עולם חסד יבנה...

עולם חסד יבנה...../images/Emo63.gif

ועל שלושה דברים העולם עומד: על התורה ועל העבודה ועל גמילות חסדים.. ברכת הצלחה מכל הלב.
 

s u p e r mind

New member
אולי די עם המסיונריות?

אנשים כמוך פשוט דוחים אותי. אפשר לאחל בהצלחה מבלי להזכיר את הדת ואת יהוה.
 

orinu

New member
ואת/ה דוחה אותי. בא בנאדם לברך

ועושה זאת בדרכו, בדרך ארץ ואת/ה שופכ/ת עליו קיטונות שופכים.
 

SuperGirl 25

New member
ממה אתה מפחד???????????

אויש מסכן, מה אתה מפחד שיחזירו אותך בתשובה?! אם תקרא טוב הכוונה היתה בין חרדים לחילונים ואם אינך יודע, בין שני הקצוות הקיצוניים האלו ישנו עולם ומלואו וקשת רחבה וצבעונית של אנשים עם דעות ותפיסות חיים שונות ומשונות, חבל לי שאתה רואה רק בשחור/לבן... האדם שרצה לברך בתחילת השרשור עשה זאת בטוח מתוך רצון טוב, בדיוק כמו שאתה ברכת, אז מה שונה בינך לבינו?! שבת שלום!
 

s u p e r mind

New member
לא...

בעולם החרדי אין "וקשת רחבה וצבעונית של אנשים עם דעות ותפיסות חיים שונות ומשונות", יש רק דעה אחת- אמיתות הדת ושמירה על חוקיה בקפידות. ופסק הדין שלך לגביי היה חפוז מדי, כי אני לא סתם הסקתי מתוך הכתבה שחרדים מדברים עם חילונים רק להחזרה בתשובה, אני חקרתי זאת, וברוב המקרים זה נכון. אין לי ספק שכוונתו הייתה טובה, כי בשבילו הצגת תורת האלוהים היא המעשה הטהור והטוב ביותר שניתן לעשות, אך אני מוחה על כך שהוא תופס את החילונים כ"תינוקות שנשבו" ומנסה "לתקנם" בדרכו שלו. וייתכן שאני טועה, ואם יתברר לי שכך הם פני הדברים... אתנצל. שבת שלום גם לך.
 

Rubycon

New member
No

This one won't convince me (I guess supermind too, but I don't wanna speak for him) because I simply don't fit it. Religion is based on power. I desire no power. Religion has holidays and things based on the past. I live in the present. I don't think I have to prohibit myself from eating pork or cheeseburgers just because a very embryonic version of this was written in some very boring book aeons ago. Religion is based on wholeness, Borg-ness. I'm an individualist - within relationships I don't fuse myself with my friend/whatever. The world is based upon nothing. It's life which externally giving it its value. The Torah is very primitive, the meaning of life blurs with religion. I am looking for an answer. Religion appeals to people who are weary of search.
 

בנגלה

New member
איכס, זה פשוט מגעיל!!!

זאת ההודעה הראשונה שאני כותב בפורום הזה ולצערי היא על נושא ממש ממש מגעיל... אתה לא מכיר את הבנאדם הזה.. איך אתה יכול לדעת מה הכוונות שלו ומי הוא בכלל???
 

s u p e r mind

New member
הוא חרדי...

ועולמו שונה מאוד משלנו, בשבילו מילת הרב היא מילה שבין חיים למוות. ואם הוא יחליט לבאר לי מדוע קבע בברכתו כי העולם עומד על התורה, אולי יתברר כי טעיתי; בכל מקרה אני טוען שתפיסת עולמו לגבי החילונים שונה מאוד מתפיסת החילונים את החרדים.
 

SuperGirl 25

New member
טוב, חדל קשקשת ברשת

יש לי עוד הרבה בבטן כנגדך ולאו דווקא בענייני דת בכלל, אלא בעניינים שבין אדם לחברו. אך עזוב, בוא נחזיר לפורום הזה את כבודו ומה גם שיש פורומים אחרים שאפשר להתנצח שם על הדת עוד 2000 שנה. לפי מיטב הבנתי הבסיסית משהו זהו פורום של תרומה לקהילה וניסיון לבנות קהילה קטנה בתוך העולם הגדול, שאכפת לה מהסביבה, גם השונה והמשונה. אז ת'כלס, חוץ משנאת חינם, מה יש לך לתרום?!
 

s u p e r mind

New member
את צודקת...

אבל אני בסה"כ הערתי הערה במקום, ואתם פירשתם אותה לא נכון לצערי. ושוב את מפרשת את דבריי בצורה מעוותת, איני שונא אף אחד בשל תפיסת עולמו, אני בסה"כ נגד מסיונריות וטפילות. אני מתנצל אם הרגזתי אותך ואת שאר המשתמשים בפורום (זאת בוודאי לא הייתה כוונתי)
.
 
למעלה