עוד קו בגוש דן הפך בלא התראה לשומר שבת

מצב
הנושא נעול.
ברור ששמירת החוק...לכן בוצע "מחקר"

אם כך, מהם המניעים האמיתיים שלך?
האמנם שמירת החוק קודמת אצלך לשמירה על השבת?
&nbsp
ברור ששמירת החוק...לכן בוצע "מחקר"
שבתיאורו אין אפילו התייחסות אחת לשמירת חוק וכל כולו ניתוח חוסר האיזון בתקשורת בין תומכי התחבורה הציבורית בשבת לבין מתנגדיה.
[URL]http://www.news1.co.il/Archive/002-D-103499-00.html[/URL]
רק שמירת החוק היא המניע האמיתי לביצוע "מחקר" כזה.
מניע שמירת השבת כלל לא קשור.
 

mister K

New member
גם בתחקיר המעמיק על קו 25 לא מדובר על "הפרת החוק"

ברור ששמירת החוק...לכן בוצע "מחקר"
שבתיאורו אין אפילו התייחסות אחת לשמירת חוק וכל כולו ניתוח חוסר האיזון בתקשורת בין תומכי התחבורה הציבורית בשבת לבין מתנגדיה.
[URL]http://www.news1.co.il/Archive/002-D-103499-00.html[/URL]
רק שמירת החוק היא המניע האמיתי לביצוע "מחקר" כזה.
מניע שמירת השבת כלל לא קשור.
גם בתחקיר המעמיק על קו 25 לא מדובר על "הפרת החוק"
החוק לא מצויין בכתבה הזאת אפילו פעם אחת. כנראה לאחר שמאיר חן הבהיר חד משמעית, שהפעלת הקו היא חוקית למהדרין וכל קביעה אחרת של הכתב תהיה שקרית.
כל התחקיר והכתבה מדברים בעצם על מיותרות הפעלת הקו החוקי בשל חוסר ביקוש כביכול. אם כאמור ההפעלה היא חוקית, אזי שאין פה מניע ל-"שמירת החוק" ויש מניע אחר (אולי דאגה לפדיון השבת של חברת קווים
)
בצירוף מקרים נדיר, לחשה ציפור קטנה לכמה פוליטיקאים מוניציפליים חרדים בפתח תקוה לגבי הקו הזה, מה שגרר מכתב זועם למאיר חן.
מעניין אגב, אם יש קשר ציפורי בין הציפור שלחשה לחרדים הפתח תקוה, לבין הציפור שלחשה לראש עיריית בני ברק לגבי הכוונה להפעיל את קו 1 כשעתיים לפני צאת השבת... פתח תקוה ובני ברק קרובות, מי יודע...
 

mister K

New member
גם אלוהים לא יודע על איזה חוק אתה מדבר

צדקת הדרך
זה החוק שצריך לשמור עליו.
איני "מגן השבת" ואין זה מתפקידי למנוע את חילולה. ממילא האמירה שלך "לא תצליח להפוך אותי לשומר שבת" אין לה ביסוס ומייחסת לי כוונות שלא היו לי.
לגבי מידת הנזק/התועלת לתחבורה הציבורית - יש צדדים לכאן ולכאן. התחבורה הציבורית היא רק סניף ממערכת שיקולים רחבה יותר של המדינה בשמירה על זכויות עובדים בשמירת יחסי דת ומדינה על אש נמוכה ועוד שיקולים.
גם אלוהים לא יודע על איזה חוק אתה מדבר
כששואלים אותך אתה מתחמק, מתפלסף ומתנשא כאילו היית גאון הדור.
אתה לא גאון הדור עידן. אתה איש קטן מאוד, משועמם ואתה לא עיתונאי.
עיתונאים מדייקים במה שהם כותבים ולא ממציאים פרטים וחוקים. אתה פשוט הולך ומידרדר ונראה שיש לך אובססיה לנושא הזה...
בסופו של דבר אתה תביא לתוצאה ההפוכה לשמחתנו הרבה ותישאר בלוגר קטן ומשועמם. רק חבל שבדרך אתה זורע שנאה ומעכיר את היחסים בין דתיים וחילונים.
 

stratomaximus

New member
"שמירה על זכויות עובדים"

צדקת הדרך
זה החוק שצריך לשמור עליו.
איני "מגן השבת" ואין זה מתפקידי למנוע את חילולה. ממילא האמירה שלך "לא תצליח להפוך אותי לשומר שבת" אין לה ביסוס ומייחסת לי כוונות שלא היו לי.
לגבי מידת הנזק/התועלת לתחבורה הציבורית - יש צדדים לכאן ולכאן. התחבורה הציבורית היא רק סניף ממערכת שיקולים רחבה יותר של המדינה בשמירה על זכויות עובדים בשמירת יחסי דת ומדינה על אש נמוכה ועוד שיקולים.
"שמירה על זכויות עובדים"
"התחבורה הציבורית היא רק סניף ממערכת שיקולים רחבה יותר של המדינה בשמירה על זכויות עובדים" - היית אי פעם בחו"ל, עידן? אני מקווה שכן. אם לא, אתה מוזמן לפתוח את האינטרנט ולמצוא לי עוד מדינה מפותחת בעולם (או גם מתפתחת, אבל כזאת שיש לה כמובן תחבורה ציבורית מסודרת), שבה התחבורה הציבורית מושבתת ביום המנוחה (לא תדירות נמוכה יותר, לא קווים שונים, מושבתת!).
ואני מניח שתסכים איתי, שמדינת ישראל היא לה הנס לפני המחנה בשמירה על זכויות עובדים בעולם.
 

עידן יו

New member
למה אתה מייחס שיקולים של הממשלה אלי?

"שמירה על זכויות עובדים"
"התחבורה הציבורית היא רק סניף ממערכת שיקולים רחבה יותר של המדינה בשמירה על זכויות עובדים" - היית אי פעם בחו"ל, עידן? אני מקווה שכן. אם לא, אתה מוזמן לפתוח את האינטרנט ולמצוא לי עוד מדינה מפותחת בעולם (או גם מתפתחת, אבל כזאת שיש לה כמובן תחבורה ציבורית מסודרת), שבה התחבורה הציבורית מושבתת ביום המנוחה (לא תדירות נמוכה יותר, לא קווים שונים, מושבתת!).
ואני מניח שתסכים איתי, שמדינת ישראל היא לה הנס לפני המחנה בשמירה על זכויות עובדים בעולם.
למה אתה מייחס שיקולים של הממשלה אלי?
אמרתי שזה אחד השיקולים שלה בבואה לקבוע את שקבעה את החוק בעניין.
 

stratomaximus

New member
אין שום פן של דאגה לזכויות עובדים בסטטוס קוו ובחוק

למה אתה מייחס שיקולים של הממשלה אלי?
אמרתי שזה אחד השיקולים שלה בבואה לקבוע את שקבעה את החוק בעניין.
אין שום פן של דאגה לזכויות עובדים בסטטוס קוו ובחוק
החוק הזה נטו דתי.
כל דיון שמועלה על היתרונות המובהקים של תחבורה ציבורית בשבת, בפן הכלכלי והחברתי, מורד מיד מסדר היום בהשפעת גורמים דתיים.
לאחרונה נכנס גם תירוץ חדש שבו מנסים לבטל את כל הטענות של תומכי התחבורה הציבורית בשבת - "שמאלנות".
 

Ccyclist

Well-known member
נו, באיזו מדינה מפותחת אירת אין תח"צ ביום המנוחה?

