עוד קצת דברים מעניינים: KORTRIJK

מצב
הנושא נעול.

JayZed

New member
עוד קצת דברים מעניינים: KORTRIJK

עוד קצת דברים מעניינים: KORTRIJK
הנה עוד כמה תמונות שמצאתי במחשב שלי. רובן צולמו בתערוכת האוטובוסים BUSWORLD שמתקיימת מדי שנה-שנתיים בקורטרייק - עיר בבלגיה. פה אתם רואים את הלוגו של תערוכת האוטובוסים היוקרתית ביותר בעולם.
 

JayZed

New member
תראו מה זה אורך - PHILEAS

עוד קצת דברים מעניינים: KORTRIJK
הנה עוד כמה תמונות שמצאתי במחשב שלי. רובן צולמו בתערוכת האוטובוסים BUSWORLD שמתקיימת מדי שנה-שנתיים בקורטרייק - עיר בבלגיה. פה אתם רואים את הלוגו של תערוכת האוטובוסים היוקרתית ביותר בעולם.
תראו מה זה אורך - PHILEAS
האוטובוס-רכבת הזה יכול להכיל כ-300 נוסעים, והוא גם (אתם לא תאמינו!) דיזל-חשמלי! יש לו מנוע דוזל מאחורה שמייצר חשמל אשר מניע מנועים מיוחדים היושבים בתוך כל גלגל. (אני מפחד לחשוב כמה כסף עולה לתקן פאנצ'ר בדבר הזה
) אמנם, האוטובוס הזה לא מאושר לנסיעה ברחובות רגילים - הוא חייב נתיב מיוחד. לדעתי - אם כבר - עדיף פשוט רכבת קלה וזהו...
 

TalHai

New member
לא הבנתי

תראו מה זה אורך - PHILEAS
האוטובוס-רכבת הזה יכול להכיל כ-300 נוסעים, והוא גם (אתם לא תאמינו!) דיזל-חשמלי! יש לו מנוע דוזל מאחורה שמייצר חשמל אשר מניע מנועים מיוחדים היושבים בתוך כל גלגל. (אני מפחד לחשוב כמה כסף עולה לתקן פאנצ'ר בדבר הזה
) אמנם, האוטובוס הזה לא מאושר לנסיעה ברחובות רגילים - הוא חייב נתיב מיוחד. לדעתי - אם כבר - עדיף פשוט רכבת קלה וזהו...
לא הבנתי
זה אוטובוס? זה רכבת? מה זה? זה נוסע על פסים? על כביש? צריך להיות מחובר לקווי מתח?
 

JayZed

New member
זה אוטובוס.

לא הבנתי
זה אוטובוס? זה רכבת? מה זה? זה נוסע על פסים? על כביש? צריך להיות מחובר לקווי מתח?
זה אוטובוס.
זהוא אוטובוס, נוסע על כביש, ומוזן בסולר. אבל במקום שהמנוע דיזל יתן מומנט סיבובי ישר לגלגלים (דרך תייבת הילוכים) כמו באוטובוס רגיל - פה המנוע מחובר לגנרטור המייצר חשמל, שמניע בתורו את המנועים האינדיבידואליים של כל גלגל.
 

TalHai

New member
הבנתי....

זה אוטובוס.
זהוא אוטובוס, נוסע על כביש, ומוזן בסולר. אבל במקום שהמנוע דיזל יתן מומנט סיבובי ישר לגלגלים (דרך תייבת הילוכים) כמו באוטובוס רגיל - פה המנוע מחובר לגנרטור המייצר חשמל, שמניע בתורו את המנועים האינדיבידואליים של כל גלגל.
הבנתי....
רגע וזה לא ארוך מדי כדי ליסוע על כביש?
 

JayZed

New member
כבר כתבתי בהודעה הראשונה

הבנתי....
רגע וזה לא ארוך מדי כדי ליסוע על כביש?
כבר כתבתי בהודעה הראשונה
שלאוטובוס הזה אין אישור נסיע ברחובות רגילים, הוא צריך נתיב מיוחד. דרך אגב, בנתיב המיוחד יש אפשרות להתקין סמנים מגנטיים שמאפשרים לאוטובוס לנוע באופן אוטומטי (ללא נהג!), והעובדה שכל גלגלי האוטובוס הזה יכולים לשנות זווית מאפשרת לו להוביל את עצמו לתוך תחנה בתנועה הצידה, כמו סרטן
 

TalHai

New member
אז למי זה טוב?

כבר כתבתי בהודעה הראשונה
שלאוטובוס הזה אין אישור נסיע ברחובות רגילים, הוא צריך נתיב מיוחד. דרך אגב, בנתיב המיוחד יש אפשרות להתקין סמנים מגנטיים שמאפשרים לאוטובוס לנוע באופן אוטומטי (ללא נהג!), והעובדה שכל גלגלי האוטובוס הזה יכולים לשנות זווית מאפשרת לו להוביל את עצמו לתוך תחנה בתנועה הצידה, כמו סרטן
אז למי זה טוב?
ז"א למי נבנה האוטובוס הזה? אם הוא צריך אישור מיוחד מי יקנה אותו?
 

גדדו

New member
נבנה לעיר ההולנדית אינדהובן

אז למי זה טוב?
ז"א למי נבנה האוטובוס הזה? אם הוא צריך אישור מיוחד מי יקנה אותו?
נבנה לעיר ההולנדית אינדהובן
והוא נוסע בנתיבים מיחדים (= נת"צ). כבר יש קו אחד פעיל והשני יכח לפעול בספטמבר.
 

JayZed

New member
יש תעות באתר שלהם, לפי הנתונים

דגם 3 חלקים 24 מטר,
180 נוסעים. דגם 2 חלקים 18 מטר, 120 נוסעים.
יש תעות באתר שלהם, לפי הנתונים
הרשמיים של קבוצת VDL - הגרסה ה"ארוכה" מכילה 230-250 נוסעים, לא 180. מרצדס סיטארו רגיל, לא מפרקי, יכול להכיל למעלה מ-110 נוסעים. כך שכל היתרון של ה"נחש" הזה מינימלי עם רק 180 נוסעים.
 

גדדו

New member
מוסיף קישור

תראו מה זה אורך - PHILEAS
האוטובוס-רכבת הזה יכול להכיל כ-300 נוסעים, והוא גם (אתם לא תאמינו!) דיזל-חשמלי! יש לו מנוע דוזל מאחורה שמייצר חשמל אשר מניע מנועים מיוחדים היושבים בתוך כל גלגל. (אני מפחד לחשוב כמה כסף עולה לתקן פאנצ'ר בדבר הזה
) אמנם, האוטובוס הזה לא מאושר לנסיעה ברחובות רגילים - הוא חייב נתיב מיוחד. לדעתי - אם כבר - עדיף פשוט רכבת קלה וזהו...
מוסיף קישור
 

JayZed

New member
ה-PHILEAS מבפנים

עוד קצת דברים מעניינים: KORTRIJK
הנה עוד כמה תמונות שמצאתי במחשב שלי. רובן צולמו בתערוכת האוטובוסים BUSWORLD שמתקיימת מדי שנה-שנתיים בקורטרייק - עיר בבלגיה. פה אתם רואים את הלוגו של תערוכת האוטובוסים היוקרתית ביותר בעולם.
ה-PHILEAS מבפנים
הנה "הנחש" מבפנים.
 

JayZed

New member
היצרן הוא APTS -

מי היצרן ?
היצרן הוא APTS -
ADVANCED PUBLIC TRANSPORT SYSTEMS, השייך לקבוצת VDL ההולנדית, המורכבת ממפעל DAF (המייצר את השלדות) ושתי מפעלים של מרכבים: BOVA, המיצר את ה-MAGIX המעוצב, ו-Jonckheere, הידוע לנו טוב - יש מספר יחסית גבוהה של אוטובוסים עם מרכב כזה בארץ. כך שבתאכלס אפשר להגיד ש-APTS זה מה שפעם הכרנו כ-DAF ו-Jonckheere.
 

אוהד11

New member
../images/Emo51.gif

היצרן הוא APTS -
ADVANCED PUBLIC TRANSPORT SYSTEMS, השייך לקבוצת VDL ההולנדית, המורכבת ממפעל DAF (המייצר את השלדות) ושתי מפעלים של מרכבים: BOVA, המיצר את ה-MAGIX המעוצב, ו-Jonckheere, הידוע לנו טוב - יש מספר יחסית גבוהה של אוטובוסים עם מרכב כזה בארץ. כך שבתאכלס אפשר להגיד ש-APTS זה מה שפעם הכרנו כ-DAF ו-Jonckheere.
 

JayZed

New member
מדיבוס מרצדס מרכב ספרדי - UNVI

עוד קצת דברים מעניינים: KORTRIJK
הנה עוד כמה תמונות שמצאתי במחשב שלי. רובן צולמו בתערוכת האוטובוסים BUSWORLD שמתקיימת מדי שנה-שנתיים בקורטרייק - עיר בבלגיה. פה אתם רואים את הלוגו של תערוכת האוטובוסים היוקרתית ביותר בעולם.
מדיבוס מרצדס מרכב ספרדי - UNVI
מכונה יפה, אבל קצת מוזרה מבחינת עיצוב פנים. לצערי את התמונה של הפנים איבדתי...
 

JayZed

New member
והנה עוד מדיבוס - הפעם גרמני מקורי:

עוד קצת דברים מעניינים: KORTRIJK
הנה עוד כמה תמונות שמצאתי במחשב שלי. רובן צולמו בתערוכת האוטובוסים BUSWORLD שמתקיימת מדי שנה-שנתיים בקורטרייק - עיר בבלגיה. פה אתם רואים את הלוגו של תערוכת האוטובוסים היוקרתית ביותר בעולם.
והנה עוד מדיבוס - הפעם גרמני מקורי:
ה-TOURINO, אחיו הקטו של ה-TOURISMO המפואר.
 

JayZed

New member
SCANIA IRIZAR באורך 15 מטר!

עוד קצת דברים מעניינים: KORTRIJK
הנה עוד כמה תמונות שמצאתי במחשב שלי. רובן צולמו בתערוכת האוטובוסים BUSWORLD שמתקיימת מדי שנה-שנתיים בקורטרייק - עיר בבלגיה. פה אתם רואים את הלוגו של תערוכת האוטובוסים היוקרתית ביותר בעולם.
SCANIA IRIZAR באורך 15 מטר!
IRIZAR CENTURY EXPRESS על שלדה מוארכת של SCANIA.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה