עומס תנועה אה?

מצב
הנושא נעול.

846

Active member
אורי השווה בין הרק"ל לפיליאס

נו, ברור שאני מסכים.
רק שאני לא מבין למה צריך את הפיליאסים דווקא בסיפור הזה. שיהיה.
אורי השווה בין הרק"ל לפיליאס
אז כמובן "קפצתי" להגן על הפיליאס...
 

raminec

New member
במקרה הזה אני נוטה להסכים איתך

אורי השווה בין הרק"ל לפיליאס
אז כמובן "קפצתי" להגן על הפיליאס...
במקרה הזה אני נוטה להסכים איתך
בגלל שאין טעם להקים מערכת רק"ל/תחתית לאיזור של הטיילת. לא מקימים מערך כזה בשביל אירועים מיוחדים פעם בשבוע/שבועיים או אף יותר. הפיליאס הוא "קלאסי" למטרות כאלו. שינוע של כמויות גדולות של נוסעים ללא צורך בתשתית ייחודית. כל מה שצריך לעשות זה לסגור שניים שלושה צירים רחבים דיים, שמגיעים לאיזור, לתחבורה ציבורית בלבד.
 

846

Active member
תיזהר! הסכמנו כבר פעמיים!!!!

במקרה הזה אני נוטה להסכים איתך
בגלל שאין טעם להקים מערכת רק"ל/תחתית לאיזור של הטיילת. לא מקימים מערך כזה בשביל אירועים מיוחדים פעם בשבוע/שבועיים או אף יותר. הפיליאס הוא "קלאסי" למטרות כאלו. שינוע של כמויות גדולות של נוסעים ללא צורך בתשתית ייחודית. כל מה שצריך לעשות זה לסגור שניים שלושה צירים רחבים דיים, שמגיעים לאיזור, לתחבורה ציבורית בלבד.
תיזהר! הסכמנו כבר פעמיים!!!!
 

846

Active member
נהפוך הוא! הפיליאס יכול להגיע עד

אגב, סביר להניח שבאירועים כאלה יש
יתרון מובהק של הרכבת הקלה על הפיליאס (האוטובוס האפור הארוך).
נהפוך הוא! הפיליאס יכול להגיע עד
לרחובות הסמוכים ביותר לארוע ולעזור בפיזור מהיר יותר של הקהל. הרכבת הקלה קשורה לתחנות ומסילה ואינה יכולה להתאים את עצמה לדרישה. תחשוב על שיירה של פיליאסים ברחוב הכובשים שחלקם ממשיכים צפונה ברח' בן יהודה וחלקם נוסעים דרומה דרך אלנבי לכיוון התמח"ת.
 

ארזS

New member
איך הוא היה מגיע בדיוק ?

נהפוך הוא! הפיליאס יכול להגיע עד
לרחובות הסמוכים ביותר לארוע ולעזור בפיזור מהיר יותר של הקהל. הרכבת הקלה קשורה לתחנות ומסילה ואינה יכולה להתאים את עצמה לדרישה. תחשוב על שיירה של פיליאסים ברחוב הכובשים שחלקם ממשיכים צפונה ברח' בן יהודה וחלקם נוסעים דרומה דרך אלנבי לכיוון התמח"ת.
איך הוא היה מגיע בדיוק ?
אתה צוחק, לא ?
 

846

Active member
לא צוחק, בתיכנון נכון, הצירים היו

איך הוא היה מגיע בדיוק ?
אתה צוחק, לא ?
לא צוחק, בתיכנון נכון, הצירים היו
נישארים פנוים ורק תח"צ היה מורשה לסוע ברחובות המדוברים ומסביבם. אבל פה היה כשל תיכנוני. גם רכבת קלה (לא תחתית) היתה למעשה ניתקעת בפקקים ללא תיכנון מוקדם.
 

urilei

New member
טוב...

לא צוחק, בתיכנון נכון, הצירים היו
נישארים פנוים ורק תח"צ היה מורשה לסוע ברחובות המדוברים ומסביבם. אבל פה היה כשל תיכנוני. גם רכבת קלה (לא תחתית) היתה למעשה ניתקעת בפקקים ללא תיכנון מוקדם.
טוב...
את זה היה אפשר לעשות גם סתם עם מפרקיות אם רק היו משאירים ציר תנועה פנוי... זה אמנם היה לוקח קצת יותר זמן אבל אני לא חושב שאי-פעם יהיו במדינה פיליאסים בכמות של חצי מכמות המפרקיות שיש היום.
 

