לבקשתכם.. השאלות במלואן
1.האם אשה בהריון חייבת או פטורה מחובת חגירת חגורת בטיחות ברכב? א-אשה הרה פטורה מחגירת חגורת בטיחות ב-האשה אינה פטורה. להיפך,במקרה של תאונה עשויה החגורה להציל את האשה ואף את העובר.החגירה תיעשה נמוך ולא על הבטן. ג-אין פטור,אלא לאשה הרה בשלבי היריון מתקדמים.(חודש שביעי ומעלה). ד-אשה הרה פטורה רק מהחודש החמישי להריונה, ואילך. 2-כאשר הרכב מחליק,כיצד רצוי להשתמש בבלמים? א- בלחיצת חזקות לסירוגין, כך ייעצר הרכב אולם הבלמים לא יינעלו. ב- בחוזקה, על מנת לעצור את ההחלקה. ג- יש להימנע משימוש בבלמים.הבלימה גורמת להחלקה, או מגבירה אותה. ד- בלחיצה קלה וממושכת, עד היחלצות מהחלקה. 3-מה ההבדל בין עוצמת הפגיעה הנגרמת להולך רגל ממכונית הנוסעת במהירות 50 קמ"ש לבין זו הנגרמת ממכונית הנוסעת במהירות 70 קמ"ש? א-ההבדל בין עוצמות הפגיעה הוא כהבדל בין עוצמות הפגיעה במי שנופל מגובה של 6 קומות. ב- ההבדל בין עוצמות הפגיעה הוא כהבדל בין עוצמות הפגיעה במי שנופל מגובה של קומה אחת לעומת מי שנופל מגובה של 12 קומות. ג-ההבדל בין עוצמות הפגיעה אינו משמעותי. ד- ההבדל בין עוצמות הפגיעה הוא כהבדל בין עוצמות הפגיעה במי שנופל מגובה של 2 קומות לעומת מי שנופל מגובה של 8 קומות. 4.מדוע מסוכן לנסוע במהירות גבוהה בעקומות (בסיבובים)? א-בעקומה מופעל על הרכב כוח בולם שיכול לגרום להתהפכות הרכב במהירויות גבוהות. ב- בעקומה(סיבוב) מופעל על המכונית כוח שעוצמתו גדלה עם המהירות.לכן המכונית עלולה להתהפך או "לעוף מהכביש" ג- כיוון שבעקומה מופעל על המכונית כוח צנטריפלי. ד- כיוון שבמהירויות גבוהות לנהג יש פחות שליטה על הרכב. מקווה שתצליחו להסביר את כל השאלות.