עוללות הבוקר או למה צריך AIP במטוס
יצאנו הבוקר(קובי איגלשטיין ואנוכי) לטיסת שידורים היה אובך באויר ללא כל רוח אולם היו בהחלט תנאי VMC תחילת המשמרת התנהלה כרגיל כשהיינו באזור 12 והתכוונו לצאת צפונה ביקשנו(בגלל האובך) מפלוטו לבדוק מז"א בחיפה הוא חזר אלינו וציין ראות 8 ק"מ לפיכך יצאנו צפונה גם בצפון לא היה מה לדווח גם לא על עומסי תנועה ויצאנו דרך גלים דרומה. נכנסו לאזור 12 ושמענו את פלוטו מדווח לאחד המטוסים שתמרור נסגר עקב תנאי ראות קשים. עברנו מיד להאזין גם לקשר של הרצליה ושמענו מטוסים בהקפה פנינו למגדל ושאלנו על תנאי הראות והתשובה היתה מתחת לתנאי VMC קובי ביקש לדווח לנו באם יש כוונה לסגור את השדה כדי שנספיק לנחותוהתשובה היתה כדלקמן" זה שדה אזרחי (כנראה בניגוד לתמרור) ולכן ישאר פתוח כרגע יש תנאי ראות מתחת לVMC הנחיתה באחריות הטייס" המשכנו במשימת דיווחי תנועה באזור 12 ו8 בינתיים הצטרף לקשר CHF באזור חדרה שיעדו היה תמרור אך עקב הסגירה ניסה לבדוק אפשרות נחיתה בהרצליה וקיבל את אותה תשובה שלנו ופנה צפונה לחיפה AKY המשיך בהקפות כשהמגדל מורה לו לבצע עצירה מוחלטת כל הקפה וCDU שהיה מיושר על המסלול להקפות החליט לבטל ופרש. פנינו להרצליה וביקשנו לאחר שALY ינחת להצטרף מאזור 8 לנחיתה כאן לראשונה קיבלנו תשובה החלטית המהגדל אין תנאי VMC אינך יכול להצטרף להקפה ובסימה שאלה מה בכוונתך לעשות? כיוון שהיה לנו כל העת קשר עם הקרקע ומספיק דלק ביקשנו זמן להתארגנות ומחשבה. ההחלטה היתה נחיתתת IFR בב"ג. עברנו לפלוטו שהורה לנו לטפס ל'4000 ולהמתין ביינתים הסתבר שמטוס ארקיע שהיה בדרך לתמרור הופנה לב"ג ויכנס לפנינו. בעת ההמתנה נשלף הAIP קובי התארגן ושינן את תהליך הILS למסלול 12 שהיה עפ"י הATIS בשימוש עברנו לב"ג והתחלנו לקבל כיוונים וגבהים הם שאלו לכמה זמן דלק יש לנו ונשמו לרווחה כשענינו לשעה וחצי כשפנינו לכיוון מסלול 12 זהינו ללא כל קושי את הLL ובתי ת"א נראו בברור אולם את המסלול לא ראינו המשכנו בגישה כשקובי מטיס ואני מקריא נתונים הגענו למינימה והמסלול לא נראה למרות שראיתי את הקרקע והלכנו סביב כמובן שמיד עם ההליכה סביב הופיע המסלול בברור אבל נשלחנו אחר כבוד צפונה להמתנה באזור מחלף קסם כשב"ג מבקש שנדווח כשיוותר לנו דלק ל30 דק' כי יש להם הרבה המראות. ניסינו לבדוק האם הרצליה נפתח לנחיתות והתשובה היתה שלילית לאחר המתנה של כ30 דק' הופנינו לגישת ראיה למסלול 30 הזדהינו עפ"י הכבישים 6 ו4 והגענו לתחילת המסלול נשמנו לרווחה כשראינו אותו ומיהרנו לנחות. לסיכום צריך AIP במטוס ביקשנו מהרצליה להצטרף לנחיתה מאזור 8
יצאנו הבוקר(קובי איגלשטיין ואנוכי) לטיסת שידורים היה אובך באויר ללא כל רוח אולם היו בהחלט תנאי VMC תחילת המשמרת התנהלה כרגיל כשהיינו באזור 12 והתכוונו לצאת צפונה ביקשנו(בגלל האובך) מפלוטו לבדוק מז"א בחיפה הוא חזר אלינו וציין ראות 8 ק"מ לפיכך יצאנו צפונה גם בצפון לא היה מה לדווח גם לא על עומסי תנועה ויצאנו דרך גלים דרומה. נכנסו לאזור 12 ושמענו את פלוטו מדווח לאחד המטוסים שתמרור נסגר עקב תנאי ראות קשים. עברנו מיד להאזין גם לקשר של הרצליה ושמענו מטוסים בהקפה פנינו למגדל ושאלנו על תנאי הראות והתשובה היתה מתחת לתנאי VMC קובי ביקש לדווח לנו באם יש כוונה לסגור את השדה כדי שנספיק לנחותוהתשובה היתה כדלקמן" זה שדה אזרחי (כנראה בניגוד לתמרור) ולכן ישאר פתוח כרגע יש תנאי ראות מתחת לVMC הנחיתה באחריות הטייס" המשכנו במשימת דיווחי תנועה באזור 12 ו8 בינתיים הצטרף לקשר CHF באזור חדרה שיעדו היה תמרור אך עקב הסגירה ניסה לבדוק אפשרות נחיתה בהרצליה וקיבל את אותה תשובה שלנו ופנה צפונה לחיפה AKY המשיך בהקפות כשהמגדל מורה לו לבצע עצירה מוחלטת כל הקפה וCDU שהיה מיושר על המסלול להקפות החליט לבטל ופרש. פנינו להרצליה וביקשנו לאחר שALY ינחת להצטרף מאזור 8 לנחיתה כאן לראשונה קיבלנו תשובה החלטית המהגדל אין תנאי VMC אינך יכול להצטרף להקפה ובסימה שאלה מה בכוונתך לעשות? כיוון שהיה לנו כל העת קשר עם הקרקע ומספיק דלק ביקשנו זמן להתארגנות ומחשבה. ההחלטה היתה נחיתתת IFR בב"ג. עברנו לפלוטו שהורה לנו לטפס ל'4000 ולהמתין ביינתים הסתבר שמטוס ארקיע שהיה בדרך לתמרור הופנה לב"ג ויכנס לפנינו. בעת ההמתנה נשלף הAIP קובי התארגן ושינן את תהליך הILS למסלול 12 שהיה עפ"י הATIS בשימוש עברנו לב"ג והתחלנו לקבל כיוונים וגבהים הם שאלו לכמה זמן דלק יש לנו ונשמו לרווחה כשענינו לשעה וחצי כשפנינו לכיוון מסלול 12 זהינו ללא כל קושי את הLL ובתי ת"א נראו בברור אולם את המסלול לא ראינו המשכנו בגישה כשקובי מטיס ואני מקריא נתונים הגענו למינימה והמסלול לא נראה למרות שראיתי את הקרקע והלכנו סביב כמובן שמיד עם ההליכה סביב הופיע המסלול בברור אבל נשלחנו אחר כבוד צפונה להמתנה באזור מחלף קסם כשב"ג מבקש שנדווח כשיוותר לנו דלק ל30 דק' כי יש להם הרבה המראות. ניסינו לבדוק האם הרצליה נפתח לנחיתות והתשובה היתה שלילית לאחר המתנה של כ30 דק' הופנינו לגישת ראיה למסלול 30 הזדהינו עפ"י הכבישים 6 ו4 והגענו לתחילת המסלול נשמנו לרווחה כשראינו אותו ומיהרנו לנחות. לסיכום צריך AIP במטוס ביקשנו מהרצליה להצטרף לנחיתה מאזור 8