עוד פעם הומופוביה-בגוון שונה.

HeavenDusk

New member
עוד פעם הומופוביה-בגוון שונה.

הפעם מנסה ד"ר אייל גרוס להסביר לנו מדוע אנשי ש"ס הם צדיקים גמורים: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3221472,00.html. אני מרגיש פשוט בושה וחרפה לחיות במדינה שבה דוקטורים ואנשי רוח וודאי מנהיגים פוליטיים מסאבים את נפש הציבור בדיעות חשוכות. הייתי כותב לד"ר גרוס דבר שכזה: "אינך מבין דיו בכתבים היהודיים על מנת לפסוק כי היהדות אינה "הומופובית", ישנם מקרים מקראים קלאסיים המביאים את ההומופוביה היהודית במיטבה. לך לבית המדרש הקרוב לביתך, בקש מראש הישיבה שיפתח לך את מדרשי אביי ורבא ולמד מהי הומוסקסואליות בעיני היהדות." וגם עניתי לו שם. עוד "דוקטור" שיגיד לנו מה נכון ומה לא.
 
אבל הוא לא נגד-

אם הבנתי נכון, הוא דווקא תוקף אותם על זה שהם מנסים להצדיק את הרדיפה שלהם באמצעות היהדות, והוא גם שואל למה הם לא תוקפים אחרים (בועלי נידות וכאלה). אז אולי הוא לא מבין ביהדות, אבל אני לא בטוחה שהוא מצדיק אותם. (מודה שלא קראתי הכל).
 

BiWays

New member
שי, אני גם לא מסכים איתך...

אייל גרוס, מעבר להיותו הומו מוצהר, מגיע מתוך המסורת של התיאוריה הקווירית, שרואה את החלוקה המסורתית ל"הטרוסקסואל" ו"הומוסקסואל" כתרבות שהתפתחה רק במהלך מאתיים השנים האחרונות, ולא כמשהו "טבעי" כפי שאנחנו נוהגים לחשוב פעמים רבות ביומיום. אני לא חושב שהוא מצדיק במאמר את המתקפה המגעילה של אלי ישי, אלא מעביר מסר שהשימוש שישי עשה בתנ"ך כדי לתקוף אנשים שהם בעלי זהות הומוסקסואלית הוא מופרך וחסר כל בסיס, היות שזהות כזו היא משהו שהתגבש רק במאה-מאתיים שנים האחרונות. ברור שהתורה אוסרת מכל וכל על משכב זכר, אבל היא לא אומרת שום דבר על אנשים שמגדירים את עצמם כנמשכים לבני מינם בלבד. לכן, ההצדקה שישי מביא מהתנ"ך היא חסרת הגיון.
 

HeavenDusk

New member
אייל גרוס לא מבין בכתבים נקודה.

זה ממש לא משנה אם הוא ד"ר מוצהר או לאו. אין לכך שום תוקף לעניין הויכוח. אני טוען מתוקף מידע שברשותי שהיהדות אכן הגדירה יחסים הומואים (אמנם לא תחת התוית ההומוסקסואלית) אך בהחלט דנה לאורך ולרוחב "בבעית" היחסים החד מיניים. ויש לכך סימוכין רבים. להגיד שהיהדות אינה הומופובית זה לעוות את הכתובים. אני טוען שהיהדות היא הומופובית בעליל! [תעשה חיפוש בגוגל-"נשים המסוללות זו בזו" ותראה מה תמצא, לאחר מכן תבוא ותגיד שמעולם לא דנו ביחסים חד מיניים]
 

eladli

New member
להבחין בין הכותרת לתוכן

נראה לי שהכותרת "אין הומופוביה ביהדות" מוליכה אותך שולל. הכותרת היא צהובה ולא מדוייקת, ואין לי ספק שאילו היה מתפרסם המאמר של ד"ר גרוס בכתב עת רציני הוא לא היה נותן יד לכותרת כ"כ לא מדוייקת. ברור שהיהדות הומופובית, אבל צריך לקרוא את המאמר עצמו ולראות על מה הוא כותב: אלי ישי וחבר מגעיליו התייחסו בהתקפות שלהם לאנשים המגדירים את עצמם כהומוסקסואלים ו/או מנהלים אורח חיים בהתאם לתווית המערבית שמגדירה מיהו "הומוסקסואל" ומיהו "סטרייט". הבחנה זו, כאמור, היא חדשה יחסית, אף שהתנהגויות הומוסקסואליות היו קיימות מאז ומעולם, ואף הוקעו בידי הדת מאז שהן קיימות.
 
למעלה