למה אתה מייחס שיקולים של הממשלה אלי?
אמרתי שזה אחד השיקולים שלה בבואה לקבוע את שקבעה את החוק בעניין.
נו, באיזו מדינה מפותחת אירת אין תח"צ ביום המנוחה?
לא תמצא מדינה כזו לנקוב בשמה. במפותחות שבמדינות העולם שבוע העבודה מבוסס על 5 ימי עבודה וסוף שבוע של יומיים ועדיין הם מצליחים להפעיל תחבורה ציבורית בשני ימי סוף השבוע ולדאוג לזכויות העובדים.
&nbsp
אל תענה בטענות "חברתיות" או בשם הדת, נקוב בשמה של מדינה מפותחת עם תח"צ שבה התח"צ מושבתת ביום המנוחה או בהודאה שאין לזה אח ורע.
 

alantan

New member
שים לב גם שאלה מדינות יותר חברתיות עם יומיים חופשיים בשבוע

נו, באיזו מדינה מפותחת אירת אין תח"צ ביום המנוחה?
לא תמצא מדינה כזו לנקוב בשמה. במפותחות שבמדינות העולם שבוע העבודה מבוסס על 5 ימי עבודה וסוף שבוע של יומיים ועדיין הם מצליחים להפעיל תחבורה ציבורית בשני ימי סוף השבוע ולדאוג לזכויות העובדים.
&nbsp
אל תענה בטענות "חברתיות" או בשם הדת, נקוב בשמה של מדינה מפותחת עם תח"צ שבה התח"צ מושבתת ביום המנוחה או בהודאה שאין לזה אח ורע.
שים לב גם שאלה מדינות יותר חברתיות עם יומיים חופשיים בשבוע
חופשת לידה של 6-12 חודש לאם וחופשת לידה גם לאב ועוד הרבה הטבות סוציאליות שאין בארץ (חלקן מוגזמות). ועדיין הם מצליחים לקיים תחבורה ציבורית שבעה ימים בשבוע מבלי לפגוע בנהגים. נהפוך הוא, באירופה נהג הוא מקצוע שמתמלג באופן סביר מאוד.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אבל באופן מפתיע הזכויות שלהם חשובות רק בשבת

למה אתה מייחס שיקולים של הממשלה אלי?
אמרתי שזה אחד השיקולים שלה בבואה לקבוע את שקבעה את החוק בעניין.
אבל באופן מפתיע הזכויות שלהם חשובות רק בשבת
ואפילו לא ביום עצמו אלא רק בשעות שנופלות בגדר "שבת" מבחינה הלכתית. משום מה לאותם טוענים בשם ה"זכויות" לא אכפת ממוצ"ש או משישי אחר הצהריים, משעות בוקר מוקדמות מאוד או לילה מאוחרות מאוד, מימי שבתון שאינם דתיים, מחול המועד ועוד. מעניין.
 
מבחינת דתיים שאר המדינות לא רלבנטיות, לצערנו

"שמירה על זכויות עובדים"
"התחבורה הציבורית היא רק סניף ממערכת שיקולים רחבה יותר של המדינה בשמירה על זכויות עובדים" - היית אי פעם בחו"ל, עידן? אני מקווה שכן. אם לא, אתה מוזמן לפתוח את האינטרנט ולמצוא לי עוד מדינה מפותחת בעולם (או גם מתפתחת, אבל כזאת שיש לה כמובן תחבורה ציבורית מסודרת), שבה התחבורה הציבורית מושבתת ביום המנוחה (לא תדירות נמוכה יותר, לא קווים שונים, מושבתת!).
ואני מניח שתסכים איתי, שמדינת ישראל היא לה הנס לפני המחנה בשמירה על זכויות עובדים בעולם.
מבחינת דתיים שאר המדינות לא רלבנטיות, לצערנו
כל פעם שתגיד להם מה קורה במדינה אחרת.
הם ישיבו "זאת מדינה יהודית" כתירוץ לכל חוק ומנהג.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
נו, אבל זהו בדיוק: מבחינה *דתית*, לא מבחינת הזכויות

מבחינת דתיים שאר המדינות לא רלבנטיות, לצערנו
כל פעם שתגיד להם מה קורה במדינה אחרת.
הם ישיבו "זאת מדינה יהודית" כתירוץ לכל חוק ומנהג.
נו, אבל זהו בדיוק: מבחינה *דתית*, לא מבחינת הזכויות
זו בדיוק הנקודה: חלק מהנאבקים על אי-עבודה בשבת מציגים זאת כשמירה על "זכות סוציאלית" בשעה שזו לא יותר מכפייה דתית.
 
יש גם חילונים שמתנגדים לתח"צ בשבת בגלל טיעונים סוציאליים.

נו, אבל זהו בדיוק: מבחינה *דתית*, לא מבחינת הזכויות
זו בדיוק הנקודה: חלק מהנאבקים על אי-עבודה בשבת מציגים זאת כשמירה על "זכות סוציאלית" בשעה שזו לא יותר מכפייה דתית.
יש גם חילונים שמתנגדים לתח"צ בשבת בגלל טיעונים סוציאליים.
 
המניע של הטיעון הזה אינו בהכרח דתי אצל כל מי שטוען אותו

מי אמר שאין? הנקודה היא לגבי הטיעון לא לגבי הטוענים
המניע של הטיעון הזה אינו בהכרח דתי אצל כל מי שטוען אותו
יש הרבה חילונים שטוענים אותו לא בגלל מניעים דתיים.
אז אי אפשר לייחס כפיה דתית לכל מי שטוען את הטיעון הזה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
המניע של הטיעון שמושתת על השבת היהודית הוא דתי

המניע של הטיעון הזה אינו בהכרח דתי אצל כל מי שטוען אותו
יש הרבה חילונים שטוענים אותו לא בגלל מניעים דתיים.
אז אי אפשר לייחס כפיה דתית לכל מי שטוען את הטיעון הזה.
המניע של הטיעון שמושתת על השבת היהודית הוא דתי
אחרת למה לא מפריע בחורף כשהנהג עובד בשעה 6 בערב בשבת, אבל מפריע כשהוא עובד ב-6 בערב בקיץ?
למה מפריע בחורף כשהוא עובד ביום שישי ב-5 אבל בקיץ זה בסדר?
למה לא מפריע לאותם אנשים שהנהגים עובדים גם בימי שבתון שאינם חג/שבת? (כמו יום העצמאות או יום הבחירות)?
למה לא מפריע להם שהם עובדים בלילה או בשעות לא נוחות?
כי זה לא בשבת. זה הכול. טיעון סוציאלי לא משתנה לפי ההלכה. טיעון דתי כן. מש"ל.
 
ממש לא. המתנגדים מסיבות סוציאליות לא עושים רעש מעבודה בשש

המניע של הטיעון שמושתת על השבת היהודית הוא דתי
אחרת למה לא מפריע בחורף כשהנהג עובד בשעה 6 בערב בשבת, אבל מפריע כשהוא עובד ב-6 בערב בקיץ?
למה מפריע בחורף כשהוא עובד ביום שישי ב-5 אבל בקיץ זה בסדר?
למה לא מפריע לאותם אנשים שהנהגים עובדים גם בימי שבתון שאינם חג/שבת? (כמו יום העצמאות או יום הבחירות)?
למה לא מפריע להם שהם עובדים בלילה או בשעות לא נוחות?
כי זה לא בשבת. זה הכול. טיעון סוציאלי לא משתנה לפי ההלכה. טיעון דתי כן. מש"ל.
ממש לא. המתנגדים מסיבות סוציאליות לא עושים רעש מעבודה בשש
בערב בשבת או בחמש בערב בשישי. הם לא נכנסים לדקויות של שעות ודקות, אלא טוענים בעד יום מנוחה בשבת לא בגלל הדת אלא בגלל שזה יום שבו כל המשפחה בחופש ובגלל החשש שלהם שלא ינתן יום מנוחה תחליפי.
ועבודה בלילה או בשעות לא נוחות בהחלט גם מפריעה להם.
את מערבבת בין אנשים שהמניעים שלהם דתיים אבל מתלבשים על הטיעון הסוציאלי לבין אנשים שהמניעים שלהם הם באמת סוציאליים.
שלי יחימוביץ למשל לא מתעסקת עם קצוצים על דקות לפני צאת השבת או אחרי כניסתה.
אפשר לתקוף גם את המתנגדים מטעמים סוציאלים ולהתווכח איתם, אבל לא נכון להלביש עליהם מניעים דתיים.
מניעים חברתיים שלוקחים בחשבון גם דתיים (למשל אופן ההתייחסות לעובדים שומרי שבת) כן, אבל לא מניעים דתיים.
להפוך את כל המתנגדים לתח"צ בשבת לתומכים בכפיה דתית זו טעות וגם לא מייצג את המציאות.

