עזרה בקניית בולם קדמי בחו"ל

Bloody shit

New member
עזרה בקניית בולם קדמי בחו"ל

שלום אני רוכב xc מתחיל על טרק 4500. חבר שלי נוסע השבוע לארה"ב והחלטתי לנצל את ההזדמנות ולהשתדרג :) אני רוצה בולם קידמי חדש ואולי גם להחליף מערכות הילוכים. איזה בולם מומלץ שיתאים לשילדה שלי? התקציב לבולם הוא עד 400$.
 

רמי לשם

New member
בולם במחיר האופניים?

אתה רוצה לקנות בולם חדש במחיר של כל האופניים (בארה"ב), מה שייצא הוא בולם שהוא "קצת" Over Kill לאופניים. בכל מקרה, שמור את הבולם הישן, כי כשתקנה את האופניים הבאים תוכל לקחת את הבולם איתך. השילדה שלך בנויה לבולם 80 ממ, שהם בולמים שבד"כ מיועדים לרוכב התחרותי. ראיתי כמה אופציות מעניינות בפחות מ$400 דולר, כמו למשל: מניטו R7 חדש מ2006 ב379$ http://www.jensonusa.com/store/product/FK501A13-Manitou+R7+Elite+06.aspx מניטו סקראב פלנטיניום עם מהלך מתכוונן http://www.performancebike.com/shop/profile.cfm?SKU=21064&subcategory_ID=5231 רוק שוקס סיד רייס http://www.pricepoint.com/detail/13843-315_ROCSR5-3-Parts-59-Forks/Accessories/2005-Rock-Shox-SID-Race.htm בפרופורמנס מוכרים מניטו מינט 3 ב349$ שזה חצי מחיר, הבולם הזה הוא אובר קיל רציני לאופניים שלך עם מהלך של 130 ממ, אבל אולי כדאי לקנות אותו ולרכב רק עם 80 ממ (בבולם הזה אפשר לקבוע מהלך בין 0 ל130). זו אחלה מציאה, אני רוכב עם הבולם הזה כבר יותר משנה ונהנה מכל רגע. http://www.performancebike.com/shop/profile.cfm?SKU=20712&subcategory_ID=5231
 

Bloody shit

New member
re

תודה על העזרה בולם עם מהלך משתנה הוא רעיון מצויין. בכל מקרה אני אשדרג מתישהו את השילדה לשילדת שבילים אגרסיבית. איך בא לידי ביטוי ההגבלה למהלך בולם בשילת טרק 4500 , כלומר מה יקרה אם אני אשים בולם אם מהלך של 130 מ"מ? בדפי יצרן של מניטו מינט 3 כתוב שהבולם בעל מהלך 100-130 מ"מ. אם בכל זאת הוא יתאים לשילדה שלי?
 

etal2

New member
אני בכל זאת הייתי הולך בגישה אחרת

כיוון שבולם כזה הוא באמת השקעה לעתיד לא הייתי מגביל את עצמי לבולמי 80 מ"מ תחרותיים, מה גם שהבחור לא מתחרה. נכון שהשלדה מגיעה עם בולם 80 מ"מ אבל לא צריכה להיות שום בעיה לשים עליה גם בולם 100 מ"מ ועם קצת תכנון אפשר למצוא בולם שבעתיד תוכל לכוון אותו (על אופניים אחרות) גם ל-120-130 מ"מ במקרה והרכיבה תתפתח לכיון הזה. אני הייתי מחפש אחד מהבולמים הבאים: רוקשוקס ריבה 2005 - בולם אוויר ,מגיע במגוון גרסאות ,היתרון ב-2005 הוא שבשנה שעברה היה לו מהלך מקסימלי של 115 מ"מ ובדגמי 2006 הוא הוגבל ל-100 מ"מ בלבד, בכל מקרה בולם מצויין. מרזוקי מרתון xc/sl - דגמי ה-xc המתקדמים של מרזוקי, בעלי מהלך מתכוונן 100-120. יש גם דגמים מסדרת ה-MX של מרזוקי עם מהלך מתכוונן (נקרא TAS אצל מרזוקי) אבל הם פחות מומלצים אם כי יותר זולים. פוקס וואנילה 130 - קצת overkill אבל מעבר לטיפה משקל עודף אין בזה חסרון. ניתן לכוון אותו ל-100 מ"מ כדי שיתאים לאופניים הנוכחיות. את כולם אפשר למצוא בארה"ב פחות מהתקציב הנקוב, בעיקר אם מחפשים דגמי 2005. הנה אתר עם השוואת מחירים מקיפה.
 

darganyuval

New member
לשים על אופניים בולם יותר ארוך

ממה שמיועד יגרום להסרת האחריות ושבירה של השילדה אתה עקב עומס יתר, אני לא יודע איך להסביר אבל בטוח יש פה מישהו שיודע. מה שאתה יכול לעשות זה לקנות בולם של 80-130 ותרכב איתו במצב של 80 כל הזמן ובאופניים הבאות תוכל לרכוב איתו באורך מלא. מה שאני מציע זה לחסוך את הכסף, עד שתיהיה מוכן לקנות אופני שבילים אגרסיבים ולא להקשיע על האופניים האלה.
 

etal2

New member
נקודה לשים לב אליה ועוד...

