|עזרהטיפים לכווץ שיכוח וכווץ החזרה.

Fengluzon

New member
|עזרהטיפים לכווץ שיכוח וכווץ החזרה.

למרות שאני מודע לכל אחד מהכיווצים,הייתי שמח לקבל SETUP שאתם משתמשים בו במסלולים כגון ברקת ובמיוחד במסלול האחרון בקולה. אני מודע לכך שהמתלים אמורים להיות רקים אך לא עד סופם. הבעייתיות שנקלעתי אליה הינה כיווץ ההחזרה. האם כיווץ ההחזרה בסלעים אמור להיות מהיר או איטי? ההנחה שלי גורסת שכיווץ ההחזרה אמור להיות איטי,פשוט כי כל סלע מקפיץ אותי במהירות ובכך נעלמת האחיזה של הצמיג עם הקרקע. כרגע אני מכוון(כיווץ שיכוח) בדר"כ בכיוון הסטוק המקורי - בשבילים וקטעים מעט טכניים ,אך בסלעים אני מכוון ל 10 קליקים מהרך ביותר והחזרה לפי הסטוק. מדובר ב WP43מ"מ. אשמח לשמוע על הSETUP שלכם בכל סוג של מסלול. תודה
 

yoe66

New member
כאחד שהיה לו אופנוע כמו שלך

תרשה לי להתחיל בזה שהוא לעולם לא ירגיש מושלם במסלול סלעים קשה כמו התחרות למשל למרות שהגעתי אתו לכיוון די טוב הוא אף פעם לא הרגיש מושלם בעקרון הבולמים אמורים להיות רכים אבל לא מדי שיכוך ההחזרה אמור להיות אטי כלומר סיבוב לכיוון סימן הפלוס על בולם הזעזועים שלך הבעיה היא שהחזרה אטית מדי פוגעת ביכולת הגלגל לעקוב אחרי פני הקרקע ולאיבודי אחיזה ממליץ לך למסלול כזה לכוון למצב המומלץ בספר לרכך בקדמיים את הכיווץ בארבע קליקים לחזק תא הקדמיים בשיכוך בשני קליקים באחורי שניים מהרך בכיווץ ולהוסיף שניים בהחזרה ממצב המומלץ בספר נסה ותהנה
 

a c t i v e X

New member
כרגיל, הyoe צודק, ואני מוסיף

כבעל אופנוע בעל שלדה/מתלים כמו שלך, לא הצלחתי עד היום להגיע למתלים "עגולים" כמו WR או הקטומים בעלי ה48 מ"מ ממודלי 03+. ביום שישי האחרון רכבתי לשביל קצר עם הרבה שיבושים ואבנים ועשעיתי אותו הלוך חזור (100 מטר...) יותר מחצי שעה. כל פעם שיניתי פרמטר אחד קדימה או אחורה, כיווץ או החזרה. סה"כ הגעתי למצב שהוא הכי נוח לי עד היום בסלעים וממה שרכבתי במרוץ, הוא היה כיוון מוצלח. כמו שyoe רשם, תרכך קדימה ואחורה את הכיווץ ותחזק מעט את ההחזרה. כמה בדיוק? תעשה כמוני על קטע קצר ולא מעייף. לא שינוי קליק והקפה במסלול, ככה לא תרגיש ולא תוכל לאמוד את השינוי. ואם תרצה, אני מכיר מישהו שמוכר EXC250 2004, עם מתלי הקסם
. שווה, זה אופנוע מנצח. פרטים בלוח מכירה
 

Fengluzon

New member
אכן אעשה זאת ותודה רבה לעונים.

לגבי המתלים דווקא קראתי בדבורי קטמ שהעדפה היא למתלים של ה 43מ"מ ולא 48מ"מ. ישנם שם רוכבים מיומנים אשר מחליפים בכל שנה אופנועים ורוכבים על מרובעי פעימות ושתי פעימות (בחור בשם ג'ב שהוא נחשב כגורו) ציינו את המתלים המשובחים בשנת 2002 43מ"מ. אני אישית מאוד מרוצה,אך מעולם לא הבנתי את ההתרגשות הקטנה אחר עידכוני המתלים.כמובן שאני לא רוכב טוב ויתכן בשל סיבה זו ,אינני מרגיש את הצורך בשידרוג המתלים בצורה כזו חריפה.(הכוונה לשדרוג המתלים בעזרת רייס טק וכו'). תודה על הטיפים ואכן אנסה זאת כבר מחר על הבוקר.
 

MexMex

New member
מתלי ה48 מ"מ, במיוחד מדגמי 2004

עולים על כל מה שהיה קודם. וההבדל אסטרונומי. M.
 

Fengluzon

New member
מוזר.כנראה שהכל בסופו של דבר קשור

להעדפה סובייקטיבית. מי כמוך מכיר את הפורום הנ"ל וקיים בו שרשור לגבי ההבדלים בין המתלים. אני מניח שרוב הרוכבים שם אינם מקצוענים ולכן לא ירגישו בהבדלים,אך ג'ב,ה"מאמן" ועוד מספר רוכבים מציינים שוב ושוב את געגועיהם למתלים של 2002. כיצד אתה מכוון?
 

yoe66

New member
אני רכבתי על דגם זהה לשלך ובאותו

הזמן בן זוגי לרכיבה קיבל את דגם האלפיים וארבע אחרי ארבע הקפות במסלול בזכרון על שלי לקחתי הקפה אחת על שלו ונדהמתי מההבדל פשוט התעייפתי הרבה פחות ויכולתי לרכב הרבה יותר מהר למרות שלא הכרתי את הכלי כמובן שחלק מההבדל נעוץ באופי התנהגות המנוע אבל בעיקר ההבדל בבולמים שמגהצים מהותית יותר טוב שטחים קשים ולא מעייפים
 

KTM 620

New member
ישנו אתר ברשת שבו ניתן להעזר לכיוון

מתלים. אני באופן אישי נעזרתי בו ולאחר מספר שעות של נסיונות ושינויים בהתאם לרשום הצלחתי להגיע לתוצאה משביעת רצון. חשוב מאוד לעשות את השינויים על אותו קטע דרך כיד שיהיה בסיס טוב להשוואה.
 
למעלה