יש גם אנשים שמתנגדים לתחצ בשבת כי לא רוצים רעש אוטובוסים ליד ביתם בשבת (למה דוקא בשבת? כי בשבת הם נמצאים יותר שעות בבית). אפשר להתנגד לטיעון הזה, אבל זו לא כפיה דתית.
יש גם אנשים שמאותה סיבה מתנגדים לקווי לילה. מ.ש.ל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מה זה "ממש לא"? יש הרבה שכן ועליהם אני מדברת!

ממש לא. המתנגדים מסיבות סוציאליות לא עושים רעש מעבודה בשש
בערב בשבת או בחמש בערב בשישי. הם לא נכנסים לדקויות של שעות ודקות, אלא טוענים בעד יום מנוחה בשבת לא בגלל הדת אלא בגלל שזה יום שבו כל המשפחה בחופש ובגלל החשש שלהם שלא ינתן יום מנוחה תחליפי.
ועבודה בלילה או בשעות לא נוחות בהחלט גם מפריעה להם.
את מערבבת בין אנשים שהמניעים שלהם דתיים אבל מתלבשים על הטיעון הסוציאלי לבין אנשים שהמניעים שלהם הם באמת סוציאליים.
שלי יחימוביץ למשל לא מתעסקת עם קצוצים על דקות לפני צאת השבת או אחרי כניסתה.
אפשר לתקוף גם את המתנגדים מטעמים סוציאלים ולהתווכח איתם, אבל לא נכון להלביש עליהם מניעים דתיים.
מניעים חברתיים שלוקחים בחשבון גם דתיים (למשל אופן ההתייחסות לעובדים שומרי שבת) כן, אבל לא מניעים דתיים.
להפוך את כל המתנגדים לתח"צ בשבת לתומכים בכפיה דתית זו טעות וגם לא מייצג את המציאות.

יש גם אנשים שמתנגדים לתחצ בשבת כי לא רוצים רעש אוטובוסים ליד ביתם בשבת (למה דוקא בשבת? כי בשבת הם נמצאים יותר שעות בבית). אפשר להתנגד לטיעון הזה, אבל זו לא כפיה דתית.
יש גם אנשים שמאותה סיבה מתנגדים לקווי לילה. מ.ש.ל.
מה זה "ממש לא"? יש הרבה שכן ועליהם אני מדברת!
אני לא "מערבבת" אותם, אני מצביעה על כך שרבים מסווים את הטיעון הדתי בטיעון סוציאלי. אם לא ברור לך, אין לי שום בעיה עם מי שטוען שצריך לתת לנהגים יום מנוחה שבועי, להקפיד שלא כל נהג יעבוד בכל שבת, להקפיד על שעות עבודה ומנוחה סבירות... זה בכלל לא המחלוקת! וכפי שנטען כאן מעל, במדינות רבות שבהן דואגים לרווחת העובדים פי כמה מבישראל יש תחבורה ציבורית 7 ימים בשבוע, כלומר אין כאן סתירה.
 

mister K

New member
כל טיעון "סוציאלי" בנושא הזה הוא פועל יוצא של כפייה דתית

מה זה "ממש לא"? יש הרבה שכן ועליהם אני מדברת!
אני לא "מערבבת" אותם, אני מצביעה על כך שרבים מסווים את הטיעון הדתי בטיעון סוציאלי. אם לא ברור לך, אין לי שום בעיה עם מי שטוען שצריך לתת לנהגים יום מנוחה שבועי, להקפיד שלא כל נהג יעבוד בכל שבת, להקפיד על שעות עבודה ומנוחה סבירות... זה בכלל לא המחלוקת! וכפי שנטען כאן מעל, במדינות רבות שבהן דואגים לרווחת העובדים פי כמה מבישראל יש תחבורה ציבורית 7 ימים בשבוע, כלומר אין כאן סתירה.
כל טיעון "סוציאלי" בנושא הזה הוא פועל יוצא של כפייה דתית
טיעון כזה מהווה בורות והדיוטיות בכל הקשור לקשר בין תחבורה וסוציאליזם.
ההדיוטיות הזאת מקורה בעובדה שבמדינת ישראל אין תחבורה ציבורית בשבת מאז הקמתה בשל כפייה דתית (ונא לא לבלבל לי את המוח שהסיבה ההיסטורית היא אחרת).
בכל מדינה אחרת בעולם, כולל המדינות הסוציאליות ביותר, טיעון "סוציאלי" שכזה נגד תחבורה ציבורית בשבת יעורר גיחוך במקרה הטוב ורחמים במקרה הגרוע.
גם לשלי יחימוביץ' אני לא מייחס חוכמה והבנה בעניין הזה. היא כמו רבים חיה בסרט שנוצר בשל אי קיום תח"צ בשבת במשך יותר מדי שנים.
מבחינתי התנגדות "סוציאלית" לא פחות גרועה מהתנגדות ממניעים פונדמנטליסטים, אבל לפחות את המתנגדים ה-"סוציאלים" אפשר לנסות לשכנע בטיעונים רציונלים.
מי שהכי מעצבן אותי הם המתנגדים מטעמי אגואיזם צרוף ושנאת אוטובוסים. אלה שיש להם אוטו ולעזאזל כולם, הם "רוצים שקט מאוטובוסים" (לפעמים זה מתחבר גם עם עודף כסף אבל לא תמיד).
 
המתנגדים הכי גרועים, שהם למעשה גם המתנגדים הכי משמעותיים,

כל טיעון "סוציאלי" בנושא הזה הוא פועל יוצא של כפייה דתית
טיעון כזה מהווה בורות והדיוטיות בכל הקשור לקשר בין תחבורה וסוציאליזם.
ההדיוטיות הזאת מקורה בעובדה שבמדינת ישראל אין תחבורה ציבורית בשבת מאז הקמתה בשל כפייה דתית (ונא לא לבלבל לי את המוח שהסיבה ההיסטורית היא אחרת).
בכל מדינה אחרת בעולם, כולל המדינות הסוציאליות ביותר, טיעון "סוציאלי" שכזה נגד תחבורה ציבורית בשבת יעורר גיחוך במקרה הטוב ורחמים במקרה הגרוע.
גם לשלי יחימוביץ' אני לא מייחס חוכמה והבנה בעניין הזה. היא כמו רבים חיה בסרט שנוצר בשל אי קיום תח"צ בשבת במשך יותר מדי שנים.
מבחינתי התנגדות "סוציאלית" לא פחות גרועה מהתנגדות ממניעים פונדמנטליסטים, אבל לפחות את המתנגדים ה-"סוציאלים" אפשר לנסות לשכנע בטיעונים רציונלים.
מי שהכי מעצבן אותי הם המתנגדים מטעמי אגואיזם צרוף ושנאת אוטובוסים. אלה שיש להם אוטו ולעזאזל כולם, הם "רוצים שקט מאוטובוסים" (לפעמים זה מתחבר גם עם עודף כסף אבל לא תמיד).
המתנגדים הכי גרועים, שהם למעשה גם המתנגדים הכי משמעותיים,
אלה המתנגדים ממניעים פוליטיים צרים.
 

mister K

New member
אלה רוב המתנגדים מקרב מקבלי ההחלטות

המתנגדים הכי גרועים, שהם למעשה גם המתנגדים הכי משמעותיים,
אלה המתנגדים ממניעים פוליטיים צרים.
אלה רוב המתנגדים מקרב מקבלי ההחלטות
העניין הוא שהמתנגדים מסיבה זו לא מודים בכך, אלא מתחבאים בדרך כלל מאחורי אחת משלוש ההתנגדויות שפירטתי קודם.
ככה זה במדינה שבה שיטת המיסוי מבוססת על שמירת הרכב הפרטי כאמצעי התחבורה העיקרי. פה נפגעת התח"צ לא רק בשבת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה