עזרה בבקשה!!!

1danidin11

New member
עזרה בבקשה!!!

אני צריכה הסבר על זרימה(בחלקיקים כגון: של גז של נוזל...) וגם לגבי צמיגות... ויש לי גם כמה שאלות: 1.מה גורם לכך שנפח הנוזל נשמר?-אני רשמתי שתכונות החלקיקים והריק הקטן שביניהם אבל אני לא בטוחה.... 2.כידוע תנועתו של חלקיק נוזל מוגבלת לעומת תנועתו של חלקיק גז . מה יכול לעשות בכל זאת חלקיק הנוזל על אף תנועתו המוגבלת?ומה יכול לעשות חלקיק גז שחלקיק הנוזל אינו יכול לעשות? גם הייתה טבל על הבדלים בין גז לנוזל אז תריך לכתוב כן לא לגבי כל אחד מהם: *צורתו נשמרת (אני כתבתי- גז:לא נוזל:לא) *נפחו נשמר(אני כתבתי-גז:לא נוזל:כן) *מסתו נשמרת(אני כתבתי-גז:כן נוזל:כן) *מפעפע(אני כתבתי-גז:כן נוזל:כן) *זורם(אני כתבתי-גז:כן נוזל:כן) 3.מדוע שימון של צירי דלת משתיק את חריקתן? תודה מראש...
 

1danidin11

New member
לא אני לא מצאתי אף פורום שאני יכולה

לכתוב את זה שם אין פורום מדעים...
 
אוקיי...קודם כל בלי לחץ

אם אני לא טועה יש כאן תשובות לשאלות שלך... ולגבי שימון הצירים: השמן מונע הווצרות של "שברים" וסדקים ומגן מפני שחיקה. מונע לחות וקורוזיה (חמצון של המתכת, כלומר, חלודה). עכשיו, בואי נחשוב, ע"ס היגיון פשוט וקצת ידע, מדוע השימון יכול להפחית "חריקה" ... כאשר צירי הדלת אינם משומנים המתכת חשופה לפגעים רבים, ובעצם כאשר מתכת אחת מתחכחת בשנייה, מופעל לחץ בין שתי שכבות המתכת, על גבי השכבות עלולה להיות חלודה שמשנה את הטקסטורה (מרקם) של השכבה, היא מחוספסת ופחות חלקה, וכאשר אותם חלקים בולטים (שנוצרו עקב חלודה ומפגעים אחרים) פוגעים זה בזה נוצר בעצם צליל החריקה. כעת, אם אנו משמנים את הצירים, אנחנו בעצם מונעים את הווצרות החלודה, ומותירים את שכבת המתכת בלי פגע, היא תהייה חלקה ומצופה בשכבת שמן צמיגי . כעת החיכוך הופחת, אין חספוס ואין חריקה. המבנה הכימי של השמן הוא זה שמעניק תכונות אלה. למידע נוסף ראי את המאמר הזה.
 

1danidin11

New member
תודה אבל תראה מה אני רשמתי:

חלקיקי השמן (השמן חומר בעל תכונת הצמיגות) מתפשטים על גבי הצירים כתוצאה מצמיגותם הם מונעים את חקירתם...זה טוב?
 
זה נכון, אך לדעתי מוטב להוסיף

עוד כמה נקודות שיבהירו את העניין. מפני שתכונת הצמיגות היא לא התכונה הבלעדית, האחראית על מניעת חריקה. אם זה היה כך, אפשר היה להשתמש בחומר אחר בעל צמיגות - אך ספק אם הוא היה מונע חריקה, או אם בכלל שומר על הצירים.
 

1danidin11

New member
תודה רבה רבה לך!!אגב אתה יכול

להסביר לי את התשובות השניות לשאלות ששאלתי כי התשובות שרשמו פה אני עוד לא למדתי...(ויברציות וכ'ו...
 

1danidin11

New member
../images/Emo140.gifיש לי עוד שאלה אבל בג"ג

היה צריך לעשות שעון שמש ושאלו אותנו מה אורך הצל בס"מ בכל אחת מהשעות הבאות: 06:00 08:00 10:00 12:00 14:00 16:00 18:00 אז אם משהו יודע ויכול לעזור תודה מראש!!!
 
../images/Emo41.gif ../images/Emo41.gif תשובות בחצי מחיר! רק היום

1. כמו שכבר ענו לך...אבל בשפה יותר פשוטה. נוזל הוא מצב צבירה. (מהמילה "צבר") כלומר, זהו צבר (קבוצה, אוסף) של אטומים הקשורים זה לזה...מה שמחזיק אותם קרוב אחד לשני, אלו הם כוחות שנקראים כוחות ואן דר ואלס. זו הסיבה שהנוזל שומר על נפחו, להבדיל מגז. לגזים אין קשרי ואן דר ואלס, ולכן אין מה שיחזיק את חלקיקי הגז קרובים אחד לשני. 2. לחלקיק נוזל או לחלקיק גז אותן תכונות קינטיות (=קשורות במהירות). ההבדל נוצר כאשר חלקיקים אלה נמצאים בצבר, ביחד. כאשר הרבה חלקיקי נוזל נמצאים בצבר (כלומר זהו נוזל כלשהו) הם מוחזקים ע"י קשרי ואן דר ואלס. ולכן, התנועה שלהם מוגבלת, "קשה" להם לנוע ממקום למקום. על כן מתקיימות תנועות סיבוב, ורטט. לעומת זאת, בגז אין קשרי ואן דר ואלס, ולכן אין מה שיפריע לתנועה חופשית של החלקיקים. במצב זה יש תנועות סיבוב, רטט ומעתק. *מעתק(טרנסלציה) = תנועה ממקום אחד למקום אחר *רטט (ויברציה) = אני בטוח שאת יודעת מה זה. *סיבוב (רוטציה) = סיבוב פשוט סביב אחד הצירים. כמו שכדורסלנים לפעמים מסובבים כדורסל על האצבע.
 
למעלה