ארזS

New member
אההה....בתכנון נכון. תודה על ההבהרה

לא צוחק, בתיכנון נכון, הצירים היו
נישארים פנוים ורק תח"צ היה מורשה לסוע ברחובות המדוברים ומסביבם. אבל פה היה כשל תיכנוני. גם רכבת קלה (לא תחתית) היתה למעשה ניתקעת בפקקים ללא תיכנון מוקדם.
אההה....בתכנון נכון. תודה על ההבהרה
"בתכנון נכון"
 
הקטע שנסגר, אגב, הוא אותו קטע

אני לא מבין למה זה מפתיע אותך
יש הבדלים תהומיים בארגון בין שני האירועים: 1. חלק גדול מהקהל שמגיע להר מרון מגיע בתחבורה ציבורית עקב רקע כלכלי (מה לעשות, זה הקהל). 2. בהר מרון סוגרים את הצירים במרחק קילומטר מהמקום למעבר רכב פרטי, מה שמקטין עוד יותר את הכדאיות להגיע עם רכב פרטי. 3. חלק גדול מהקהל מגיע להתאחסן במקום לפני ל"ג בעומר ונשאר עד היום שלמחרת. 4. האירוע בהר מרון הוא אירוע חוזר שמתקיים כל שנה ויש הפקת לקחים ולמידה ברמה כזו או אחרת שמאפשרת שיפור ההתמודדות עם העומסים. 5. האירוע התקיים בת"א, מקום שיש בו גם ככה פקקים בלי שום אירוע על החוף. תוסיף לזה 200,000 איש שבאו לחזות בזיקוקים (בערך כמות דומה לאירועי הר מרון) והגעת לאסון תחבורתי. הפקקים היו חמורים במיוחד מכיוון שחלקם הגדול של האנשים לא מוכן נפשית להפרד מרכבו הפרטי. פתרון לפעם הבאה: 1. לסגור את המתחם ברדיוס של קילומטר לרכב פרטי למעט לדיירי הרחובות שבמתחם ואנשים בעלי מוגבלויות. זה ימנע הפרעה של תנועת הרכבים על ידי הולכי הרגל הרבים וגם יפזר בצורה יותר טובה את הלחץ על גבי צירים רבים יותר. אם כולם צריכים לצאת משניים שלושה רחובות הסמוכים לטיילת, לא פלא שכל התנועה עומדת במקום שעה. 2. להפוך את חלק מהצירים שמחוץ למתחם לנתיבים לתחבורה ציבורית בלבד על מנת לאפשר תפעול חלק לאוטובוסים שיוצאים מהמקום. כמובן שתגבור הולם של האוטובוסים מראש הוא חיוני לנושא. הרעיון הוא לא להתעלל בנוסעים. 3. להוציא את רכבת ישראל מהשוק שבו היא מצויה בדרך קבע ולגרום לה לתגבר את תדירות הרכבות לת"א. איכשהו רכבת ישראל תמיד מצליחה להיות לא ערוכה לאירועים מסוג זה. דווקא הרכבת היא זו שאמורה לתפקד בשעות כאלו בצורה הטובה ביותר.
הקטע שנסגר, אגב, הוא אותו קטע
שתמיד נסגר: הרברט סמואל וקויפמן, בין רח' של"ג לדרך סלמה ביפו.
 

אורי404

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif "מחוף בת ים עד הרצליה..."

הלוואי שזה יקרה.
ושיעשו סוף סוף טיילת רציפה עד לבת ים בדרום והרצליה בצפון גם על זה מדברים שנים.
"מחוף בת ים עד הרצליה..."
שיר שעלה לי לראש, כשקראתי את ההודעה הזו
 
לא בכביש אלה למשל החיבור

וכשתהיה הטיילת הזאת
איפה בדיוק יסעו האוטובוסים ?
לא בכביש אלה למשל החיבור
לבת ים זה יהיה איפה שהנמל הישן של יפו שזה עכשיו בתכנון מתקדם עד חוף העלייה בבת ים. ולצפון בחלקי חוף שרידינג יפנה,ואז עד הרצליה לאורך החוף...
 
גם עכשיו בונים ביפו את פארק

וכשתהיה הטיילת הזאת
איפה בדיוק יסעו האוטובוסים ?
גם עכשיו בונים ביפו את פארק
המדרון כחלק מהטיילת המתוכננת שם להתחבר לתל אביב אומרים מפנים שם את כל הפסולת ומבנים מסויימים אומרים שזה יהיה הפארק היפה בארץ...
 
וגם מפנים את הדולפינריום...

גם עכשיו בונים ביפו את פארק
המדרון כחלק מהטיילת המתוכננת שם להתחבר לתל אביב אומרים מפנים שם את כל הפסולת ומבנים מסויימים אומרים שזה יהיה הפארק היפה בארץ...
וגם מפנים את הדולפינריום...
כחלק מהתוכנית של רציפות של הטיילת הבטיחו לבעל המקום שם זיכיון לבנות שתי מגדלים בתל אביב בתמורה לזה שהוא יפנה את הדולפינריום.
 

846

Active member
תשמע! זאת הפעם הראשונה שאני

אני לא מבין למה זה מפתיע אותך
יש הבדלים תהומיים בארגון בין שני האירועים: 1. חלק גדול מהקהל שמגיע להר מרון מגיע בתחבורה ציבורית עקב רקע כלכלי (מה לעשות, זה הקהל). 2. בהר מרון סוגרים את הצירים במרחק קילומטר מהמקום למעבר רכב פרטי, מה שמקטין עוד יותר את הכדאיות להגיע עם רכב פרטי. 3. חלק גדול מהקהל מגיע להתאחסן במקום לפני ל"ג בעומר ונשאר עד היום שלמחרת. 4. האירוע בהר מרון הוא אירוע חוזר שמתקיים כל שנה ויש הפקת לקחים ולמידה ברמה כזו או אחרת שמאפשרת שיפור ההתמודדות עם העומסים. 5. האירוע התקיים בת"א, מקום שיש בו גם ככה פקקים בלי שום אירוע על החוף. תוסיף לזה 200,000 איש שבאו לחזות בזיקוקים (בערך כמות דומה לאירועי הר מרון) והגעת לאסון תחבורתי. הפקקים היו חמורים במיוחד מכיוון שחלקם הגדול של האנשים לא מוכן נפשית להפרד מרכבו הפרטי. פתרון לפעם הבאה: 1. לסגור את המתחם ברדיוס של קילומטר לרכב פרטי למעט לדיירי הרחובות שבמתחם ואנשים בעלי מוגבלויות. זה ימנע הפרעה של תנועת הרכבים על ידי הולכי הרגל הרבים וגם יפזר בצורה יותר טובה את הלחץ על גבי צירים רבים יותר. אם כולם צריכים לצאת משניים שלושה רחובות הסמוכים לטיילת, לא פלא שכל התנועה עומדת במקום שעה. 2. להפוך את חלק מהצירים שמחוץ למתחם לנתיבים לתחבורה ציבורית בלבד על מנת לאפשר תפעול חלק לאוטובוסים שיוצאים מהמקום. כמובן שתגבור הולם של האוטובוסים מראש הוא חיוני לנושא. הרעיון הוא לא להתעלל בנוסעים. 3. להוציא את רכבת ישראל מהשוק שבו היא מצויה בדרך קבע ולגרום לה לתגבר את תדירות הרכבות לת"א. איכשהו רכבת ישראל תמיד מצליחה להיות לא ערוכה לאירועים מסוג זה. דווקא הרכבת היא זו שאמורה לתפקד בשעות כאלו בצורה הטובה ביותר.
תשמע! זאת הפעם הראשונה שאני
מסכים איתך מיד.... ואולי אפילו להחמיר! להבנתי האזור שהיה סגור היה ברדיוס של ק"מ או יותר אבל זה לא עזר. כל הכניסות לת"א היו סתומות וכל הצירים המובילים לארוע גם כן. היה צריך להגביל את הכניסות לת"א כבר מהכבישים הראשיים כמו כביש מס' 1 ליד נתב"ג, ולהפנות את הנהגים לחניונים של נתב"ג 2004 (מישהו יודע כמה מקומות חניה יש שם?) ומשם תיגבור של הרכבות ושאטלים של אוטבוסים לטיילת. ניתן היה למצא פיתרון לכל אזור, מה גם שרבים לא היו מגיעים כלל עם רכבים פרטיים במיקרה של הגבלות. יש לציין שבמשך 3 שעות וחצי של "נסיעה" לא ראיתי אפילו שוטר תנועה אחד שיעשה אפילו "כאילו" הוא מנסה לעזור, פשוט! לא היה אף אחד...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה