עזרה בנושא מנוע צעדים קטן, מישהו מבין?

Gforce3D

New member
עזרה בנושא מנוע צעדים קטן, מישהו מבין?

שלום, אני זקוק לעזרה בחיפוש אחר מנוע צעדים קטן שיתאים לפתיחה של בקבוקי שתייה קלה. הרעיון הוא מוצר שאוחזים ביד ומניחים על הבקבוק, ואז למנוע צריך להיות מספיק כוח לסובב ולפתוח את הפקק המתברג. דיוק לא חשוב. אני פתוח גם למנועים אחרים שיכולים להתאים. אשמח לכל עזרה או ידע בנושא. אני סטודנט לעיצוב תעשייתי במכון.
 

ID123456

New member
המנוע חשוב אבל...

לא פחות חשובה היא המכאניקה סביבו, כלומר התמסורת, אופן תפיסת הפקק (מספיק חזק בשביל שיהיה חיכוך קריטי והפקק יואיל להיפתח אך לא חזק מידי - ואז הפקק יאבד את צורתו) וכן חשוב גם השלד שמחזיק את הכל ביחד. שים לב שכדי שהיד שאוחזת במוצר או בבקבוק לא תרגיש כוח נגדי בכיוון הסיבוב - אתה צריך לתפוס את הבקבוק בשני מקומות: הפקק ומקום קשיח אחר (לדוג' החלק הקשיח מיד מתחת לפיה). כתובת לכמה מנועים באתר של ספק ישראלי http://www.dash.co.il/index.php/cPath/2 וכתובת של אתר הרובוטיקה http://www.robotica.co.il/forums/viewtopic.php?t=1254 שם יש הסבר על מנוע צעד ולמה הוא טוב. כמו כן במכון יש מעבדה למכטרוניקה (מכאניקה+אלקטרוניקה) עם מלא רובוטים וכמה בעלי מקצוע בתחום (דוקטורים לאלקטרוניקה / פיסיקה) בעלי נסיון רב. אתה מוזמן לקפוץ לשם (בניין 2 קומה שניה, בסוף המסדרון נמצאת המעבדה), רוב היום הם פנויים שם וישמחו לעזור. בהצלחה. אגב, אם קשה לך לפתוח בקבוקים - בקש מהמוכר בקיוסק של אברהם :)
 

Gforce3D

New member
תודה

אני אקפוץ גם לבקר במעבדה. זה במסגרת פרויקט לאנשים עם מוגבלויות, קורס חברה וסביבה, שנה ד'...
 

marat533

New member
מנוע צעד- "חדש מהמדף"

אם אתה צריך מנוע צעד, אני יכול להתחלק איתך באחד או שנים, הוצאתי פעם מהמדפסת-נראה די חזק (אומנם טיפה כבד). תיצור איתי קשר בתלפון 0547333836, אם אתה רוצה לרואת אם זה מתאים לך. אני במחון כל יום מהבוקר. בהצלחה.
 
למעלה