עוד תירוץ לעיכוב בפיתוח הרכבת בארץ

מצב
הנושא נעול.

seffic

New member
עוד תירוץ לעיכוב בפיתוח הרכבת בארץ

עוד תירוץ לעיכוב בפיתוח הרכבת בארץ
תקראו עוד בכתבה מעיתון הארץ:
 

fireman

New member
זה לא עוד תירוץ

עוד תירוץ לעיכוב בפיתוח הרכבת בארץ
תקראו עוד בכתבה מעיתון הארץ:
זה לא עוד תירוץ
זה המצב בפועל תשתית רכבת היא תשתית מאוד יקרה, עלויות של מאות מיליוני שקלים לכל קו וכמות הקווים הנדרשת היא גדולה מאוד הקמת מסילות ארוכות ורבות ככל שניתן לא יהיו יעילות אם לא יהיה ציוד שינסע עליהן לרכבת ישראל כאמור יש תזרים כספים להקמת הקווים השאלה היא איך ועם מה מפעילים אותם? לדעתי, כל פרוייקט כביש חוצה ישראל צריך להיות בטל ומבוטל לחלוטין! מניסיון מר עם האיילון כביש, ככל שיורחב וימוחלף מעולם לא יצליח לעמוד בנפח כלי הרכב שהולך וגדל בקצב מהיר הרבה יותר מקצב פיתוח הכבישים ולדעתי ההשקעה (המבוזבזת לדעתי) בכביש חוצה ישראל צריכה לעבור לטובת הקמת תשתית רכבות ברמה בינלאומית עם רכבות מהירות שיקצרו זמני נסיעה באופן משמעותי שיהפכו את הרכבת לכדאית ואטרקטיבית הרבה יותר משימוש ברכב. רכבת שתוכל להרביץ את הקו בין באר שבע לתל אביב במהירות של 220 קמ"ש בזמן של 30 דקות לערך תוריד הרבה מכוניות והרבה נהגים מהכביש. אמנם עלות הקמת תשתית וקניית ציוד רכבתי כזה היא יקרה מאוד אני חושב שההשקעה היא כדאית הרבה יותר מהשקעה באספלט שבכל מקרה בשלב מסויים לא יצליח לעמוד בדרישה. הקמת תשתית מסילתית ורכישת ציוד שיאפשר "הקטנת" מרחקים משמעותית היא הפתרון לבעיות התחבורה. טוב מאוד שהממשלה מקצצת תקציבים ממקומות אחרים לטובת פיתוח תשתיות ותחבורה, הדבר יתבטא בעתיד בצמיחה של המשק ובעיקר של הפריפריה, אלו השקעות שיניבו פרי בעוד מספר לא רב של שנים כאשר לאו ייושמו
 

seffic

New member
בוא לא נהיה תמימים...

זה לא עוד תירוץ
זה המצב בפועל תשתית רכבת היא תשתית מאוד יקרה, עלויות של מאות מיליוני שקלים לכל קו וכמות הקווים הנדרשת היא גדולה מאוד הקמת מסילות ארוכות ורבות ככל שניתן לא יהיו יעילות אם לא יהיה ציוד שינסע עליהן לרכבת ישראל כאמור יש תזרים כספים להקמת הקווים השאלה היא איך ועם מה מפעילים אותם? לדעתי, כל פרוייקט כביש חוצה ישראל צריך להיות בטל ומבוטל לחלוטין! מניסיון מר עם האיילון כביש, ככל שיורחב וימוחלף מעולם לא יצליח לעמוד בנפח כלי הרכב שהולך וגדל בקצב מהיר הרבה יותר מקצב פיתוח הכבישים ולדעתי ההשקעה (המבוזבזת לדעתי) בכביש חוצה ישראל צריכה לעבור לטובת הקמת תשתית רכבות ברמה בינלאומית עם רכבות מהירות שיקצרו זמני נסיעה באופן משמעותי שיהפכו את הרכבת לכדאית ואטרקטיבית הרבה יותר משימוש ברכב. רכבת שתוכל להרביץ את הקו בין באר שבע לתל אביב במהירות של 220 קמ"ש בזמן של 30 דקות לערך תוריד הרבה מכוניות והרבה נהגים מהכביש. אמנם עלות הקמת תשתית וקניית ציוד רכבתי כזה היא יקרה מאוד אני חושב שההשקעה היא כדאית הרבה יותר מהשקעה באספלט שבכל מקרה בשלב מסויים לא יצליח לעמוד בדרישה. הקמת תשתית מסילתית ורכישת ציוד שיאפשר "הקטנת" מרחקים משמעותית היא הפתרון לבעיות התחבורה. טוב מאוד שהממשלה מקצצת תקציבים ממקומות אחרים לטובת פיתוח תשתיות ותחבורה, הדבר יתבטא בעתיד בצמיחה של המשק ובעיקר של הפריפריה, אלו השקעות שיניבו פרי בעוד מספר לא רב של שנים כאשר לאו ייושמו
בוא לא נהיה תמימים...
אנחנו יודעים טוב מאוד שסידרי העדיפויות כאן נקבעים לפי כוחות פוליטיים ולא ,חלילה, מקצועיים. יש אינטרס מובהק לעכב את פיתוח הרכבת ע"י הקואופרטיבים הגדולים. הרי בשנים האחרונות שודרגו כמעט כל ציי האוטובוסים בישראל, וזאת למרות הירידה החדה והמתמדת בשיעור הנוסעים. כל זאת התאפשר אודות לסובסידיה ממשרד התחבורה. לעומת זאת, כבר עשור שציבור הנוסעים ברכבת גדל בהתמדה, והוכנו תוכניות פיתוח רבות,הכוללים קווים ותחנות המיועדים להיפתח בשנים הקרובות.עם כל זאת, לא השכילו לתקצב דבר אחד בסיסי כמו ציוד. זה לא חלם? אלא אם כן זאת המדיניות הבלתי רישמית של משרד התחבורה...
 

myofer

New member
יש סתירה בדבריך

זה לא עוד תירוץ
זה המצב בפועל תשתית רכבת היא תשתית מאוד יקרה, עלויות של מאות מיליוני שקלים לכל קו וכמות הקווים הנדרשת היא גדולה מאוד הקמת מסילות ארוכות ורבות ככל שניתן לא יהיו יעילות אם לא יהיה ציוד שינסע עליהן לרכבת ישראל כאמור יש תזרים כספים להקמת הקווים השאלה היא איך ועם מה מפעילים אותם? לדעתי, כל פרוייקט כביש חוצה ישראל צריך להיות בטל ומבוטל לחלוטין! מניסיון מר עם האיילון כביש, ככל שיורחב וימוחלף מעולם לא יצליח לעמוד בנפח כלי הרכב שהולך וגדל בקצב מהיר הרבה יותר מקצב פיתוח הכבישים ולדעתי ההשקעה (המבוזבזת לדעתי) בכביש חוצה ישראל צריכה לעבור לטובת הקמת תשתית רכבות ברמה בינלאומית עם רכבות מהירות שיקצרו זמני נסיעה באופן משמעותי שיהפכו את הרכבת לכדאית ואטרקטיבית הרבה יותר משימוש ברכב. רכבת שתוכל להרביץ את הקו בין באר שבע לתל אביב במהירות של 220 קמ"ש בזמן של 30 דקות לערך תוריד הרבה מכוניות והרבה נהגים מהכביש. אמנם עלות הקמת תשתית וקניית ציוד רכבתי כזה היא יקרה מאוד אני חושב שההשקעה היא כדאית הרבה יותר מהשקעה באספלט שבכל מקרה בשלב מסויים לא יצליח לעמוד בדרישה. הקמת תשתית מסילתית ורכישת ציוד שיאפשר "הקטנת" מרחקים משמעותית היא הפתרון לבעיות התחבורה. טוב מאוד שהממשלה מקצצת תקציבים ממקומות אחרים לטובת פיתוח תשתיות ותחבורה, הדבר יתבטא בעתיד בצמיחה של המשק ובעיקר של הפריפריה, אלו השקעות שיניבו פרי בעוד מספר לא רב של שנים כאשר לאו ייושמו
יש סתירה בדבריך
מצד אחד אתה טוען שעלות תשתית הרכבת היא גבוהה ומצד שני אתה רוצה רכבת מהירה לבאר שבע. גם אני רוצה רכבת מהירה אבל זה דורש להחליף חלקים גדולים מהמסילה הנוכחית שבהם הרכבת הנוכחית מאטה מכיוון שהעיקולים חדים מדי. בקשר ל"חוצה ישראל" פיספסנו את הרכבת רוב הכסף והאספלט כבר נשפכו אני לא מאמין שמישהו ירד מהפוייקט הזה עכשיו. מלבד זאת רשת כבישים מפותחת זה דבר שתמיד יכול להוסיף. אבל החלום שלי זה רכבת לטבריה, עפולה(פעם היתה), קרית שמונה, ראש פינה ובכלל לכל הארץ.
 
גודש בכבישים מקיים חוק פרקינסון,

זה לא עוד תירוץ
זה המצב בפועל תשתית רכבת היא תשתית מאוד יקרה, עלויות של מאות מיליוני שקלים לכל קו וכמות הקווים הנדרשת היא גדולה מאוד הקמת מסילות ארוכות ורבות ככל שניתן לא יהיו יעילות אם לא יהיה ציוד שינסע עליהן לרכבת ישראל כאמור יש תזרים כספים להקמת הקווים השאלה היא איך ועם מה מפעילים אותם? לדעתי, כל פרוייקט כביש חוצה ישראל צריך להיות בטל ומבוטל לחלוטין! מניסיון מר עם האיילון כביש, ככל שיורחב וימוחלף מעולם לא יצליח לעמוד בנפח כלי הרכב שהולך וגדל בקצב מהיר הרבה יותר מקצב פיתוח הכבישים ולדעתי ההשקעה (המבוזבזת לדעתי) בכביש חוצה ישראל צריכה לעבור לטובת הקמת תשתית רכבות ברמה בינלאומית עם רכבות מהירות שיקצרו זמני נסיעה באופן משמעותי שיהפכו את הרכבת לכדאית ואטרקטיבית הרבה יותר משימוש ברכב. רכבת שתוכל להרביץ את הקו בין באר שבע לתל אביב במהירות של 220 קמ"ש בזמן של 30 דקות לערך תוריד הרבה מכוניות והרבה נהגים מהכביש. אמנם עלות הקמת תשתית וקניית ציוד רכבתי כזה היא יקרה מאוד אני חושב שההשקעה היא כדאית הרבה יותר מהשקעה באספלט שבכל מקרה בשלב מסויים לא יצליח לעמוד בדרישה. הקמת תשתית מסילתית ורכישת ציוד שיאפשר "הקטנת" מרחקים משמעותית היא הפתרון לבעיות התחבורה. טוב מאוד שהממשלה מקצצת תקציבים ממקומות אחרים לטובת פיתוח תשתיות ותחבורה, הדבר יתבטא בעתיד בצמיחה של המשק ובעיקר של הפריפריה, אלו השקעות שיניבו פרי בעוד מספר לא רב של שנים כאשר לאו ייושמו
גודש בכבישים מקיים חוק פרקינסון,
לאמור: לעולם תגדל כמות כלי הרכב בכביש עד לניצול כל הקיבולת וסתימת הכביש. מדינות חכמות הבינו זאת והתחילו לסגורכבישים. בכל מקרה, באירופה, שבה רשת המסילות כבר מפותחת למדי, היחס בין ההשקעות במסילות לעומת ההשקעות בכבישים מגיע ל-1:4 (אם לא למעלה מזה) לטובת תחבורה מסילתית; בארץ, לבושתנו, היחס הפוך. יש הטוענים כי קיום שירות רכבת יעיל אינה מפחיתה פקקים לטווח ארוך, כיוון שברגע שמורגשת הקלה, חוזרים אנשים לנסוע ברכבם. גם אם זה נכון, אין זה מצדיק הזנחת הרכבת. הרי המשימה היא לא לדאוג לכלי הרכב המסכנים, אלא לדאוג לבני אדם,ולספק להם חלופה תחבורתית סבירה ובטוחה יותר מהכביש, תוך מזעור הנזק לסביבה...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה