עזרה בהצבת לוחות זמנים

זהבה טל

New member
עזרה בהצבת לוחות זמנים

שלום וברכה, יש לי שני ילדים בני 17 ו 13 מבקשת עזרה כדי לדעת כיצד לעזור להם לארגן לוחות זמנים לצורכי לימודים, חברים, חוגים ובילויים. תודה!
 
ניהול זמן יעיל

שלום לך , שאלת ניהול זמן יעיל היא שאלה חשובה ומהותית בחיי ילדים –מתבגרים –ומבוגרים כאחד. ללמד ולהדריך ילד לארגן את לוחות הזמנים שלו זו מתנה שאנו כהורים יכולים להעניק לו לחיים. ילדייך בגיל העשרה: איך הם התארגנו עד כה? האם ניסית לסייע להם בעבר? האם הם יהיו נכונים לקבל ממך עזרה בתחום זה היום? אני מאמינה שכהורים עלינו לגלות יצירתיות כדי לזכות בנכונות הילדים להיעזר בנו. בדקי עם ילדייך(עם כל אחד בנפרד) אם הוא חש קושי בניהול הזמן? איך הוא מתמודד? ואם הוא מעוניין בעזרה? תוכלי להיעזר בסיפור הבא בין אם תדגימי את הניסוי או אם תספרי להם עליו. הסיפור יכול לזמן לכם שיח חשוב אודות ל"אבנים הגדולות" וה"אבנים הקטנות" של בניך ומה שביניהם. תוכלו לחשוב יחד איך ניתן לארגן את שעות אחה"צ. למשל לערוך רשימה של כל המשימות. למספר אותה מהדחוף , והמחייב ביותר . ואז לסדר לפי סדר בתוך לוח הזמנים על פי סדר עדיפויות ואולי על פי הרעיון שתלמדו מה"אבנים הגדולות והאבנים הקטנות. מה דעתך? בברכה, עינת גבע יועצת משפחתית, מכון אדלר.
 
"אבנים גדולות ואבנים קטנות"

"אבנים גדולות ואבנים קטנות" יום אחד הוזמן מרצה זקן מבית הספר למינהל ציבורי בצרפת (אחד המוסדות האקדמיים היוקרתיים ביותר באירופה כולה) לשאת הרצאה על הנושא "תכנון זמן יעיל" בפני קבוצה של 15 מנהלים בכירים בחברות הגדולות ביותר בארה"ב. ההרצאה היתה אחת מתוך חמש ביום עיון שאורגן במיוחד עבורם. למרצה הוקצתה רק שעה אחת. בעומדו לפני חברי קבוצת האליטה המינהלית הזו, שחבריה היו מוכנים לרשום כל מילה שתצא מפי המומחה המפורסם, התבונן בהם המרצה ואמר: "אנו עומדים לערוך ניסוי". מתחת לשולחן, שהפריד בינו לבין מאזיניו, הוציא המרצה מיכל זכוכית גדול והניחו בעדינות לפניו. אחר כך הוציא מתחת לשולחן כתריסר אבנים, כל אחת בגודל של כדור טניס, והניחן בעדינות, אחת אחת, בתוך המיכל. כאשר התמלא המיכל לגמרי ולא ניתן היה להוסיף עוד אבן אחת, הרים המרצה את מבטו באיטיות אל תלמידיו ושאל: "האם המיכל מלא?" כולם השיבו "אכן". המרצה המתין מספר שניות והוסיף: "האומנם?" ואז שוב התכופף והוציא מתחת לשולחן כלי מלא אבני חצץ. בקפדנות שפך את החצץ מעל לאבנים וניער מעט את המיכל. אבני החצץ הסתננו בין האבנים הגדולות עד שירדו לתחתית המיכל. שוב נשא המרצה את מבטו אל הקהל ושאל: "האם המיכל מלא?" עתה התחילו להבין מאזיניו המבריקים את כוונתו. אחד מהם השיב: "כנראה שלא!" "נכון", ענה המרצה הזקן. הוא חזר והתכופף והפעם הוציא מתחת לשולחן סיר מלא בחול. בתשומת לב שפך את החול אל תוך המיכל. החול מילא את החלל בין האבנים הגדולות ובין החצץ. פעם נוספת שאל המרצה את תלמידיו: "האם המיכל מלא?" "לא!" ענו התלמידים. "נכון", השיב להם המרצה הזקן. הוא נטל כד מים שעמד על השולחן ומילא בהם את המיכל עד לשפתו. המרצה הזקן הרים את מבטו לקהל ושאל: "איזו אמת גדולה יכולים אנו ללמוד מניסוי זה?" בחושבו על נושא ההרצאה השיב אחד הנועזים והזריזים שבין המאזינים: "אנו למדים שככל שהיומן שלנו נראה לנו גדוש בהתחייבויות, אם באמת מתאמצים תמיד ניתן להוסיף עוד פגישות ועוד מטלות". "לא", השיב המרצה הזקן. "לא זה. האמת הגדולה שמוכיח לנו הניסוי היא זו: אם לא מכניסים למיכל קודם כל את האבנים הגדולות, לעולם לא נוכל להכניס את כולם אחר כך". דממה עמוקה השתררה בעולם, כאשר כל אחד מנסה לתפוס את מלוא המשמעות של דברי המרצה. המרצה התבונן בשומעיו ואמר: "מהן האבנים הגדולות בחייכם? בריאותכם? המשפחה? ילדיכם? הגשמת חלומותיכם? לעשות מה שאתם באמת אוהבים? להילחם למען מטרה נעלה? להינפש? לקחת זמן לעצמכם? משהו אחר? מה שחייבים לזכור הוא, שחשוב ביותר להכניס קודם כל את האבנים הגדולות בחיינו, כי אם לא נעשה זאת, אנו עלולים לפספס את החיים. אם ניתן עדיפות לדברים הקטנים (החצץ, החול), יתמלאו החיים בדברים הקטנים, ולא יישאר די מהזמן היקר שלנו כדי להשיג את הדברים החשובים באמת בחיים. משום כך לעולם אל תשכחו לשאול את עצמכם את השאלה: מהן האבנים הגדולות בחיי? וכאשר תזהו אותן, תכניסו אותן ראשונות למיכל (החיים) שלכם". בתנועת יד ידידותית בירך המרצה הזקן את מאזיניו ויצא באיטיות מן האולם. מגישה: עינת גבע, מכון אדלר.
 
למעלה