אילוניק, נראה שאנו ואתה רואים
את המצב באופן דומה (גם את המצב כפי שהוא היום באמת וגם את המצב כפי שהיה צריך להיות). העניין הוא שלמרות שהאינטרס שלנו ש´כוחות השוק´ יפעלו לטובתינו כצרכנים, ויוזילו את עלויות השרותים שאנו מקבלים, אנחנו צריכים להפחית מהאינטרס הזה כאשר מדובר בהדרכה, בהקניית ערכים ובדרכי חשיבה. פה לא כל מה שזול זה טוב, פה צריך בפרוש ´להרויח´ את ההסמכה. פה מדיניות ח"ל (חייב לעבור) אסור לה שתתפוס. דעתינו האישית היא שרמת ההדרכה הנוכחית היום בענף (הנובעת ממדיניות זו) היא הרעה החולה, היא זו המתנקמת בסופו של דבר בכולנו (במישרין או בעקיפין). תעשו תרגיל מחשבתי ותנתחו את נושאי: התאונות, גישת המועדונים, התנהגות הראשות לצלילה, בהשוואה בין צלילה ספורטיבית וצלילה טכנית ותבינו את העניין הרבה יותר טוב. שימו לב מה קורה ברגע שמכניסים ניטרוקס לראייה של צלילה ספורטיבית, מייד עולה הגישה של ח"ל, מייד מתחילים להוזיל קורסים, לקצץ תכנים ולחפף. אנחנו כפורום המתיימר לעסוק בענייני צלילה צריכים לקדם את נושאי ההדרכה לרמה טובה ככל הניתן גם מתוך אינטרס אישי וגם מתוך אחריות. בא אדם ומבקש עצה/דעה על קורס ניטרוקס והעצה הכי טובה שהוא מקבל היא ללכת ולהוציא תעודה במה שיותר זול ובמה שפחות זמן, זה רע מאוד. את העצה הזו כותבים שני חברי פורום שלא קיים ספק לגבי רוחב ידיעתם בנושא זה עוד יותר מטריד. הנזק שיכול להגרם גם בשימוש ב3 תערובות סטנדרטיות (21%, 32% , 36% ) בהן ישתמש אותו בוגר קורסים מקוצרים עלול להיות עצום, הדעות שהשמיעו אותם בוגרים פה בפורום מעלות תמונה לא כל כך טובה. ידע הוא נכס , חסר בידע או ידע חלקי הם בפרוש סכנה. טיסה נעימה וצלילות נעימות. מיקי סולם גיל איזנברג