עורך כלבו חיפה במאמר חשוב נגד אסון הרחבת המטרונית

מצב
הנושא נעול.

tapuzzo

New member
עורך כלבו חיפה במאמר חשוב נגד אסון הרחבת המטרונית

עורך כלבו חיפה במאמר חשוב נגד אסון הרחבת המטרונית
עורך חדשות כלבו חיפה שי אילן, מבכה את האסון התחבורתי שנקרא "המטרונית" שמאריך כיום לתושבי הקריות וחיפה את הנסיעה ביניהן, ומודאג כמו רוב תושבי העיר מהכוונה להרחיב את הפרויקט הכושל והאיטי במסלולים הכי ארוכים עם הכי הרבה תחנות ולכן הכי פחות יעילים - על חשבון קווי אוטובוס קצרים ויעילים בתדירות גבוהה.
חותם על כל מילה במאמר. המצב היום הוא אסון תחבורתי המבריח נוסעים מתחבורה ציבורית.

 
רק שמסלולי הקווים המתוכננים שכותב הטור מציין זהים למסלולי

עורך כלבו חיפה במאמר חשוב נגד אסון הרחבת המטרונית
עורך חדשות כלבו חיפה שי אילן, מבכה את האסון התחבורתי שנקרא "המטרונית" שמאריך כיום לתושבי הקריות וחיפה את הנסיעה ביניהן, ומודאג כמו רוב תושבי העיר מהכוונה להרחיב את הפרויקט הכושל והאיטי במסלולים הכי ארוכים עם הכי הרבה תחנות ולכן הכי פחות יעילים - על חשבון קווי אוטובוס קצרים ויעילים בתדירות גבוהה.
חותם על כל מילה במאמר. המצב היום הוא אסון תחבורתי המבריח נוסעים מתחבורה ציבורית.
רק שמסלולי הקווים המתוכננים שכותב הטור מציין זהים למסלולי
קווים קיימים של אגד: 17, 19 ו-110/111.
ברור שקווי הסעת המונים עירוניים/מטרופוליניים יסעו בצירים עתירי נוסעים.
לכן הם קווים שמיועדים להסעת המונים.
אגב, אחד מהקווים המתוכננים כן מתוכנן לנסוע במנהרות הכרמל ולהחליף את קו 101.
 
אני לא חסיד גדול של המטרונית, אך המאמר מוגזם מאוד.

עורך כלבו חיפה במאמר חשוב נגד אסון הרחבת המטרונית
עורך חדשות כלבו חיפה שי אילן, מבכה את האסון התחבורתי שנקרא "המטרונית" שמאריך כיום לתושבי הקריות וחיפה את הנסיעה ביניהן, ומודאג כמו רוב תושבי העיר מהכוונה להרחיב את הפרויקט הכושל והאיטי במסלולים הכי ארוכים עם הכי הרבה תחנות ולכן הכי פחות יעילים - על חשבון קווי אוטובוס קצרים ויעילים בתדירות גבוהה.
חותם על כל מילה במאמר. המצב היום הוא אסון תחבורתי המבריח נוסעים מתחבורה ציבורית.
אני לא חסיד גדול של המטרונית, אך המאמר מוגזם מאוד.
אני נוסע במטרונית באופן די קבוע מאז שהיא החלה לפעול - תמצא לי, בבקשה, נקודה אחת בקריות שממנה הגעה לעיר התחתית לוקחת שעה וחצי. אחת!
אין שום סיכוי בעולם. ולא, גם לא להדר.
בנוסף, כפי שעמוד השדרה רשם, מן הסתם שקווי מטרונית יתוכננו בקווים עתירי נוסעים - זו המטרה שלהם.
&nbsp
מנגד, אני כן מסכים עם זה שנסיעה מהקריות לחיפה, ובעיקר למרכזית המפרץ, התארכה מאז כניסת המטרונית. מלבד שעות שיא בודדות בבוקר ואחה"צ, המטרונית איטית יותר גם מאוטובוסים שנוסעים במקביל עליה (דוגמה מצויינת לכך היא המטרונית לעומת קו 200 בין העיר התחתית לצומת קרית אתא).
אני גם נאלץ להסכים עם הכותב בעניין נוחות הנסיעה - אמנם המזגן שם סבבה לגמרי, אבל המושבים לא נוחים והמטרונית מטונפת ונראה שמעולם לא ניקו אותה כמו שצריך מבפנים (הכיסאות, הקירות והרצפה משחירים ממש!).
&nbsp
לסיכום, ממש לא מושלם ויש המון מה לשפר, אבל נתונים מנותקים מהמציאות מוציאים את הכתבה הזו לא רצינית וחבל.
 

