עזרה בקורס ניטרוקס

שמוליקש

New member
עזרה בקורס ניטרוקס ../images/Emo92.gif

אני וזוגתי מתכננים לרדת לאילת ובמסגרת זמן זה מעונינים לעשות קורס ניטרוקס. אפשר לקבל פרטים על: כמה זמן הקורס נמשך? האם יש רמות שונות, קורסים שונים? עלות קורס כזה? מועדון מומלץ?
 

רוזוב

New member
יש כמה סוגים...

בגדול מדובר בקורס של כמה שעות, ויש גם אופציה בחלק מהמועדונים לקחת חוברת וללמוד לבד את החומר. אני ממש לא סגור על מי מציע מה כרגע, אבל תרים טלפון לכמה מועדונים ויהיו לך את כל הפרטים ברגע.
 

ניב ד

New member
בגדול - קח את הכי זול

ואני רציני. למרות שתמיד אומרים, לא, והמדריך וכו´ וכו´. אז הכל נכון, אבל בניטרוקס עיקר הקורס הוא תיאוריה בלבד ואמנם חשובה אבל לא מדי מסובכת. בעקרון יש ניטרוקס של הארגונים הטכניים - ANDI, TDI, IANTD ויש של הארגונים הספורטיביים כגון פאדי או אקוק, אבל הים אותו ים והניטרוקס אותו ניטרוקס, כך שזה ממש לא משנה קורס של איזה ארגון אתה עושה. ההבדל המרכזי הוא שב TDI ו IANTD אתה מקבל הסמכה אחת המאפשרת לך ניטרוקס של 22-40 אחוז והקורס הוא תיאוריה בלבד ללא צלילה. באנדי הקורס הבסיסי מחולק לשניים: הראשון מלמד אותך תערובות 32 ו 36 בלבד (תערובות שיש עבורן טבלאות מוכנות), ודרגה 2 היא כל התערובות עד 50אחוז. למה זה מחולק לשניים? כדי לקחת ממך עוד כסף, אם כי כיום יכול להיות שהמחיר הוא אטרטקטיבי יותר בגלל התחרות. אתה יכול ללמוד עוד על הקורסים של אנדי באתר http://www.nitrox.co.il
 

רוזוב

New member
עוד משהו...

ניב באמת הזכיר לי, לדעתי לרוב הצוללים בהחלט מספיק לעשות הסמכה לתערובת של עד 40% חמצן.... מעבר לכך נדרשת הסבה לציוד שלך ( וסת ) וזה כרוך בהוצאה כספית ( לא נורא אומנם...) נוספת, וממש לא נחוץ, עוד פעם - לרוב הצוללים.
 

ilanbt

New member
מועדונים של ANDI

דורשים הסבה לנייטרוקס של הוסת בכל מקרה. בקורל סי עשו לי את זה ב50 ש"ח.
 

מרק1ק

New member
קורס ניטרוקס במועדון בועות

אפשר לעבור את הקורס אצלינו כולל לימוד עצמי לפי ספר + הרצאה של מספר שעות ולקבל 2 מיכלים בת"א או באילת לצלילה עצמית . קורס ניטרוקס 2 של "אנדי" עולה 390 ש"ח . טל : 03-6024431
 

יונגר

New member
אם אתה לפני הטיפול השנתי של הוסתים

שלך, ההסבה לנייטרוקס - ANDI, היא בעצם גם טיפול שנתי כך שזה לא בהכרח עוד כסף...
 

Gוקית

New member
נייטרוקס אפשר גם לבד....../images/Emo13.gif

אני אישית עשיתי דרך מועדון, אבל האתר (שצרפתי אליו לינק) עזר לי מאוד אז אני ממליצה למי שרוצה לעשות קורס נייטרוקס להציץ. בהצלחה Gוקית
 

אבי ע

New member
למיטב זכרוני... ../images/Emo39.gif

ניתן לעשות קורס חינם באינטרנט - כל התאוריה כוללל בחינה, דרך אנדי ישראל ואולי גם אחרים, ואז לשלם רק עבור שתי צלילות נייטרוקס להשלמת ההסמכה בעלות של כ-200 ש"ח, אם לא השתנה משהו. בפורום היו ויכוחים ארוכים אם יש בכלל צורך בהתנסות מעשית לצורך הסמכת נייטרוקס, כיוון שחלק מההסמכות אינן כוללות התנסות כזו. הדעות היו בערך שקולות (דעתי שעדיף עם התנסות). מכל מקום, אם באותו כסף או פחות אתה מקבל גם שתי צלילות, אז למה לא? היו גם ויכוחים אם לצולל ממוצע יש צורך בנייטרוקס, ודעת הרוב היתה שכן. לי אישית הנייטרוקס שיפר מאד את זמני הצלילה בפרופילים שאני אוהב לעשות, אם כי כמעט תמיד זה מותנה בצלילה עם מיכל 15 נייטרוקס (אחרת האויר נגמר לפני זמן התחתית), ומיכלים אלו עדיין קשים לעתים להשגה בשכירה (הפתרון שלי היה לקנות אחד כזה, לצד מיכל אויר 15).
 

הקרפיון

New member
מה המשמעות של "התנסות" בניטרוקס

אם היא מתרחשת ללא כל השגחה? במה זה שונה מהצלילה הראשונה והשניה שלך עם ניטרוקס? בזמנו היו קורסים של מדוזה, ב 50 שח לגולגולת. לדעתי גם בסכום כפול זה עדיין די משתלם (זוג מיכלי ניטרוקס עולים כ70 שח, לא 200 שח..). שווה לברר אם יש סיכוי לסיבוב נוסף של המבצע הנ"ל.
 
דעתינו!

השאיפה להוזלה של שרותים וקורסים בכל הנוגע לפעילויות צלילה היא דבר מבורך, כולנו שואפים לו ומברכים עליו. מצד שני התמונה שעולה משאלות ותגובות בפורום בעקבות הקורסים הפרונטלים שהועברו ע"י מדוזה (שוב, היזמה היתה ברוכה, ושימשיכו) היתה של קבוצות דחוסות של מתלמדים ש´מטיסים´ מול עיניהם את החומר המועבר, ללא כל השתהות להסברים (שחלקם עקרוניים),וללא כל וידוא מצד המדריכים שהחומר המועבר הופנם(הראייה לכך הן צרור השאלות וה´מרגליות´ שהופקו ע"י בוגרי הקורסים הנ"ל כאן בפורום). הגישה היישומית שאתה ציינת כאן"לגולגולת" הפכה להיות במקרה הזה לעמוד השדרה של החשיבה העסקית שהפעילו במדוזה, וחבל. בסה"כ היתה מחשבה עקרונית יפה שהוחמצה לטעמינו. עסקית, אותה מחשבה עקרונית מהשורה הקודמת, יכולה להוביל לנסיון "לשבור את השוק" (מדוזה מראים נסיונות חוזרים בנושא). העניין הוא שברגע שמדובר במחשבה עסקית, התוצר העיוני (הקורס בדר"כ)עלול להיות פגום, לא נתפלא אם מדוזה יתחילו לגבות מחירים מצחיקים על מילוי מיכלים בניטרוקס (מאותה חשיבה עסקית בדיוק). אישית דעתינו היא שקורס (בכל נושא שלא יהיה) הוא הקניית ידע שימושי ועקרוני, קורס הינו אקט חד פעמי,שווה להשקיע את הממון שהוא עולה מכיוון שהוא אמור להקנות ידע חשוב "ידע יסוד" שלא בא להחליף את הניסיון אלא להקנות לו ´מצע´, אם הייחס לקורס הוא כאל שלב מקנה תעודת הסמכה ללא קשר לתכניו דברינו יפלו על "אוזניים ערלות" ואז ´חבל על הזמן´(ישן). תראו מה קורה עם עלויות הקורסים הספורטיביים בהשוואה לעלויות קורסים טכניים. גיל איזנברג מיקי סולם
 
ועוד דבר

אחד לידיעתכם אחרי הכל ולאחר המשפט "בזמנו היו קורסים של מדוזה, ב 50 שח לגולגולת," ברצוני לומר כי המחיר לא היה כולל צלילות ולא כולל מיכלים כמובן, רק חומר תאורטי נטו. לידיעתכם
 

אילוניק

New member
למיקי וגיל

תראו גם אני חושב שקורס כזה יתכן ונפל על אוזניים ערלות והמטרה הוחמצה אבל לאילו שראו לנגד עינהם רק את התעודה הריי שהם הרוויחו ובגדול יתכן ומה שאני כותב כרגע יקומם חלק מן האנשים אבל זה מה יש בוא ונבחן את קורס הנייטרוקס הבסיסי מה הוא נותן לצולל ומה לא הוא יתן לו זמן תחתית יותר גדול ויקטין את האופציה לדקומפרסיה הוא לא יתן לו גמישות בעושר התערובת כי יש לו אופציה רק ל 32 אחוז ו ל36אחוז גם מהצלילות עשו מסחרה בוא עשה קורס כאן לך למועדון זה או אחר צלול וקבל תעודה ואני שואל את עצמי זה שנותן את התעודה ולימד את החניך לא רוצה לראות האם החניך הפנים את שלמד לא רוצה לראות את רמת הצלילה לא רוצה לראות איך בודקים בעמדת האנלייזר האם התערובת טובה והתשובה היא כנראה לא כולם רואים לנגד עינהם רק את הצולל המשול לצערי למחלבת כסף ולפרה חולבת שחולבים וצוחקים כל הדרך אל הבנק עם מינימום השקעה והתמורה כמה מאות שקלים (וגם זה היום צחוק מהול בעצב לאור מצב המועדונים והמשק ) אבל לעומת זאת ראה היכן שהקורסים המתקדמים טכני וטרימיקס כאן אין מקום לחיפוף וזילזול כאן משלמים כסף טוב ומלמדים את החניך לעשות שימוש נבון ומוסכל בתערובת לחשב כמויות ועוד ואין מקום לשחרר צולל עם ידע רדוד כאן המחשבה על רמה על ביצוע נכון על רמה אישית כאן גם תמצא צולל שבודק 4-5 פעמים כל רכיב שהרכיב שבודק צרכים בקניית ציוד בבדיקת עלות מול תועלת כאן רמת החשיבה כבר עברה את הפאזה של צלילה קודם אני אחרי זה בן זוג קודם בטיחות קודם לצאת בשלום ואם ברחבת המועדון כל זה הסתדר לצולל בראש או אז הוא מתפנה לצלילה ולהפיק את מירב ההנאה ממנה אוסיף ולא בלב כבד את המועדונים המוציאים חניכים למצריים ושם דייב מסטר או מקביל לו נרכשים ביומיים ובהרבה פחות כסף ללא אבחנה על רמה וידע כאן מדבר הכסף הכסף ותו לא היה כאן צולל אנגלי אם אני זוכר נכון שביום וחצי עשה תעודה כזו אם תשאל את דעתי מדוזה עשו את הדבר הנכון נתנו להמונים במחיר אמיתי ושווה לכל נפש קורס בסיסי שמי שעשה אותו קלט או לא אבל יכול לצלול נייטרוקס ובהתחשבנות בני לבין עצמי על רמת הקורסים בארץ לצערי יותר מחצי הצוללים לא הפנימו ולמדו יותר מבסיס והקורס עצמו הוא לאחר התשלום ח"ל (חייב לעבור ) אבל וכאן האבל הגדול מי שאחראי וצולל תוך ראיית הנולד בצלילה ולוקח סיכונים במגבלת ההסמכה שלו ודואג להמשיך ללמוד ולהתעדכן בכל הקשור לספורט הצלילה ימשיך ויהיה צולל טוב שימשיך לצרוך קורסים מתקדמים להגדלת והעשרת הידע שלא ומי שלא לא יעזור כלום שעה אחרי המבחן המוח ריק אז מה הועיל הקורס ואחרון יש קורסים ברשת כל אחד יכול ללמוד ולהיות הכי שאפשר בידע מה ההבדל בינו לבין צלילת נייטרוקס שוב כמה מאות שקלים למועדון שיגיד כן אתה יודע ויתן תעודה ביום בו מחיר קורס צלילה יעלה יותר מכפול כן רק אז למועדון יהיה אינטרס וישתלם להציא צולל בטוח לעצמו בראש ובראשונה ואחרי זה צולל בטוח לבן הזוג ולריף נכון להיום אני רואה בקורסים אילו לא יותר מקורס שחייבים לעבור ולהעביר את זה ששילם עבורו ולפעמים בכל מחיר ואסיים שאני תקווה שאני טועה וכל שכתבתי לא נכון אבל ..........
 

יונגר

New member
דעתי...

אפשר להתווכח על הצורך בתנסות בנייטרוקס למען ההסמכה. אני אישית חושב שאם הייתי מדריך/מועדון שמסמיך צולל למשהו שלא היה מוסמך קודם לכן, אז הוא צריך גם לעשות את זה כחלק מהקורס - מעשית, עניין של תפיסה, גם אם זה לנשום גז שונה. מעבר לזה, אני חושב שמי שאכפת לו ורוצה באמת ללמוד ולהתקדם, אין שום משמעות אחרת ללדעת, מלבד היחידה - לדעת לעשות במים. אז תשלם יותר בעבור קורס נייטרוקס פרונטלית מול מדריך במועדון רק שאז המדריך, ובעיקר אתה, יודע שאתה מבין ויודע לעשות דברים כמו שצריך, לא בערך או כמעט... אם אומר שהורדת מחירים לקורסים כאלו היא מבורכת, זו בהחלט תהיה "understatement" מצידי, אבל כנראה שברוב המקרים,במתכונת שהוצעה, לרוב הצוללים, (יש כאלו שהדברים שקופים להם - בודדים הם כאלו) עדיף קורס מול מדריך, ובהמשך השרשרת זה עדיף לנו כציבור שעוסק בספורט שהוא עתיר ידע, וכמובן שעדיף לסביבה הימית. כנראה שבסופו של דבר השאלה בדברים האלו היא מי יותר חזק, כיסו ההולך ומתרוקן של הצולל, קופת המועדון או האחריות האישית - להבין, לדעת, לעשות, גם אם זה עולה יותר. הלוואי וברוב המקרים האחרונה היתה שיקול חזק יותר, אבל כנראה שזה לא ככה וחבל כי זה חשוב לא פחות מציוד טוב ואיכותי. אבל מה, אנחנו ישראלים, כל צולל בן יום קונה את ווסת הדגל של סקובה-פרו ועכשיו הים הוא נתיבי אבא שלו... טוב, נראה לי שמיצתי, שיהיה שבוע טוב לכולם
 
אילוניק, נראה שאנו ואתה רואים

את המצב באופן דומה (גם את המצב כפי שהוא היום באמת וגם את המצב כפי שהיה צריך להיות). העניין הוא שלמרות שהאינטרס שלנו ש´כוחות השוק´ יפעלו לטובתינו כצרכנים, ויוזילו את עלויות השרותים שאנו מקבלים, אנחנו צריכים להפחית מהאינטרס הזה כאשר מדובר בהדרכה, בהקניית ערכים ובדרכי חשיבה. פה לא כל מה שזול זה טוב, פה צריך בפרוש ´להרויח´ את ההסמכה. פה מדיניות ח"ל (חייב לעבור) אסור לה שתתפוס. דעתינו האישית היא שרמת ההדרכה הנוכחית היום בענף (הנובעת ממדיניות זו) היא הרעה החולה, היא זו המתנקמת בסופו של דבר בכולנו (במישרין או בעקיפין). תעשו תרגיל מחשבתי ותנתחו את נושאי: התאונות, גישת המועדונים, התנהגות הראשות לצלילה, בהשוואה בין צלילה ספורטיבית וצלילה טכנית ותבינו את העניין הרבה יותר טוב. שימו לב מה קורה ברגע שמכניסים ניטרוקס לראייה של צלילה ספורטיבית, מייד עולה הגישה של ח"ל, מייד מתחילים להוזיל קורסים, לקצץ תכנים ולחפף. אנחנו כפורום המתיימר לעסוק בענייני צלילה צריכים לקדם את נושאי ההדרכה לרמה טובה ככל הניתן גם מתוך אינטרס אישי וגם מתוך אחריות. בא אדם ומבקש עצה/דעה על קורס ניטרוקס והעצה הכי טובה שהוא מקבל היא ללכת ולהוציא תעודה במה שיותר זול ובמה שפחות זמן, זה רע מאוד. את העצה הזו כותבים שני חברי פורום שלא קיים ספק לגבי רוחב ידיעתם בנושא זה עוד יותר מטריד. הנזק שיכול להגרם גם בשימוש ב3 תערובות סטנדרטיות (21%, 32% , 36% ) בהן ישתמש אותו בוגר קורסים מקוצרים עלול להיות עצום, הדעות שהשמיעו אותם בוגרים פה בפורום מעלות תמונה לא כל כך טובה. ידע הוא נכס , חסר בידע או ידע חלקי הם בפרוש סכנה. טיסה נעימה וצלילות נעימות. מיקי סולם גיל איזנברג
 

ניב ד

New member
אתה מערבב קצת דברים

אני לא אומר שקורס ניטרוקס צריך לעלות 50 ש"ח ולהערך בכיתה של 20 איש. אני לא הייתי רוצה לעבור קורס במתכונת כזו. אבל מצד שני נראה לי מוגזם שקורס ניטרוקס של אנדי רמה 1+2 עלה מספר מאות שקלים (לא יודע בדיוק את המחיר היום) ובסך הכל לימד את אותו דבר. צריך להיות פה איזה איזון הגיוני. תאוריית הניטרוקס היא בסך הכל בסיסית ביותר לצולל הספורטיבי. לגבי השאלות שנשאלו לכאורה מבוגרי קורס מדוזה, את השאלות הטפשיות אפשר לשמוע גם מבוגרי קורסים של התאחדויות אחרות ובמקומות אחרים, ושעלו פי 5 כך שזה לא מעיד לא לטוב ולא לרע. נכון הוא שבקבוצה גדולה קשה יותר למדריך להבחין בחניך חלש, ולכן הבעתי את דעתי על הקבוצות הגדולות. לגבי האם ההסמכה צריכה לכלול צלילה או לא: לדעתי כל דבר שמתרגלים גם עם מדריך במים הוא חשוב וטוב. בפועל, גם בקורסי אנדי, הרבה מאד פעמים לא היית עושה את צלילות הניטרוקס עם המדריך והיית מקבל או לוקח מיכל ויורד לים. אין הבדל בין צלילת אויר לניטרוקס מבחינת מיומנויות שצריך לרכוש במים, פרט אולי להקפדה יותר משמעותית על העומק המקסימלי. לדעתי זה הדבר הראשון הכי טריוויאלי בכל צלילה, כך שגם פה אני לא רואה איזה חשיבות גלקטית בהתלוות למדריך. ניטרוקס הוא תאוריה שהיא בעיקר מיומנויות יבשה -הבנה של התכנים והסכנות בחמצן, תכנון נכון, בדיקת התערובת, חישוב MOD וכד´. לגבי התייחסותך להשקעה כספית בקורס - אני מסכים עם זה מאה אחוז ולכן את כל הקורסים שלי למשל השתדלתי לעשות במועדונים טובים ועם מדריכים מצויינים (ואני כולל בהם את אפילו את רמי סדנאי בכוכב 1+2). אבל אני מדגיש - אין טעם לשלם למעלה מכפול על אותו מוצר בדיוק - וזה מה שלעיתים קורה בשוק הזה. אז לומר הכי זול זו אולי הגזמה באמת, אבל בסופו של דבר אני חוזר ומדגיש - אין טעם לשלם את המחירים המופקעים על ניטרוקס שלעיתים נוהגים לדרוש.
 

gil eisenberg

New member
ניב שלום!

קראנו את תשובתך לאילוניק (שענה לנו) ואנו שמחים להבין שיש תמימות דעים בנושאים הנוגעים בהקניית ידע בסיסי, ובערך העצום של לווי מודרך בהכנה לצלילת נטרוקס (מבחינתינו מדובר בהדרכה ´רטובה´ גם אם המדריך לא נכנס איתך למים). כלומר בחירת תערובת לעומק, בדיקת אחוזי גז במועדון וכו. ברצונינו לציין כי יש לדעתינו בעייתיות בדרך שמועברים הקורסים במדוזה, גם אתה הסכמת שכיתת לימוד של 20 תלמידים אינה הפיתרון. מאידך אם תיקח את העלות הכוללת של הכיתה של 20 ´גולגלות´ (לדברי הקרפיון) ב 50 ש"ח לצולל יוצא 1000 ש"ח. תבצע את אותה הדרכה ל5 צוללים בעלות של 200 ש"ח יוצא 1000 ש"ח. תוספת 2 מיכלי ניטרוקס יוצא 270 ש"ח (מה שעלה לגרזינית). קורס כזה יהיה במתכונת ראויה, עם יחס מדריך מתלמדים נאות, פיקוח צמוד יותר ותוצאה צפויה טובה יותר. זה בדיוק אותו ´היזון הגיוני´ שהיה חסר לך בתהייתך לגבי הפרשי העלויות. נקודה נוספת היא זו המתייחסת לתכנים, הקורס שהועבר במדוזה היה (מבחינת תכניו והסמכתו) זהה לקורס אנדי דרגה 1, ולא אנדי דרגה 2 (שהוא בעל תכנים נוספים והיתרים נוספים), לכן קביעתך כי הקורס של מדוזה לימד אותו דבר היא מוטעית. אנו תמימי דעים כי יש לחתור להוזלה בתחום הניטרוקס , הוזלה זו צריכה להיות בתחום עלויות הגז (לא על חשבון איכותו), קשה לנו לראות הוזלה בעלויות הקורסים מבלי לפגוע בסופו של דבר במתלמדים עצמם. מיקי סולם גיל איזנברג
 

הקרפיון

New member
מיקי, מיקי...

קורס ניטרוקס הוא קורס מטופש. יש שניים וחצי עקרונות שצריך להבין, כלל ברזל או שתיים שנגזרים מהם, והכרה של "נוהל בדיקת תערובת". לזה לא צריך קורס של שמונה נקודות בפקולטה לפיזיקה עם השלמה של שעתים סמסטריליות בפיזיולוגיה. ואם הסף של השימוש הבטוח הוא לר גבוהה, אין בעיה לעשות קורס יותר זול, מאחר וסביר שגם קורס כזה יעשה את העבודה. אין באמת הצדקה לשלם יותר על קורס כזה. תראו, אתם מסתכלים על ניטרוקס כמו טכני לייט. זו גישה טובה למתקדמים, אבל תעצרו רגע לחשוב על זה מהצד של צולל ספורטיבי שרוצה עוד קצת בטיחות בצלילות לא עמוקות מאוד (בארץ - עד 30 מטר עפ"ר, לא לשכוח), ואולי טיפה יותר זמן תחתית. מה אדם כזה צריך לדעת כדי לא לסכן את עצמו כשהוא צולל עם ניטרוקס? PPO, ערכי סף להרעלת חמצן, מדידת תערובת ובחירת טבלת דיקומפרסיה? זה די מספיק כדי שלא יפגע, גם אם אולי לא יפיק את המקסימום מהניטרוקס, וגם אם אולי יצתרך ללמוד יותר אם ימשיך לטכני.
 

gil eisenberg

New member
קרפיון ידידי!

קורס ניטרוקס אינו קורס מטופש!!!. אותם שניים וחצי עקרונות מועברים בלא יותר מיום הדרכה מרוכז., לדעתינו האישית (גם לפני שביצענו קורס טכני)´כל מילה בסלע´ חשובה והגיונית. מערכי השעור שעברנו היו מעניינים וחשובים להבנה ע"י כל מי ששואף תערובת מועשרת, אי הבנתם והטמעתם מסכנת (לדעתינו) את הצולל המשתמש (תסכים איתנו שיש לגיל מספיק רקע ע"מ לבחון את הסוגיה הזו גם מאספקטים רפואיים נטו). מקורן של התערובות המועשרות בא מהצלילה הטכנית ואכן נעשה פה ניסיון (כמה שאנו חושבים על זה יותר) לבצע מעין ´טכני לייט´ מטעמים מסחריים נטו, ואתה בגישתך מראה עד כמה הדבר התפספס. המציאות היום-יומית היא שהתערובות המתקבלות בדלפקים אינן תמיד מדוייקות וחורגות ביותר מאחוז למעלה או למטה, זמני החשיפה (גם בעומקים עמוקים) אינם משהוא מוקפד ביותר בקרב הצוללים הספורטיביים במקומותינו(הגישה היא שזמן התחתית מותנה בד"כ בצריכה ולא בטבלא) מכאן ידיד, הדרך להרעלת חמצן היא מהירה מאוד (תכניס משתנים כמו לחץ נפשי, שחיה מול הזרם,עבודה מאומצת, קור, כל דבר אחר שידריך בכוון PPO2 1.45/1.4 ולא 1.6 PPO2, וכל החישובים שלך לא שווים כלום). אפילו גפיטע-פיש לא יוכלו לעשות ממך כי עברת הרעלת חמצן (סירחון) מיקי סולם גיל איזנברג
 
למעלה