חלק גדול מהבולמים ובמיוחד אלו עם מהלך ארוך יותר מגיע כיום ללא אפשרות לשימוש בברקס-V ומותאמים לדיסקים בלבד. כדאי מאוד לשים לב לכך בקניה ובמידה ונדרש אז לתקצב משהו כמו 70$ לקניית ברקס דיסק מכאני טוב (אוויד BB7 למשל) זאת כמובן בהנחה שהנבות שלך מתאימות לדיסקים. לגבי אורך הבולם, כל שלדה מתוכננת לאורך בולם מסויים (פחות או יותר) וחריגה מכך יכולה לגרום לכמה בעיות. הבעיה הראשונה היא שהיצרן\יבואן נותן אחריות לשלדה תוך שהוא מגביל את אורך הבולם המותר לשימוש עליה גם בגלל שבולם ארוך מדי יפעיל על השלדה עומסים שהיא לא תוכננה להם וגם בגלל שהוא לא רוצה שיעשה בשלדה שימוש לא סביר כמו לקחת שלדת xc ולרכב איתה פרירייד (עם בולם פרירייד מתאים). הדבר השני הוא שבולם ארוך בהכרח ישנה את הגאומטריה של השלדה ,זוויות הראש והכסא ישתנו וגובה הציר המרכזי יעלה. כמובן שלכל גאומטריה יתרונות וחסרונות אבל בכל מקרה האופניים לא יתנהגו בדיוק כפי שתכנן היצרן. למרות כל זאת כמעט כל שלדת xc כיום יכולה לקבל בולמים עד 100 מ"מ ללא בעיות מיוחדות ורוב הסיכויים שגם היצרן יתן לכך אחריות. בכל מקרה כדאי לשאול את היבואן\יצרן מה אורך הבולם המקסימלי שהשלדה מקבלת.
 

Bloody shit

New member
מניטו מינט 3 מתאים למעצורי v ?

מצאתי כמה תמונות שלו והוא נראה בלי אפשרות לבלמי v
 

Bloody shit

New member
אני מבין שהבולם מתאים רק לדיסקים

כמה עולה בניית גלגל ושתי נאבות לדיסקים ? עד כמה כדאי אם בכלל לעשות את השידרוגים האלו או שאדיף לחסוך את הכסף לאופניים חדשות
 

s k 23

New member
קח פייק!!

במחיר הזה אתה יכול לקנות פייק שזה בולם מתכוונן 140-90 אך אני לא הייתי קונה בולם במקומך תחשוב על זה אתה רוצה לרכוב שבילים אגרסיבי לפי מה שהבנתי וכבר תחסוך עוד תשאר עם הבולם הזה וכשיהיה לך סכום מתאים תקנה אופנים שלמות יותר משתלם מלהוציא סכום גדול יחסית (כמו האופנים שלך או יותר) כי זה בערך רבע ממחיר של אופני שבילים אגרסיבי לדוגמא האנדורו של ספיישלייזד
 

menzib

New member
דילמה, דווקא טרק 4500 שילדה לא רעה

שיכולה להחזיק שידרוגים...במקרה והבן אדם מתעקש על ז"ק אגרסיבי. קטעים. אני הייתי משדרג לבולם מעט יותר אמין אבל עדיין זול כמו הפסיילו של רוקשוקס שיש לא מעט משומשים ממנו בשוק, ומעבר לזה? משדרג אופניים.
 

G u y T a l1

New member
תחשבו דקה

אני חושב שעדיף לך לחסוך ולקנות אופני שבילים קומפלט... להחליף שלדה +בולם זה לא הדבר החכם היותר לעשות...יעלה לך הון. תחסוך קצת ותקנה כבר אופני שבילים אמיתיות ואל תנסה לאלתר אופני שבילים.
 

menzib

New member
למה?

טרק 4500 עולה פחות מ2000? ועוד פסיילו משומש 800 ש"ח? וואלה...עושה שכל?
 

uvF700

New member
ומה עם לבנות גלגל עם נאבה 20 מ"מ?

וגם ככה יותר מ-100 מ"מ הוא בטח לא יוכל להשתמש ולאופני שבילים הבאים הוא לא ייקח את הבולם הזה ו.... בקיצור, לי זה נראה בזבוז.
 

menzib

New member
פסיילו זה ציר רגיל...

יש דגם שתומך בנאבה 20מ"מ אבל רוה בולמי הOEM שזרוקים לכולם במחסן, תומכים בציר רגיל. וזה בולם הרבה יותר טוב ממה שמסופק עם האופניים.
 

uvF700

New member
או.קיי החכמתי, חשבתי שזה רק 20 מ"מ

ומה קורה מחר אם יורשה לי? במסרים...
 
למעלה