חבל רק על נהג הקטר ועל נוסעי הרכבת!
בעניין התאונות רכבת - אדם או רכבת - רכב אין צורך לבוא בטענות כלשהן לנהג הקטר או להנהלת רכבת ישראל. הפסיקו גם לקונן על כך שהמסילות אינן מגודרות (וכיום הן ברובן מגודרות היטב) -- אולי תדרשו גם גדר חשמלית ליתר -ביטחון? או אולי שנהג הקטר יאט לפני מפגש עם כביש?! פעם, בראשית עידן הרכב המוטורי, נחקקו חוקים, שלפני כל אוטומוביל ירוץ אדם, שיזהיר את הולכי הרגל מפני הסכנה! הגיע הזמן שבמאה ה-21 אנשים החיים לא אי-שם בג'ונגל של גיניאה החדשה אלא בישראל המודרנית יפנימו, שאין עולים על המסילה אלא במקום המותר וכל עוד המחסום לא הורד, בדיוק כשם שלא יורדים מן המדרכה אל הכביש במקום כלשהו ומבלי שתהיה אפשרות לוודא, שאין בכך סכנה. אילו הדבר בידי, הייתי מטיל באמצעות החוק עונש כבד על אלה שנותרים בחיים אחרי המפגש עם הרכבת, למען יראו וייראו. בכל פעם שנודע לי על אדם או רכב, שנפגעו בהתנגשות עם רכבת, אני מצר רק על נהג הקטר, שכמעט שאינו מסוגל למנוע התנגשות כזאת ונותר עם הטראומה, וכמובן על נוסעי הרכבת, שמיהרו למחוז-חפצם, אך מעוכבים שעה ויותר בשל הצורך הרשמי לחקור גם תאונה כזו מיד עם התרחשותה. ומי שמוכרך להתאבד -- שיואל לחפש לעצמו אמצעי,שלא יפגע באחרים!