עזרה בפוטושופ

עזרה בפוטושופ

היי, אני רוצה ליצור מתמונה קיימת צבעונית את אותה התמונה אך בגווני שחור-לבן, ורק אלמנט אחד בתמונה "החדשה" יהיה צבעוני , כיצד עושים זאת?? לתשובתכם אודה, ענבר:)
 
יש מבין?

העברתי את התמונה להגדרת "GRAY" מה הלאה?? איך אני עושה שרק חלק מסוים בתמונה יהיה צבעוני??
 

tivol

New member
היי!

את יכולה להשאיא את התמונה צבעונית ומעלהי ליצור שכבה חדשה ולבוע אותה בשחור-לבן...לאחר מכן בעזרת כלי המחיקה מחקי את הקטעים שאת רוצה שיהיו צבעוניים (המחיקה תגלה את הצע שמתחת-זה שבתמונת המקור)... שיטה נוספת היא לצבוע בעזרת מברשת...
 
תודה אני אנסה, כשהתמונה בהגדרה של

GRY אי אפשר לצבוע בצבעוני, וכשאני מחזירה אותה לRGB היא שוב חוזרת להיות כולה צבעונית
 
אני חדשה בתוכנה,אז סליחה מראש

אם השאלות טיפשיות...
 

tivol

New member
שלבים:

תפתחי את התמונה הצבעונית והפכי אותה לשחור לבן... שמרי את התמונה שחור לבן כ-jpg לאחר מכן פתחי שוב את תמונה הצבעונית וגררי את התמונה שצבעת בשחור לבן אל תוך התמונה הצבעוני...כך לא תהיה לך בעיה לעשות כל פעולה על איזו שכבה שתרצי...והשחור לבן ישאר שחור לבן והצבעונית תשאר צבעונית...
 

tivol

New member
זה היה מובן?

או שרק אני הבנתי את מה שכתבתי....
 

ananass

New member
ובצורה פשוטה

shift+ctrl+u במצב הרגיל - כשאת על השכבה שאת רוצה בשחור-לבן.
 

oren*

New member
למה לשמור, לסגור, לפתוח ולגרור?

הרי השכבות נועדו במיוחד עבור זה - ביצוע פעולות שונות על שכבות שונות עם אפשרות לשחק איתן עד לקבלת התוצאה הרצויה. מכפילים את שכבת תמונת הבסיס (על ידי גרירת השכבה אל אייקון פתיחת שכבה חדשה בחלון השכבות), עליה מבצעים את שינויי הצבע הרצויים (במקרה הזה המרה לש/ל) ולאחר מכן בעזרת מסיכות ניתן להעלים את השטח מסביב לאובייקט ולחשוף את הרקע הצבעוני תחתיו (או להיפך). במידה ונדרשים לבצע פעולות בלתי הפיכות (הקטנת רזולוציה, איחוד שכבות וכו...) כדאי לשמור את הקובץ בשם חדש כך שתמיד תהיה גישה לשכבות המקוריות.
 

Tal Ninio

New member
ועכשיו הפיתרון הקל ודל המשקל

להוסיף Adjustment Layer מסוג Hue/Saturation Layer > New Adjustment Layer > Hue/Saturation לגרור את מכוון Saturation עד הסוף שמאלה. לשים לב שנוספו בחלון השכבות 2 אייקונים. אחד מהם לבן וריק. לבחור את כלי המכחול ומברשת רכה, לוודא שהצבעים בחלון הכלים הם שחור/לבן (שחור שמאלי). לצייר על גבי האלמנט שרוצים שיישאר צבעוני. מינימום תוספת משקל, מקסימום יכולת לבצע שינויים והתאמות בעתיד ואין שום נזק לתמונת המקור. רק בריאות.
 

סֵג

New member
להוריד את הרוויה מהתמונה

יוצר תמונה שהיא שחור\לבן, אבל הצבעים מתעוותים ברמה מסויימת. זאת משום שהבהירות (הbrightness במיפוי HSB) היא לא הפרמטר היחידי שיוצר את הבהירות של הצבע, (באופן די מבלבל) ישנם גוונים (hues) כהים יותר מאחרים. הדרך הכי פשוטה וטובה שאני מצאתי לקושיה המקורית של השירשור היא ליצור שכבה חדשה, למלא אותה בלבן ולהפוך אותה לסוג color. זה מאוד פשוט, השחור\לבן מצויין ואפשר לעשות שיכבה כזו בכמעט כל גירסה של פוטושופ (וגם בכמה תוכנות אחרות).
 

SCaToPHaG

New member
שליטה מדוייקת בהפיכת תמונה לש/ל

מתבצעת בעיקר בעזרת ה-channel mixer. (כאג'סטמנט לייר כמובן)
 

סֵג

New member
../images/Emo45.gif

זה באמת הכי מומלץ למי שיש לו סיבה לשמור על איכות גבוה, עין חדה וכוח לזה.
 
תודה רבה לכם:)עכשיו נותר

רק לנסות... ולמזלי,המחשב הותקף בוירוס מה שגרם לי למחוק את הפוטושופ ולהתקינו מחדש לכן לא הגבתי עמכם הסליחה
מבטיחה לעדכן,ואולי לשלוח תוצאה במידה ויהיה אפשר להראות אותה:) תודה לילה טוב ענבר
 
למעלה