עזרה בהתקנה

  • פותח הנושא dudil
  • פורסם בתאריך

dudil

New member
עזרה בהתקנה

אני מנסה להתקין RED HAT 7.3, בעליה מדיסקט אני מקבל את ההודעה הבאה: kernel panic:VFS:Unable to mount root fs on 09:02 אותו הדבר במנדרייק 8.2 וסוסה. מה אני לא עושה נכון? תודה.
 
היה נחמד

אם היית מציין את תצורת החומרה שברשותך .. אין דין מחשב עם כונני IDE כמחשב עם בקרי SCSI .. או RAID .. כמו כן אין חילקת את המחיצות , מהם המחיצות שכבר קיימות וכיוצ"ב עשוי לסייע להבין מה קורה ולמה ..
 

dudil

New member
צודק מצטער.

לדעתי מה שרלונטי לעניין זה שהלוח אם הוא מסוג ABIT BE6, כונן IDE מפורמט FAT. ניסיתי גם עם כונן ללא מחיצות בכלל אבל זה לא הראה שינוי.
 

הראל

New member
מה ? אין CDROM ?

אם אין לך כונן CDROM, תהיה לך בעיה רצינית להתקין לינוקס דבר נוסף - זה בכלל לא משנה אם כונן הדיסק הקשיח יש בו FAT או צ´יפופו. אתה לא מתקין לינוקס על FAT אלא מוחק אותו ומתקין על EXT3 והכי חשוב - תצא מהראש של מיקר$ופט וחלזונות. תתחיל לחשוב בצורה הגיונית
 

הראל

New member
מה פתאום דיסקט ?

1. אם ה- BIOS במחשב שלך מאפשר, תעלה ישר מ- CDROM ההתקנה הראשון. 2. אם מדובר במחשב מיושן שה- BIOS שלו לא מאפשר עלית המערכת מה- CDROM אתה צריך ליצור דיסקט התקנה מיוחד. איך להתקין אותו ניתן למצוא הוראות ב- CDROM ההתקנה הראשון. 3. כנראה שלקחת דיסקט "העלאת לינוקס" ממחשב שיש בו לינוקס. זה אינו דיסקט להעלאת מערכת ההתקנה מה- CDROM. זה דיסקט שמיועד להעלות מערכת לינוקס קיימת. לכן הוא מחפש ליבה (kernel) קיים, ומכיוון שאיה קיימת במחשב ברור שאינו מוצא אותה והמסכן נכנס ל"בפניקה"
בהצלחה
 

dudil

New member
מרוב שאני מיואש (כל הסופ"ש)...

אני מנסה מCD. האמת ניסיתי גם מבוטדיסק ואותו דבר.
 

הראל

New member
הסברתי לך !!!

"בוט-דיסק" לא נועד להתקנת לינוקס !!!!! צריך ליצור דיסק "בוט" מיוחד מתוך ה- CD של מערכת ההתקנה !!!
 

הראל

New member
עוד שאלות

כמה זיכרון RAM יש לך ? איזה מעבד (CPU) יש לך ? מה סוג כונן ה- CDROM ? ועוד ....
 

dudil

New member
שוב, אני לא מנסה מדיסקט אלא מCD.

המילה דיסקט השתרבבה לה בטעות.
 

הראל

New member
הםםם ....

מנסה לחשוב מה הבעיה ... האם יתכן ויש לך בעיה בזכרון ה- RAM ? מחשב כמו שהגדרת הוא מחשב נהדר ללינוקס, כמובן תלוי גם איזה כרטיס מסך, כדי שמעטה יעבוד ביעילות ובמהירות ... בדקת שהדיסק הקשיח תקין ? ואולי ... בכלל CD ההתקנה הראשון דפוק ? גם זה קורה ...
 
יכול להיות מכמה סיבות ..

מדיה דפקוה או שלא נצרבה כהלכה .. כונן מיושן שכבר לא ממש קורא טוב .. כדאי לנסות לבנות דיסקט ולנסות לאתחל ממנו , אם לא הולך - לשקול לנסות שימוש במדיה אחרת או בכונן תקליטורים אחר .. אם אני מבין נכון וניסית כמה הפצות .. אולי כדי ללכת על הקטע של הכונן ..
 

dudil

New member
גם כאן כבר הייתי.

חיברתי את הכונן למחשב אחר וההתקנה עברה מצויין. לדעתי זה משהו שקשור ללוח אם אב לאין לי מושג, הוחלף סידירום, הוחלפו המדיות, נראה לי שכבר ניסיתי הכל. דרך אגב כרטיס מסך מטרוקס מיסטיק 4 מגה זיכרון. הלינוקס רץ אחרי שהתקנתי על מחשב אחר אבל היו בעיות של זיהוי חומרה שכמובן היתה אחרת, האם יש אפשרות להתקין על מחשב אחר ואח"כ לומר ללינוקס לזהות שוב את החומרה מחדש?
 

הראל

New member
אפשר, אבל לא מומלץ

אם התקנת KUDZU והגדרת שיופעל עם עליית המערכת
 

הראל

New member
אוי ...

אתה מנסה להכריח אותי ליעץ לך בדבר שלא התנסיתי בו מעולם. אני מבין שאתה רוצה להתקין מערכת לינוקס על HD במחשב אחד ולאחר מכן לקחת את אותו HD ולהעביר למחשב אחר. ולאפיין מחדש את מה שצריך. העצה שלי היא שתהיה כמו הגבר הישראלי הממוצע - תנסה, תעשה ותרוץ לספר לחבר´ה
יתכן שיש מישהו פה שעשה זאת, אז אולי הוא יוכל לספר לך. אם לא, תנסה, ותספר לנו מה התוצאה
 
במחשבים סטנדרטיים

זה עובד אחלה .. kudzu נכנס לריצה ומזהה את השינויים .. צריך לסייג את זה בכך שאני עשיתי את זה על מחשבים אשר כל החומרה בהם היא חומרה שלינוקס מכירה ועובדת איתה (כך שלמעשה יכולתי גם להתקין מחדש .. ) .. מכוון שאני לא מכיר את לוח האם שיש לו ולא יצא לי לעבוד איתו - אני לא יודע אם אכן יש שם בעיה שיתכן שבגללה זה לא עובד .. מצד שני, בניגוד לבחור החביב אני לא הייתי "אונס את השטח" לתשובה שנראת לי והייתי מנסה להבין ולנתח היכן היא הבעיה ..
 

dudil

New member
הלו הלו, אני לא אונס אף אחד...

אני מחפש יעוץ, מאחר ואני "קצת" מנוסה עם וינדוס, ההגיון שלי אומר שאם ה לא הולך ככה זה ילך אחרת, בו וננתח את הבעיה ביחד, אני מכיר את המחשב, אתה מכיר לינוקס בו נראה איך אנחנו מגיעים לתוצאות :)
 

הראל

New member
קיבלת תשובה (תרגום) !

דורון שהוא אולי "ה" ... בנושא לינוקס בארץ הקודש אמר לך שהוא ניסה, עשה וזה עבד. הוא התנה את זה במה שאמרתי לך מקודם KUDZU שמותקן ומאופיין לעלות ולבדוק עם עליית המערכת. דורון גם יעץ לבדוק שכל רכיבי המחשב והסביבה שלו מוכרים למערכות לינוקס. זאת משום שיש לפעמים רכיבים ו"סביבה" שמיועדים לעבוד עם מיקרו$ופט בלבד. עם זאת, הוא גם יעץ לך לבדוק שוב את כל החומרה במחשב, יתכן ומשהו נעלם מעיניך. בהצלחה
 
למעלה