New member
בטוח? לא. זה מה שנאמר לי במוסך השני.

לא ציפיתי שיעברו על כל בורג. אבל הבודק כן התעסק שם באיזור כי הוא כתב על משהו אחר (אטם) באותו ציר. כמו כן במוסך השני אמרו לי שזה לא משהו שקורה מעכשיו לעכשיו, ובשביל שזה ישתחרר באמצע הנסיעה זה צריך להיות במצב ממש משוחרר. לצערי כיוון שאני לא מבין גדול אני נאלץ להסתמך על מה שאומרים במוסכים, כאן בפורום ועל הגיון (שלצערי לא הוכיח את עצמו הפעם
).
 

NeeD 4 SpeeD

New member
בטוח במה? במוסך יבחרו ללכת על הפתרון הקל

והמשתלם להם... כמו שאמרתי ,אם הבעיה רק בהברגה , קפוץ לרתך טוב (למשל אייבי בפתח תקווה ) ,לדעתי הוא יצליח לתת כמה פיקים באיזור , ואז לעבור עם מחרוקת . וודא שהאום מאובטחת הייטב כשתרכיב את החדשה . בעקרון , אין על האום הזאת שום עומס צידי .תתפלא , אבל אני מכיר כמה מקרים בהם האום של הגגש הקדמי השתחררה לגמרי (נפלה) והאופנוע המשיך לנסוע כרגיל ,בלי שהרוכב שם לב ולא נגרם שום נזק .אין שום כח שמקביל לציר הגגש ש"מנסה" להוציא את הגגש החוצה . מה שאומר , כל עוד תשים אבטחה טובה , גם אם תסגור את האום חלש יותר מהנדרש , היא לא אמורה להשתחרר .ראיתי גם בחלק מהאופנועים את האום הזאת סגורה בטבעת קפיץ בלבד . אם כבר , הייתי בודק אם הגגש הקדמי ונמצא על אותו קו עם האחורי .יש מצב שסגירה "עקומה" של ציר הגלגל האחורי (בזמן מתיחת שרשרת וכאלה) גרמה לזווית בין הגגשים וייצרה עומס מיותר שעלול לגרום לשחרור האום.
 

gray

New member
באג שקיים בלא מעט ימהה

למרות האבטחה האום משתחרר והורס את ההברגה עליה הוא ישב. לתיקון מלא צריך להחליף את הציר (פרוק מלא של הגיר) מאוד יקר ובעיקר מיותר. ברוב המקרים החלפה של האום + כמה פיקים זהירים (שיחייבו השחזה בהחלפת גלג"ש) פותרים את הבעיה. בעסה לרכב על אופנוע חדש בהרגשה שעכשיו הוא לא מושלם-אבל לא שווה את ההשקעה לתקן אם זאת התקלה היחידה. רוצה ללכת להציק למוסך? אין בעיה, החוק קובע אחריות 3 חודשים על בדיקה.
 

OferXTZ

New member
Yamaha

אכן באג מרגיז,חבל להשקיע אלפייה בהחלפת הציר, ריתוך כמה פיקים בין האום לציר יעשו את העבודה, מניסיון אישי.
 

גודבאר

New member
מה זה "פיקים"?

עלות התיקון שקיבלתי לא הייתה שתם יקרה, דובר על 6000 ש"ח. אפשר הסבר על התיקון האלטרנטיבי שהצעת ומי מבצע אותו?
 

shayvilk

New member
פשוט... התקלה האמורה זה שחיקה של ההברגה

שמחזיקה את אום האבטחה במקום (זה שממקם את גלגל השיניים). הדרך ה"נכונה" לתקן את זה היא לפתוח את כל בלוק המנוע ולהחליף את כל הציר (שאכן הוא חלק מהגיר גם). הפתרון האלטרנטיבי הוא פשוט לתת נגיעה של ריתוך לאום (לזה קוראים פייק). כך האום לא נפתח, אתה נחסך מ6K שקל וכולם מרוצים. בפעם הבאה שתצטרך להחליף גלגל"ש, יצטרכו להשחיז קלות את נקודות הריתוך שעשו (לא לוקח יותר מ2 דקות) ולאחר ההחלפה שוב לבצע פיקים כדי לאבטח את האום. אני ביצעתי תיקון דומה בGS500 שהיה לי לפני כמה שנים... שי
 

גודבאר

New member
תודה! האם מדובר בתיקון "כשר"?

ז"א אם היית רוצה לקנות אופנוע שבוצע בו התיקון הנ"ל כמה זה אמור להוריד משווי האופנוע אם בכלל?
 
למעלה