עזרה בבחירת דו גלגלי

ysofer

New member
עזרה בבחירת דו גלגלי

מאסתי בפקקים, בתשלומים על הדלק ובחיפוש חניה אני מחפש אופנוע/קטנוע למתחילים, בנפח 125 סמ"ק, שיוכל לנסוע במהירות שיוט של כ100 קמ"ש כ40-50 ק"מ ביום מבלי להיחנק כמו כן אני נמוך (160 ס"מ), ובעל תקציב של כ10,000 ש"ח, אולי קצת יותר.. שקלתי את ההונדה אינובה, אבל הבנתי שהמנוע פחות מתאים לנסיעות בינעירוניות.. חשבתי גם על סי בי ערס 125 סמ"ק בתוספת של כ4000 שח שאותה אוכל לספוג, אבל אני חושש שהוא יהיה גבוה מדי עבורי עצות? מישהו? ובכלל, איזה אופנועים מתאימים לאנשים נמוכים? תודה
 

זהר זהר

New member
תסתכל על מה רוכבים השליחים וקנה

כזה , לדעתי עדיף משומש , בן שנה שנתיים, לא מחברת שליחויות , במצב טוב ורגוע. איזה: קימקו, דיוק 125 . התקציב שלך יחולק ככה: לקטנוע : בערך 6,000 ש"ח לציוד (שישמש אותך ב 10 השנים הקרובות ) , בתנאי שאתה לא חובב מותגים כפייתי , בערך 3,000 ש"ח. כולל הכל !!!! כולל קסדה שלמה , מעיל ממוגן וכו'. נשאר לך 1,000 ש"ח על חשבון ביטוח החובה (נזקי גוף ) וצד שלישי (רכוש, המראה של המרצדס...). בוא להרצאת השרדות ואולי גם השתלמות רכיבה במועדון האופנועים הישראלי. רוצה לראות קטנועים ורוכבים ? בוא למפגש היציאה לטיול הקטנועים ביום שבת 6/12/2008. פרטים נוספים ושאלות? במועדון האופנועים הישראלי, בקישור.
 

megahertz

New member
ציוד ל-10 שנים? ממש ממש לא.

קסדה לא מומלצת לשימוש כבר אחרי מספר שנים מועט (בין 3-5 אם אני זוכר נכון). וזה בהנחה שהיא לא עברה תאונה. לגבי שאר הציוד, לדעתי סתם לא ישרוד את כל השנים (בלאי טבעי/לא טבעי). לגבי קטנוע - אני בהחלט מסכים שזאת הבחירה בתקציב הזה. ול40-50 ק"מ הייתי חושב שעדיף לעלות מ-125, אבל בנוגע לזה אני לא בטוח.
 

assaf87

New member
אני ממש לא מסכים עם העובדה

שהציוד יחזיק לו 10 שנים. בראש ובראשנה כמו שכבר כתבו, אסור להשתמש בקסדה כל כך הרבה זמן! בלי שום קשר , מנסיון אישי עם מעיל רכיבה של לרט, אחרי שנה כבר התחלתי לתפור חורים שפשוט הופיעו מעצמם, כלומר המעיל במידה שלי וסתם התחילו להיווצר חורים! אין מה לעשות אם רוצים ציוד שיחזיק שנים צריך לקנות משהו טוב, ומשהו טוב עולה כסף.. לצערי אילו חוקי החיים.. אני לא אומר שצריך לקנות מותגים אבל גם עלות מעיל של חברה ממוצעת עולה. בהצלחה
 
קודם כל שיהיה לך איזה מושג על מה אתה מדבר....

ואחרי זה תמליץ לאנשים מה לקנות. 3000 למיגון כולל הכל ל - 10 שנים?! קסדה טובה עולה רק היא לבד 3000 שקל וזה לא קשור למותג אלא לאיכות נטו ולא יעזור מה תגיד. (ומותגים הם מספר באיכות ונוחות אין מה לעשות). ורק קסדה חייבים להחליף אחרי מקסימום 5 שנים של שימוש בלי שום קשר לאם היא עברה תאונה שיפשוש או כל הזמן הייתה סגורה בבית בארגז היא צוברת בלאי ולא מבצעת את העבודה יותר. יש מלא סוגי מיגון שזה תלוי כבר בבנאדם ומה הוא צריך אבל שוב ב-3000 שקל זה לא יספיק לו. זה שאתה אולי רוכב עם קסדת של MHR כבר 10 שנים זה לא אומר שזה בריא וככה צריך לעשות.
 

asparagos

New member
גם אם נלך על מותגים, לא צריך להיסחף

קסדה סגורה עם תקן DOT או SNELL תגן באותה מידה כמו SHOEI או ARAI, היה מאמר די מקיף על זה בפולגז. הכסף הנוסף הולך לשם המותג, לאיכות הריפוד(אולי), חורי אוורור, אפון, סנטרון ולא לתוספת בבטיחות. וגם אם נלך על מותגים, אני רוכב עם SHOEI RAID שעלתה לי קצת יותר מ1000 ש"ח וחברה שלי עם SHOEI XR900 שעלתה 700 ש"ח (היה מבצע). מעיל קורדורה איכותי, אפשר למצא ב800-1000 ש"ח עם בטנה פריקה. נשאר כסף לכפפות ומגיני ברכיים בכיף, ועוד יישאר עודף גם עם קסדת SHOEI. את הSHOEI הקודמת שלי החלפתי אחרי 5 שנים (והשתמשתי בה הרבה). מעיל H2OUT SPIDI עשוי קורדורה איתי 8 שנים ודורש החלפה כי רק החורף הוא כבר לא אוטם לגמרי ומים מצליחים לחדור קצת באזור המרפקים, ועדיין, הוא טוב לשימוש כשקר ואין גשם (אני מדבר על גשם רציני בשביל שיחדרו מים).
 

זהר זהר

New member
אני מסכים שלגבי קסדה , בלבד, 10 שנים זאת

הגזמה פראית למדי. אבל קסדה ניתן להשתמש בודאי לפחות ל 3 שנים ואולי 5 כפי שמספרים כאן. שאר הציוד ? יש לי במלאי פריטי ציוד בני 10 שנים ובתקופה הזאת רכבתי למעלה מ 300,000 ק"מ. כמובן שהבלאי של כפפות ברכיבת שבילים אינו דומה לבלאי של הכפפות ברכיבת כביש. אבל אני בהחלט מעדיף שרוכב ירכוש קסדה ב 700-1,000 ש"ח (שלמה כמובן ) ומעיל ממוגן ב 750 ש"ח (מכרתי לחבר מועדון האופנועים הישראלי מעיל ראלי של דיינז, משומש, ב 1 ש"ח שכל מה שנדרש לו זאת כביסה- יש ציוד משומש ואפילו בזול , בלוחות) וכפפות רכיבה ב 150 ש"ח וכו' מאשר ישקיע 3,000 ש"ח בקסדה מותגית ( בב.מ.וו תוכל לרכוש קסדה יוקרתית ב 8,000 ש"ח ) . רוכב 125 אינו צריך קסדה שנועדה לבודד מרעשי רכיבה ב 200 קמ"ש באופנוע ספורט. 3,000 ש"ח יספיקו בהחלט לרוכב 125 לציוד מלא בתנאי שהוא קונה בחוכמה ואינו שבוי מותגים אלא בוחן רק את ההיבט הבטיחותי.
 
למעלה