Bus Nerd

Active member
למה בעצם המטרונית עוצרת בכל תחנה גם כשאין נוסעים?

אני לא חסיד גדול של המטרונית, אך המאמר מוגזם מאוד.
אני נוסע במטרונית באופן די קבוע מאז שהיא החלה לפעול - תמצא לי, בבקשה, נקודה אחת בקריות שממנה הגעה לעיר התחתית לוקחת שעה וחצי. אחת!
אין שום סיכוי בעולם. ולא, גם לא להדר.
בנוסף, כפי שעמוד השדרה רשם, מן הסתם שקווי מטרונית יתוכננו בקווים עתירי נוסעים - זו המטרה שלהם.
&nbsp
מנגד, אני כן מסכים עם זה שנסיעה מהקריות לחיפה, ובעיקר למרכזית המפרץ, התארכה מאז כניסת המטרונית. מלבד שעות שיא בודדות בבוקר ואחה"צ, המטרונית איטית יותר גם מאוטובוסים שנוסעים במקביל עליה (דוגמה מצויינת לכך היא המטרונית לעומת קו 200 בין העיר התחתית לצומת קרית אתא).
אני גם נאלץ להסכים עם הכותב בעניין נוחות הנסיעה - אמנם המזגן שם סבבה לגמרי, אבל המושבים לא נוחים והמטרונית מטונפת ונראה שמעולם לא ניקו אותה כמו שצריך מבפנים (הכיסאות, הקירות והרצפה משחירים ממש!).
&nbsp
לסיכום, ממש לא מושלם ויש המון מה לשפר, אבל נתונים מנותקים מהמציאות מוציאים את הכתבה הזו לא רצינית וחבל.
למה בעצם המטרונית עוצרת בכל תחנה גם כשאין נוסעים?
זה הגיוני ברק"ל שמאיצה מהר ונוסעת במהירות קבועה, אבל כאן אנחנו מדברים על סה"כ אוטובוס.
 
'כי המטרונית זה כמו רכבת קלה'.

למה בעצם המטרונית עוצרת בכל תחנה גם כשאין נוסעים?
זה הגיוני ברק"ל שמאיצה מהר ונוסעת במהירות קבועה, אבל כאן אנחנו מדברים על סה"כ אוטובוס.
'כי המטרונית זה כמו רכבת קלה'.
זה לצערי ציטוט שקיבלתי מלא מעט פניות למשרד התחבורה, לעיריית חיפה ולדן בצפון...
אתה לא מבין עד כמה שזה מאט את הנסיעה בלילה, שלא נדבר על לילות אמצע שבוע. :\
 

Bus Nerd

Active member
יש בחו"ל גם כל מיני אוטובוסים שעוצרים לשניה בכל תחנה

'כי המטרונית זה כמו רכבת קלה'.
זה לצערי ציטוט שקיבלתי מלא מעט פניות למשרד התחבורה, לעיריית חיפה ולדן בצפון...
אתה לא מבין עד כמה שזה מאט את הנסיעה בלילה, שלא נדבר על לילות אמצע שבוע. :\
יש בחו"ל גם כל מיני אוטובוסים שעוצרים לשניה בכל תחנה
גם כשלא מדובר בBRT, אבל אני אישית לא מבין למה לעשות את זה.
&nbsp
התשובה של "זה כמו רכבת קלה" היא תשובה עצובה שמראה חוסר הבנה על ההבדל הפיזי בין BRT ל־LRT. היתרון של רק"ל לעומת BRT הוא בדיוק זה, שאפשר לעצור איתה בכל תחנה ועדיין להיות מהירים יותר מאוטובוס... לעומת BRT, שיש לו את אותו זמן תאוצה של אוטובוס.
 

oshlick1

New member
לפי דעתי המטרה היא למנוע "Bunching" הגעה של שני אוטובוסים

יש בחו"ל גם כל מיני אוטובוסים שעוצרים לשניה בכל תחנה
גם כשלא מדובר בBRT, אבל אני אישית לא מבין למה לעשות את זה.
&nbsp
התשובה של "זה כמו רכבת קלה" היא תשובה עצובה שמראה חוסר הבנה על ההבדל הפיזי בין BRT ל־LRT. היתרון של רק"ל לעומת BRT הוא בדיוק זה, שאפשר לעצור איתה בכל תחנה ועדיין להיות מהירים יותר מאוטובוס... לעומת BRT, שיש לו את אותו זמן תאוצה של אוטובוס.
לפי דעתי המטרה היא למנוע "Bunching" הגעה של שני אוטובוסים
ביחד, כאשר הראשון עוצר בכל התחנות ואוסף והשני מגיע לתחנות יחסית ריקות ונוסע אחריו (במטרונית אפילו הוא לא יכול לעקוף אותו כי יש לה נתיב משלה).
&nbsp
הבעיה - זה לא עובד.
 

Bus Nerd

Active member
אפשר למנוע bunching בלי עצירות, עם שליטה דינאמית במהירות...

לפי דעתי המטרה היא למנוע "Bunching" הגעה של שני אוטובוסים
ביחד, כאשר הראשון עוצר בכל התחנות ואוסף והשני מגיע לתחנות יחסית ריקות ונוסע אחריו (במטרונית אפילו הוא לא יכול לעקוף אותו כי יש לה נתיב משלה).
&nbsp
הבעיה - זה לא עובד.
אפשר למנוע bunching בלי עצירות, עם שליטה דינאמית במהירות...
 
סבבה למנוע 'באנצ'ינג', אבל באמצע הלילה?!

לפי דעתי המטרה היא למנוע "Bunching" הגעה של שני אוטובוסים
ביחד, כאשר הראשון עוצר בכל התחנות ואוסף והשני מגיע לתחנות יחסית ריקות ונוסע אחריו (במטרונית אפילו הוא לא יכול לעקוף אותו כי יש לה נתיב משלה).
&nbsp
הבעיה - זה לא עובד.
סבבה למנוע 'באנצ'ינג', אבל באמצע הלילה?!
באמצע הלילה יוצא קו כל חצי שעה ואין שום עיכובים בדרך. העצירה בכל תחנה היא אבסורדית ברמה שקו 200 שעושה את אותו המסלול בין העיר התחתית לצומת קרית אתא עושה את זה בכמעט 10 דקות מהר יותר!
 

נתנאל531

Well-known member
הוא מגזים בחישוב זמן הנסיעה

עורך כלבו חיפה במאמר חשוב נגד אסון הרחבת המטרונית
עורך חדשות כלבו חיפה שי אילן, מבכה את האסון התחבורתי שנקרא "המטרונית" שמאריך כיום לתושבי הקריות וחיפה את הנסיעה ביניהן, ומודאג כמו רוב תושבי העיר מהכוונה להרחיב את הפרויקט הכושל והאיטי במסלולים הכי ארוכים עם הכי הרבה תחנות ולכן הכי פחות יעילים - על חשבון קווי אוטובוס קצרים ויעילים בתדירות גבוהה.
חותם על כל מילה במאמר. המצב היום הוא אסון תחבורתי המבריח נוסעים מתחבורה ציבורית.
הוא מגזים בחישוב זמן הנסיעה
לא לוקח שעה וחצי מהקריות לעיר התחתית, סביב 30-50 דקות. המטרונית אכן גרמה הרעת תנאים למי שנדרש לתחבורה משלימה ממנה בקריות (לדוגמא, מי שגר במרכז קרית מוצקין או מרכז קרית חיים, בין מסלולה של מטרונית 1 ל־3, או מי שגר במערב קרית ים), שמבזבז זמן במעבר.
&nbsp
מה שכן, הוא צודק בקשר לכך שפיתוח תחבורה ציבורית צריך להעשות על יד שיפורים קטנים, כדוגמת מסלולים יעילים (קו 137 הוא דוגמא נהדרת!), עלייה מכל הדלתות ותיקוף עצמי, הטענת כרטיסי נסיעה וחוזים שונים ומשונים בתחנות או בסמוך אליהם, וכן על ידי סלילת מת"צים, נת"צים ועדיפות לתחבורה ציבורית בצמתים, ולא על ידי עבודות תשתית נרחבות שהנהנה העיקרי מהם הם קבלני התשתיות. כבר מחר אפשר לפתוח את מטרונית 4 שתשלב את מסלולה של מטרונית 1 + קו 101, לא נדרש לכך דבר מלבד העמדת תשתיות כרטוס בכמה תחנות בודדות.
 
נדרשים לכך שני דברים ששכחת: נהגים ואוטובוסים

הוא מגזים בחישוב זמן הנסיעה
לא לוקח שעה וחצי מהקריות לעיר התחתית, סביב 30-50 דקות. המטרונית אכן גרמה הרעת תנאים למי שנדרש לתחבורה משלימה ממנה בקריות (לדוגמא, מי שגר במרכז קרית מוצקין או מרכז קרית חיים, בין מסלולה של מטרונית 1 ל־3, או מי שגר במערב קרית ים), שמבזבז זמן במעבר.
&nbsp
מה שכן, הוא צודק בקשר לכך שפיתוח תחבורה ציבורית צריך להעשות על יד שיפורים קטנים, כדוגמת מסלולים יעילים (קו 137 הוא דוגמא נהדרת!), עלייה מכל הדלתות ותיקוף עצמי, הטענת כרטיסי נסיעה וחוזים שונים ומשונים בתחנות או בסמוך אליהם, וכן על ידי סלילת מת"צים, נת"צים ועדיפות לתחבורה ציבורית בצמתים, ולא על ידי עבודות תשתית נרחבות שהנהנה העיקרי מהם הם קבלני התשתיות. כבר מחר אפשר לפתוח את מטרונית 4 שתשלב את מסלולה של מטרונית 1 + קו 101, לא נדרש לכך דבר מלבד העמדת תשתיות כרטוס בכמה תחנות בודדות.
נדרשים לכך שני דברים ששכחת: נהגים ואוטובוסים
 

oshlick1

New member
המטרונית לא רעה בכלל לדעתי למרות הבעיות

הוא מגזים בחישוב זמן הנסיעה
לא לוקח שעה וחצי מהקריות לעיר התחתית, סביב 30-50 דקות. המטרונית אכן גרמה הרעת תנאים למי שנדרש לתחבורה משלימה ממנה בקריות (לדוגמא, מי שגר במרכז קרית מוצקין או מרכז קרית חיים, בין מסלולה של מטרונית 1 ל־3, או מי שגר במערב קרית ים), שמבזבז זמן במעבר.
&nbsp
מה שכן, הוא צודק בקשר לכך שפיתוח תחבורה ציבורית צריך להעשות על יד שיפורים קטנים, כדוגמת מסלולים יעילים (קו 137 הוא דוגמא נהדרת!), עלייה מכל הדלתות ותיקוף עצמי, הטענת כרטיסי נסיעה וחוזים שונים ומשונים בתחנות או בסמוך אליהם, וכן על ידי סלילת מת"צים, נת"צים ועדיפות לתחבורה ציבורית בצמתים, ולא על ידי עבודות תשתית נרחבות שהנהנה העיקרי מהם הם קבלני התשתיות. כבר מחר אפשר לפתוח את מטרונית 4 שתשלב את מסלולה של מטרונית 1 + קו 101, לא נדרש לכך דבר מלבד העמדת תשתיות כרטוס בכמה תחנות בודדות.
המטרונית לא רעה בכלל לדעתי למרות הבעיות
ובראשן בעיית הניקיון והתחזוקה הלקויה.
&nbsp
אבל בגדול - התשלום ברציף, האוטובוסים המרווחים והעדיפות ברמזורים הם משהו שלא כדאי לזלזל בו. נכון שגם באגד עושים עכשיו עליה מאחורה אבל לאוטובוסים אין עדיפות ברמזורים ולאגד אין אפילו מפרקיות 3 דלתות בצפון.
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה