עזרה בהרכבת ארוחה

שמש תמש

New member
עזרה בהרכבת ארוחה

שלום לכולם. אני רוצה לנות את התפריט לשבת וחסרים לי רעיונות לארוחת הערב. לא מסתדרות לי המנות. אני רוצה להכין מרק בצל, זה הולך עם קניידלך, או שאין קשר? אח"כ למנה העיקרית אני רוצה להתבסס על ממולאים
אדומים עם אורז ובשר, אבל קשה לי להחליט על תוספות מתאימות. .(זה כי הממולאים יהיו גם בשר, גם פחמימה וגם ירק - תמיד יוצר לי בעיות). אז יש רעיונות מה להגיש ליד ממולאים, לא משהו כבד מדי?
 

iditush11

New member
ממולאים אצלינו הולך עם אורז לבן

נכון שבתוך המלית יש עוד אורז אבל מבחינה אישית אני שמה ממולא על ערימת אורז לבן או אורז צהוב. ואפשר גם סלט ירקות טרי בצד. מרק בצל לא משתלב עם קניידלך, טעמים שונים לחלוטין.
 

Bavmorda

New member
לדעתי הממולאים הם מנה בפני עצמה,

ולכן כמו ליד כל מנה עקרית, סלט חסה טוב תמיד משלים אותה. בנוסף, אפשר אולי להגיש ירקות מאודים ללא תוספות, או אולי פרחי כרובית מצופים בפירורי לחם (רצו כאן כמה מתכונים בימים האחרונים, אנא מוזמנת לחפש)
 
היי, לדעתי../images/Emo26.gif

מרק בצל לא הולך עם קניידעלך, ממולאים זה מנה בפני עצמה , אני הייתי מכינה שניצלים בנוסף.
 

שמש תמש

New member
תודה רבה לכל המשיבים

אבך זו ארוחת ערב שבת, צריך להיות חגיגי, ולכן פירה או שניצל לא יהיו מתאימים בשבילי. אולי תפו"א מיוחחד כן, וחזה עוף בצורה כלשהי. זה נותן לי כיוון, תודה.
 

Bavmorda

New member
טוב, אז בואי נמשיך מפה ../images/Emo13.gif

תפו"א מיוחד:
אפשר תפ"א בתנור, מתובלים בפפריקה מתוקה /חריפה, פלפל שחור וגם כמון. (מבשלים קודם חתיכות של תפ"א כ10-15 דקות במיים) ואחרי זה בתנור ב 200 מעלות כ 45 דקות עד שמשחימים (יש לשמן את התבנית קודם לכן כמובן)
HUSHBROWNS - ניסיתי פעם ויצאו לי קשים מידי, אז אולי למישהו אחר יש המלצה ל-HUSHBROWNS כמו שצריך.
אולי בטטות אפויות עם רוזמרין
רבעים ארוכים ויפים כמו פלחים. חזה עוף אפשר לצלות על מחבת פסים במספר אפשרויות:
מרינז של יין ותבלינים נוספים. מקווה שעזרתי.
רוטב צ'ילי מתוק (הזהרי, הדבש נכרך ונשרף על התבנית)
מרינד עם מעט סויה ושמן זית
 

ToryMaster

New member
שדרוג לבטטה ברוזמרין

לאפות ביחד עפ תפוחי אדמה, גם מקולפים וחתוכים לפלחים, ולפזר מעט בצל פרוס מעל.
 

iditush11

New member
לגבי תפוחי אדמה יש לי כמה הצעות

אני כותבת בכמויות שאמורות להספיק לפחות לעשרה אנשים. מצרכים: 6-7 תפו"א גדולים 4 בטטות גדולות 3 ראשי שום מס' ענפים של רוזמרין 1/3 כוס שמן זית מלח גס, פלפל שחור, פפריקה מתוקה אופן ההכנה: את התפו"א קולפים וחותכים לפרוסות בינוניות, כנ"ל את הבטטות. מפרקים את הראשי שום לשיניים אהל לא קולפים אותם. מסדרים בתבנית אפייה, יוצקים מעל הכול שמן זית, מתבלים לפי טעם. מפזרים את עלי הרוזמרין ואופים בתנור בחום גבוה של 200 מעלות לשעה וחצי לפחות עד שהתפו"א והבטטות מתרככים. פירה בטטות שהוא תמיד חגיגי בעיני יותר ממה מתפו"א הרגיל. שוב פעם את מכינה פירה אבל רק מבטטות, מסדרת את הפירה בתבנית אפייה, מפזרת מעל גבינת פרמג'ן מגורדת, מס' חתיכות של חמאה. משחימה את זה בתנור יוצא ממש טעים. ומה לגבי אנטיפסטי? נראה לי יכול להשתלב עם ממולאים. או עוד מנות של ירקות כמו קישואים מבושלים, גזר מבושל, כרוב מבושל. וסלטים טריים גם הייתי מוסיפה - סלט ירוק אחד לפחות, ועוד שני סלטים שונים אחרים שיהיה מגוון.
 

iditush11

New member
עוד רעיון שעלה לי לראש בשעה מאוחרת

זו, זה שאם כבר את מציעה מנה בשרית אחת שזה הממולאים, אולי תוסיפי גם מנה של דג, שיהיה איזון בין השניים. או מצד שני להכין תבנית של עוף אפוי בתנור עם תפו"א, בטטות ושומים? אני יכולה לתת לך מתכון לדג נורא פשוט ונורא טעים, שאם יש ילדים במשפחה אני יכולה להבטיח לך שהם יאהבו גם את זה. דג אפוי בתנור עם ירקות מצרכים: פילטים של דג סול מלח גס, פלפל שחור מיץ לימון 50 גרם חמאה 2 כרישות פרוסות דק (רק החלק הלבן) פלפל אדום פרוס כוס יין לבן טימין פטרוזיליה קצוצה דק אופן ההכנה: את הדג מנגבים קודם כל במגבות נייר. מתבלים משני הצדדים במלח, פלפל שחור ומיץ לימון, מכסים ומכניסים למקרר לשעה בערך. מטגנים את הפרוסות כרישה בחמאה, מוסיפים את הפלפל האדום ומטגנים מעט. משטחים בתבנית אפייה ומעליהם את הדגים. יוצקים מעל יין לבן. אופים כ-10-15 דקות בערך בתנור שחומם לחום גבוה במיוחד, 220 מעלות, רק עד שבשר הדג נהיה אטום כזה. לקראת סוף האפייה מפזרים מעל הדגים את הפטרוזיליה הקצוצה. אפשר להגיש עם תפו"א או אורז לבן.
 

sher019

New member
תנסי את הרכב התפריט הבא ,,,,,

מנה ראשונה מרק עוף עם קניידלאך מנה עיקרית פלפלים ממולאים אורז חגיגי עם קישוט שקדים קלופים וקלויים, או עם אגוזי קשיו קלויים. תוספת שעועית ירוקה מאודה בבצל ,שום,עגבניה, פפריקה ,מלח ,פלפל-שחור. סלט סלק אדום: מגורר בתיבול שום כתוש,לימון,מלח, פלפל ,ומעל פטרוזליה. סלט חסה עם עלי-בזיליקום טריים,,לימון שמן-זית,מלח,וזיתים שחורים. סלט מלפפונים: עם מיץ לימון מלח,4 שיני שום קצוצות,וחצי כוס שמיר קצוץ. מנה אחרונה לקינוח:: סלט גזר מגורר עם בננות פלחי-תפוז חתוכים וצימוקים במיץ קלמנטינות. ושהיה בהצלחה.
 

שמש תמש

New member
איזה רעיונות טובים!

לארוחה אנחנו רק שניים, עם ילדה שטועמת מהצלחות שלנו. הרעיון של הבטטות נראה לי. תודה רבה!
 

bali

New member
מנהל
מרק בצל הולך עם קרוטונים וגבנ"צ

אפשר לעשות קרוטונים מפרוסות של באגט, לשים על המרק, לפזר גבינה צהובה שאוהבים ולהכניס לתנור גריל לכמה דקות שהגבינה תימס, או פשוט לשים קרוטונים וגבנ"צ מגוררת, ועליהם למזוג את המרק החם.
 
למעלה