עומס קבוע בגשר דוד שיפמן (ת"א-גבעתיים)

מצב
הנושא נעול.
עומס קבוע בגשר דוד שיפמן (ת"א-גבעתיים)

עומס קבוע בגשר דוד שיפמן (ת"א-גבעתיים)
בחודשים האחרונים אני משתמש בתדירות גבוהה באוטובוס מת"א לירושלים.

מול נסיעה מהירה יחסית בין הערים (אני יוצא מוקדם בבוקר וחוזר בערב), הפקקים באזור התחנה המרכזית בירושלים ומסוף ארלוזורוב "נוגסים" חלק נכבד מזמן הנסיעה הכולל.

בעוד שבירושלים נראה לי שאין ממש מה לעשות, אורך הפקק בגבעתיים-ת"א (מרחוב שפע טל עד הכניסה למסוף ארלוזורוב) מאפשר לדעתי מרחב תמרון במציאת פתרון.

לדעתי אפשר להפוך את הנתיב הימני ביותר ברחוב ערבי נחל, מרחוב שפע טל עד דרך מנחם בגין לנת"צ בשעות העומס, ולבטל פנייה ימינה מרחוב ערבי נחל לדרך מנחם בגין בשעות אלו. מי שצריך לפנות מערבי נחל לכיוון הבורסה, יכול לנסוע דרך רחוב שפע טל, ומי שצריך לכיוון צומת עלית, רמת גן וכו' - כיוון שהוא בא מערבי נחל, יכול במקום זאת לנסוע דרך גבעתיים לרמת גן.

זה לא יפתור לחלוטין את הבעיה (יש את הנתיב הפקוק בפנייה מדרך מנחם בגין מערב לרחוב על פרשת דרכים) אבל יכול לשפר אותה. כדי לפתור גם את בעיית הנתיב הפקוק הנ"ל, אפשר לשים רמזור ייעודי לפניות ימינה, ובכך אולי תתאפשר לנוסעי האוטובוסים נסיעה מהירה יותר על חשבון נוסעי הרכב הפרטי (וזה מה שצריך להיות באזור עם מסוף תחבורה ציבורית מרכזי).

מה דעתכם?
 
זה רעיון טוב להקצות נת"צ בערבי נחל,

עומס קבוע בגשר דוד שיפמן (ת"א-גבעתיים)
בחודשים האחרונים אני משתמש בתדירות גבוהה באוטובוס מת"א לירושלים.

מול נסיעה מהירה יחסית בין הערים (אני יוצא מוקדם בבוקר וחוזר בערב), הפקקים באזור התחנה המרכזית בירושלים ומסוף ארלוזורוב "נוגסים" חלק נכבד מזמן הנסיעה הכולל.

בעוד שבירושלים נראה לי שאין ממש מה לעשות, אורך הפקק בגבעתיים-ת"א (מרחוב שפע טל עד הכניסה למסוף ארלוזורוב) מאפשר לדעתי מרחב תמרון במציאת פתרון.

לדעתי אפשר להפוך את הנתיב הימני ביותר ברחוב ערבי נחל, מרחוב שפע טל עד דרך מנחם בגין לנת"צ בשעות העומס, ולבטל פנייה ימינה מרחוב ערבי נחל לדרך מנחם בגין בשעות אלו. מי שצריך לפנות מערבי נחל לכיוון הבורסה, יכול לנסוע דרך רחוב שפע טל, ומי שצריך לכיוון צומת עלית, רמת גן וכו' - כיוון שהוא בא מערבי נחל, יכול במקום זאת לנסוע דרך גבעתיים לרמת גן.

זה לא יפתור לחלוטין את הבעיה (יש את הנתיב הפקוק בפנייה מדרך מנחם בגין מערב לרחוב על פרשת דרכים) אבל יכול לשפר אותה. כדי לפתור גם את בעיית הנתיב הפקוק הנ"ל, אפשר לשים רמזור ייעודי לפניות ימינה, ובכך אולי תתאפשר לנוסעי האוטובוסים נסיעה מהירה יותר על חשבון נוסעי הרכב הפרטי (וזה מה שצריך להיות באזור עם מסוף תחבורה ציבורית מרכזי).

מה דעתכם?
זה רעיון טוב להקצות נת"צ בערבי נחל,
אבל נשאלת השאלה איזה מהנתיבים להקצות. הקווים התדירים ביותר שעוברים ברחוב הזה, וגם הם נתקעים באותו פקק, הם הקווים 60, 160 ו-63 שפונים שמאלה לדרך בגין. אז היה עדיף לו אותו נת"צ היה משמש גם לפנייה שמאלה.
 

orchilit

New member
צריך לעשות כמה דברים חכמים במקביל בצומת הזה

זה רעיון טוב להקצות נת"צ בערבי נחל,
אבל נשאלת השאלה איזה מהנתיבים להקצות. הקווים התדירים ביותר שעוברים ברחוב הזה, וגם הם נתקעים באותו פקק, הם הקווים 60, 160 ו-63 שפונים שמאלה לדרך בגין. אז היה עדיף לו אותו נת"צ היה משמש גם לפנייה שמאלה.
צריך לעשות כמה דברים חכמים במקביל בצומת הזה
מניסיון עתיר שנים -
קודם כל, אולי כדאי לאפשר לתנועה מערבי נחל ועל פרשת דרכים לנוע במקביל ישר ולחסום בפעימות רמזור. (צריך רק לשנות את הנתיב המשותף ישר ושמאלה מעל פרשת דרכים לישר.)

ואם לא זה , אז כדאי לשנות את סדר פעימות הרמזורים בצומת, מכיוון שהרבה פעמים נדחפים נהגים בפעימות האחרונות וחוסמים את הרכבים בכיוון הבא בתור לנסוע (היה צריך לעשות את זה הפוך - קודם תנועה מדרך בגין, אחרי זה מערבי נחל, כיוון שדרך בגין לכיוון ז'בוטינסקי כמעט לעולם לא חסומה), ורק אחרי זה תנועה מעל פרשת דרכים (כיוון שאין הרבה רכבים שבאים משם בגלל שיש צמתים סמוכים) ).

לגבי נת"צ - רק הנתיב האמצעי (השלישי) מתאים להיות נת"צ, בגלל קווים 7, 60, 63, 160 שממילא פונים שמאלה לדרך בגין, וקווים 45/55/58 שנוסעים ישר. הבעייה שקווים 280/380/480 ושות', רוצים לפנות ימינה למתחם הרכבת לאחר מכן, וזה חתיכת מעבר נתיבים כשקיימת תנועה רבה.

אגב, הבעייה שהתנועה פקוקה , בעיקר אחה"צ בצומת הזה , היא שהרמזור ישר לאחר מכן (בעל פרשת דרכים/רכבת מרכז) שכביכול מסונכרן עם הרמזור מערבי נחל - הוא יחסית קצר. ולעיתים מסתיים לפני הרמזור בערבי נחל. היה צריך להאריך אותו בלפחות עוד 10 שנ' (על חשבון אלו שפונים שמאלה למתחם הרכבת שבאים מכיוון מערב).

טוב, בלבלתי את המוח, אבל אלו שני הסנט שלי

בכל מקרה, אחרי כל העבודות שעושים שם, דברים עוד עשויים להשתנות .
 
תודה על ההתייחסויות

צריך לעשות כמה דברים חכמים במקביל בצומת הזה
מניסיון עתיר שנים -
קודם כל, אולי כדאי לאפשר לתנועה מערבי נחל ועל פרשת דרכים לנוע במקביל ישר ולחסום בפעימות רמזור. (צריך רק לשנות את הנתיב המשותף ישר ושמאלה מעל פרשת דרכים לישר.)

ואם לא זה , אז כדאי לשנות את סדר פעימות הרמזורים בצומת, מכיוון שהרבה פעמים נדחפים נהגים בפעימות האחרונות וחוסמים את הרכבים בכיוון הבא בתור לנסוע (היה צריך לעשות את זה הפוך - קודם תנועה מדרך בגין, אחרי זה מערבי נחל, כיוון שדרך בגין לכיוון ז'בוטינסקי כמעט לעולם לא חסומה), ורק אחרי זה תנועה מעל פרשת דרכים (כיוון שאין הרבה רכבים שבאים משם בגלל שיש צמתים סמוכים) ).

לגבי נת"צ - רק הנתיב האמצעי (השלישי) מתאים להיות נת"צ, בגלל קווים 7, 60, 63, 160 שממילא פונים שמאלה לדרך בגין, וקווים 45/55/58 שנוסעים ישר. הבעייה שקווים 280/380/480 ושות', רוצים לפנות ימינה למתחם הרכבת לאחר מכן, וזה חתיכת מעבר נתיבים כשקיימת תנועה רבה.

אגב, הבעייה שהתנועה פקוקה , בעיקר אחה"צ בצומת הזה , היא שהרמזור ישר לאחר מכן (בעל פרשת דרכים/רכבת מרכז) שכביכול מסונכרן עם הרמזור מערבי נחל - הוא יחסית קצר. ולעיתים מסתיים לפני הרמזור בערבי נחל. היה צריך להאריך אותו בלפחות עוד 10 שנ' (על חשבון אלו שפונים שמאלה למתחם הרכבת שבאים מכיוון מערב).

טוב, בלבלתי את המוח, אבל אלו שני הסנט שלי

בכל מקרה, אחרי כל העבודות שעושים שם, דברים עוד עשויים להשתנות .
תודה על ההתייחסויות
האמת שקשה לי לראות את הנהג הישראלי מסתדר עם נת"צ בנתיב האמצעי (אם לא תהיה הפרדה קשיחה שלו משאר הנתיבים).

בקווים העירוניים, "חוויית הנסיעה" ממילא רצופה פקקים ועצירות. בקווים הבינעירוניים, המעבר החד מנסיעה חלקה ומהירה יחסית בדרך הבינעירונית לפקק מוחלט, הוא מאד מעצבן.
 

alantan

New member
יש כזה בפניה שמאלה מדרך בגין לרחוב השומרון

תודה על ההתייחסויות
האמת שקשה לי לראות את הנהג הישראלי מסתדר עם נת"צ בנתיב האמצעי (אם לא תהיה הפרדה קשיחה שלו משאר הנתיבים).

בקווים העירוניים, "חוויית הנסיעה" ממילא רצופה פקקים ועצירות. בקווים הבינעירוניים, המעבר החד מנסיעה חלקה ומהירה יחסית בדרך הבינעירונית לפקק מוחלט, הוא מאד מעצבן.
יש כזה בפניה שמאלה מדרך בגין לרחוב השומרון
ליד התחנה המרכזית הישנה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה