עזרה! איך אפשר לוותר על אזרחות אוקראינה? האם יש דרך בחינם?

Shpakovich

New member
עזרה! איך אפשר לוותר על אזרחות אוקראינה? האם יש דרך בחינם?

מישהו אמר לי שכדי לוותר על אזרחות אוקראינה צריך לשלם הרבה. האם זה נכון? כמה צריך לשלם?

אין דרך "לאבד" את אזרחות אוקראינה? הרי עצם זה שיש לנו אזרחות ישראלית זה הפרת חוק אוקראיני, לא?
 

Shpakovich

New member
אני צריך את המידע די דחוף ומאוד הודה על כך פיסת אינפורמציה!

 

lEchoesl

New member
איזה שאלה מוזרה. פעם ראשונה שומעת שצריך לשלם בשביל לוותר

על אזרחות. חוץ מזה, בוא נחשוב רגע...... גם אם זה נכון, מה זה כול כך מפריע לך שיש לך אזרחות אוקראינית? לך תדע אולי בעוד מיליון שנה אוקראינה תהיה חלק מהאיחוד האירופי ואז יהיה לך יתרון.
 

Shpakovich

New member
יש לי כבר אזרחות אירופאית, הוויתור על אזרחות אוקראינית הוא

מסיבות אחרות.
 

Shpakovich

New member
יש מספר

יש לי כבר אזרחות אירופאית, והמדינה האירופאית ההיא לא מרשה יותר משני אזרחויות. יש לי כבר ישראל (זה מוסיף את הדחיפות).
&nbsp
אבל גם אם הם לא יגלו, לא הייתי באוקראינה מאז שעלינו לארץ בשנות ה-90, אני לא מרגיש אוקראיני בשום צורה (אין בי שום דם אוקראיני), ופוליטית אני יותר מזדהה עם הרעיון של נובורוסיה (אם כבר, למרות שגם את האזרחות שלהם לא הייתי מבקש, פשוט כי אני מרגיש שכל המציאות ההיא זרה לי).
&nbsp
אני מרגיש שזאת צביעות מבחינתי להחזיק באזרחות של מדינה שאני לא מרגיש אליה שום קשר.
 

Shpakovich

New member
אני לא מבין אוקראינית
מה זה אומר? מה עלי לעשות?

 

beatman

Member
צריך להתחיל תהליך כלשהו באוקראינה או דרך השגרירות של ביטול

האזרחות, ככה אני שמעתי.
מציע לך לפנות לשגרירות.
 
ממה שראיתי בפורומים השונים

זה כאב ראש לא קטן: תביאו מסמך א', ב', ג', ד', תמונות בגודל מסוים וכו' וכו'. ייתכן שכדאי לנג'ס לשגרירות אוקראינה על מנת שזו תפרט לך את כל הנהלים.
 

Shpakovich

New member
הרי לכל מדינה יש חוקים שמובילים לשלילת אזרחות,אין לאוקראינה?

 

rp39

New member
אפשר לוותר רק דרך שגרירות אוקראינה בתל-אביב

הדרך היחידה לוותר על אזרחות אוקראינה היא באמצעות הגשת בקשה על שם של נשיא אוקראינה דרך השגרירות. התהליך הוא ארוך - יכול לקחת יותר משנה, ודי יקר (עולה יותר מ- 1000 ש"ח). אי-אפשר לעשות זאת בדואר, אלא אתה צריך להגיע פיזית לשגרירות, להביא את כל המסמכים האוקראיניים שלך, ואת המסמכים הישראליים (כגון תעודת זהות), כשהם מתורגמים לאוקראינית. גם את הבקשה יש למלא בשפה האוקראינית. זאת הדרך האפשרית היחידה.
עצם העובדה שיש לך אזרחות ישראלית אינה גורמת לכך שאתה מאבד אזרחות אוקראינית. אנשים רבים מפרשים את החוק האוקראיני בצורה שגויה בגלל שלא יודעים את הפרטים של מה שהחוק אומר. החוק אומר שבמידה ולאזרח אוקראיני יש גם אזרחות נוספת, מבחינת אוקראינה הוא אך ורק אזרח אוקראיני עם כל המשתמע מכך מבחינת חובות (למשל, שירות צבאי ותשלום מיסים) ומבחינת זכויות (למשל, זכות הצבעה). כלומר, קבלת אזרחות זרה אינה גורמת לאובדן האזרחות האוקראינית, אלא פשוט אוקראינה אינה מכירה בך כאזרח זר. יחד עם זאת, קבלת אזרחות זרה יכולה לשמש עילה לוויתור על אזרחות אוקראינית. אבל התהליך יתרחש רק לאחר שהאזרח עצמו יפנה ביוזמתו לנשיא אוקראינה ויבקש לוותר על אזרחותו.
יש בחוק האוקראיני סעיף שאומר שיש אפשרות לשלול ביוזמת השלטונות את אזרחותו האוקראינית של אדם שקיבל אזרחות זרה בהיותו בוגר (לאחר גיל 18), כאשר השלטונות מגישים בקשה כזו לנשיא, אולם סעיף זה מעולם לא קוים בפועל, כך שלמעשה בלתי-אפשרי להגיע למצב ששוללים לך אזרחות בלי שביקשת זאת בצורה מפורשת. מקווה שהבהרתי את העניין.
 
למעלה