עזרה בזיהוי.

עזרה בזיהוי.

היום בשעה שבע וחצי בנחל אלכסנדר סמוך לגשר המבים, ראיתי ציפור שדומה מאוד לעלווית חורף האם זה ייתכן ? או שמא התבלבלתי עם עלווית אפורה, העניין הוא שלא היה לה בבטן צהוב המקור היה קצר מעוף קליל משח לעץ ובחזרה לא חששנית אני זוכר בוודאות את פס הגבה שהיה בהיר ואת הגב התחתון והעל שת שהיה כהה אברות האמה היו כההות ומעט שחורות... תודה לעונים.
 

galvin

New member
מרומית \ שחפית?

היום במט"ש מצפה, פרט בודד מנשנש חרקים מעל המים. ישבתי עם המגדיר, הלכלוך תחת הכנפיים - לא מתאים לשחפיות להבנתי. האיור של מרומית לבנת כנף, בוגר בקיץ - נראה דומה במידה שמניחה את הדעת. חוות דעתכם בבקשה. עוד בקשות עזרה בזיהוי - יגיעו כבר. תודה, גל.
 

galvin

New member
חופמאי כלשהו,

תמונה לא טובה. אין לי מספיק פרטים להתקדם עם הזיהוי. אולי ביצנית כלשהי? גם במט"ש, מאוד חששנים.
 

uncle litchi

New member
היי גל

השחפית אכן מירומית לבנת כנף החופמאים הם ביצניות מנומרות והחופית אלפינית
 
חשבתי בהתחלה שיחנית

אבל כיוון שלפי ידעתי (תקן אותי אם אני טועה) המקור של השיחנית ארוך יותר ושלה היה קטן ודק
 

diomedea cauta

New member
זה נכון אבל עדיין...

קשה לראות בשדה את ההבדל הזה בבירור אלא אם הציפור בעמידה וסטטית... חוץ מזה שיחנית (קטנה ולא אפורה כמו שאמרתי קודם.. התבלבלתי) רואים לא מעט עכשיו, ועלווית עוד לא... ולשתי העלוויות שציינת יש איזשהוא גוון צהבהב בבטן, ולעומת זאת לשיחנית בכלל לא... היא פשוט אפורה..
 
אזי ראיתי שחינית קטנה...

תודה רבה בכל אופן , ועוד שאלה, מתי בערך העלוויות יגיעו ?
 

diomedea cauta

New member
לפי ההודעה של loligo למעלה הראשונות

של עלווית אפורה מגעיות בימים אלה, אבל שיאן יהיה בעוד שבועיים שלושה. עלוויות החורף מגיעות יותר מאור, והן נשארות כל החורף. עלוויות אפורות לא. ולגבי הזיהוי שלך, אני עדין סבור שזו שיחנית למרות שיש סיכוי שעלווית אפורה. הדבר הטוב ביותר שאתה יכול לעשות הוא לפתוח גוגל ולחפש תמונות של שתיהן ואז להחליט...
 
למעלה